/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
2*56K - på en tlf.linie?
Fra : Hans Paulin


Dato : 20-06-03 12:16

Et spørgsmål fra en newbee:

....jeg har en pc med et 56K i, og har nu anskaffet endnu en pc; kan
jeg bare sætte et 56K i den nye og så gå på nettet med den osse? (har
ringet til CC, der siger det er i orden)

....der hvor jeg køber computerstumper siger man, at de ikke har en
telefonledning, der kan gå til to modemmer på én gang - men det er
måske i værste fald et spørgsmål om at lodde to ledninger sammen?

(...jeg kender godt muligheden for at lave et net mellem de to pcer,
så den éne kan køre gennem den anden - men det her er formentlig lidt
nemmere / hurtigere...)

....må hellere lige tilføje, at jeg godt ved, at jeg ikke kan være online
med *begge* maskiner *samtidigt*...

--
Med venlig hilsen
Hans


 
 
Brian B. Christensen (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Brian B. Christensen


Dato : 20-06-03 12:32

Man kan godt købe en splitter til telefonledninger. Hvis jeg ellers
forstår dit spørgsmål.

Hans Paulin (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 20-06-03 12:39

Brian B. Christensen wrote:
> Man kan godt købe en splitter til telefonledninger.

....lyder godt

....det er måske Teledk's butik, jeg skal ned i?

> Hvis jeg ellers
> forstår dit spørgsmål.

....det håber jeg: jeg skal ha en "Y-formet" ledning - eller noget med
samme funktion, så jeg slipper for at hive stikket frem og tilbage
mellem de to pc'er......

--
Med venlig hilsen
Hans


Martin Højriis Krist~ (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 20-06-03 12:45

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.dk> skrev i en meddelelse
news:bcurju$dm1$1@sunsite.dk...
> ...det håber jeg: jeg skal ha en "Y-formet" ledning - eller noget med
> samme funktion, så jeg slipper for at hive stikket frem og tilbage
> mellem de to pc'er......

Du skal bare have en ledning hvor stikket har et ekstra stik i "ryggen"

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Hans Paulin (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 20-06-03 12:51

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Du skal bare have en ledning hvor stikket har et ekstra stik i
> "ryggen"

....okay!

Tak!

....jeg prøver Telebutikken nu...

--
Med venlig hilsen
Hans


Lars (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 20-06-03 14:40

On Fri, 20 Jun 2003 13:45:11 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Du skal bare have en ledning hvor stikket har et ekstra stik i "ryggen"

Og som oftest kaldes denne type stik et hermafrodit-stik.

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Martin Højriis Krist~ (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 20-06-03 15:09

"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.dk> skrev i en meddelelse
news:3ef30ec2$0$48908$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >Du skal bare have en ledning hvor stikket har et ekstra stik i
"ryggen"
> Og som oftest kaldes denne type stik et hermafrodit-stik.

Njaa, den betegnelse er på det seneste ret brugt til stik hvor ryggen og
forenden har hvert sit par i et RJ-11 stik, så jeg synes vi skal holde
den udenfor dette begreb

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Hans Paulin (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 20-06-03 21:36

Lars wrote:
> On Fri, 20 Jun 2003 13:45:11 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
> <usenet@makr.dk> wrote:
>
>> Du skal bare have en ledning hvor stikket har et ekstra stik i
>> "ryggen"
>
> Og som oftest kaldes denne type stik et hermafrodit-stik.

....var nede og købe mit ekstra modem i dag - den ledning, der skulle
bruges, var den samme som fx. til min gamle telefonsvarer - det runde
stik dér er det samme som dét, der ofte sidder i forlængerledninger -
med 3 slidser i ryggen...


--
Med venlig hilsen
Hans


Jakob Houkjær (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Houkjær


Dato : 20-06-03 22:12


"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.dk> skrev i en meddelelse
news:bcuqap$5tf$1@sunsite.dk...
> Et spørgsmål fra en newbee:
>
> ...jeg har en pc med et 56K i, og har nu anskaffet endnu en pc; kan
> jeg bare sætte et 56K i den nye og så gå på nettet med den osse? (har
> ringet til CC, der siger det er i orden)

Hvis du vil have begge PC'ere på på én gang kan ISDN anbefales. Så kan hver
computer være på med 64K af gangen eller én af gangen med 128K



Hans Paulin (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 20-06-03 22:40

Jakob Houkjær wrote:
>
> Hvis du vil have begge PC'ere på på én gang kan ISDN anbefales.

....én ad gangen er foreløbig nok

> Så
> kan hver computer være på med 64K af gangen eller én af gangen med
> 128K

....ISDN er så bare noget dyrere bl.a.

....er mest til NG's, så det går lige - venter, til jeg kan få bredbånd
hér - 5+ km. fra centralen...

--
Med venlig hilsen
Hans


Martin Højriis Krist~ (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 21-06-03 08:05

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.dk> skrev i en meddelelse
news:bcvuvd$6df$1@sunsite.dk...
> ...ISDN er så bare noget dyrere bl.a.

50 kr/måned mener jeg personligt er ret billigt.
At surfe på modem er en plage, at surfe på bare 1 kanal ISDN er helt
brugbart, jeg har selv gjort det de sidste 2-3 år.

> ...er mest til NG's, så det går lige - venter, til jeg kan få bredbånd
> hér - 5+ km. fra centralen...

Hvis du ikke kan få det nu er der nok lange udsigter, medmindre din evt.
antenneforening eller en FWA-udbyder får øje på området.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Hans Paulin (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 21-06-03 08:37

Martin Højriis Kristensen wrote:
>
> 50 kr/måned mener jeg personligt er ret billigt.

....jeg gir i øjeblikket 190,-kr. om måneden ved CC for 2 timer dagligt -
ville ISDN koste mig 240,-kr. om måneden - alt andet lige?

> At surfe på modem er en plage,

....nu surfer jeg stort set ikke - jeg bruger mest min tid på NG's...

> at surfe på bare 1 kanal ISDN er helt
> brugbart,

....okay...

>> ...er mest til NG's, så det går lige - venter, til jeg kan få
>> bredbånd hér - 5+ km. fra centralen...
>
> Hvis du ikke kan få det nu er der nok lange udsigter,

....det er der muligvis...

> medmindre din
> evt. antenneforening

....der er ingen antenneforeninger hér - ude på Lars Tynds mark

> eller en FWA-udbyder får øje på området.

....dét er dét dér trådløse Sonofon halløj, ikke?

....i så fald kan jeg ikke bruge det - der *har* været 2 teknikere herude
og måle - der er *ingen* signal...

....jeg har i forbindelse med ISDN i sin tid hørt, at man så skal ha en
ISDN-telefon (og ikke kan bruge sine standardtelefoner, som jeg har en 8
stykker af - spredt rundt i huset) - min svigerfar jamrede i sin tid
godt over dén teknik, indtil han fik ADSL...

--
Med venlig hilsen
Hans


Martin Højriis Krist~ (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 21-06-03 08:51

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.dk> skrev i en meddelelse
news:bd11ub$sm4$1@sunsite.dk...
> ...jeg gir i øjeblikket 190,-kr. om måneden ved CC for 2 timer
dagligt -
> ville ISDN koste mig 240,-kr. om måneden - alt andet lige?

CC skal ikke have mere for at du bruger ISDN, men en ISDN-telefonlinje
koster ca. 50 kr/md mere end en analog linje

> ...jeg har i forbindelse med ISDN i sin tid hørt, at man så skal ha en
> ISDN-telefon (og ikke kan bruge sine standardtelefoner, som jeg har en
8
> stykker af - spredt rundt i huset) - min svigerfar jamrede i sin tid
> godt over dén teknik, indtil han fik ADSL...

Man har længe kunnet få omformere. I dag er de bygget ind i standard
ISDN-boksen, så du kan stadig bruge dine telefoner

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Hans Paulin (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 21-06-03 09:07

Martin Højriis Kristensen wrote:
>
> CC skal ikke have mere for at du bruger ISDN, men en ISDN-telefonlinje
> koster ca. 50 kr/md mere end en analog linje

....nu har jeg ikke forstand på teknikken - skulle jeg i givet fald
henvende mig til TDC, som står for mit fastnet, for at få installeret
ISDN, hvorefter alt andet så ville køre videre som hidtil?

Hvor driftssikker er ISDN så? - efter princippet: jeg ved, hvad jeg
har - men ikke hvad jeg får...

> Man har længe kunnet få omformere. I dag er de bygget ind i standard
> ISDN-boksen, så du kan stadig bruge dine telefoner

....godtså!

--
Med venlig hilsen
Hans


Martin Højriis Krist~ (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 21-06-03 09:13

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.dk> skrev i en meddelelse
news:bd13m9$a0u$1@sunsite.dk...
> ...nu har jeg ikke forstand på teknikken - skulle jeg i givet fald
> henvende mig til TDC, som står for mit fastnet, for at få installeret
> ISDN, hvorefter alt andet så ville køre videre som hidtil?

Ja, ihvertfald hvis du betaler for en teknikerinstallation

> Hvor driftssikker er ISDN så? - efter princippet: jeg ved, hvad jeg
> har - men ikke hvad jeg får...

Ligeså driftsikker som fastnet.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Hans Paulin (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 21-06-03 09:25

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.dk> skrev i en meddelelse
> news:bd13m9$a0u$1@sunsite.dk...
>> ...nu har jeg ikke forstand på teknikken - skulle jeg i givet fald
>> henvende mig til TDC, som står for mit fastnet, for at få installeret
>> ISDN, hvorefter alt andet så ville køre videre som hidtil?
>
> Ja, ihvertfald hvis du betaler for en teknikerinstallation

....mener du dermed, at man osse selv kan sætte det op?

>> Hvor driftssikker er ISDN så? - efter princippet: jeg ved, hvad jeg
>> har - men ikke hvad jeg får...
>
> Ligeså driftsikker som fastnet.

....godtså!

--
Med venlig hilsen
Hans


Martin Højriis Krist~ (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 21-06-03 09:32

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.dk> skrev i en meddelelse
news:bd14oe$geb$1@sunsite.dk...
> > Ja, ihvertfald hvis du betaler for en teknikerinstallation
> ...mener du dermed, at man osse selv kan sætte det op?

Ja, hvis man kan trække lidt kabel og samle nogle stik

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Hans Paulin (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 21-06-03 10:05

Martin Højriis Kristensen wrote:
>
> Ja, hvis man kan trække lidt kabel og samle nogle stik

....nå, okay

Tak for hjælpen!


--
Med venlig hilsen
Hans


Kristian Ørmen Peder~ (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Ørmen Peder~


Dato : 13-08-03 21:53


> > Ja, hvis man kan trække lidt kabel og samle nogle stik
>
> ...nå, okay
>
> Tak for hjælpen!
>

Yderligere skal det siges at TDC har et produkt der hedder Pro@ccess ISDN
hvor du kan være alt det du vil på nettet med din ISDN linie for 500 kr. om
måneden



Hans Paulin (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 15-08-03 13:02

Kristian Ørmen Pedersen wrote:
>>> Ja, hvis man kan trække lidt kabel og samle nogle stik
>>
>> ...nå, okay
>>
>> Tak for hjælpen!
>>
>
> Yderligere skal det siges at TDC har et produkt der hedder Pro@ccess
> ISDN hvor du kan være alt det du vil på nettet med din ISDN linie for
> 500 kr. om måneden

....er noteret!

Tak for oplysningen!
--
Med venlig hilsen
Hans


Martin Højriis Krist~ (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 15-08-03 13:27

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse
news:bhii6b$4ol$1@sunsite.dk...
> > Yderligere skal det siges at TDC har et produkt der hedder Pro@ccess
> > ISDN hvor du kan være alt det du vil på nettet med din ISDN linie
for
> > 500 kr. om måneden
> ...er noteret!

Lad være med det. Det er ikke rigtigt (længere)

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Hans Paulin (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 15-08-03 13:55

Martin Højriis Kristensen wrote:
>
> Lad være med det. Det er ikke rigtigt (længere)

....nå, okay! LOL
--
Med venlig hilsen
Hans


Martin Højriis Krist~ (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 21-06-03 09:32

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.dk> skrev i en meddelelse
news:bd14oe$geb$1@sunsite.dk...
> > Ja, ihvertfald hvis du betaler for en teknikerinstallation
> ...mener du dermed, at man osse selv kan sætte det op?

Ja, hvis man kan trække lidt kabel og samle nogle stik

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste