|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Told&Skats dom: 1.4 8V -> 1.4 16V Fra : Jan Mikkelsen
 | 
 Dato :  24-09-03 10:09
 | 
 |  | Hej
 
 Så kom der svar fra T&S.
 
 Udgangspunkt:
 Renault Clio 1.4S, 8V, 80hk, 247tKm, anslået markedsværdi (af mig selv)
 20KKr.
 
 Projekt:
 Udskifte med 1.4 16V motor fra Megane/Clio, 98hk, 60tKm, købspris ca.
 8000Kr.
 Arbejde gøres selv eller til en anslået værdi af 8000Kr.
 
 T&S:
 80hk -> 98hk = 2hk for meget. 20% overskredet og *kachiing* .. at betale
 22000Kr
 
 Summa sumarum:
 Motor + arbejde = 16000
 T&S = 22000
 Total = 38000
 
 Så for en bil der som udgangspunkt er 20000Kr værd vil en motorudskiftning
 skulle koste mig 38 af de store. T&S må sgu da ha spist søm. Så frem for en
 mere økonomisk og mere miljøbevist motor kan jeg pullere rundt med min gamle
 symaskine i mange år endnu.
 
 Jo jo .. 2hk for meget er 2 for meget .. men 22000 synes jeg sgu da er helt
 vildt ! Og køber jeg motoren i Tyskland og laver det hele selv vil de
 sikkert forlange endnu mere .. svinepelse :)
 
 /Jan
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter G C (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  24-09-03 10:22
 | 
 |  | "Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
 news:bkrmv8$7au$1@sunsite.dk...
 
 [klip]
 
 > Jo jo .. 2hk for meget er 2 for meget .. men 22000 synes jeg sgu da er
 helt
 > vildt ! Og køber jeg motoren i Tyskland og laver det hele selv vil de
 > sikkert forlange endnu mere .. svinepelse :)
 
 Husk på, hvem der laver reglerne. Det er jo ikke T&S....
 
 /Peter
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Fruergaard (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  24-09-03 10:25
 | 
 |  | 
 
            "Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
 > Jo jo .. 2hk for meget er 2 for meget .. men 22000 synes jeg sgu da er helt
 > vildt ! Og køber jeg motoren i Tyskland og laver det hele selv vil de
 > sikkert forlange endnu mere .. svinepelse :)
 Hvilket blot beviser, at hvis du gerne vil have flere hk, så sælg din bil, og
 køb en som standard opfylder dine behov.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
www.cf-offroad.dk/alarm  - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%
            
             |  |  | 
  Jan Mikkelsen (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Mikkelsen
 | 
 Dato :  24-09-03 12:31
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> wrote in message
 news:bkrnvk$cde$1@sunsite.dk...
 >
 > Hvilket blot beviser, at hvis du gerne vil have flere hk, så sælg din bil,
 og
 > køb en som standard opfylder dine behov.
 >
 
 Nu var de ekstra hk lissom kun en ekstra bonus .. der er jo ligesom ikke
 meget fidus ved at skifte motoren ud med en der alligevel har gået over
 150tKm .. hvilket langt de fleste 1.4S har efterhånden ... skal jeg have en
 motor med omkring 50tKm så skal det være en af de nyere 16V .. Den har
 iøvrigt også en bedre brændstoføkonomi. Var det flere heste jeg var efter
 kunne jeg sgu snildt få mere end 98hk til de 38tKr som dette ellers ville
 koste mig !!!
 
 /Jan
 
 
 
 
 |  |  | 
   Morten Fruergaard (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  24-09-03 13:12
 | 
 |  |  |  |  | 
    Jan Mikkelsen (25-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Mikkelsen
 | 
 Dato :  25-09-03 08:30
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> wrote in message
 news:bks1om$n75$1@sunsite.dk...
 > "Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
 > news:bkrv90$ds0$1@sunsite.dk...
 > > Den har iøvrigt også en bedre brændstoføkonomi.
 >
 > Så sæt en diesel i.     >
 Blah ;)
 /Jan
            
             |  |  | 
  Johnny B [2000] (24-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Johnny B [2000]
 | 
 Dato :  24-09-03 22:41
 | 
 |  | med så meget mere effekt skal du nok også skrifte bremsesystem, det er
 påkrævet ved størrer motor, medmindre det er det samme !!!!
 
 johnny
 
 --
 slet FJERN for direkte mail
 
 
 
 
 
 
 
 "Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
 news:bkrmv8$7au$1@sunsite.dk...
 > Hej
 >
 > Så kom der svar fra T&S.
 >
 > Udgangspunkt:
 >  Renault Clio 1.4S, 8V, 80hk, 247tKm, anslået markedsværdi (af mig selv)
 > 20KKr.
 >
 > Projekt:
 >  Udskifte med 1.4 16V motor fra Megane/Clio, 98hk, 60tKm, købspris ca.
 > 8000Kr.
 >  Arbejde gøres selv eller til en anslået værdi af 8000Kr.
 >
 > T&S:
 >  80hk -> 98hk = 2hk for meget. 20% overskredet og *kachiing* .. at betale
 > 22000Kr
 >
 > Summa sumarum:
 >  Motor + arbejde = 16000
 >  T&S = 22000
 >  Total = 38000
 >
 > Så for en bil der som udgangspunkt er 20000Kr værd vil en motorudskiftning
 > skulle koste mig 38 af de store. T&S må sgu da ha spist søm. Så frem for
 en
 > mere økonomisk og mere miljøbevist motor kan jeg pullere rundt med min
 gamle
 > symaskine i mange år endnu.
 >
 > Jo jo .. 2hk for meget er 2 for meget .. men 22000 synes jeg sgu da er
 helt
 > vildt ! Og køber jeg motoren i Tyskland og laver det hele selv vil de
 > sikkert forlange endnu mere .. svinepelse :)
 >
 > /Jan
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jan Mikkelsen (25-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Mikkelsen
 | 
 Dato :  25-09-03 08:29
 | 
 |  | 
 "Johnny B [2000]" <johnnyb2000@FJERNsol.dk> wrote in message
 news:3f7211ae$0$24719$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > med så meget mere effekt skal du nok også skrifte bremsesystem, det er
 > påkrævet ved størrer motor, medmindre det er det samme !!!!
 >
 > johnny
 
 Klart, klart .. men det er der taget hånd om fra Renault side idet min
 undervogn modsvarer RSi modellen som vist havde 107hk eller noget i den
 stil. I hvert fald er undervognen også identisk med den der er på den nye
 clio hvori motoren allerede ligger.
 
 /Jan
 
 
 
 
 |  |  | 
  N/A (29-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N/A
 | 
 Dato :  29-09-03 12:01
 | 
 |  | 
 
 
 |  |  | 
  Morten Fruergaard (29-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  29-09-03 12:01
 | 
 |  | 
 
            <Christian Bak> skrev i en meddelelse
 > Kan du ikke bare skifte motoren, og så drosle den 2hk ned, så du slipper for
 > afgiften?
 Nej. Det er ikke faktiske hk, der er tællende, men fabriksoplysninger. Svjh må
 kan ikke lægge en anden motor i, og tune på den.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
www.cf-offroad.dk/alarm  - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%
            
             |  |  | 
   Jan Mikkelsen (30-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Mikkelsen
 | 
 Dato :  30-09-03 13:54
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> wrote in message
 news:bl93gt$led$1@sunsite.dk...
 > <Christian Bak> skrev i en meddelelse
 > > Kan du ikke bare skifte motoren, og så drosle den 2hk ned, så du slipper
 for
 > > afgiften?
 >
 > Nej. Det er ikke faktiske hk, der er tællende, men fabriksoplysninger.
 Svjh må
 > kan ikke lægge en anden motor i, og tune på den.
 >
 
 Ja og nej .. eller omvendt. Jeg må gerne ligge en anden motor i og så tune
 den efterfølgende. Men T&S går efter fabriksoplysninger .. så hvis Renault
 siger at min nuværende yder 80 og den anden yder 98 .. thjaa så klapper
 fælden. Hvis jeg kan skaffe et officielt dokument fra renault der siger 96hk
 eller mindre så er det ok.
 
 /Jan
 
 
 
 
 |  |  | 
    Morten Fruergaard (30-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  30-09-03 14:48
 | 
 |  | 
 
            "Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
 > > Nej. Det er ikke faktiske hk, der er tællende, men fabriksoplysninger.
 > Svjh må
 > > kan ikke lægge en anden motor i, og tune på den.
 > >
 >
 > Ja og nej .. eller omvendt. Jeg må gerne ligge en anden motor i og så tune
 > den efterfølgende. Men T&S går efter fabriksoplysninger .. så hvis Renault
 > siger at min nuværende yder 80 og den anden yder 98 .. thjaa så klapper
 > fælden. Hvis jeg kan skaffe et officielt dokument fra renault der siger 96hk
 > eller mindre så er det ok.
 Og hvis du så har en, som yder 80 hk, ligger en i, som yder 30 hk og tuner den
 til 200 hk, hvad så?
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
www.cf-offroad.dk/alarm  - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%
            
             |  |  | 
     Jan Mikkelsen (01-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Mikkelsen
 | 
 Dato :  01-10-03 08:54
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> wrote in message
 news:blc1ml$i5h$2@sunsite.dk...
 >
 > Og hvis du så har en, som yder 80 hk, ligger en i, som yder 30 hk og tuner
 den
 > til 200 hk, hvad så?
 >
 
 Ingenting .. sålænge bilen ikke skifter identitet ved den efterfølgende
 tuning er der velsagtens ingen problemer.
 
 /Jan
 
 
 
 
 |  |  | 
      Morten Fruergaard (01-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  01-10-03 16:29
 | 
 |  | 
 
            "Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
 > > Og hvis du så har en, som yder 80 hk, ligger en i, som yder 30 hk og tuner
 > > den til 200 hk, hvad så?
 > Ingenting .. sålænge bilen ikke skifter identitet ved den efterfølgende
 > tuning er der velsagtens ingen problemer.
 He. Så fandt jeg det:
http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=110565&ov_id=15036 Motortuning.
 Motortuning er tilladt så længe det sker på den originale motor eller en senere
 ilagt tilsvarende motor.
  --
 Så du må ikke ligge en anden motor i, og tune på den...
 Så fik vi vist det afgjort eller er du stadig ikke enig?
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
www.cf-offroad.dk/alarm  - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%
            
             |  |  | 
      Morten Fruergaard (01-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  01-10-03 16:30
 | 
 |  | 
 
            "Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
 > > Og hvis du så har en, som yder 80 hk, ligger en i, som yder 30 hk og tuner
 > > den til 200 hk, hvad så?
 > >
 >
 > Ingenting .. sålænge bilen ikke skifter identitet ved den efterfølgende
 > tuning er der velsagtens ingen problemer.
 Jo, der er så...
 Du mener altså, at en bil med 100 hk, ikke må få lagt en 121 hk motor i, men at
 den gerne må få lagt en i med 120 hk, som efterfølgende tunes til 200 hk?
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
www.cf-offroad.dk/alarm  - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%
            
             |  |  | 
       Jan Mikkelsen (02-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Mikkelsen
 | 
 Dato :  02-10-03 08:41
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <morten @ fruergaad . com> wrote in message
 news:3f7af337$1$13183$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > Du mener altså, at en bil med 100 hk, ikke må få lagt en 121 hk motor i,
 men at
 > den gerne må få lagt en i med 120 hk, som efterfølgende tunes til 200 hk?
 >
 
 Genau .. sådan vil jeg i hvert fald gerne forstå det kære regelsæt :)
 Jeg kan dog godt se mit argumentationsproblem jf. din anden postering :)
 
 Hmm .. i hvert fald synes jeg det er træls at jeg skal betale så meget for
 den ombytning. Nå .. men på den anden side .. Hvis det er prisen så ka jeg
 jo ligeså godt putte de 37KKr i en turbo-tuning istedet .. det giver skiseme
 nok lidt mere en 18 pruheste mere .. :)
 
 Så en nyere "tilsvarende" motor fra tyskland og så på med en mølle.
 
 /Jan
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |