/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Regning fra Tiscali.dk
Fra : Brian Nilsson


Dato : 25-03-03 10:01

Hej.

Har her til morgen modtaget min første regning fra Piscali siden maj 2002.
En stor flot regning på godt 1300 kroner, men øverst står der at regning
dækker fra perioden 21. april 2002 til 5. marts 2003.

Og så til spørgsmålene:

(1) Min konto er lukket, og det havde været siden starten af januar 2003
(har et brev fra Tiscali på dette), men hvorfor er perioden så frem til den
5. marts 2003?

(2) Skal alle 1300 kroner bare betales, eller skal jeg sætte spørgsmålstegn
ved dette?

Det undre mig at Tiscali kan sende en regning frem til den 5. marts 2003,
når mit abonnement er ophøret før den 13. januar 2003. Mine alarm klokke
ringer i øjeblikket: Regning, ulogisk indhold: Stop!

--
- mvh. Brian Nilsson - solarbln@yahoo.dk -
http://home19.inet.tele.dk/bln/ng/visitkort.htm



 
 
Morten Kjaer Nielsen (25-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 25-03-03 10:15

On Tue, 25 Mar 2003 10:01:02 +0100, "Brian Nilsson"
<solarbln@yahoo.dk> wrote:

>men hvorfor er perioden så frem til den
>5. marts 2003?

Måske noget opsigelsesvarsel?

(Det passer jo nogenlunde med 3. månder).

--
Morten!

kennybear (25-03-2003)
Kommentar
Fra : kennybear


Dato : 25-03-03 12:03

"Morten Kjaer Nielsen" skrev d. 25-03-03 10:15 dette indlæg :
> On Tue, 25 Mar 2003 10:01:02 +0100, "Brian Nilsson"
> <solarbln@yahoo.dk> wrote:
>
> >men hvorfor er perioden så frem til den
> >5. marts 2003?
>
> Måske noget opsigelsesvarsel?
>
> (Det passer jo nogenlunde med 3. månder).
>

Hvis det drejer sig om en ADSL forbindelse du har opsagt er der ganske
rigtigt et opsigelses varsel, men jeg synes det lyder meget ulogisk med
3 måneder. Personligt ville jeg nok begynde at tjekke op på sagen om det
nu også kan passe med det beløb, Tiscali har jo skiftet system hvilket
har gjort at mange har fået forkerte regninger, forkerte beløb,
regninger for noget de aldrig har modtaget/brugt osv. der er en lille
smule Telia over det. Tjek det kan jeg kun sige.

//Kenneth

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Mikael Hansen (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Hansen


Dato : 12-04-03 10:33

Tiscali er også det gamle Telia Internet.. nogen rigtige bæ hætter....!

Mikael




"kennybear" <kennybear.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3e8037d2$0$145$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Morten Kjaer Nielsen" skrev d. 25-03-03 10:15 dette indlæg :
> > On Tue, 25 Mar 2003 10:01:02 +0100, "Brian Nilsson"
> > <solarbln@yahoo.dk> wrote:
> >
> > >men hvorfor er perioden så frem til den
> > >5. marts 2003?
> >
> > Måske noget opsigelsesvarsel?
> >
> > (Det passer jo nogenlunde med 3. månder).
> >
>
> Hvis det drejer sig om en ADSL forbindelse du har opsagt er der ganske
> rigtigt et opsigelses varsel, men jeg synes det lyder meget ulogisk med
> 3 måneder. Personligt ville jeg nok begynde at tjekke op på sagen om det
> nu også kan passe med det beløb, Tiscali har jo skiftet system hvilket
> har gjort at mange har fået forkerte regninger, forkerte beløb,
> regninger for noget de aldrig har modtaget/brugt osv. der er en lille
> smule Telia over det. Tjek det kan jeg kun sige.
>
> //Kenneth
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Andreas Plesner Jaco~ (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 12-04-03 10:36

In article <3e97dd00$0$52137$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Mikael Hansen wrote:

> Tiscali er også det gamle Telia Internet..

Øeh? Nej.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Knowledge is power.
|    -- Francis Bacon

Mikael Hansen (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Hansen


Dato : 12-04-03 13:55

Ja, jeg tager nok fejl, mon ikke det er 12move ?

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnb9fngt.ct6.apj@slartibartfast.nerd.dk...
> In article <3e97dd00$0$52137$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Mikael Hansen
wrote:
>
> > Tiscali er også det gamle Telia Internet..
>
> Øeh? Nej.
>
> --
> Andreas Plesner Jacobsen | Knowledge is power.
> | -- Francis Bacon



Andreas Plesner Jaco~ (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 12-04-03 15:12

In article <3e980c8c$0$52133$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Mikael Hansen wrote:
>
>> > Tiscali er også det gamle Telia Internet..
>>
>> Øeh? Nej.
>>
> Ja, jeg tager nok fejl, mon ikke det er 12move ?

12Move har altid rent teknisk været World Online/Tiscali - de er så for
relativt nylig også blevet Tiscali ejermæssigt.

--
Andreas Plesner Jacobsen | "I'm not a god, I was misquoted."
| -- Lister, Red Dwarf

Mikael Hansen (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Hansen


Dato : 13-04-03 15:05

Mon ikke også Tiscali ejer 12move i dag ?
Går du ind på www.12move.dk så kommer du ind på www.tiscali.dk

Mikael

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnb9g7ma.ct6.apj@slartibartfast.nerd.dk...
> In article <3e980c8c$0$52133$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Mikael Hansen
wrote:
> >
> >> > Tiscali er også det gamle Telia Internet..
> >>
> >> Øeh? Nej.
> >>
> > Ja, jeg tager nok fejl, mon ikke det er 12move ?
>
> 12Move har altid rent teknisk været World Online/Tiscali - de er så for
> relativt nylig også blevet Tiscali ejermæssigt.
>
> --
> Andreas Plesner Jacobsen | "I'm not a god, I was misquoted."
> | -- Lister, Red Dwarf



Andreas Plesner Jaco~ (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 13-04-03 22:45

In article <3e996e45$0$52153$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Mikael Hansen wrote:
>
>> 12Move har altid rent teknisk været World Online/Tiscali - de er så for
>> relativt nylig også blevet Tiscali ejermæssigt.
>>
> Mon ikke også Tiscali ejer 12move i dag ?
> Går du ind på www.12move.dk så kommer du ind på www.tiscali.dk

Var det ikke det jeg skrev?

--
Andreas Plesner Jacobsen | We ARE as gods and might as well get good at it.
|    -- Whole Earth Catalog

Morten Kjaer Nielsen (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 13-04-03 22:47

On Sun, 13 Apr 2003 16:04:40 +0200, "Mikael Hansen"
<mikael.hansen@pc.dk> wrote:

>Mon ikke også Tiscali ejer 12move i dag ?

Andreas skrev "de er så for
relativt nylig også blevet Tiscali ejermæssigt."

Hvilken del af det forstod du ikke?

Oprindeligt var 12move ejet af World Online/Tiscali og blev drevet på
rent World Online/Tiscali udstyr og setup.
På et tidspunkt blev Shell og Tiscali enig om at Tiscali fremover
skulle være ejeren af 12move, og Tiscali besluttede sig for at
fusionerer hele 12move ind i Tiscali verdenen, som med alle andre
virksomheder Tiscali har overtaget.


--
Morten!

Rene Joergensen (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 14-04-03 07:34

Morten Kjaer Nielsen <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> wrote:

> Oprindeligt var 12move ejet af World Online/Tiscali og blev drevet på

Shell/Tiscali vel? :)

--
-René
http://www.taabelig-turbo-klub.dk/

Morten Kjaer Nielsen (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 14-04-03 22:10

On 14 Apr 2003 06:33:39 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

>Shell/Tiscali vel? :)

Shell - WorldOnline/Tiscali


--
Morten!

Sune Storgaard (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 13-04-03 14:36

Mikael Hansen 's insignificant opinion was stated in:
3e980c8c$0$52133$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Ja, jeg tager nok fejl, mon ikke det er 12move ?

Image ?

--
/Sune
Fac ut vivas!


Oros (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Oros


Dato : 26-03-03 01:55

Brian Nilsson wrote:
> Har her til morgen modtaget min første regning fra Piscali siden maj
> 2002. En stor flot regning på godt 1300 kroner, men øverst står der
> at regning dækker fra perioden 21. april 2002 til 5. marts 2003.
>
> Og så til spørgsmålene:
>
> (1) Min konto er lukket, og det havde været siden starten af januar
> 2003 (har et brev fra Tiscali på dette), men hvorfor er perioden så
> frem til den
> 5. marts 2003?

Kan det tænkes at det er datoen de har gjort det hele op? (altså noget
forsinket) Er der rent faktisk opkrævet kroner og øre for noget i tidsrummet
fra starten af januar til 5.marts, eller er alt hvad der er faktureret
egentlig fra den pågældende periode du havde det kørende?

> (2) Skal alle 1300 kroner bare betales, eller skal jeg sætte
> spørgsmålstegn ved dette?

Kommer jo an på hvad de bonger dig for helt specifikt?

> Det undre mig at Tiscali kan sende en regning frem til den 5. marts
> 2003, når mit abonnement er ophøret før den 13. januar 2003. Mine
> alarm klokke ringer i øjeblikket: Regning, ulogisk indhold: Stop!

Det er jo ikke så ulogisk endda. Den slutdato bliver sikkert automatisk
genereret i de papirer, og hvis de er lidt bagude med papirarbejdet kommer
det til at se lidt mærkeligt ud. Men som beskrevet ovenfor må du da vide om
der er beløb i dette "spøgelses-tidsrum".

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj



Rasmus Haslund (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Haslund


Dato : 15-04-03 20:37

> > (1) Min konto er lukket, og det havde været siden starten af januar
> > 2003 (har et brev fra Tiscali på dette), men hvorfor er perioden så
> > frem til den
> > 5. marts 2003?
>
> Kan det tænkes at det er datoen de har gjort det hele op? (altså noget
> forsinket) Er der rent faktisk opkrævet kroner og øre for noget i
tidsrummet
> fra starten af januar til 5.marts, eller er alt hvad der er faktureret
> egentlig fra den pågældende periode du havde det kørende?

Iflg. Tiscali's eget produktark:
<http://www.tiscali.dk/help/adsl/terms/article.jsp?content=105306>

"I de første fem måneder efter aftalens indgåelse, er aftalen uopsigelig fra
abonnentens side. Efter de fem måneder kan abonnenten opsige i en
underskrevet skriftlig henvendelse med en måneds varsel. Tiscali kan opsige
abonnementet med en måneds varsel."

Dvs. at der kun er en opsigelse på 1 måned på dit abonnement - MED MINDRE:

"I de første 12 måneder efter aftalens indgåelse er aftalen uopsigelig fra
abonnentens side. Efter de 12 måneder kan abonnenten opsige i et
underskrevet brev eller fax med tre måneders varsel. Tiscali kan opsige
abonnementet med en måneds varsel."

(Citat: http://www.tiscali.dk/help/adsl/terms/article.jsp?content=105317)

Dvs. at hvis dit abonnement var et erhvervs abonnement for så var der altså
3 måneders opsigelse. Hvorfor der skal være længere opsigelse på erhverv end
privat vides ikke med sikkerhed.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste