|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Google Toolbar Fra : MD
 | 
 Dato :  13-10-03 19:48
 | 
 |  | Hej NG.
 
 Jeg har på min egen maskine installeret Google Toolbar for noget tid siden,
 efter et tip i denne nyhedsgruppe - mener jeg det var?
 
 Den fungerer rigtig rigtig godt, specielt er jeg glad for
 Blocked-funktionen. Jeg har nu et par gange prøvet at installere toolbaren
 på min kærestes bærbare, men der er Blocked-funktionen ikke med...???
 
 Er der forskellige udgaver?
 
 MVH MD
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik Bøggild (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Bøggild
 | 
 Dato :  13-10-03 19:58
 | 
 |  | > Den fungerer rigtig rigtig godt, specielt er jeg glad for
 > Blocked-funktionen. Jeg har nu et par gange prøvet at installere toolbaren
 > på min kærestes bærbare, men der er Blocked-funktionen ikke med...???
 >
 > Er der forskellige udgaver?
 >
 > MVH MD
 >
 Jeg mener ikke pop-up stopperen er med i den danske udgave.
 
 Henrik
 
 
 
 
 |  |  | 
  Britt Malka (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Britt Malka
 | 
 Dato :  13-10-03 21:35
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 13 Oct 2003 20:57:47 +0200, "Henrik Bøggild"
 <slettes-hboggild@yahoo.dk> wrote:
 >Jeg mener ikke pop-up stopperen er med i den danske udgave.
 Nej, du har ret. Jeg checkede lige den engelske (og franske) udgave,
 og der er flere funktioner i end i den danske.
 -- 
 Britt Malka
 Få Tips & Tricks og ny inspiration til hjemmesiden m.m. - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html (Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
            
             |  |  | 
  Britt Malka (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Britt Malka
 | 
 Dato :  13-10-03 21:13
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 13 Oct 2003 20:48:27 +0200, "MD"
 <dalmose"fjerndette"@idraet.dk> wrote:
 >Den fungerer rigtig rigtig godt, specielt er jeg glad for
 >Blocked-funktionen. Jeg har nu et par gange prøvet at installere toolbaren
 >på min kærestes bærbare, men der er Blocked-funktionen ikke med...???
 Jeg kan hverken se nogen "Blocked"-funktion på den nye eller den gamle
 version af Googles toolbar, men derimod har AltaVistas en pop-op
 stopper. Er det den, du tænker på?
 -- 
 Britt Malka
 Få Tips & Tricks og ny inspiration til hjemmesiden m.m. - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html (Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
            
             |  |  | 
  S (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : S
 | 
 Dato :  13-10-03 21:31
 | 
 |  |  |  |  | 
  Jens Gyldenkærne Cla~ (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Gyldenkærne Cla~
 | 
 Dato :  13-10-03 22:38
 | 
 |  | 
 
            S skrev:
 > Ja. En UK http://toolbar.google.com  og en DK
 > http://toolbar.google.com/intl/da/   Den danske udgave har ikke
 > popopstopper. 
 Der er flere punkter der ikke er med i den danske udgave. Det hele 
 står på hjemmesiden: <http://toolbar.google.com/>. > Begge dele virker dog kun med IE
 ....som vel efterhånden også er den eneste nyere browser der ikke 
 har indbygget pop op-stopper fra start.
 Der findes i øvrigt en glimrende portering af Googles toolbar til 
 Mozilla: <http://googlebar.mozdev.org>.  Googlebar er bygget op fra 
 bunden og har således ikke noget med firmaet Google at gøre, men 
 den fungerer ganske glimrende.
 -- 
 Jens Gyldenkærne Clausen
 »Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til
 at tro, at de har vundet. Men i virkeligheden har de tabt.«
                                            Ole Togeby i Information
            
             |  |  | 
   S (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : S
 | 
 Dato :  14-10-03 00:31
 | 
 |  | 
 
            Jens Gyldenkærne Clausen skrev
 news:Xns9413F05B4A218jcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk
 > ...som vel efterhånden også er den eneste nyere browser der ikke
 > har indbygget pop op-stopper fra start.
 Ja stakkels de mennesker som bruger IE. At der ikke er popop-stopper passer
 jo meget godt til IE og M$. Det er vist også det eneste firma som lever med
 at have et produkt på markedet med hele 31 sikkerhedshuller som ikke er
 lukkede. Det er så slemt at brugerne burde gribe ind.
 > Der findes i øvrigt en glimrende portering af Googles toolbar til
 > Mozilla: <http://googlebar.mozdev.org>.  Googlebar er bygget op fra
 > bunden og har således ikke noget med firmaet Google at gøre, men
 > den fungerer ganske glimrende.
 Jeg er ikke vild med den, men jeg lever også ganske fint uden Googlebaren.
 Jeg kan godt skrive "google.dk" i adresse linien de 10-20 gange om ugen jeg
 skal ind på siden... eller lave et bogmærke hvis jeg engang for brug for at
 søge med google
            
             |  |  | 
    Janus Høi (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Janus Høi
 | 
 Dato :  14-10-03 08:01
 | 
 |  | "S" <ugyldig@spammail.indvalid> skrev i en meddelelse
 news:bmfcko$atl$1@sunsite.dk...
 > Ja stakkels de mennesker som bruger IE. At der ikke er popop-stopper
 passer
 > jo meget godt til IE og M$. Det er vist også det eneste firma som lever
 med
 > at have et produkt på markedet med hele 31 sikkerhedshuller som ikke er
 > lukkede. Det er så slemt at brugerne burde gribe ind.
 >
 
 Hvis du mener, det er så slemt med MicroSoft, hvorfor begynder du så ikke
 selv at gøre noget ved det?
 Du bruger da selv Outlook Express.
 --
 Janus
 Som er godt tilfreds med MS.
 Men som alligevel foretrækker LINUX-servere.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Britt Malka (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Britt Malka
 | 
 Dato :  13-10-03 23:58
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 13 Oct 2003 22:31:11 +0200, "S" <ugyldig@spammail.indvalid>
 wrote:
 >Begge dele virker dog kun med IE
 Ja, og Avant Browser.
 Heldigvis overvejer de at lave deres Googlebar til flere browsere.
 -- 
 Britt Malka
 Få Tips & Tricks og ny inspiration til hjemmesiden m.m. - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html (Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
            
             |  |  | 
   Christian Bohr-Halli~ (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Bohr-Halli~
 | 
 Dato :  14-10-03 00:15
 | 
 |  | 
 
            news@foxladi.com (Britt Malka) posting:
 >>Begge dele virker dog kun med IE
 >Ja, og Avant Browser.
 Som bare er en skal til IE.
 >Heldigvis overvejer de at lave deres Googlebar til flere browsere.
 Jeg kan nu ikke umiddelbart se, jeg skulle få det store ud af det i
 Opera
 - Search the web with Google from any site 
 Kan man allerede (ikke begrænset til Google): "g ting" i adr.linjen.
 - New! Eliminate pop-up ads
 Ja.
 - New! Fill in forms with one click ** 
 Ja.
 - New! Link a weblog to the page you're visiting * 
 En slags notat til websider? Ja, også i Opera.
 - New! Restrict your search to pages located in a specific country *
 - Search just within the pages of a site 
 Ja, den kunne gøres bedre i Opera.
 - Highlight search terms on a page 
 Overlever uden
 
 - Customize the layout of your toolbar
   -- 
    What is life, except excuse for death,
    or death, but an escape from life.
                                  --Unknown
            
             |  |  | 
    MD (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MD
 | 
 Dato :  14-10-03 06:28
 | 
 |  | Tak for det - MVH MD
 
 
 
 
 |  |  | 
    Britt Malka (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Britt Malka
 | 
 Dato :  14-10-03 23:40
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 14 Oct 2003 01:14:54 +0200, Christian Bohr-Halling
 <nospam@direkte.org> wrote:
 >>Ja, og Avant Browser.
 >
 >Som bare er en skal til IE.
 Ah, mere end det. Det er en væsentlig forbedring. Bl.a. har de
 mulighed for flere startsider, der er faneblade i, man kan klikke på
 en ny tom side m.m.
 >>Heldigvis overvejer de at lave deres Googlebar til flere browsere.
 >
 >Jeg kan nu ikke umiddelbart se, jeg skulle få det store ud af det i
 >Opera
 Næh, ikke det store måske, men jeg kunne fx godt tænke mig Page RAnk,
 Page Info og muligheden for at klikke på Blogger.
 >- Search the web with Google from any site 
 >Kan man allerede (ikke begrænset til Google): "g ting" i adr.linjen.
 Ja, den er genial.
 >- New! Link a weblog to the page you're visiting * 
 >En slags notat til websider? Ja, også i Opera.
 Til blogger? Den har jeg ikke opdaget. Hvor er den henne?
 >- New! Restrict your search to pages located in a specific country *
 Hvilket ikke virker i Google. Når jeg vælger danske sider på en eller
 anden søgning, så får jeg tyske, tjekkiske og alt muligt.
 >- Search just within the pages of a site 
 >Ja, den kunne gøres bedre i Opera.
 Nå, den synes jeg nu er udmærket - forstørrelsesglasset.
 >- Highlight search terms on a page 
 >Overlever uden
 Ja, men den er smart.
 >- Customize the layout of your toolbar
 >   Ja    -- 
 Britt Malka
 Få Tips & Tricks og ny inspiration til hjemmesiden m.m. - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html (Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
            
             |  |  | 
     Christian Bohr-Halli~ (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Bohr-Halli~
 | 
 Dato :  15-10-03 13:02
 | 
 |  | news@foxladi.com (Britt Malka) posting:
 
 >>>Ja, og Avant Browser.
 >>Som bare er en skal til IE.
 >Ah, mere end det. Det er en væsentlig forbedring. Bl.a. har de
 
 Uden IE, så er Avant intet. Du kan ikke køre Avant uden du har IE.
 
 >>- New! Link a weblog to the page you're visiting *
 >>En slags notat til websider? Ja, også i Opera.
 >Til blogger? Den har jeg ikke opdaget. Hvor er den henne?
 
 Det er nok ikke det samme, så. Du har en notatfunktion i
 kviklisten..
 
 --
 What is life, except excuse for death,
 or death, but an escape from life.
 --Unknown
 
 
 |  |  | 
      Britt Malka (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Britt Malka
 | 
 Dato :  15-10-03 19:36
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 15 Oct 2003 14:02:26 +0200, Christian Bohr-Halling
 <nospam@direkte.org> wrote:
 >>>Som bare er en skal til IE.
 >>Ah, mere end det. Det er en væsentlig forbedring. Bl.a. har de
 >
 >Uden IE, så er Avant intet. Du kan ikke køre Avant uden du har IE. 
 Nej, desværre, det er jeg godt klar over, men jeg synes stadig, at den
 er mere end en skal, og jeg mener helt bestemt, at den er en væsentlig
 forbedring.
 >Det er nok ikke det samme, så. Du har en notatfunktion i
 >kviklisten..
 Nej, det er ikke det samme.
 -- 
 Britt Malka
 Få Tips & Tricks og ny inspiration til hjemmesiden m.m. - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html (Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
            
             |  |  | 
  Jens Gyldenkærne Cla~ (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Gyldenkærne Cla~
 | 
 Dato :  14-10-03 09:23
 | 
 |  | 
 
            S skrev:
 > Jeg er ikke vild med den, men jeg lever også ganske fint uden
 > Googlebaren. Jeg kan godt skrive "google.dk" i adresse linien
 > de 10-20 gange om ugen jeg skal ind på siden...
 Jeg vil nødig undvære den. Simple google-søgninger kan selvfølgelig
 også bare udføres fra adresselinjen (hvis man har sat Google som
 default søgemaskine), men Googlebar tilbyder en del mere. Her er de
 funktioner jeg benytter mest:
 - direkte adgang til specialsøgninger (fx Site Search, Google
 Groups og "I'm feeling lucky")
 - valgfri farvemarkering af søgeord
 - søgeknapper til at finde de ord man har søgt på
 - navigationsknapper til at bladre mellem søgeresultater (samt
 "tilbage til søgeresultat"-knap)
 - "Parent"-knap (gå ét eller flere kataloger op)
 -- 
 Jens Gyldenkærne Clausen
 Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
 nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
 hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html |  |  | 
  Jens Gyldenkærne Cla~ (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Gyldenkærne Cla~
 | 
 Dato :  15-10-03 09:47
 | 
 |  | 
 
            Britt Malka skrev:
 >> - Search just within the pages of a site
 >> Ja, den kunne gøres bedre i Opera.
 > Nå, den synes jeg nu er udmærket - forstørrelsesglasset.
 Forveksler du "Find in page" og "Site Search"?
 Førstnævnte (der findes i Opera) finder ord på den side der vises.
 Den anden søger - fx via Google - efter ord på det aktuelle site
 (fx som her:
 <http://www.google.dk/search?q=site:usenet.dk+styregruppen>) -- 
 Jens Gyldenkærne Clausen
 Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
 nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
 hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html |  |  | 
   Britt Malka (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Britt Malka
 | 
 Dato :  15-10-03 19:34
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 15 Oct 2003 10:46:58 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
 <jens@gyros.invalid> wrote:
 >Forveksler du "Find in page" og "Site Search"?
 Jo, lige præcis. Jeg var ikke opmærksom på forskellen. Ja, du har ret.
 Her er Opera ikke lige så god som Googlebar.
 -- 
 Britt Malka
 Få Tips & Tricks og ny inspiration til hjemmesiden m.m. - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html (Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)
            
             |  |  | 
 |  |