/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
bagagevægt
Fra : Jakob


Dato : 14-08-03 13:20

Hejsa

Min kæreste og jeg skal 14 dage til Tyrkiet. I den forbindelse, har vi
pakket en stor kuffert med alt vores bagage. Spørgsmålet er, om
kuffertens samlede vægt gerne må være fx 30 kg, i stedet for de
almindelige 20 kg pr person, når det nu er 2 personers bagage, der er
i kufferten og de 2 personer rejser sammen?

Jeg håber I kan hjælpe os,

med venlig hilsen

Jakob

 
 
Grethes (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Grethes


Dato : 14-08-03 14:54

Når vi rejser har vi også kun en stor kuffert med til to personer, vejer som
regel omkring 25 til 28 kg, har aldrig haft problemer med det.

Mvh
Grethe


"Jakob" <klabock@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:51201cec.0308140420.7124873e@posting.google.com...
> Hejsa
>
> Min kæreste og jeg skal 14 dage til Tyrkiet. I den forbindelse, har vi
> pakket en stor kuffert med alt vores bagage. Spørgsmålet er, om
> kuffertens samlede vægt gerne må være fx 30 kg, i stedet for de
> almindelige 20 kg pr person, når det nu er 2 personers bagage, der er
> i kufferten og de 2 personer rejser sammen?
>
> Jeg håber I kan hjælpe os,
>
> med venlig hilsen
>
> Jakob



bauchmann (14-08-2003)
Kommentar
Fra : bauchmann


Dato : 14-08-03 15:17

"Grethes" skrev d. 14-08-03 14:54 dette indlæg :
> Når vi rejser har vi også kun en stor kuffert med til to personer,
vejer som
> regel omkring 25 til 28 kg, har aldrig haft problemer med det.
>
> Mvh
> Grethe
>
>
> "Jakob" <klabock@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Jakob.
Sidste år havde vi samme problem. Jeg forhørte hos rejsebureuet og
svaret var, at alt vejes samlet, og divideres med antal rejsende. Ingen
problemer.

Torben
> news:51201cec.0308140420.7124873e@posting.google.com...
> > Hejsa
> >
> > Min kæreste og jeg skal 14 dage til Tyrkiet. I den forbindelse, har
vi
> > pakket en stor kuffert med alt vores bagage. Spørgsmålet er, om
> > kuffertens samlede vægt gerne må være fx 30 kg, i stedet for de
> > almindelige 20 kg pr person, når det nu er 2 personers bagage, der
er
> > i kufferten og de 2 personer rejser sammen?
> >
> > Jeg håber I kan hjælpe os,
> >
> > med venlig hilsen
> >
> > Jakob
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Lars Ladingkaer (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Ladingkaer


Dato : 14-08-03 15:40

"Jakob" skrev:
> Spørgsmålet er, om kuffertens samlede vægt gerne må
> være fx 30 kg, i stedet for de almindelige 20 kg pr
> person, når det nu er 2 personers bagage, der er i
> kufferten og de 2 personer rejser sammen?

Ja, det er normalt: antal rejsende * 20kg

Så hvis i er 2 må den samlede vægt af den baggage i checker ind være 40 kg.

Udover den indcheckede baggage må i som regel også have håndbaggage med, men
her syntes jeg det svinger meget fra selskab til selskab hvad de tillader i
vægt. Men hvis i ikke har over 5kg / person giver det næppe problemer.

Mvh, Lars



Karsten Kryger Hanse~ (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Karsten Kryger Hanse~


Dato : 14-08-03 16:11

> Ja, det er normalt: antal rejsende * 20kg
>
> Så hvis i er 2 må den samlede vægt af den baggage i checker ind være 40
kg.

Jeg tror man skal passe meget på i denne sammenhæng, og snakke specifikt med
flyselskabet, og lufthavnen, om det forholder sig sådan. Der er nogen der
skal løfte bagagen nogen steder 'i systemet', og der er forskel på at løfte
2 x 20 kg og 1 x 40 kg.

Mvh. Karsten



Lars Ladingkaer (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Ladingkaer


Dato : 14-08-03 16:38

"Karsten Kryger Hansen" skrev:
>> Ja, det er normalt: antal rejsende * 20kg
> Jeg tror man skal passe meget på i denne sammenhæng [..]

Ok, jeg korrigerer det til:

"Det er min erfaring at det normalt er den samlede vægt der ses på".

Men selvfølgelig er det mest sikkert at checke reglerne før man står i
lufthavnen. Der kan være undtagelser fra enhver "norm". F.eks. er maksimum
vægt/person hos et lavprisselskab som Ryanair ikke 20kg men 15kg (men de
vejer stadig baggagen samlet ved check-in).

Mvh, Lars

PS. Baggage over 20kg har jeg ofte set mærket med teksten "HEAVY" i en
flouriserende rød strimmel, så dem der skal løfte om nødvendigt kan hente en
kran



Grethes (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Grethes


Dato : 14-08-03 16:40



> PS. Baggage over 20kg har jeg ofte set mærket med teksten "HEAVY" i en
> flouriserende rød strimmel, så dem der skal løfte om nødvendigt kan hente
en
> kran

Bliver altid sat på vores kuffert.



Kent Oldhøj (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 30-09-03 14:23

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> skrev....

> PS. Baggage over 20kg har jeg ofte set mærket med teksten
> "HEAVY" i en flouriserende rød strimmel,

Smiley'en ER noteret, men jeg vil da lige benytte lejligheden til at
opfordre flyrejsende til ikke at rejse med bagage der kræver HEAVY
tag(typisk +20 kg).

Selv i disse så moderne tider er de fleste fly håndlastede, hvilket i
mange tilfælde indebærer at lastearbejderen må ligge på ryggen i et
lastrum der ikke er højere end under et spisebord, og balancere
kufferterne på plads med både arme og ben.

En typisk mellemdistance flyver(MD87/90) kan rumme 100-150 stykker
bagage, og en typisk arbejdsdag kan omfatte 10-12 flyvere...

Så bliver det svært at respektere hvorfor nogle passagerere skal have
kufferter med der vejer både 30(dagligt), 40(ugentligt),
50(månedligt) og i sjældne tilfælde endda helt op til 80 kg
stykket(82 kg er den tungeste jeg har set).

> så dem der skal løfte
> om nødvendigt kan hente en kran

Der er desværre ikke bagageløftegrej til rådighed ude ved flyene,
selvom der er forbedringer på vej(www.rampsnake.com)

Nå, det var ikke møntet på hverken dig eller andre i tråden, bare et
lille hjertesuk fra en flyarbejder...

--
Kent Oldhøj

Grethe / Sportslex (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Grethe / Sportslex


Dato : 30-09-03 17:48

"Kent Oldhøj" skrev i en meddelelse ...
> Nå, det var ikke møntet på hverken dig eller andre i tråden,
> bare et lille hjertesuk fra en flyarbejder...

Hej Kent,

Jeg tror, vi er mange, der får helt ondt i ryggen af at kigge på
jer i aktion. Og nu du er på linien, hvad foretrækker I?
Kufferter, sportstasker, rygsække eller ?

--
Bedste hilsner Grethe
Homepage: http://www.sportslex.com/
Dybdegående viden til fysisk aktive mennesker med
interesse for sport, bjergvandring og skiløb.




Kent Oldhøj (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 30-09-03 20:10

"Grethe / Sportslex" <grethe@hotmail.com> skrev....

> Og nu du er på linien, hvad foretrækker I?
> Kufferter, sportstasker, rygsække eller ?

Håndbagage, helt klart håndbagage

Men skal det være, så lad det være en regulær, ikke for stor,
kuffert/taske med et solidt håndtag og uden unødigt udvendigt tingel-
tangel som stropper, snore, hjul, m.m.

Og det er med kufferter som med kvinder: Hellere 2 på 15 end 1 på 30.

--
Kent Oldhøj

Inger Buchard (14-08-2003)
Kommentar
Fra : Inger Buchard


Dato : 14-08-03 18:52


Pas på håndbagagen; vi blev bedt om at checke håndbagagen ind som alm.
bagage, fordi den ene lille kabinekuffert vejede mere end 5 kg; vi kunne i
situationen pakke om i en tom fjällräven + den oprindelige kabinekuffert, så
problemet blev løst, men der er et maximum på 5 kg. pr. enhed for
kabinebagage. At de 5 kg så alligevel fungerer som tonstunge missiler i
tilfælde af havari, skal man nok ikke tale højt om. 5. kg. mac.

Men den bagage, der blev stuvet i lastrummet har vi altid fået indvejet
samlet.

Inger Buchard



Bo (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 22-08-03 21:14


"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en meddelelse
news:3f3bcabd$0$97173$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Pas på håndbagagen; vi blev bedt om at checke håndbagagen ind som alm.
> bagage, fordi den ene lille kabinekuffert vejede mere end 5 kg; vi kunne i
> situationen pakke om i en tom fjällräven + den oprindelige kabinekuffert, så
> problemet blev løst, men der er et maximum på 5 kg. pr. enhed for
> kabinebagage. At de 5 kg så alligevel fungerer som tonstunge missiler i
> tilfælde af havari, skal man nok ikke tale højt om. 5. kg. mac.
>
> Men den bagage, der blev stuvet i lastrummet har vi altid fået indvejet
> samlet.
>

Hvad med alle de indkøb der foretages i den Taxfrie og ved forudbestillinger hos Gate
Gomet, når det bliver tilladt at indføre 10 liter alkohol fra 1.1.2004 ?
De bliver aldrig vejet



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408936
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste