|
| overkørsler Kystbanen anno 1960 Fra : Kim E |
Dato : 07-10-03 22:30 |
|
Hej i gruppen. Vi er nogle, der lige mangler info om hvor mange
jernbane-overkørsler der egentligt var fra Klampenborg til Helsingør anno
1960 ??
Og hvordan de var signaleret, hvis de overhovedet var det?? Vi er godt klar
over, at der var vinge-signaler, hvor der VAR signaler, ..
Har forgæves prøvet at få fat i forfattere der har bøger fra dengang..
Nogle med billeder ville være perfekt.
På forhånd tak..
Kim
| |
Sven Trønning (08-10-2003)
| Kommentar Fra : Sven Trønning |
Dato : 08-10-03 12:47 |
|
Prøv i nyhedsgrupen dk.fritid.jernbaner
MvH.
Svenn Trønning
"Kim E" <kimedel@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:blvb9t$1at5$1@news.cybercity.dk...
> Hej i gruppen. Vi er nogle, der lige mangler info om hvor mange
> jernbane-overkørsler der egentligt var fra Klampenborg til Helsingør anno
osv.
| |
Ole Grau (12-10-2003)
| Kommentar Fra : Ole Grau |
Dato : 12-10-03 14:58 |
|
"Kim E" <kimedel@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:blvb9t$1at5$1@news.cybercity.dk...
> Hej i gruppen. Vi er nogle, der lige mangler info om hvor mange
> jernbane-overkørsler der egentligt var fra Klampenborg til Helsingør anno
> 1960 ??
>
> Og hvordan de var signaleret, hvis de overhovedet var det?? Vi er godt
klar
> over, at der var vinge-signaler, hvor der VAR signaler, ..
>
> Har forgæves prøvet at få fat i forfattere der har bøger fra dengang..
>
> Nogle med billeder ville være perfekt.
>
Se "Kystbanen 1897 - 1972" af P. Thommassen, Historisk Topografisk selskab
for Søllerød Kommune 1972.
--
---
Mvh.
Ole Grau
fjern INVALID i min E-mail-adresse
| |
Spraka og Tyra (02-11-2003)
| Kommentar Fra : Spraka og Tyra |
Dato : 02-11-03 17:50 |
|
"> Hej i gruppen. Vi er nogle, der lige mangler info om hvor mange
> jernbane-overkørsler der egentligt var fra Klampenborg til Helsingør anno
> 1960 ??
Som tidligere nævnt vil det være en iden at spørge hos dk.fritid,jernbaner.
I 1966 var der 2 overkørsler mellem Klampenborg og Skodsborg. Strækningen
var allerede dengang forsynet med automatisk linieblok. Om "Trepilelågen"
(automatiske bomme) var dækket af AM-signaler kan jeg ikke huske, men
"Springforbi" (med håndbetjente bomme og som kun blev benyttet når der
skulle en ølvogn over til skovløberhuset) var ikke dækket af siganler.
Mellem Skodsborg og Vedbæk var der 1 manuelt betjent overkørsel, nemlig
"Frydenlund", som samtidig fungerede som mellemblok (med armsignaler).
Mellem Vedbæk og Rungsted Kyst var der tre manuelt betjente overkørsler (med
håndbetjente bomme), hvoraf den ene - Helleholm - ligesom Frydenlund havde
mellebloksignaler. De to andre var Henriksholm og ....................(Kong
Georgsvej ?). Men det er her nyhedsgruppen kommer ind i billedet.
God jagt !
/Svend
| |
|
|