|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | HK tab Fra : Preben Riis Sørensen
 | 
 Dato :  08-10-03 21:55
 | 
 |  | Min kammerat har fået målt 70 kW på rullefelt, det er en 1600 motor,
 forhjulstræk. Er der nogen standard for hvor meget tab der er på rullefelt i
 forhold til fabriksangivelsen, som i dette tilfælde er 80 KW?
 --
 M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
 preben@esenet.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
  phg1 (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phg1
 | 
 Dato :  08-10-03 22:16
 | 
 |  | 
 
            "Preben Riis Sørensen" skrev d. 08-10-03 21:55 dette indlæg :
 > Min kammerat har fået målt 70 kW på rullefelt, det er en 1600 motor,
 > forhjulstræk. Er der nogen standard for hvor meget tab der er på
 rullefelt i
 > forhold til fabriksangivelsen, som i dette tilfælde er 80 KW?
 > --
 >             M.V.H.
 > Preben Riis Sørensen
 >   preben@esenet.dk
 > 
 > det er ikke et tab i rullefeltet der er tale om her de 70kw han har
 fået målt er på hjulene de 80kw er hvad den yder på krumtappen på
 motoren de 10kw der mangler tager transmisionen ned til
 hjulene(gearkasse,drivaksler,)dvs. de går tabt til at drive disse ting.
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
  Preben Riis Sørensen (09-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen
 | 
 Dato :  09-10-03 17:50
 | 
 |  | 
 phg1 <phg1.news@kandu.dk> skrev i en
 news:3f847f8f$0$94872$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > "Preben Riis Sørensen" skrev d. 08-10-03 21:55 dette indlæg :
 > > Min kammerat har fået målt 70 kW på rullefelt, det er en 1600 motor,
 > > forhjulstræk. Er der nogen standard for hvor meget tab der er på
 > rullefelt i
 > > forhold til fabriksangivelsen, som i dette tilfælde er 80 KW?
 > > --
 > >             M.V.H.
 > > Preben Riis Sørensen
 > >   preben@esenet.dk
 > >
 > > det er ikke et tab i rullefeltet der er tale om her de 70kw han har
 > fået målt er på hjulene de 80kw er hvad den yder på krumtappen på
 > motoren de 10kw der mangler tager transmisionen ned til
 > hjulene(gearkasse,drivaksler,)dvs. de går tabt til at drive disse ting.
 
 Jeg udtrykte mig godt godt nok så det kunne forstås sådan, men det jeg
 efterlyser er om der er et 'standard' transsmissionstab på en
 forhjulstrukk.1600. Sådan at man kan skønne om bilen yder det den skal.
 --
 M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
 preben@esenet.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
   Mikael Kristiansen (10-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikael Kristiansen
 | 
 Dato :  10-10-03 11:24
 | 
 |  | 
 "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
 news:3f8591b1$0$54757$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > Jeg udtrykte mig godt godt nok så det kunne forstås sådan, men det jeg
 > efterlyser er om der er et 'standard' transsmissionstab på en
 > forhjulstrukk.1600. Sådan at man kan skønne om bilen yder det den skal.
 > --
 
 Man kan lave et "returløb", hvor man lader bilen være i frigear fra topfart
 og ned til 50 km/t og måler hvordan effekten optages af rullefeltet
 (afsættes i gearkasse osv.).... Det er på ingen måder en eksakt måling, men
 den giver et billede....
 
 Mvh. Mikael Kristiansen
 
 
 
 
 |  |  | 
    Preben Riis Sørensen (10-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen
 | 
 Dato :  10-10-03 16:07
 | 
 |  | 
 Mikael Kristiansen <komposit@hotmail.com> skrev i en
 news:bm61a6$ns3$1@sunsite.dk...
 >
 > "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
 > news:3f8591b1$0$54757$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > >
 > > Jeg udtrykte mig godt godt nok så det kunne forstås sådan, men det jeg
 > > efterlyser er om der er et 'standard' transsmissionstab på en
 > > forhjulstrukk.1600. Sådan at man kan skønne om bilen yder det den skal.
 > > --
 >
 > Man kan lave et "returløb", hvor man lader bilen være i frigear fra
 topfart
 > og ned til 50 km/t og måler hvordan effekten optages af rullefeltet
 > (afsættes i gearkasse osv.).... Det er på ingen måder en eksakt måling,
 men
 > den giver et billede....
 >
 > Mvh. Mikael Kristiansen
 >
 >
 
 Der er altså ingen ca.-tal at gå ud fra? Men kan man finde forskellige
 bilers HK-ydelser nogen steder, målt på hjulene? Det er jo ikke det tal
 fabrikkerne skilter med, ja, de opgiver det vel aldrig (det kunne de
 ligesågodt).
 --
 M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
 preben@esenet.dk
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     Mikael Kristiansen (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikael Kristiansen
 | 
 Dato :  13-10-03 07:17
 | 
 |  | 
 "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
 news:3f86cb1a$0$54854$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Der er altså ingen ca.-tal at gå ud fra? Men kan man finde forskellige
 > bilers HK-ydelser nogen steder, målt på hjulene? Det er jo ikke det tal
 > fabrikkerne skilter med, ja, de opgiver det vel aldrig (det kunne de
 > ligesågodt).
 
 På Mini'erne var vi en flok der legede parallelt for år tilbage, og det var
 interessant at måle effekttabet..... Med undtagelse af min lillebrors sidste
 motor brugte vi alle en gearkasse af samme fabrikat, med samme udveksling på
 slut-drev, kortsagt : De burde være ens........ Alligevel målte vi effekttab
 på mellem 12 & ca. 50 heste ved 160 km/t......
 
 Mvh. Mikael Kristiansen
 
 
 
 
 |  |  | 
      Preben Riis Sørensen (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen
 | 
 Dato :  13-10-03 23:19
 | 
 |  | 
 Mikael Kristiansen <komposit@hotmail.com> skrev i en
 news:bmdfuo$qnd$1@sunsite.dk...
 >
 > "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
 > news:3f86cb1a$0$54854$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Der er altså ingen ca.-tal at gå ud fra? Men kan man finde forskellige
 > > bilers HK-ydelser nogen steder, målt på hjulene? Det er jo ikke det tal
 > > fabrikkerne skilter med, ja, de opgiver det vel aldrig (det kunne de
 > > ligesågodt).
 >
 > På Mini'erne var vi en flok der legede parallelt for år tilbage, og det
 var
 > interessant at måle effekttabet..... Med undtagelse af min lillebrors
 sidste
 > motor brugte vi alle en gearkasse af samme fabrikat, med samme udveksling
 på
 > slut-drev, kortsagt : De burde være ens........ Alligevel målte vi
 effekttab
 > på mellem 12 & ca. 50 heste ved 160 km/t......
 >
 > Mvh. Mikael Kristiansen
 >
 >
 Lyder lidt mystisk, iøvrigtigt troede jeg slet ikke at en Mini kunne køre
 160     Er der virkelig ikke andre der har haft deres bil til muskelprøve?
 --
             M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
            
             |  |  | 
       Mikael Kristiansen (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikael Kristiansen
 | 
 Dato :  14-10-03 12:21
 | 
 |  | 
 "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
 news:3f8b24c1$0$54857$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > Lyder lidt mystisk, iøvrigtigt troede jeg slet ikke at en Mini kunne køre
 > 160     Jeg vil bare sige, at der er stor forskel på målinger af effekttabet. I de
 fleste tilfælde kan størstedelen af forskellene tilskrives rullemodstanden
 mellem dæk & ruller, en modstand, som kan ændres betydeligt med dæktryk.....
 Prøv selv !
 Mvh. Mikael Kristiansen
            
             |  |  | 
       René Lønstrup (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : René Lønstrup
 | 
 Dato :  15-10-03 13:15
 | 
 |  |  |  |  | 
 |  |