|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tuning af fabia 1,4 tdi pd Fra : ThomasS
 | 
 Dato :  24-09-03 13:07
 | 
 |  | Hej...
 
 Fruen, Junior(3mdr.) og jeg var ude at prøve en Fabia Combi (Stc.Wagon) med
 ovennævendte motor...
 
 Jo, jo..
 
 Den er da god nok... Billig, økonimisk og rimlig kvik...
 
 Men, så tænkte far!  Den skal fanme ha en chip! og en lille intercooler...
 
 Er der nogen der har nogle erfaring i den retning, eller nogle web-sider med
 beskrivelser af ligende projekter?
 
 Tak
 
 ThomasS
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Fruergaard (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  24-09-03 13:16
 | 
 |  |  |  |  | 
  ThomasS (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ThomasS
 | 
 Dato :  24-09-03 13:31
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse
 news:bks20c$o7v$1@sunsite.dk...
 > "ThomasS" <TVS@mail.dk> skrev i en meddelelse
 > > Men, så tænkte far!  Den skal fanme ha en chip! og en lille
 intercooler...
 >
 > Selvfølgelig skal den da det...     >
 Og det kan KUN gå for langsomt!!!
 Er den lidt for ny til at der er nogen der har lejet lidt med den endnu?
 Jeg syntes ikke at nogle af landets chip-tunere har chips på lager til den
 motor...
            
             |  |  | 
   Thomas Krath (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Krath
 | 
 Dato :  24-09-03 17:08
 | 
 |  | 
 
            >>  Og det kan KUN gå for langsomt!!!
 >
 > Er den lidt for ny til at der er nogen der har lejet lidt med den
 > endnu?
 >
 > Jeg syntes ikke at nogle af landets chip-tunere har chips på lager
 > til den motor...
 Køb noget ordentlig fra start af i stedet.  Det kan holde til det.
 Så vidt jeg kan forstå har du ikke købt bilen endnu?
 --
 Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk  - guide
 Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk |  |  | 
   p.jarnbak (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : p.jarnbak
 | 
 Dato :  24-09-03 23:58
 | 
 |  | 
 
            >
 > Jeg syntes ikke at nogle af landets chip-tunere har chips på lager til den
 > motor...
 Det er vel samme motor som i en lupo 1,4 tdi 75 hk.Den får 102 hk med
 chip.Den er set på www.cdi-tuning.de Hej Palle.
            
             |  |  | 
  Thomas²°°³ (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas²°°³
 | 
 Dato :  24-09-03 13:33
 | 
 |  | 
 
            "ThomasS" <TVS@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f7188d9$0$24707$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Men, så tænkte far!  Den skal fanme ha en chip! og en lille intercooler...
 > Er der nogen der har nogle erfaring i den retning, eller nogle web-sider
 med
 > beskrivelser af ligende projekter?
 Vær opmærksom på, at er bilen ny, så ryger fabriksgarantien i langt de
 fleste tilfælde.
 -- 
 MVH Thomas
http://www.jogt.com  - live webcam
            
             |  |  | 
  ThomasS (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ThomasS
 | 
 Dato :  24-09-03 13:42
 | 
 |  | 
 "Thomas²°°³" <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
 news:3f718efd$0$24642$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > Vær opmærksom på, at er bilen ny, så ryger fabriksgarantien i langt de
 > fleste tilfælde.
 >
 
 ja, det er jeg klar over... Så vi må nøjes med en lille box som kan
 afmonteres når man skal til service...
 
 
 
 
 |  |  | 
  JK (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JK
 | 
 Dato :  24-09-03 14:57
 | 
 |  | On Wed, 24 Sep 2003 14:07:12 +0200, "ThomasS" <TVS@mail.dk> wrote:
 
 >Hej...
 >
 >Fruen, Junior(3mdr.) og jeg var ude at prøve en Fabia Combi (Stc.Wagon) med
 >ovennævendte motor...
 >
 >Jo, jo..
 >
 >Den er da god nok... Billig, økonimisk og rimlig kvik...
 >
 >Men, så tænkte far!  Den skal fanme ha en chip! og en lille intercooler...
 >
 >Er der nogen der har nogle erfaring i den retning, eller nogle web-sider med
 >beskrivelser af ligende projekter?
 >
 
 Det lyder da ret moderne: en 1.4 liter TDI !
 
 med sådan en lille hidsig en. Hvad er momentet ?
 
 check om Polo kan have det samme og så burde der være chips løsninger
 til den.
 
 hilsen
 
 John
 
 
 |  |  | 
  JK (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JK
 | 
 Dato :  24-09-03 15:02
 | 
 |  | 
 Nå, www.skoda.dk 3 cylindre, 195 Nm ved 2200 rpm, 75 HK.
 Men er Polo'er ikke allerede svage i gearkassen ?
 Flot moment allerede, fint til afslappet bykørsel.
 hilsen
 John
            
             |  |  | 
   ThomasS (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ThomasS
 | 
 Dato :  24-09-03 15:26
 | 
 |  | 
 "JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse
 news:iq83nvoichd3hhc9d9vhrarttr3amdqa5q@4ax.com...
 >
 > Nå, www.skoda.dk >
 > 3 cylindre, 195 Nm ved 2200 rpm, 75 HK.
 >
 > Men er Polo'er ikke allerede svage i gearkassen ?
 >
 > Flot moment allerede, fint til afslappet bykørsel.
 >
 Jep. Perfekt til by-kørsel...
 Men, lidt lam når den skal op fra 80 til 110 i en fart!
            
             |  |  | 
  Jakob Jeppesen (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jakob Jeppesen
 | 
 Dato :  24-09-03 15:04
 | 
 |  | 
 "JK" <junk@mailzone.com> wrote in message news:ph83nv89l99hkaplt390i3sqnhcfdaddt9@4ax.com...
 >
 > Det lyder da ret moderne: en 1.4 liter TDI !
 >
 > med sådan en lille hidsig en. Hvad er momentet ?
 >
 
 I følge Skoda.dk er momentet 195 nm og effekten på 75 hk.
 
 /Jakob
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thore Sorensen (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thore Sorensen
 | 
 Dato :  24-09-03 15:15
 | 
 |  | On Wed, 24 Sep 2003 14:07:12 +0200, "ThomasS" <TVS@mail.dk> wrote:
 
 >Hej...
 >
 >Fruen, Junior(3mdr.) og jeg var ude at prøve en Fabia Combi (Stc.Wagon) med
 >ovennævendte motor...
 >
 >Jo, jo..
 >
 >Den er da god nok... Billig, økonimisk og rimlig kvik...
 >
 >Men, så tænkte far!  Den skal fanme ha en chip! og en lille intercooler...
 >
 >Er der nogen der har nogle erfaring i den retning, eller nogle web-sider med
 >beskrivelser af ligende projekter?
 
 
 'Fabia i WRC'
 'Skoda affyrede ved Geneve-udstillingen startskuddet til en ny æra
 indenfor deres deltagelse i World Rally Championship. Dette gjorde de
 ved at præsentere den helt nye teknisk avancerede Fabia WRC racer, og
 Skodas administrerende direktør, Vaclav Kulhanek, lagde ikke skjul på,
 at Skoda-Auto forventer, at bilen vil være at finde helt oppe i toppen
 af WRC-feltet i løbet af 2-3 år.'
 
 --
 Venlig hilsen / Best regards
 
 Thore 'S' 1952  -  DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
 Croma 2.0 'ie' 1993 - Pluto 1.2 '60SX' 1997 - Adria 'Unica' 502LH 1996
 
 (fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)
 
 
 |  |  | 
  Landberg (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Landberg
 | 
 Dato :  24-09-03 18:57
 | 
 |  | 
 
            > Er der nogen der har nogle erfaring i den retning, eller nogle web-sider
 med
 > beskrivelser af ligende projekter?
 Man kan godt få en boks til din (måske kommende) bil. Den giver 25hk ekstra
 og 45nm ekstra. Disse tal er minimumstal. Det er samme boks som til Lupo 3L,
 men med lidt mere moment da koblingen er kraftigere. Du kan i øvrigt
 overveje Fabiaen med 100hk TDi PD. Den får 130hk og 360nm med en boks....
 MVH
 Thomas Landberg
www.bokstuning.dk |  |  | 
  Kim Lehmann Poulsen (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Lehmann Poulsen
 | 
 Dato :  24-09-03 20:40
 | 
 |  | 
 
            Du kan i øvrigt
 > overveje Fabiaen med 100hk TDi PD. Den får 130hk og 360nm med en boks....
 puha hvad får 130 hk rs udgaven så ikke med en lille boks ?    Mvh Kim Lehmann Poulsen
            
             |  |  | 
   Landberg (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Landberg
 | 
 Dato :  24-09-03 21:20
 | 
 |  | 
 
            > puha hvad får 130 hk rs udgaven så ikke med en lille boks ?    En sølle 170hk og 440nm....
 Hvis den var kommet som stationcar var den blevet bestilt på stedet, men den
 "almindelige" er for lille til snart to børn og barnevogn.
 MVH
 Thomas Landberg
www.bokstuning.dk |  |  | 
    Kim Lehmann Poulsen (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Lehmann Poulsen
 | 
 Dato :  24-09-03 21:28
 | 
 |  | 
 
            > En sølle 170hk og 440nm....
 ja det var jo ikke galt    ej, det moment må da snart enten rykke gearkasse eller drivaksler fra
 hinanden.
 kan godt ske den kører forholdsvis langt på literen, men tror sgu den bliver
 lidt dyr i dæk    Mvh Kim Lehmann Poulsen
            
             |  |  | 
   Lars Bisgaard (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Bisgaard
 | 
 Dato :  24-09-03 21:22
 | 
 |  | 
 "Kim Lehmann Poulsen" <klpFJERNDETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:wqmcb.576$581.323@news.get2net.dk...
 > Du kan i øvrigt
 > > overveje Fabiaen med 100hk TDi PD. Den får 130hk og 360nm med en
 boks....
 >
 > puha hvad får 130 hk rs udgaven så ikke med en lille boks ?    >
 > Mvh Kim Lehmann Poulsen
 >
 >
 Ja den kunne faktisk blive sjpv-- det vil vel ligne noget med 150 + hk til
 den lille bil, + et RET stort moment, men kan koblingen og resten holde ?
 :)))
 MVH
 Lars Bisgaard
            
             |  |  | 
    Preben Riis Sørensen (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen
 | 
 Dato :  24-09-03 22:37
 | 
 |  | 
 > Ja den kunne faktisk blive sjpv-- det vil vel ligne noget med 150 + hk til
 > den lille bil, + et RET stort moment, men kan koblingen og resten holde ?
 > :)))
 >
 >
 > MVH
 >
 > Lars Bisgaard
 >
 >
 
 Var ved at diskutere med en kammerat, hvad man egentlig (lovligt) må forøge
 en standardmotor med i %?
 --
 M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
 preben@esenet.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
     Møller (25-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Møller
 | 
 Dato :  25-09-03 11:29
 | 
 |  | 
 "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
 news:3f720e6d$0$54774$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > Var ved at diskutere med en kammerat, hvad man egentlig (lovligt) må
 forøge
 > en standardmotor med i %?
 > --
 >             M.V.H.
 > Preben Riis Sørensen
 >   preben@esenet.dk
 >
http://www.fstyr.dk/sw1058.asp -- 
 Møller
            
             |  |  | 
    p.jarnbak (25-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : p.jarnbak
 | 
 Dato :  25-09-03 00:08
 | 
 |  | 
 "Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> wrote in message
 news:3f71fcd3$0$32455$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > "Kim Lehmann Poulsen" <klpFJERNDETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
 > news:wqmcb.576$581.323@news.get2net.dk...
 > > Du kan i øvrigt
 > > > overveje Fabiaen med 100hk TDi PD. Den får 130hk og 360nm med en
 > boks....
 Den får 130hk og 291nm v. 1800 rpm med chip, så 360 nm med box lyder ikke
 rigtigt
 Hej Palle.
 
 
 
 
 |  |  | 
     Landberg (25-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Landberg
 | 
 Dato :  25-09-03 09:28
 | 
 |  | > > > > overveje Fabiaen med 100hk TDi PD. Den får 130hk og 360nm med en
 > > boks....
 > Den får 130hk og 291nm v. 1800 rpm med chip, så 360 nm med box lyder ikke
 > rigtigt
 
 Så må du hellere ringe ud til FDM i Aalborg og fortælle dem, at deres
 spritnye rullefelt ikke måler rigtigt. Hvorfor skulle den ikke kunne få mere
 med en boks end med en chip? Hvor tror du der bliver brugt flest ressourcer:
 På en tuningsboks der bliver solgt i 2.500 eksemplarer pr. måned over hele
 Europa eller på en chip, som den enkelte tuner måske laver 1 eller 2 af om
 måneden?
 
 
 MVH
 
 Thomas Landberg
 
 
 
 
 |  |  | 
      p.jarnbak (25-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : p.jarnbak
 | 
 Dato :  25-09-03 11:00
 | 
 |  | 
 "Landberg" <thomaslandberg@hotmail.com> wrote in message
 news:3f72a6fc$0$13178$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > > > > > overveje Fabiaen med 100hk TDi PD. Den får 130hk og 360nm med en
 > > > boks....
 > > Den får 130hk og 291nm v. 1800 rpm med chip, så 360 nm med box lyder
 ikke
 > > rigtigt
 >
 > Så må du hellere ringe ud til FDM i Aalborg og fortælle dem, at deres
 > spritnye rullefelt ikke måler rigtigt. Hvorfor skulle den ikke kunne få
 mere
 > med en boks end med en chip? Hvor tror du der bliver brugt flest
 ressourcer:
 > På en tuningsboks der bliver solgt i 2.500 eksemplarer pr. måned over hele
 > Europa eller på en chip, som den enkelte tuner måske laver 1 eller 2 af om
 > måneden?
 
 Så skulle den have ca 95 hk ved 1900 rpm.At gå fra 240 nm til 360 nm uden at
 få et større ladetryk
 lyder jo ikke rigtigt.Det er mere end en 150 hk har standart.Derfor tror jeg
 at det er blevet byttet om på nogle tal.
 Hej Palle.
 
 
 
 
 |  |  | 
       Morten Fruergaard (25-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  25-09-03 10:54
 | 
 |  | 
 
            "p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > Så skulle den have ca 95 hk ved 1900 rpm.At gå fra 240 nm til 360 nm uden at
 > få et større ladetryk
 > lyder jo ikke rigtigt.Det er mere end en 150 hk har standart.Derfor tror jeg
 > at det er blevet byttet om på nogle tal.
 Hører jeg en scanner, som er i gang med at scanne rullefelttesten ind, så den
 kan lægges på en hjemmeside?
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
www.cf-offroad.dk/alarm  - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%
            
             |  |  | 
        Landberg (25-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Landberg
 | 
 Dato :  25-09-03 11:14
 | 
 |  |  |  |  | 
         Thomas Krath (25-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Krath
 | 
 Dato :  25-09-03 18:36
 | 
 |  |  |  |  | 
          Peter G C (25-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  25-09-03 19:07
 | 
 |  | 
 
            In news:bkv8v7$1otp$1@news.cybercity.dk,
 Thomas Krath <tkrath@SLEThotmail.com> typed:
 [klip]
 >> http://www.bokstuning.dk/Rullefelt.htm >
 > Sådan!
 Yep - de bokse der gi'r godt    > Den Seat Leon har godt nok et KÆMPE moment.  Hvilken kobling og
 > gearkasse kører han med for at det kan holde?
 Mon ikke det er standardudstyr - andet er jo ikke nævnt.
 /Peter
 --
http://www.grauslund.com |  |  | 
          Landberg (25-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Landberg
 | 
 Dato :  25-09-03 21:31
 | 
 |  | > Den Seat Leon har godt nok et KÆMPE moment.  Hvilken kobling og gearkasse
 > kører han med for at det kan holde?
 
 Han kører med standard kobling og gearkasse, men de 450nm er også ved at
 være absolut max. for koblingen. I øvrigt en fantastisk bil at køre i, sådan
 en Leon....
 
 
 MVH
 
 Thomas Landberg
 
 
 
 
 |  |  | 
      Mikael Kristiansen (25-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikael Kristiansen
 | 
 Dato :  25-09-03 11:13
 | 
 |  | 
 
            "Landberg" <thomaslandberg@hotmail.com> wrote in message
 news:3f72a6fc$0$13178$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > > > > > overveje Fabiaen med 100hk TDi PD. Den får 130hk og 360nm med en
 > > > boks....
 > > Den får 130hk og 291nm v. 1800 rpm med chip, så 360 nm med box lyder
 ikke
 > > rigtigt
 >
 > Så må du hellere ringe ud til FDM i Aalborg og fortælle dem, at deres
 > spritnye rullefelt ikke måler rigtigt. Hvorfor skulle den ikke kunne få
 mere
 > med en boks end med en chip? Hvor tror du der bliver brugt flest
 ressourcer:
 > På en tuningsboks der bliver solgt i 2.500 eksemplarer pr. måned over hele
 > Europa eller på en chip, som den enkelte tuner måske laver 1 eller 2 af om
 > måneden?
 Jeg er nu af den overbevisning, når det har med trykladning at gøre, at den
 der tør mest for den højeste effekt.....
 Hvis man "tuner" på en bil med tendens til svag gearkasse, ville jeg da
 kalde manden, som programmerer et stort moment ud af motoren for en
 amatør/fusker/klovn......
 Det kan jo bare være at manden som designer chippen tænker sig lidt mere om
   Mvh. Mikael Kristiansen
            
             |  |  | 
   p.jarnbak (25-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : p.jarnbak
 | 
 Dato :  25-09-03 00:05
 | 
 |  | 
 
            >
 > puha hvad får 130 hk rs udgaven så ikke med en lille boks ?    >
 > Mvh Kim Lehmann Poulsen
 160 hk og 361 nm v.1900 rpm.
            
             |  |  | 
   p.jarnbak (25-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : p.jarnbak
 | 
 Dato :  25-09-03 00:05
 | 
 |  | 
 
            >
 > puha hvad får 130 hk rs udgaven så ikke med en lille boks ?    >
 > Mvh Kim Lehmann Poulsen
 160hk og 361 nm v. 1900 rpm med en chip.
 Palle
            
             |  |  | 
 |  |