/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
Problem med skærmbillede, der "hopper" - h~
Fra : Frederik Rygaard


Dato : 27-07-03 08:13

Jeg har købt en ny bærbar, hvor der efter en måned begyndte at vise sig en
periodisk fejl: skærmbilledet ser ud til nærmest at stå og "hoppe" op og
ned - ca.2-4
millimeter. Hvornår og hvor længe den gør det kan være meget svingede. Jeg
har prøvet at afhjælpe ved at reinstallere, så der kun har været Windows XP
på og så sat den op til netværket, hvor jeg bor. Der er stadig samme fejl -
uanset, om den er i nærheden af andre elinstallationer eller ej, om den er
tilsluttet netværket eller ej, og om den kører på batteri eller AC adaptor.
Computeren har i hele perioden stået på et skrivebord og har derfor ikke
lidt nogen overlast.

Alt tyder altså på en hardwarefejl - jeg kan faktisk ikke se, at det kan
være andet. Jeg tænker, at der meget kan være en løs forbindelse i relation
til
skærmen, og at den fejl er opstået ved at man har klappet skærmen op og ned.
Jeg vil dog lige forhøre mig her, om der er nogen, der kender til et sådan
problem, og om det kan være andet end en hardwarefejl, der burde være dækket
af garantien.

Jeg har nemlig lidt en diskussion med Føniks Computer, om der er en
hardwarefejl eller ej - de har på deres 1½ times test (som de ikke vil sige,
hvad går ud på, udover "at det er en standardtest") ikke observeret fejlen
og konkluderer derfor, at der ikke er nogen fejl. Så de vil give mig en
computer, der er i stykker, tilbage og kræver 300 kroner i gebyr for
undersøgelsen, for overhovedet at udlevere min computer. De er slet ikke til
at tale med om det her, så inden jeg pudser forbrugerklagenævnet på dem, så
ville jeg lige forhøre mig her i nyhedsgruppen.

Jeg håber virkelig, at der er nogen, der kan hjælpe!
På forhånd tak
Frederik Rygaard







 
 
Frederik Rygaard (29-07-2003)
Kommentar
Fra : Frederik Rygaard


Dato : 29-07-03 22:56

Der er desværre ikke lige umiddelbart den store respons.

Jeg håber stadig på lidt respons, hvis der er nogen, der har noget at
bidrage med.

Mvh.
Frederik

"Frederik Rygaard" <frederik_at_@rhk.dk> skrev i en meddelelse
news:bg11o7$qbt$1@news.net.uni-c.dk...
> Jeg har købt en ny bærbar, hvor der efter en måned begyndte at vise sig en
> periodisk fejl: skærmbilledet ser ud til nærmest at stå og "hoppe" op og
> ned - ca.2-4
> millimeter. Hvornår og hvor længe den gør det kan være meget svingede. Jeg
> har prøvet at afhjælpe ved at reinstallere, så der kun har været Windows
XP
> på og så sat den op til netværket, hvor jeg bor. Der er stadig samme
fejl -
> uanset, om den er i nærheden af andre elinstallationer eller ej, om den er
> tilsluttet netværket eller ej, og om den kører på batteri eller AC
adaptor.
> Computeren har i hele perioden stået på et skrivebord og har derfor ikke
> lidt nogen overlast.
>
> Alt tyder altså på en hardwarefejl - jeg kan faktisk ikke se, at det kan
> være andet. Jeg tænker, at der meget kan være en løs forbindelse i
relation
> til
> skærmen, og at den fejl er opstået ved at man har klappet skærmen op og
ned.
> Jeg vil dog lige forhøre mig her, om der er nogen, der kender til et sådan
> problem, og om det kan være andet end en hardwarefejl, der burde være
dækket
> af garantien.
>
> Jeg har nemlig lidt en diskussion med Føniks Computer, om der er en
> hardwarefejl eller ej - de har på deres 1½ times test (som de ikke vil
sige,
> hvad går ud på, udover "at det er en standardtest") ikke observeret fejlen
> og konkluderer derfor, at der ikke er nogen fejl. Så de vil give mig en
> computer, der er i stykker, tilbage og kræver 300 kroner i gebyr for
> undersøgelsen, for overhovedet at udlevere min computer. De er slet ikke
til
> at tale med om det her, så inden jeg pudser forbrugerklagenævnet på dem,

> ville jeg lige forhøre mig her i nyhedsgruppen.
>
> Jeg håber virkelig, at der er nogen, der kan hjælpe!
> På forhånd tak
> Frederik Rygaard
>
>
>
>
>
>



Glenn Hagedorn (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Glenn Hagedorn


Dato : 15-08-03 16:00

Jeg er overbevist om at det du taler om er en hardware fejl, du kunne måske
forslå Føniks Computer at få en repratør i nærheden af din bopæl til at se
på den det er sådan forsikringer gør når noget skal erstattes så kan Føniks
Computer vel også bruge denne model. Venligst Glenn.

Svar på:
>Alt tyder altså på en hardwarefejl - jeg kan faktisk ikke se, at det kan
>være andet. Jeg tænker, at der meget kan være en løs forbindelse i
>relation til skærmen, og at den fejl er opstået ved at man har klappet
skærmen >op og ned. Jeg vil dog lige forhøre mig her, om der er nogen, der
kender til et >sådan problem, og om det kan være andet end en hardwarefejl,
der burde være
>dækket af garantien. Jeg har nemlig lidt en diskussion med Føniks Computer,
>om der er en hardwarefejl eller ej - de har på deres 1½ times test (som de
ikke >vil sige, hvad går ud på, udover "at det er en standardtest") ikke
observeret >fejlen og konkluderer derfor, at der ikke er nogen fejl. Så de
vil give mig en
>computer, der er i stykker, tilbage og kræver 300 kroner i gebyr for
>undersøgelsen, for overhovedet at udlevere min computer. De er slet ikke
til
>at tale med om det her, så inden jeg pudser forbrugerklagenævnet på dem,
>så ville jeg lige forhøre mig her i nyhedsgruppen. Jeg håber virkelig, at
der er >nogen, der kan hjælpe! På forhånd tak
> Frederik Rygaard




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste