|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Elbagrude på Kadett D virker ikke Fra : Thorkild M. Bertelse~
 | 
 Dato :  08-10-03 19:45
 | 
 |  | Hej
 
 Hvad kan der være galt med elbagruden på min nabos Kadett D?
 
 Sikring til ruden OK
 
 Forbindelse fra fjederkontakt på bagklap til stel er på et par ohm, så der
 er gennemgang i rudens tråde.
 
 Når der er tændt for elbagruden er der IKKE 12 volt på den dims som sidder
 på bagagerums kanten (dimsen som fjederkontakten på bagklappen går imod når
 den lukkes).
 
 Når sikringen tages ud er der 12 volt på det ene ben.
 
 Så det er nok et sted mellem sikringen, og el bagruden der er noget galt.
 Jeg har haft kontakten afmonteret (den er kombineret med blæser kontakten).
 Her er der forbindelse mellem to af benene når el bagruden er tændt og
 ingen forbindelse mellem nogen ben når elbagruden er slukket. Jeg antager
 at det er de to ben der tænder elbagruden. Der er 7-8 ben ialt.
 
 Jeg ved ikke hvordan elbagruden er forbundet, og om der er flere sikringer
 og relæer indblandet.
 
 Hvad gør jeg nu for at fortsætte fejlsøgningen?
 
 Mvh.
 Thorkild
 
 
 |  |  | 
  A. K. (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : A. K.
 | 
 Dato :  08-10-03 20:14
 | 
 |  | 
 "Thorkild M. Bertelsen" <nospam@nospamz.dk> skrev i en meddelelse
 news:1k6jpvbhs2cwe$.atbbv7rsmz1z$.dlg@40tude.net...
 > Hej
 >
 > Hvad kan der være galt med elbagruden på min nabos Kadett D?
 >
 > Sikring til ruden OK
 >
 > Forbindelse fra fjederkontakt på bagklap til stel er på et par ohm, så der
 > er gennemgang i rudens tråde.
 >
 > Når der er tændt for elbagruden er der IKKE 12 volt på den dims som sidder
 > på bagagerums kanten (dimsen som fjederkontakten på bagklappen går imod
 når
 > den lukkes).
 >
 > Når sikringen tages ud er der 12 volt på det ene ben.
 >
 > Så det er nok et sted mellem sikringen, og el bagruden der er noget galt.
 > Jeg har haft kontakten afmonteret (den er kombineret med blæser
 kontakten).
 > Her er der forbindelse mellem to af benene når el bagruden er tændt og
 > ingen forbindelse mellem nogen ben når elbagruden er slukket. Jeg antager
 > at det er de to ben der tænder elbagruden. Der er 7-8 ben ialt.
 >
 > Jeg ved ikke hvordan elbagruden er forbundet, og om der er flere sikringer
 > og relæer indblandet.
 >
 > Hvad gør jeg nu for at fortsætte fejlsøgningen?
 >
 Hvis jeg husker rigtig, så er det lavet lige som kørelys, der er kun strøm
 på når motoren er startet, og ladelampen er slukket, det er da et forsøg at
 måle på det med startet motor.
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |