/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
Medier om mad: Altid reklame for firmaers ~
Fra : Bo Warming


Dato : 15-05-03 13:02

Når en Politiken-lederartikel uundskyldeligt misinformerer, at dåsekød er
helt uden næringsværdi, så man siden må fejlrette, så tænker man på, om
avisens mål er at skabe dyrt forbrug.

Der er tidligere skrevet artikler om, at maskinudbenet kød bør forbydes
brugt som kød, og det er nærliggende at tro at der ikke er de vandtætte
skodder mellem redaktion og annoncering som ofte påstået.

Reklame for ny produkter præsenteres ofte som nyhedsreportage fx i
Lørdags-tillæg . Denne vildledning er beslægtet med TV-seriers "product
placement".

At harcellere over fattigmandskost og genbrug som noget uværdigt er ikke
konsekvent, når der påstås mangel på resourcer.

Da der fejlrettedes om dåsekød, der jo har så fine næringsstoffer som friskt
kød, gentog man forhånelsen og nedgøringen af billigproduktet som værende "
uden æstetisk værdi".

Det ville være godt om, man holdt begreberne klare.Æstetisk værdi berører
ikke sundhed. Og fejlretning bør kun påpege, hvad viste sig at være sandt,
og ikke kamouflere det i et røgslør af irrelevante gentagelser fra artiklen.

--


Bo Warming
Bjelkes Alle 46
2200 København N
Tel: 3586 1000
Fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com



 
 
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste