/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Tiscali !!!
Fra : Nielsen I


Dato : 24-07-03 20:37

Lige nu er det ikke en god idé at skrive min uforbeholdne mening om Tiscali,
da jeg er alt for vred, men er der nogle der ligesom jeg bare ikke KAN få
dem til at svare på adskillige henvendelser - tlf./fax/e-mail/ ?


De sender mig et utal af regninger, hvoraf nogle er mistænksomme og så når
jeg har prøvet at få en forklaring har de bare nægtet at svare, hvilket har
ført til at jeg selvfølgelig ikke i blinde bare vil betale disse
regninger.... Det er Tiscali dog opmærksom på, så derfor sender de rykkere
og atter rykkere, men skal jeg betale dem bare for at få fred og for at det
ikke skal blive dyrere? eller skal jeg køre den hele vejen? Jeg _kan_ ikke
få dem til at svare på mine henvendelser og kan slet ikke komme gennem via
telefon endnu!

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Nielsen I





 
 
D. Truberg \(4100\) (24-07-2003)
Kommentar
Fra : D. Truberg \(4100\)


Dato : 24-07-03 21:51

Ifølge Juridisk afd. i Forbrugerstyrelsen er der mange der har samme problem
(mig selv incl.), de henviser til at sende en skriftlig indsigelse enten pr.
anbefalet brev eller fax (husk kvittering). Herefter skal Tiscali sætte
rykkeriet i bero.
Har dog idag intet hørt fra Tiscali og har nu modtaget brev fra
Incasso-firmaet.
Efter en kort snak med Incassofirmaet satte de sagen i bero indtil de havde
fået et svar fra Tiscali (de havde også mange henvendelser, men desvære
måtte damen ikke udtale sig om kunden, men som hun sagde, "nu må de lige
klappe hesten").
Nu afventer jeg så et svar fra min indsigelse pr. 20/6.

Dannie



Nielsen I (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Nielsen I


Dato : 25-07-03 10:23

Dannie skrev:

> Ifølge Juridisk afd. i Forbrugerstyrelsen er der mange der har samme
problem
> (mig selv incl.), de henviser til at sende en skriftlig indsigelse enten
pr.
> anbefalet brev eller fax (husk kvittering). Herefter skal Tiscali sætte
> rykkeriet i bero.
> Har dog idag intet hørt fra Tiscali og har nu modtaget brev fra
> Incasso-firmaet.
> Efter en kort snak med Incassofirmaet satte de sagen i bero indtil de
havde
> fået et svar fra Tiscali (de havde også mange henvendelser, men desvære
> måtte damen ikke udtale sig om kunden, men som hun sagde, "nu må de lige
> klappe hesten").
> Nu afventer jeg så et svar fra min indsigelse pr. 20/6.
>
> Dannie

Hej Dannie og tusind tak for svaret.

Jeg vil gerne lige spørge dig om, hvor meget der lægges på i omkostninger
fra incassofirmaet eller i det hele taget, når man så modtager det første
brev fra incasso-firmaet. Tiscali skriver et gebyr på 100 kr., men er der
ikke andre incassogebyrer der pålægges og i så fald hvor meget? Det er bare
så jeg ved det inden der kommer et incasso-brev. En anden ting er, skal
Tiscali ikke også sætte en rykker i bero, hvis man henvender sig til dem
(jeg ved godt at Tiscali ikke gør noget som helst, men jeg har jo for længst
henvendt mig til Tiscali allerede efter første faktura, hvor jeg bad dem
undersøge min faktura, blot for at undgå rykkere - eller er det kun
incasso-firmaet der skal indstille sagen, hvis man gør indsigelse? På
forhånd tak.

mvh

Nielsen I

---
"Må Tiscali gå konkurs" !!!




Martin Højriis Krist~ (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 25-07-03 11:15

"Nielsen I" <liverpool3310@REMOVEPLEASEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:tF6Ua.991$qq1.912@news.get2net.dk...
> En anden ting er, skal
> Tiscali ikke også sætte en rykker i bero, hvis man henvender sig til
dem

Hvis de har et krav kan de rykke dig til du betaler, uanset hvor meget
du spræller.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Henrik Aarfeldt (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 25-07-03 12:02

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Hvis de har et krav kan de rykke dig til du betaler, uanset hvor meget
> du spræller.

Nogen fortsætter dog med at rykke, selv lang tid efter betaling.

--
//haa


Nielsen I (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Nielsen I


Dato : 25-07-03 12:17



"Henrik Aarfeldt" <haa@fascom.dk> skrev i en meddelelse
news:3f210e0e$0$24700$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Martin Højriis Kristensen wrote:
>
> > Hvis de har et krav kan de rykke dig til du betaler, uanset hvor meget
> > du spræller.
>
> Nogen fortsætter dog med at rykke, selv lang tid efter betaling.
>
> --
> //haa


nemlig!

mvh

Nielsen I



Nielsen I (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Nielsen I


Dato : 25-07-03 12:14


"Martin Højriis Kristensen" skrev:
> > En anden ting er, skal
> > Tiscali ikke også sætte en rykker i bero, hvis man henvender sig til
> dem
>
> Hvis de har et krav kan de rykke dig til du betaler, uanset hvor meget
> du spræller.
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
> Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC

Nå okay.... Det vil sige at det kun er incasso-firmaet der skal indstille
sagen indtil de har hørt fra Tiscali.
For en ordens skyld skal jeg nævne at Tiscali bestemt ikke - i dette
tilfælde - har noget retmæssigt krav, men de kræver alligevel selvom jeg har
skrevet og skrevet osv. Anbefalede breve er de ligeglade med, for det
beviser kun jeg har sendt et brev til dem, ikke at der står det der står. I
princippet kan Tiscali påstå at de har modtaget et tomt anbefalet brev.

Men altså, hvis der er en eller anden der ved noget om incasso-gebyret ved
første incasso-brev vil jeg meget gerne høre herom. På forhånd tak.

mvh

Nielsen I



Martin Højriis Krist~ (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 25-07-03 12:25

"Nielsen I" <liverpool3310@REMOVEPLEASEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:Ug8Ua.1759$Im3.865@news.get2net.dk...
> Nå okay.... Det vil sige at det kun er incasso-firmaet der skal
indstille
> sagen indtil de har hørt fra Tiscali.

Så skal det være på grund af en eller anden passus i inkassoloven.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Morten Bjergstrøm (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 25-07-03 12:31

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

>> Nå okay.... Det vil sige at det kun er incasso-firmaet der skal
>> indstille sagen indtil de har hørt fra Tiscali.
>
> Så skal det være på grund af en eller anden passus i inkassoloven.

Såmænd god inkassoskik. Jeg er dog heller ikke overbevist om, at et
firma bevidstløst må fortsætte med at rykke når der er gjort
indsigelse.

Desværre er Forbrugerstyrelsens søgefunktion ikke fungerende så jeg kan
sandsynliggøre min formodning.

--
Morten http://miljokemi.dk


Allan Lund Soerensen (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Allan Lund Soerensen


Dato : 25-07-03 12:51


"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93C3896CED796.miljokemi.dk@130.133.1.4...
>
> Såmænd god inkassoskik. Jeg er dog heller ikke overbevist om, at et
> firma bevidstløst må fortsætte med at rykke når der er gjort
> indsigelse.

Et firma må i følge rentelovens § 9 b kun fremsende 3 rykkere med
rykkergebyr. Der skal gå mindst 10 dages mellemrum og der kan max opkræves
et rykkergebyr på op til 100 kr. inkl. moms pr. rykkerskrivelse.

Sender de flere, er det for egen regning.



Martin Højriis Krist~ (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 25-07-03 13:08

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93C3896CED796.miljokemi.dk@130.133.1.4...
> > Så skal det være på grund af en eller anden passus i inkassoloven.
> Såmænd god inkassoskik.

Selvfølgelig, men det var nu mere om det var noget man kunne kræve der
var interessant.

> Jeg er dog heller ikke overbevist om, at et
> firma bevidstløst må fortsætte med at rykke når der er gjort
> indsigelse.

Det skulle i så fald være en formulering i retning af at en indsigelse
havde opsættende virkning.
Jeg tror ikke den findes.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



D. Truberg \(4100\) (25-07-2003)
Kommentar
Fra : D. Truberg \(4100\)


Dato : 25-07-03 12:41

Incasso gebyret ligger på 300,00 plus 9,15 % rente.

Min første regning som var på 302,50 er nu på ialt 865,22.

Ifølge juridisk afd. Forbrugerstyrelsen skal kreditor stoppe rykkeproceduren
såfremt der bliver gjort indsigelse, dvs. de må heller ikke tilskrive renter
så længe de undersøger sagen.

Desvære modtager Forbrugerstyrelsen mange henvendelser vedr. Tiscali men
beløb er under de 500 kr, så de kan tage sagen.
De har sågar fået en del henvendelser på beløb 499,95, hvilket stadig er
under 500 kr. Det lugter lidt.

Jeg har talt med en tidligere ansat hos Tiscali som også siger at Tiscali
har ansat jurister kun til at køre sådanne sager og at medarbejderne i nogle
tilfælde er blevet tvunget til at sende fakturaer ud til gamle kunder.
Desvære vil han ikke stå frem eller fremlægge beviser på disse påstande, da
han frygter større sagsanlæg fra Tiscali.

Dannie



Morten Kjaer Nielsen (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 25-07-03 12:45

(Jeg vil ikke offentlig forholde mig til ret mange af de ting der skrives i
tråden)

D. Truberg (4100) wrote:
>
> Jeg har talt med en tidligere ansat hos Tiscali som også siger at Tiscali
> har ansat jurister kun til at køre sådanne sager og at medarbejderne i nogle
> tilfælde er blevet tvunget til at sende fakturaer ud til gamle kunder.

Det er ikke korrekt!

> Desvære vil han ikke stå frem eller fremlægge beviser på disse påstande, da
> han frygter større sagsanlæg fra Tiscali.

Hvis han havde ret burde det ikke kunne udlæse noget sagsanlæg. Men det
at han ikke vil stå ved det offentlig fortælle nok sit.

Han er dog velkommen til at kontakte mig for en dialog herom - han ved
formodentlig at jeg ikke løber med slader.

--
Morten!

Nielsen I (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Nielsen I


Dato : 25-07-03 13:48




"Morten Kjaer Nielsen" skrev:
> (Jeg vil ikke offentlig forholde mig til ret mange af de ting der skrives
i
> tråden)

Tiscali vil tilsyneladende slet ikke forholde sig til noget som helst
bortset fra rykkere


>
> D. Truberg (4100) wrote:
> >
> > Jeg har talt med en tidligere ansat hos Tiscali som også siger at
Tiscali
> > har ansat jurister kun til at køre sådanne sager og at medarbejderne i
nogle
> > tilfælde er blevet tvunget til at sende fakturaer ud til gamle kunder.
>
> Det er ikke korrekt!

Om den tidligere Tiscali ansatte taler sandt ved jeg ikke, men som de
opfører sig tror jeg snart på alt, og jeg ville ikke blive forbavset.

>
> > Desvære vil han ikke stå frem eller fremlægge beviser på disse påstande,
da
> > han frygter større sagsanlæg fra Tiscali.
>
> Hvis han havde ret burde det ikke kunne udlæse noget sagsanlæg. Men det
> at han ikke vil stå ved det offentlig fortælle nok sit.

Aaarh... det kunne det jo godt munde ud i et sagsanlæg. Der foregår jo ting
og sager i diverse firmaer som man kan skjule så godt at man alligevel kunne
vinde et sagsanlæg, hvis man føler sig krænket, men det er jo også klart, at
spørger man en Tiscali-ansat siger denne jo ikke at det er korrekt.

Dog er det også sagen uvedkommende. Faktum er, at Tiscali mildest taget
opfører sig skamløst. Eks. var der engang et Telefirma der ved en fejl kom
til at sende mig samme regning 2 gange og hvor det endte i en rykker. Da jeg
kontaktede dem, bad de om et par dage til at undersøge sagen, hvorefter de
ringede og beklagede at der var sket en fejl i deres regnskabssystem og at
jeg skulle se bort fra det. Længere var den ikke. Det påfaldende ved Tiscali
er, at uanset hvad hulen man gør, er det næsten umuligt at få et svar, og
efter at have drønet rundt på nettet, kan jeg nu forstå at Tiscali ligefrem
er kendte for dette (Yahoo Nyhedsbrev). Hvis en kunde kan dokumentere, at en
regning allerede er betalt og sender dokumentationen til Tiscali flere gange
uden at få svar (og ualmindelig mange mennesker oplever det samme.... så er
der nok noget om snakken hvad ang. Tiscalis fremgangsmetoder, også selvom
det kommer fra tidligere ansatte.



Nielsen I




Morten Bjergstrøm (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 25-07-03 13:55

"Nielsen I" <liverpool3310@REMOVEPLEASEhotmail.com> skrev:

> Faktum er, at Tiscali mildest taget
> opfører sig skamløst.

Et firma med en direktør, der udtaler nedenstående er det ret svært at
tage seriøst.

"»Som kunde ville jeg være glad for, at en sag går til inkasso, for så
får man en uafhængig instans til at se på sagen, hvis man ikke har
kunnet komme igennem hos os,« siger Lis Lysholm."

http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=317312/


I øvrigt modtager Tiscali ~50% af alle teleklager når antallet af
klager sættes i forhold til selskabets størrelse.

http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/

--
Morten http://miljokemi.dk


Nielsen I (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Nielsen I


Dato : 25-07-03 14:03


"Morten Bjergstrøm" skrev:

>>Nielsen I skrev:
>
> > Faktum er, at Tiscali mildest taget
> > opfører sig skamløst.
>
> Et firma med en direktør, der udtaler nedenstående er det ret svært at
> tage seriøst.
>
> "»Som kunde ville jeg være glad for, at en sag går til inkasso, for så
> får man en uafhængig instans til at se på sagen, hvis man ikke har
> kunnet komme igennem hos os,« siger Lis Lysholm."

Ja det siger jo alt... sygt mand!

http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=317312/

> I øvrigt modtager Tiscali ~50% af alle teleklager når antallet af
> klager sættes i forhold til selskabets størrelse.
>
> http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/

Ja, og jeg troede indtil dette cirkus begyndte for mit vedkommende, at
Tiscali var et okay firma. Alle mine henvendelser var venlige osv., men de
har bøffet den forkerte denne gang. ...eller rettere de forkerte, for folk
der er blevet snydt af Tiscali burde slå sig sammen med en advokat (han
behøver ikke at være særlig dyr eller dygtig, for Tiscali-sagerne er for
åbenlyse, så selv en 1-års studerende på jura burde kunne klare den sag) ...
og så sagsøge dem til dommedag.

> Morten http://miljokemi.dk

Tak for dokumentationen om direktøren

mvh

Nielsen I










Martin Højriis Krist~ (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 25-07-03 14:10

"Nielsen I" <liverpool3310@REMOVEPLEASEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:UT9Ua.2101$Bf4.2056@news.get2net.dk...
> har bøffet den forkerte denne gang. ...eller rettere de forkerte, for
folk
> der er blevet snydt af Tiscali burde slå sig sammen med en advokat
(han
> behøver ikke at være særlig dyr eller dygtig, for Tiscali-sagerne er
for
> åbenlyse, så selv en 1-års studerende på jura burde kunne klare den
sag) ...
> og så sagsøge dem til dommedag.

Det er du ikke den første til at fremføre, men indtil videre er der ikke
sket det store. Ihvertfald ikke man har hørt om her.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Morten Bjergstrøm (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 25-07-03 15:48

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

> Det er du ikke den første til at fremføre, men indtil videre er
> der ikke sket det store. Ihvertfald ikke man har hørt om her.

Hvis der er sager under vejs så er det klart, at der ikke bliver
snakket om det offentligt.

--
Morten http://miljokemi.dk


Rudi Stegen (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 25-07-03 19:57

Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

>> Faktum er, at Tiscali mildest taget opfører sig skamløst.
>
> Et firma med en direktør, der udtaler nedenstående er det ret
> svært at tage seriøst.

Du finder næppe én Tiscaliansat (i Danmark) der vil forsvare den
aktuelle adm. direktør.

Eksempelvis:

Specielt i månederne efter overgangen til NytSystem (22. april 2002) og
dets startgenvorligheder var der i de interne grupper _mange_ arrige og
indimellem sarkastiske indlæg. En god portion var selvfølgelig også
rettet mod den daværende adm. direktør, Peter Bredgaard, og hver eneste
gang blev han forsvaret af mindst en enkelt ansat og som regel flere.
Vist hver gang skete det med en begrundelse om, hvorfor man faktisk
ikke kunne beskylde ham for dette eller hint.

Når nogen i år har nævnt selv noget meget grimt om den nuværende ad.
direktør i selvsamme grupper, har tråden glimret ved sit fravær på
indlæg fra ansatte.

Kontrasten er ret sigende.

(Hvilket forskellen i deres optræden iøvrigt også er. I
krisesituationer skrev Peter selv indimellem et indlæg eller to om
baggrundene for de ulyksalige hændelser og tilstande, mens Lis er et
navn, man kan se på sitet eller i pressen).

Derudover er der sket en håndfuld stærkt negative ændringer siden
hendes tiltræden. Fx er en førsteklasses domæneafdeling blev smadret
efter den gode gamle salamimetode.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Poul Christensen (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Poul Christensen


Dato : 26-07-03 10:37

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in
news:Xns93C397BF5E1E9.miljokemi.dk@130.133.1.4:



> I øvrigt modtager Tiscali ~50% af alle teleklager når antallet af
> klager sættes i forhold til selskabets størrelse.
>
> http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/

Det kan FI umuligt vide noget om.



--
Med venlig hilsen
Poul C
poulc@ofir.dk

Klaus Alexander Seis~ (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 26-07-03 10:55

Poul Christensen skrev:

>> I øvrigt modtager Tiscali ~50% af alle teleklager når antallet af
>> klager sættes i forhold til selskabets størrelse.
>>
>> http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/
>
> Det kan FI umuligt vide noget om.

Nej, med FI kan vide hvor mange klager de selv modtager over Tiscali,
og det er de tal artiklen nævner.


// Klaus

--
><>    unselfish actions pay back better

Morten Bjergstrøm (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 26-07-03 11:08

Poul Christensen <poulc@ofir.dk> skrev:

>> I øvrigt modtager Tiscali ~50% af alle teleklager når antallet af
>> klager sættes i forhold til selskabets størrelse.
>>
>> http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/
>
> Det kan FI umuligt vide noget om.

Og hvorfor mener du så, at de ikke kan det?

--
Morten http://miljokemi.dk


Poul Christensen (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Poul Christensen


Dato : 26-07-03 11:42

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in
news:Xns93C47B814F71E.miljokemi.dk@130.133.1.4:

> Poul Christensen <poulc@ofir.dk> skrev:
>
>>> I øvrigt modtager Tiscali ~50% af alle teleklager når antallet af
>>> klager sættes i forhold til selskabets størrelse.
>>>
>>> http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/
>>
>> Det kan FI umuligt vide noget om.
>
> Og hvorfor mener du så, at de ikke kan det?
>

FI kender ikke noget til antallet af klager, der løses ved hos selskaberne
uden at klageren går videre til FI.

--
Med venlig hilsen
Poul C
poulc@ofir.dk

Morten Bjergstrøm (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 26-07-03 11:45

Poul Christensen <poulc@ofir.dk> skrev:

> FI kender ikke noget til antallet af klager, der løses ved hos
> selskaberne uden at klageren går videre til FI.

Og?

eller

Det kan du umuligt vide noget om.

--
Morten http://miljokemi.dk


Poul Christensen (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Poul Christensen


Dato : 26-07-03 12:16

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in
news:Xns93C481B76DC30.miljokemi.dk@130.133.1.4:

> Poul Christensen <poulc@ofir.dk> skrev:
>
>> FI kender ikke noget til antallet af klager, der løses ved hos
>> selskaberne uden at klageren går videre til FI.

> Det kan du umuligt vide noget om.

Se Klauses indlæg


--
Med venlig hilsen
Poul C
poulc@ofir.dk

Morten Bjergstrøm (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 26-07-03 13:56

Poul Christensen <poulc@ofir.dk> skrev:

>>> FI kender ikke noget til antallet af klager, der løses ved hos
>>> selskaberne uden at klageren går videre til FI.
>
>> Det kan du umuligt vide noget om.
>
> Se Klauses indlæg

Ja det er et glimrende indlæg og fuldstændig korrekt det Klaus skriver.

--
Morten http://miljokemi.dk


Nielsen (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 25-07-03 21:06


"Nielsen I" <liverpool3310@REMOVEPLEASEhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:lF9Ua.2097
>
> Aaarh... det kunne det jo godt munde ud i et sagsanlæg. Der foregår jo
ting
> og sager i diverse firmaer som man kan skjule så godt at man alligevel
kunne
> vinde et sagsanlæg, hvis man føler sig krænket, men det er jo også klart,
at
> spørger man en Tiscali-ansat siger denne jo ikke at det er korrekt.
>
> Dog er det også sagen uvedkommende. Faktum er, at Tiscali mildest taget
> opfører sig skamløst. Eks. var der engang et Telefirma der ved en fejl kom
> til at sende mig samme regning 2 gange og hvor det endte i en rykker. Da
jeg
> kontaktede dem, bad de om et par dage til at undersøge sagen, hvorefter de
> ringede og beklagede at der var sket en fejl i deres regnskabssystem og at
> jeg skulle se bort fra det. Længere var den ikke. Det påfaldende ved
Tiscali
> er, at uanset hvad hulen man gør, er det næsten umuligt at få et svar, og
> efter at have drønet rundt på nettet, kan jeg nu forstå at Tiscali
ligefrem
> er kendte for dette (Yahoo Nyhedsbrev). Hvis en kunde kan dokumentere, at
en
> regning allerede er betalt og sender dokumentationen til Tiscali flere
gange
> uden at få svar (og ualmindelig mange mennesker oplever det samme.... så
er
> der nok noget om snakken hvad ang. Tiscalis fremgangsmetoder, også selvom
> det kommer fra tidligere ansatte.


Den IJ ansatte jeg snakkede med sukkede dybt da jeg forelagde hende flere
fejl i den dokumenattion Tiscali havde sendt.
Hun sagde yderligere at de havde enormt mange sager liggende, hvor der var
uenighed omkring regningen.
Og der er vel ingen røg uden ild

Nielsen



Martin Højriis Krist~ (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 25-07-03 13:09

D. Truberg (4100)" <FJERN_DETTEdan9e@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:JE8Ua.1948$bK2.141@news.get2net.dk...
> Ifølge juridisk afd. Forbrugerstyrelsen skal kreditor stoppe
rykkeproceduren
> såfremt der bliver gjort indsigelse, dvs. de må heller ikke tilskrive
renter
> så længe de undersøger sagen.

Hmm, gratis lån. Det var da en smart ting.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Morten Bjergstrøm (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 25-07-03 13:56

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

>> Ifølge juridisk afd. Forbrugerstyrelsen skal kreditor stoppe
>> rykkeproceduren såfremt der bliver gjort indsigelse, dvs. de må
>> heller ikke tilskrive renter så længe de undersøger sagen.
>
> Hmm, gratis lån. Det var da en smart ting.

Det er nok ikke helt sådan det skal forstås. Hvis kunden viser sig at
have uret må der naturligvis tilskreves renter for hele den periode,
hvor beløbet har været forfaldet til betaling efter reglerne i
Renteloven.

--
Morten http://miljokemi.dk


Nielsen I (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Nielsen I


Dato : 25-07-03 14:07



"Morten Bjergstrøm" skrev:

>> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:
>
> > Hmm, gratis lån. Det var da en smart ting.
>
> Det er nok ikke helt sådan det skal forstås. Hvis kunden viser sig at
> have uret må der naturligvis tilskreves renter for hele den periode,
> hvor beløbet har været forfaldet til betaling efter reglerne i
> Renteloven.
>
> --
> Morten http://miljokemi.dk

Enig! Og jeg ville da også være villig til at betale både gebyr og renter,
hvis jeg havde uret i min sag, det er kun fair nok - men hvis firmaet har
uret, ja, så må de altså indrømme det, hvilket heldigvis også sker hos de
fleste stuerene firmaer. Men Tiscali er måske hævet over loven, hvem ved

mvh

Nielsen I




Nielsen I (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Nielsen I


Dato : 25-07-03 13:56


"D. Truberg (4100)" skrev:
> Incasso gebyret ligger på 300,00 plus 9,15 % rente.
>
> Min første regning som var på 302,50 er nu på ialt 865,22.

Tusind tak Dannie

>
> Ifølge juridisk afd. Forbrugerstyrelsen skal kreditor stoppe
rykkeproceduren
> såfremt der bliver gjort indsigelse, dvs. de må heller ikke tilskrive
renter
> så længe de undersøger sagen.

Jeg håber FS har ret....

>
> Desvære modtager Forbrugerstyrelsen mange henvendelser vedr. Tiscali men
> beløb er under de 500 kr, så de kan tage sagen.
> De har sågar fået en del henvendelser på beløb 499,95, hvilket stadig er
> under 500 kr. Det lugter lidt.

Ja det stinker....


>
> Jeg har talt med en tidligere ansat hos Tiscali som også siger at Tiscali
> har ansat jurister kun til at køre sådanne sager og at medarbejderne i
nogle
> tilfælde er blevet tvunget til at sende fakturaer ud til gamle kunder.
> Desvære vil han ikke stå frem eller fremlægge beviser på disse påstande,
da
> han frygter større sagsanlæg fra Tiscali.
>
> Dannie

Det skulle ikke undre mig.

mvh

Nielsen I





Ole Rasmussen (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 25-07-03 15:50



Hej

"D. Truberg \(4100\)" <FJERN_DETTEdan9e@hotmail.com> wrote:

>Jeg har talt med en tidligere ansat hos Tiscali som også siger at Tiscali
>har ansat jurister kun til at køre sådanne sager og at medarbejderne i nogle
>tilfælde er blevet tvunget til at sende fakturaer ud til gamle kunder.
>Desvære vil han ikke stå frem eller fremlægge beviser på disse påstande, da
>han frygter større sagsanlæg fra Tiscali.

Hvis ovenståede er korrekt, og sammenholdt med alle de andre klager over
Tiscali's bogholderi, eller måske mangel på samme, som vi har hørt om
igennem tiderne, så må det dreje sig om mange hundrede, ja måske
tusindvis af kunder, og en gennemgående tråd er jo at de, Tiscali,
tilsyneladende forsøger at opkræve uberettigede beløb. Derfor må det
snart være på tide med en politianmeldelse mod firmaet, idet der jo så
er tale om forsøg på bedrageri !

Kunne alle disse folk som føler sig snydt af Tiscali ikke slå sig sammen
om en fælles anmeldelse af firmaet, istedet for alle disse enkeltstående
'sager' - Det må ha' bedre gennemslagskraft. - Og så få nogle af de
store medier til at beskæftige sig med sagen, gerne vedblivende, således
at Tiscali's ledelse til sidst bliver tvunget til at komme med "en god
forklaring" offentligt !

Hvad siger eksperterne i Jura gruppen ?

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Ole Geisler (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Geisler


Dato : 27-07-03 21:20

On Fri, 25 Jul 2003 12:14:51 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Hvis de har et krav kan de rykke dig til du betaler, uanset hvor meget
>du spræller.

Klart.

Men når de _ikke_ har et krav OG man har dokumentation i form af
SKRIFTLIG beskræftelse på opsigelse pr. dato xx - og der fremsendes
faktura for perioder herudover?

Bemærk at der ikke har været udstyr til fysisk at etablere
forbindelsen efter opsigelsesdatoen.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Aut. baatnakke, flueknepper og universalgeni
Mit motto: Let`s fix it!

Martin Højriis Krist~ (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-07-03 22:43

"Ole Geisler" <reptech@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:jqc8ivobp3hud8ga6rpm20rhb6853puuqd@4ax.com...
> >Hvis de har et krav kan de rykke dig til du betaler, uanset hvor
meget
> >du spræller.
> Men når de _ikke_ har et krav OG man har dokumentation i form af
> SKRIFTLIG beskræftelse på opsigelse pr. dato xx - og der fremsendes
> faktura for perioder herudover?

Så er sagen jo en ganske anden. Min pointe var at man som _skyldner_
ikke har ret mange rettigheder og næppe nogen i retning af at
indsigelser har opsættende virkning på hverken rykkere eller renter.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Ole Geisler (28-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Geisler


Dato : 28-07-03 18:20

On Sun, 27 Jul 2003 23:43:01 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Så er sagen jo en ganske anden. Min pointe var at man som _skyldner_
>ikke har ret mange rettigheder og næppe nogen i retning af at
>indsigelser har opsættende virkning på hverken rykkere eller renter.

Enig. Jeg synes bare dit indlæg kunne tolkes anderledes.

Jeg skrev fordi jeg _har_ været møllen i gennem med TISCALI. De
skylder mig stadig penge, men jeg har opgivet.Det var et ISDN
supersurfer abonnement - der forøvrigt fungerede glimragende, men
TISCALI kunne hverken finde ud af at levere ADSL her på adressen, og
da slet ikke lave en slutafregning.

Først da fruen i huset var blåviolet rødglødende ophørte rykkerne, jeg
vil ikke gentage de trusler hun kom med. Telefonventetiden var
forøvrigt "kun " 20min - dette kan sammenlignes med TDC der
opgraderede min ADSL på 10min, incl. telefonisk tilbagesvar for en uge
siden.

Jeg skifter ikke fra TDC, jeg betaler, smiler og ser glad ud.


--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Aut. baatnakke, flueknepper og universalgeni
Mit motto: Let`s fix it!

Ole Rasmussen (30-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 30-07-03 08:59



Hej

Så er det vel nu der er chance for at få skovlen under Tiscali !

BT skriver idag om en sag hvor Tiscali har sent en tidligere kunde der
har været død i mere end eet år, til inkasso ! på trods af flere
henvendelser fra efterladte. - Tiscali's Lis Lysholm hælder som
sædvanligt vand ud af ørene.

Men dem som føler sig chikaneret af Tiscali kunne måske ved en
henvendelse til pågældende journalist på BT, som hedder Mette Lauth, få
hende til at følge op på sagen !

http://www.bt.dk/Forside.pl?aid=146636

Og ved samme lejlighed kunne det måske være interessant at kigge her:

http://www.erhvervsbladet.dk/npShowArticle.asp?strArtID=106275


--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

D. Truberg \(4100\) (30-07-2003)
Kommentar
Fra : D. Truberg \(4100\)


Dato : 30-07-03 10:52

Har i dag sendt en mail til Mette Lauth vedr. min egen sag hos Tiscali.

Desuden er der efterhånden lidt håb forude, da der er oprettet en ny
klageinstans vedr. telefoni/internet http://www.teleanke.dk/
De kan tage sager under 500 kr (det koster vist nok 150 kr at klage).

Dannie

> Men dem som føler sig chikaneret af Tiscali kunne måske ved en
> henvendelse til pågældende journalist på BT, som hedder Mette Lauth, få
> hende til at følge op på sagen !



Ole Rasmussen (30-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 30-07-03 17:21



Hej

"D. Truberg \(4100\)" <FJERN_DETTEdan9e@hotmail.com> wrote:

>Har i dag sendt en mail til Mette Lauth vedr. min egen sag hos Tiscali.

Ok, det blir' spændende at se/høre om man vil følge op på sagen !

>Desuden er der efterhånden lidt håb forude, da der er oprettet en ny
>klageinstans vedr. telefoni/internet http://www.teleanke.dk/
>De kan tage sager under 500 kr (det koster vist nok 150 kr at klage).

Ok !

ud over mit oprindelige indlæg, er der også idag i gratisavisen
"MetroXpress" en større artikel om klager over teleselskaber, hvor
Tiscali indtager en "flot" førsteplads. I artiklen nævner man netop
de herfra NG kendte problemer med roderiet i regnskabsafdelingen, og så
gør man opmærksom på en måske væsentlig ting for alle dem der
tilsyneladende blir' sendt til Inkasso ! Hvis man skriftligt gør
Tiscali opmærksom på at de tilsendte regninger, rykkere osv. er
forkerte/fejlagtige, er det i henhold til gældende lov _ikke_ tilladt at
sende vedkommende til inkasso ! Af indlæg hér syntes jeg det fremgår
at det gør man i stor stil !

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Martin Moller Peders~ (30-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 30-07-03 19:31

In <0lrfivge4bl993n4o8pstktt3u53js3p2e@130.133.1.4> Ole Rasmussen <newsfeed@melby-online.dk> writes:




>og så
>gør man opmærksom på en måske væsentlig ting for alle dem der
>tilsyneladende blir' sendt til Inkasso ! Hvis man skriftligt gør
>Tiscali opmærksom på at de tilsendte regninger, rykkere osv. er
>forkerte/fejlagtige, er det i henhold til gældende lov _ikke_ tilladt at
>sende vedkommende til inkasso !

Men det er noget vroevl, som ikke passer. Man skal ikke tror paa
alt hvad man laeser i avisen.

/Martin

kelds snabela ofir d~ (30-07-2003)
Kommentar
Fra : kelds snabela ofir d~


Dato : 30-07-03 17:03

On Wed, 30 Jul 2003 09:59:21 +0200, Ole Rasmussen
<newsfeed@melby-online.dk> wrote:


>
>http://www.erhvervsbladet.dk/npShowArticle.asp?strArtID=106275

Et tele/internet-selskab, der ikke tjener penge - det er jo nærmest
reglen. Havde de haft overskud, var det en god historie.......


KS

Ole Rasmussen (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 08-08-03 08:53



Hej

Hos Tiscali's inkasso firma ser det ud til at de er lige så "dygtige"
som hos Tiscali:

<copy>

80 mio. kr. sporløst forsvundet i det børsnoterede inkassofirma Intrum
Justitia.

http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=345934

</copy>

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste