|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Lorte SPV! Fra : Carsten
 | 
 Dato :  07-02-03 13:14
 | 
 |  | 
 
            Nu er jeg sgu ved at være træt af at min SPV ikke funger optimalt, efter den
 lede opdatering Orange sendte ud sidste mdr.
 Selv om den er købt sidste år, omkring udgivelses dagen, så må man kunne
 returner lortet og få penne tilbage, med henvisning til den 2 årig
 reklamations, da produktet ikke virker optimalt, efter hensigten.
 Jeg har mistet mange opkald fordi jeg ikke kan høre når den ringer, den
 ringer slet ikke højt nok eller på sådan en måde at jeg høre den.
 Vibrator funktionen kan jeg heller aktiver, så jeg registrere ikke at den
 ringer når jeg køre bil, for et hånd frit sæt til bilen har de heller ikke
 fundet ud af at lave.
 Mange af de opkald jeg går glip af er bla. fra kunder, det er dem jeg lever
 af.
 De går da bare andre steder hen, hvis man ikke "gider" at tage sin telefon.
 Jeg låser telefonens taste tur, da jeg ikke gider og have 200 fejl opkald
 fordi min telefon ringer op til folk nede i lommen.
 Men når man så modtager en SMS, så fryser telefonen og man må hive batteriet
 ud.
 Det resulter i at den modtaget SMS er væk når man får liv i telefonen igen.
   Jeg tror sgu at jeg laver en underskrift indsamling blandt SPV kunder, at
 hvis Orange ikke giver et plaster på såret og en fornuftig dato for hvornår
 det virker.
 Så returnér vi telefonen, de vil nok ikke være glad for at få et par 100 SPV
 telefoner retur!
 Hvad siger i?
 Carsten
            
             |  |  | 
  Henrik Aarfeldt (07-02-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt
 | 
 Dato :  07-02-03 17:46
 | 
 |  | "Carsten" <howar@NOSPAMadslhome.dk> wrote
 
 > Nu er jeg sgu ved at være træt af at min SPV ikke funger optimalt, efter
 den
 > lede opdatering Orange sendte ud sidste mdr.
 
 Kan man ikke nedgradere, så den er tilbage til den funktionelle tilstand ?
 Orange er vel i stand til at flashe den tilbage igen.
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Lasse (07-02-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lasse
 | 
 Dato :  07-02-03 22:31
 | 
 |  | Hey!
 
 "Henrik Aarfeldt"  wrote
 
 > Kan man ikke nedgradere, så den er tilbage til den funktionelle tilstand ?
 > Orange er vel i stand til at flashe den tilbage igen.
 
 Det er egentlig underordnet, jeg er selv den uheldige indehaver af en SPV,
 og føler godt og grundigt at Orange har taget mig ved næsen, ved at love en
 telefon som kan ALT! De glemmer bare at fortælle, når de roser deres telefon
 til skyerne, at man ikke kan skrive danske tegn, at den ikke har ordbog og
 så videre.. At man så kommer hjem og opdager dette, det faktum at joysticket
 er det værste i telefoniens historie er bare nogle af de ting man kan miste
 enhver respekt for Orange over. Den seneste opdatering har bare været et
 valg mellem pest og kolera... Allerede inden opdateringen frøs min telefon
 ved opkald og først når jeg kiggede på den opdagede jeg at den havde sagt
 "anonymous calling" i et par timer... SMS'er der bliver væk, og ringetoner
 som er alt for svære at høre ..  Man kunne blive ved. Der har vist være alt
 for meget fokus på at gøre den så "sej" som muligt, og glemt at optimere
 dens væsentligste feature: telefonidelen..
 
 Er der noget der forresten er irriterende er det at man ikke kan høre musik
 uden at den hakker bare man rører ved en tilfældig knap, den har ganske
 enkelt ikke ressourcer til at vise menuer samtidigt med musik, sikkert bare
 fordi musikafspilningen ikke er prioriteret højt nok mod processoren, men
 det hjælper da ikke mig som bruger...
 
 Jeg er med på en underskrift indsamling!
 
 /Lasse
 
 
 
 
 |  |  | 
   Prestij (08-02-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Prestij
 | 
 Dato :  08-02-03 01:21
 | 
 |  | Mig bekendt kan man ikke kræve pengene tilbage men evt bytte til en ny SPV
 tlf eller anden model.
 Men der vidst også noget med at man kan kræve nogen af sine penge tilbage.
 
 Jeg er helt med på at SPV er noget SHIT sagt på pænt dansk LORT LORT og
 atter LORT.
 
 Jeg slap heldigvis med min idag til en rimelig pris...og købte en Nokia 6610
 helt ny.
 
 Jeg kan kun sige EN TING "NOKIA KØRER" og jeg har ingen problemer med den
 endnu.
 
 Mht underskrift samling kunne jeg være med .....men det er forsent for mig.
 
 Til alle jer som sælger evt sin SPV eller returnere den....KØB EN
 NOKIA....de KAN lave telefoner.
 
 
 HELD & LYKKE
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Povl H. Pedersen (08-02-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Povl H. Pedersen
 | 
 Dato :  08-02-03 05:40
 | 
 |  | In article <b21ih3$178tn4$1@ID-101693.news.dfncis.de>, Prestij wrote:
 > Mig bekendt kan man ikke kræve pengene tilbage men evt bytte til en ny SPV
 > tlf eller anden model.
 > Men der vidst også noget med at man kan kræve nogen af sine penge tilbage.
 
 Du kan anmode om at få afhjulpet fejlen eller få telefonen byttet.
 
 Såfremt fejlen ikke kan afhjælpes kan du kræve handelen ophævet.
 Dvs fuld pris tilbage. Jeg ved ikke m.h.t. om man kan få
 abonnementspenge tilbage også, men du kan ihvertfald få det
 hævet før tid.
 
 --
 To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
 Writing to the above address will blacklist your mailserver.
 Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.
 
 
 |  |  | 
   Henrik Aarfeldt (08-02-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt
 | 
 Dato :  08-02-03 02:39
 | 
 |  | "Lasse" <lassevj@hotmail.com> wrote
 
 > > Kan man ikke nedgradere, så den er tilbage til den funktionelle tilstand
 ?
 > > Orange er vel i stand til at flashe den tilbage igen.
 >
 > Det er egentlig underordnet
 
 Næ...det mener jeg ikke det er....hvis man ikke kan leve med de 2 bugs der
 er i den nye software, så er det da ganske praktisk at kunne nedgrade.
 
 > jeg er selv den uheldige indehaver af en SPV,
 > og føler godt og grundigt at Orange har taget mig ved næsen, ved at love
 en
 > telefon som kan ALT!
 
 Hva'....havde du ikke mulighed for at sætte dig ind i tingene før du købte
 telefonen ?
 Hvis du havde sat dig ind i hvad den kunne/ikke kunne, og hvad dine
 krav/forventninger var, så havde du jo sparet hele besværet.
 Det er vel næppe Orange's skyld, at du ikke har sat dig ind i tingene.
 
 > De glemmer bare at fortælle, når de roser deres telefon
 > til skyerne, at man ikke kan skrive danske tegn,
 
 Det skriver de heller ikke den kan....de skriver faktisk at den understøtter
 engelsk.
 
 > at den ikke har ordbog
 
 Min havde ordbog.....det har din sikkert også.
 
 > og g
 > så videre.. At man så kommer hjem og opdager dette, det faktum at
 joysticket
 > er det værste i telefoniens historie er bare nogle af de ting man kan
 miste
 > enhver respekt for Orange over.
 
 Æh....den dummeste i denne sammenhæng er da dig....hvorfor har du ikke
 afprøvet joystikket, før du købte ?
 Prh...sæt dig ind i tingene før du køber, så sparer du en masse ærgelser,
 både for dig selv + andre.
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
 
 
 |  |  | 
    Lasse (08-02-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lasse
 | 
 Dato :  08-02-03 17:52
 | 
 |  | Hej Henrik,
 
 Du er øjensynligt glad for din SPV, men jeg er ikke... At joysticket samt
 alt det andet ser ud til at virke fint i butikken er jo det eneste man kan
 tjekke, man kan jo ikke stå og teste hvordan joysticket og de elendige
 nummer-taster er igennem en hel dag, og det burde heller ikke være
 nødvendigt, for aldrig før har jeg oplevet en telefon hvor man burde være
 bekendt med SÅ meget på forhånd...
 
 Men nu du er så god til at forsvare den, så har du måske også en sætning
 klar i MS og Oranges' forsvar, til det faktum at de har certifikatlåst
 telefonen så man ikke kan installere programmer, som ikke liiige er leveret
 af Orange. Det svarer til at Dell og IBM's computere kun tillader at man
 installerer programmer købt igennem dem, det er da på ingen måde rimeligt,
 især når man køber en telefon med Microsoft styresystem...
 
 En anden ting; jeg købte min UDEN Orange abb, og bruger en anden operatør.
 Når man så ringer til deres kundeservice for at få hjælp henviser de bare
 til den anden operatørs kundeservice, selvom det intet har med NETTET at
 gøre, men telefonen! Hvordan skal en anden operatør kunne tage sig af det,
 når det jo er ORANGE som står som producent.. De har vist misforstået
 noget...
 
 /Lasse
 
 "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e445fe7$0$136$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > "Lasse" <lassevj@hotmail.com> wrote
 >
 > > > Kan man ikke nedgradere, så den er tilbage til den funktionelle
 tilstand
 > ?
 > > > Orange er vel i stand til at flashe den tilbage igen.
 > >
 > > Det er egentlig underordnet
 >
 > Næ...det mener jeg ikke det er....hvis man ikke kan leve med de 2 bugs der
 > er i den nye software, så er det da ganske praktisk at kunne nedgrade.
 >
 > > jeg er selv den uheldige indehaver af en SPV,
 > > og føler godt og grundigt at Orange har taget mig ved næsen, ved at love
 > en
 > > telefon som kan ALT!
 >
 > Hva'....havde du ikke mulighed for at sætte dig ind i tingene før du købte
 > telefonen ?
 > Hvis du havde sat dig ind i hvad den kunne/ikke kunne, og hvad dine
 > krav/forventninger var, så havde du jo sparet hele besværet.
 > Det er vel næppe Orange's skyld, at du ikke har sat dig ind i tingene.
 >
 > > De glemmer bare at fortælle, når de roser deres telefon
 > > til skyerne, at man ikke kan skrive danske tegn,
 >
 > Det skriver de heller ikke den kan....de skriver faktisk at den
 understøtter
 > engelsk.
 >
 > > at den ikke har ordbog
 >
 > Min havde ordbog.....det har din sikkert også.
 >
 > > og g
 > > så videre.. At man så kommer hjem og opdager dette, det faktum at
 > joysticket
 > > er det værste i telefoniens historie er bare nogle af de ting man kan
 > miste
 > > enhver respekt for Orange over.
 >
 > Æh....den dummeste i denne sammenhæng er da dig....hvorfor har du ikke
 > afprøvet joystikket, før du købte ?
 > Prh...sæt dig ind i tingene før du køber, så sparer du en masse ærgelser,
 > både for dig selv + andre.
 >
 > --
 > Mvh Henrik.
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
     Henrik Aarfeldt (08-02-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt
 | 
 Dato :  08-02-03 18:17
 | 
 |  | 
 
            "Lasse" <lassevj@hotmail.com> wrote
 > Du er øjensynligt glad for din SPV, men jeg er ikke... At joysticket samt
 > alt det andet ser ud til at virke fint i butikken er jo det eneste man kan
 > tjekke, man kan jo ikke stå og teste hvordan joysticket og de elendige
 > nummer-taster er igennem en hel dag, og det burde heller ikke være
 > nødvendigt, for aldrig før har jeg oplevet en telefon hvor man burde være
 > bekendt med SÅ meget på forhånd...
 Når en telefon kan så meget som SPV'en faktisk kan, så stiller det også
 store krav til brugeren.
 Når man nu køber en bil...så har man været ude og prøve-køre den i 30
 minutter.
 Man køber bilen...og efter 1 uges brug går det op for en, at sædet faktisk
 ikke er særligt optimalt til en selv.
 Er det så pludselig en lorte-bil ?.....og har man krav på at sælgeren tager
 den tilbage ?
 > Men nu du er så god til at forsvare den, så har du måske også en sætning
 > klar i MS og Oranges' forsvar, til det faktum at de har certifikatlåst
 > telefonen så man ikke kan installere programmer, som ikke liiige er
 leveret
 > af Orange.
 Det er ikke Orange der leverer software'n....det er Microsoft der har
 indbygget en certifikat-funktion på applikationerne i styre-systemet, og den
 feature har Orange valgt at aktivere.
 Forestil dig, at en udvikler laver noget skod-programmel, som du så
 installerer på telefonen.
 Den dårlige kodning gør, at din telefon virker endnu dårligere end du syntes
 den gør nu....
 Så....det er faktisk også for at beskytte brugerne, at denne certificering
 er aktiveret.
 Man kan godt få certificert sine applikationer, dog er det vist en anelse
 kostbart for tiden.
 Der har været snak om, at certificerings-processen skal ændres.
 > En anden ting; jeg købte min UDEN Orange abb, og bruger en anden operatør.
 > Når man så ringer til deres kundeservice for at få hjælp henviser de bare
 > til den anden operatørs kundeservice, selvom det intet har med NETTET at
 > gøre, men telefonen! Hvordan skal en anden operatør kunne tage sig af det,
 > når det jo er ORANGE som står som producent.. De har vist misforstået
 > noget...
http://orange.dk/spv/faq Der kan du læse, at vælger du en anden operatør, så er Orange ikke til
 rådighed mht support.
 Igen....det er en rigtig god ide, at sætte sig ind i tingene, før man køber.
 --
 Mvh Henrik.
            
             |  |  | 
   Povl H. Pedersen (08-02-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Povl H. Pedersen
 | 
 Dato :  08-02-03 05:38
 | 
 |  | In article <3e442586$0$133$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Lasse wrote:
 > Hey!
 >
 > "Henrik Aarfeldt"  wrote
 >
 >> Kan man ikke nedgradere, så den er tilbage til den funktionelle tilstand ?
 >> Orange er vel i stand til at flashe den tilbage igen.
 >
 > Det er egentlig underordnet, jeg er selv den uheldige indehaver af en SPV,
 > og føler godt og grundigt at Orange har taget mig ved næsen, ved at love en
 > telefon som kan ALT!
 
 Det er et Microsoft styresystem, så du kan forvente at det kører
 langsomt, crasher en gang om dagen, opfører sig mærkeligt, og kun
 kan halvdelen af det de lover.
 
 > De glemmer bare at fortælle, når de roser deres telefon
 > til skyerne, at man ikke kan skrive danske tegn, at den ikke har ordbog og
 > så videre..
 
 Du skal da bare opgradere til Microsoft SPV 2.0 når den kommer
 næste år. Du burde vide at væsentlige opgraderinger koster penge.
 
 > At man så kommer hjem og opdager dette, det faktum at joysticket
 > er det værste i telefoniens historie er bare nogle af de ting man kan miste
 > enhver respekt for Orange over.
 
 Hvorfor det ? Det er Microsoft der angiveligt har tyv-stjålet
 en halvfærdig software fra en underleverandør, og givet det til
 en anden. De er blevet stævnet for det.
 
 Så dem der har lavet softwaren har skiftet til Symbian platformen.
 
 > Den seneste opdatering har bare været et
 > valg mellem pest og kolera... Allerede inden opdateringen frøs min telefon
 > ved opkald og først når jeg kiggede på den opdagede jeg at den havde sagt
 > "anonymous calling" i et par timer... SMS'er der bliver væk, og ringetoner
 > som er alt for svære at høre ..  Man kunne blive ved. Der har vist være alt
 > for meget fokus på at gøre den så "sej" som muligt, og glemt at optimere
 > dens væsentligste feature: telefonidelen..
 
 Ligesom Windows. Det er typisk Microsoft.
 >
 > Er der noget der forresten er irriterende er det at man ikke kan høre musik
 > uden at den hakker bare man rører ved en tilfældig knap, den har ganske
 > enkelt ikke ressourcer til at vise menuer samtidigt med musik, sikkert bare
 > fordi musikafspilningen ikke er prioriteret højt nok mod processoren, men
 > det hjælper da ikke mig som bruger...
 
 Kører perfekt på en Nokia 6610, som også flyver gennem menuerne.
 >
 > Jeg er med på en underskrift indsamling!
 
 
 
 --
 To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
 Writing to the above address will blacklist your mailserver.
 Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.
 
 
 |  |  | 
  GiWeo (08-02-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : GiWeo
 | 
 Dato :  08-02-03 17:08
 | 
 |  | 
 
            Hejsa
 >Nu er jeg sgu ved at være træt af at min SPV ikke funger optimalt, efter den
 >lede opdatering Orange sendte ud sidste mdr.
 Så gå ned i Orange butikken of få en ned-gradering - tager ca 10 min.
 >Jeg har mistet mange opkald fordi jeg ikke kan høre når den ringer, den
 >ringer slet ikke højt nok eller på sådan en måde at jeg høre den.
 >Vibrator funktionen kan jeg heller aktiver, så jeg registrere ikke at den
 >ringer når jeg køre bil, for et hånd frit sæt til bilen har de heller ikke
 >fundet ud af at lave.
 Gå i profiler og "Sæt til standard" og lad være med at pille ved andet
 - så ringer telefonen på højeste niveau
 >Jeg tror sgu at jeg laver en underskrift indsamling blandt SPV kunder, at
 >hvis Orange ikke giver et plaster på såret og en fornuftig dato for hvornår
 >det virker.
 >Så returnér vi telefonen, de vil nok ikke være glad for at få et par 100 SPV
 >telefoner retur!
 >Hvad siger i?
 Ja, det får i hvert fald ikke min telefon retur.....
 Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
 Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk Lad os snakke på MSN: giweo@hotmail.com
 ICQ: 4835755
            
             |  |  | 
  Chris b.a.r.f. (09-02-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chris b.a.r.f.
 | 
 Dato :  09-02-03 11:28
 | 
 |  | 
 "GiWeo" <giweo@hotmail.com> wrote in message
 news:smaa4vcb3he1dh8mde647tvicpnkn92fec@4ax.com...
 > Ja, det får i hvert fald ikke min telefon retur.....
 Heller ikke min - jeg er 99.9% tilfreds med den efter opdateringen. Det
 eneste "problem" er
 at T9-ordbogen er ikke helt som den skulle være (løsning er nok en hard
 reset, men fejlen generer mig egentlig ikke - endnu    --
 Chris
 : )
            
             |  |  | 
  Steven Nybo Andersen (10-02-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steven Nybo Andersen
 | 
 Dato :  10-02-03 00:11
 | 
 |  | 
 "Carsten" <howar@NOSPAMadslhome.dk> wrote in message
 news:3e43a30b$0$124$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Jeg tror sgu at jeg laver en underskrift indsamling blandt SPV kunder, at
 > hvis Orange ikke giver et plaster på såret og en fornuftig dato for
 hvornår
 > det virker.
 > Så returnér vi telefonen, de vil nok ikke være glad for at få et par 100
 SPV
 > telefoner retur!
 >
 > Hvad siger i?
 >
 
 I kan også godt få min underskrift.
 Jeg er ganske vist ikke SPV-ejer (Heldigvis) men jeg har fulgt udviklen
 meget nøje med hensyn til SPV'en og jeg må indrømme
 at det ikke har skortet på utilfredse brugere så hvis IKKE-SPV-ejere må
 deltage i en sådan underskriftindsamling så er jeg med.
 
 Steven.
 
 --
 Gimme the rockin'  Wicky
 
 Fjern 1977 fra mailadresse hvis du vil sende mail til mig
 Remove 1977 from the mailadress if you wish to send me mail directly.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik Aarfeldt (10-02-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt
 | 
 Dato :  10-02-03 20:32
 | 
 |  | 
 
            "Steven Nybo Andersen" <steven1977@privat.dk> wrote
 > > Jeg tror sgu at jeg laver en underskrift indsamling blandt SPV kunder
 > I kan også godt få min underskrift.
 > Jeg er ganske vist ikke SPV-ejer....
 LOL.....hvor useriøst kan det snart blive....
 Der går vel ikke længe før www.lortespv.dk  dukker på.
 --
 Mvh Henrik.
            
             |  |  | 
   Chris b.a.r.f. (11-02-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chris b.a.r.f.
 | 
 Dato :  11-02-03 09:09
 | 
 |  | 
 "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
 news:3e48006f$0$126$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > LOL.....hvor useriøst kan det snart blive....
 Hørt!
 > Der går vel ikke længe før www.lortespv.dk  dukker på.
 *lol* Tjaa, hvorfor ikke?     --
 Chris
 (med en SPV der nu funker så godt som perfekt)
 : )
            
             |  |  | 
   JMo. (11-02-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JMo.
 | 
 Dato :  11-02-03 15:19
 | 
 |  | 
 
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in 
 news:3e48006f$0$126$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
 > Der går vel ikke længe før www.lortespv.dk  dukker på.
 Egentlig mærkeligt at Orange ikke har fået en stråmand til at opkøbe 
 domænet, før en utilfreds kunde går igang    |  |  | 
 |  |