/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
Danskerne drikker mere og mere udenlandsk ~
Fra : Bjarke Bundgaard


Dato : 25-02-03 22:32

Jeg tillader mig lige at viderebringe den gode nyhed! Danskerne er for alvor
begyndt at sætte pris på det udenlandske øl (se link
http://www.netposten.dk/?articleid=940409&sel=%F8l ). Det var vist på et
hængende hår, at vi fik reddet den danske ølkultur ;) Ja, for man kan vist
ikke sige at de etablerede store danske bryggerier har været specielt
dygtige til det...

I den forbindelse kunne jeg da godt tænke mig, at høre om hvilke udenlandske
øl folk her i NG'en køber? Hvilke af de mest almindelige udenlandske
ølmærker synes I bedst om? Pilsner Urquell? Chimay, Erdinger, La Trappe,
Leffe, Franciskaner, Budvar, Staropramen, Budweiser, Corona, Heineken eller
en helt anden?. Sværger I til den klassiske danske pils og synes det
udenlandske øl er forfærdeligt?!?

Personligt er jeg meget, meget.... meget glad for Pilsner Urquell - sådan én
til at afslutte dagen er det perfekte punktum! Det er bare forbistret at de
koster 14,95 plus pant. Iso havde heldigvis tilbud forleden - så der fik jeg
sikret mig en mindre forsyning.

Bjarke




 
 
Kevin Edelvang (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 25-02-03 23:18

Bjarke Bundgaard wrote:

> I den forbindelse kunne jeg da godt tænke mig, at høre om hvilke
> udenlandske øl folk her i NG'en køber? Hvilke af de mest almindelige
> udenlandske ølmærker synes I bedst om? Pilsner Urquell?

Ja, af mainstream-mærkerne foretrækker jeg Urquell. De to danske
standard-pilsnere smager uhyggeligt dårligt efter min mening. Men det er
vel smag og behag. Budweiseren er god, når man er meget tørstig. Nærmest
som en ekstra-velsmagende danskvand

--
Mvh
Kevin Edelvang
"Haben Sie mehrere Päpste?"


sune vuorela (25-02-2003)
Kommentar
Fra : sune vuorela


Dato : 25-02-03 23:22

En der kalder sig "Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk>
skrev:

>I den forbindelse kunne jeg da godt tænke mig, at høre om hvilke udenlandske
>øl folk her i NG'en køber?

Jeg er storfan af chimay bleue - men ender af og til med en leffe
eller la trappe - eller evt. rochefort.
Men det er kun når man skal have en enkelt eller to gode hyggeøl.

Er det "drikke-sig-meget-fuld-øl" der skal bruges så nupper jeg ofte
noget almindeligt kedeligt dansk pilsnerøl. Om det er den ene elelr
den anden gør ikke den store forskel. De smager meget nær hinanden!

--
Sune

Anders Houmark (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 26-02-03 10:53


"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse
news:60rn5v4e2jcdk4mnhq610ql7jj4fr489au@4ax.com...
> En der kalder sig "Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk>


>
> Er det "drikke-sig-meget-fuld-øl" der skal bruges så nupper jeg ofte
> noget almindeligt kedeligt dansk pilsnerøl. Om det er den ene elelr
> den anden gør ikke den store forskel. De smager meget nær hinanden!

Jeg synes dog alligevel godt man kan smage forskel på billigmærkerne (f.eks.
dem fra Aldi, uglebryg og hvad de ellers hedder) og så over til de lidt
dyere danske øl, Carlsberg og Tuborg osv..


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk



Lars (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 26-02-03 11:04

Jeg er afgjort til det meget mere fyldige belgiske øl, men drikker det så
som vin til mad og hygge. En fadøl eller Carls er stadig udmærket til
fodbold og billard.

Er der nogen der har erfaring øl-abonnemenet fra Belgisk Bryg
(www.belgiskbryg.dk) - de tilbyder 6 - 8 flasker frit leveret hver måned for
190,- kr.... man kan få mange danske øl for de penge!

vh

Lars




Niels Elgaard Larsen (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Niels Elgaard Larsen


Dato : 26-02-03 12:57

>>>>> "Anders" == Anders Houmark <anders@andersh.dk> writes:

Anders> "sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse
Anders> news:60rn5v4e2jcdk4mnhq610ql7jj4fr489au@4ax.com...
>> En der kalder sig "Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk>


>>
>> Er det "drikke-sig-meget-fuld-øl" der skal bruges så nupper jeg ofte
>> noget almindeligt kedeligt dansk pilsnerøl. Om det er den ene elelr
>> den anden gør ikke den store forskel. De smager meget nær hinanden!

Anders> Jeg synes dog alligevel godt man kan smage forskel på billigmærkerne (f.eks.
Anders> dem fra Aldi,

Ja, man kunne jo godt håbe at Aldi ville importere nogle gode tyske øl til en
rimelig pris.

Anders> uglebryg og hvad de ellers hedder) og så over til de lidt
Anders> dyere danske øl, Carlsberg og Tuborg osv..

Jeg foretrækker generelt billigmærkerne fremfor Carlsberg. Fx. Harboes Red Beer.
Bortset fra Tuborg hvede.

--
Niels Elgaard Larsen
Department of Computer Science, University of Copenhagen, Denmark
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Anders Thorsen Holm (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorsen Holm


Dato : 26-02-03 13:08

Niels Elgaard Larsen wrote:
> Jeg foretrækker generelt billigmærkerne fremfor Carlsberg. Fx.
> Harboes Red Beer. Bortset fra Tuborg hvede.

Uha, ja Harboes Red Beer var en glædelig overraskelse, da jeg købte en
sixpack for et stykke tid siden! Let sødlig uden dog at være kvalmende,
og med en tilpas kraftig smag.

En fortrinlig øl til små penge.

Tuborg Hvede synes jeg dog er noget værre sprøjt.


--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard



Jan Bøgh (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 26-02-03 18:05

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in message
news:z407a.97195$Hl6.9329889@news010.worldonline.dk...

> Jeg synes dog alligevel godt man kan smage forskel på billigmærkerne
(f.eks.
> dem fra Aldi, uglebryg og hvad de ellers hedder) og så over til de lidt
> dyere danske øl, Carlsberg og Tuborg osv..

Sjovt nok så er den forskel svær at konstatere i de efterhånden mange
blindsmagninger, der er offentliggjort.

vh
Jan



Lars Jensen (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 25-02-03 23:51

On Tue, 25 Feb 2003 22:31:38 +0100, "Bjarke Bundgaard"
<bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> wrote:

>Jeg tillader mig lige at viderebringe den gode nyhed! Danskerne er for alvor
>begyndt at sætte pris på det udenlandske øl (se link
>http://www.netposten.dk/?articleid=940409&sel=%F8l ). Det var vist på et
>hængende hår, at vi fik reddet den danske ølkultur ;) Ja, for man kan vist
>ikke sige at de etablerede store danske bryggerier har været specielt
>dygtige til det...

De store etablerede danske bryggerier er ellers de største importører
af udenlandsk øl herhjemme!
Og så vidt jeg er orienteret er udvalget herhjemme faktisk skrumpet
gevaldigt ind det seneste år pga. de nye pantregler, som har gjort det
for dyrt at importere en række mindre mærker. Så mængden er måske nok
stigende, men der er i overvejende grad tale om "gennemsnitligt"
konsum-øl fra etablerede udenlandske bryggerier.
Så er der efter min mening mere dansk "øl-kultur" i at satse på mindre
danske bryghuse, mikrobryggerier og specialøl fra de etablerede - som
f.eks. Thisted Bryghus, Hancock, Bryghuset Svaneke og Carlsberg
(special-øllene)

Lars





Bjarke Bundgaard (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Bundgaard


Dato : 26-02-03 00:49

> De store etablerede danske bryggerier er ellers de største importører
> af udenlandsk øl herhjemme!
> Og så vidt jeg er orienteret er udvalget herhjemme faktisk skrumpet
> gevaldigt ind det seneste år pga. de nye pantregler, som har gjort det
> for dyrt at importere en række mindre mærker. Så mængden er måske nok
> stigende, men der er i overvejende grad tale om "gennemsnitligt"
> konsum-øl fra etablerede udenlandske bryggerier.
> Så er der efter min mening mere dansk "øl-kultur" i at satse på mindre
> danske bryghuse, mikrobryggerier og specialøl fra de etablerede - som
> f.eks. Thisted Bryghus, Hancock, Bryghuset Svaneke og Carlsberg
> (special-øllene)






Tja, jeg vil tildeles give dig ret. Det er vigtigt at holde de små
bryggerier levende, men samtidigt vil jeg sige at - relativt set - er jeg
endnu ikke stødt på et dansk bryggeri der kunne brygge ligeså overbevisende
øl som jeg kender det fra bryggerierne i Franken (Bayern), Bøhmen eller
Midlands i England m.fl.
Selvom der heldigvis er kommet god gang i opstarten af små bryggerier, mener
jeg personligt at de stadig har lang vej endnu, før de virkeligt lever op
til det sublime. Brygning er jo et ædelt håndværk, man ikke lige tilegner
sig på en formiddag. Jeg er overbevidst om at Allan på Bröckhouse og
'hvad-er-det-nu-han-hedder' bryggeren fra Allinge nok skal blive rigtig
gode. Men de mangler altså lige at finde den ædle kunst at balancere øllet
med få gode råvare. En kunst der nok kræver at de specialisere sig i visse
typer... Hancock, Refsvindinge, Ørbæk, Fuglsang og Thisted opfatter jeg
nærmest som en slags 'gønger' i et slemt tilredt (øl)land. Det er på mange
måder takket være dem, at vi trods alt kan påstå at vi overhovedet har en
ølkultur. Men derfor synes jeg stadig at udenlandsk øl er berettiget som en
meget vigtig brik i den fortsatte kamp. For uden de udenlandske impulser
tror jeg, at markedet vil gå i stå, og at man vil vende tilbage til
skyttegravskrigen om indskrumpende markedsandele. Så vidt jeg ved er det kun
få importvirksomheder der er direkte ejede af etablerede bryggerier i DK. Og
det er i mine øjne ej heller noget problem - sålænge der er fri konkurrence
og vi får et interessant udbud leveret til vores foretrukne indkøbssted.

Bjarke






Regnar Bang Lyngsø (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Regnar Bang Lyngsø


Dato : 26-02-03 00:53

Bjarke Bundgaard wrote:

> øl folk her i NG'en køber? Hvilke af de mest almindelige udenlandske
> ølmærker synes I bedst om? Pilsner Urquell? Chimay, Erdinger, La Trappe,
> Leffe, Franciskaner, Budvar, Staropramen, Budweiser, Corona, Heineken eller

Som almindelig pilsner foretrækker jeg blandt de udenlandske Budvar (den
tjekkiske tak).

Ellers kan den også ende på en almindelig Hoegarden.

Som andre har nævnt findes der også god gedigen dansk øl. Mine fire favoritter
inden for fire genrer:

1. Hancock Høker.
2. Limfjordsporter.
3. Brøckhouse Hvede
4. Brøckhouse Indian Pale Ale (skulle nok snøvle mig sammen til at prøve
Carlsbergs ale på et tidspunkt).

Knus
Regnar


Anders (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 26-02-03 09:17


"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> skrev i en meddelelse
news:b3gnbr$1t8a$1@news.cybercity.dk...
> Jeg tillader mig lige at viderebringe den gode nyhed! Danskerne er for
alvor
> begyndt at sætte pris på det udenlandske øl (se link
> http://www.netposten.dk/?articleid=940409&sel=%F8l ). Det var vist på et
> hængende hår, at vi fik reddet den danske ølkultur ;) Ja, for man kan vist
> ikke sige at de etablerede store danske bryggerier har været specielt
> dygtige til det...
>
> I den forbindelse kunne jeg da godt tænke mig, at høre om hvilke
udenlandske
> øl folk her i NG'en køber? Hvilke af de mest almindelige udenlandske
> ølmærker synes I bedst om? Pilsner Urquell? Chimay, Erdinger, La Trappe,
> Leffe, Franciskaner, Budvar, Staropramen, Budweiser, Corona, Heineken
eller
> en helt anden?. Sværger I til den klassiske danske pils og synes det
> udenlandske øl er forfærdeligt?!?


Urquell er en god pilsner, ligesom Budvar og Staropramen er det. Jeg hælder
måske
en anelse til den sidste, men de er alle gode.
Den blå Chimay er jo en fremragende klassiker, den røde og hvide er jeg knap

begejstret for.
Erdinger drikker jeg sjældent, Carls hvede er væsentligt bedre, Tuborg
Classic hvede er en spag efterligning, omend en skive
citron gør den til en god sommerøl.
La Trappe er glimrende, både i dubbel og triple.
Budweiser er en kedelig konsumøl.
Corona gør sig nok bedst i varmen, men skal det være mexicansk foretrækker
jeg Dos Equis Amber eller Bohemia eller Negro Modela.

De danske standardpilsnere er kedelige og triste, selvom Carlsberg for nylig
har bevist at de godt kan lave øl, nemlig seneste skud i Semper Ardens
serien, Criollo Stout, som er en fantastisk øl, intet mindre.


mvh

Anders

http://www.sitecenter.dk/cousinbiere
Ølhjemmeside



Annika Pedersen (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Annika Pedersen


Dato : 26-03-03 09:23

blabla
>> I den forbindelse kunne jeg da godt tænke mig, at høre om hvilke
> udenlandske
>> øl folk her i NG'en køber? Hvilke af de mest almindelige udenlandske
>> ølmærker synes I bedst om?
blabla
>> Sværger I til den klassiske danske pils og synes det
>> udenlandske øl er forfærdeligt?!?
>
>
en hel masse blabla ;)
> Corona gør sig nok bedst i varmen, men skal det være mexicansk
> foretrækker jeg Dos Equis Amber eller Bohemia eller Negro Modela.
>
> De danske standardpilsnere er kedelige og triste, selvom Carlsberg for
> nylig har bevist at de godt kan lave øl, nemlig seneste skud i Semper
> Ardens serien, Criollo Stout, som er en fantastisk øl, intet mindre.
>

Igår var vi ude at spise, og jeg ville prøve noget andet end enten "husets
vind" eller sodavand - drikker MEGET sjældent.
Valgte en "Corona" - mente at have læst om den herinde, og ihh hvor
skuffet.
Er som sagt ikke drikker normalt, men den lyse øl, mindede mig om intet
andet end de danske "Tuborg og Carlsberg".

Så hvis det er mexikansk, vil jeg prøve at huske en af de andre navne til
en anden god gang ;)

Kan andre af jer holde mig mig? (Den var kold ved servering), eller er det
mine yderst uøvede smagsløg der mente at "øl er øl"??

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk
http://minihunden.dk

Jan Bøgh (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 26-03-03 20:21

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> wrote in message
news:Xns934A5F071C01AnnikaPnewsgroup@216.40.28.73...

> Igår var vi ude at spise, og jeg ville prøve noget andet end enten "husets
> vind"

Det lyder bestemt også ulækkert ligefrem at slippe en 'husets vind'.

vh
Jan



Fischer & Døssing (27-03-2003)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 27-03-03 10:39

Jan Bøgh (jan@boegh-dot-net) skrev:

> "Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> wrote in message
> news:Xns934A5F071C01AnnikaPnewsgroup@216.40.28.73...
>
>> Igår var vi ude at spise, og jeg ville prøve noget andet end enten
>> "husets vind"
>
> Det lyder bestemt også ulækkert ligefrem at slippe en 'husets vind'.

Nice spotted

"Kan vi bede om en ekstra 'husets vind', tak?"


--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
*Man kan da ikke tage anonyme brugere seriøst*


Fischer & Døssing (27-03-2003)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 27-03-03 10:52

Fischer & Døssing (tmp@REMOVETHISfischer.as) skrev:

> Nice spotted

Hmm ... eller er det spottet??


--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
*Man kan da ikke tage anonyme brugere seriøst*


Annika Pedersen (27-03-2003)
Kommentar
Fra : Annika Pedersen


Dato : 27-03-03 11:04

> Det lyder bestemt også ulækkert ligefrem at slippe en 'husets vind'.
>

hoho - ja okay - skal vi lige fjerne det "d" der er i overskud :)
(håbe at det ellers er god og frisk luft)

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk
http://minihunden.dk

Bjarke Bundgaard (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Bundgaard


Dato : 26-03-03 22:59

Nej, jeg vil heller ikke mene at Corona er værd at nyde til en middag... Den
er designet til gå-i-byen-segmentet, hvor den tilsyneladende bliver ved med
at være populær blandt salsa- og teeeeequila folket. Den er bygget på
nogenlunde lige dele malt og råfrugt (majs), hvilket giver øllets dets
'tynde' smag - der er simplethen ikke nok ugærede dextriner til at give
øllet smag, fylde og krop. Jeg går ud fra at du spiste mexikansk? Hvis du
gerne ville ha' en mexikansk øl, vil jeg da også anbefale Negro Modelo eller
Dos Equis, som har mere fylde end Corona. Ellers vil jeg på det kraftigste
anbefale en klassisk wienerøl, en sydtysk bock eller en tjekkisk dunkles til
det chilikrydrede mad... (Hvis du finder en restaurant, hvor det kan lade
sig gøre, vil det være en mindre sensation).

Bjarke



Lars Ehlers (27-03-2003)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 27-03-03 01:13

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> wrote in message
news:b5t7rd$54u$1@news.cybercity.dk...
> Nej, jeg vil heller ikke mene at Corona er værd at nyde til en middag...
Den
> er designet til gå-i-byen-segmentet, hvor den tilsyneladende bliver ved
med
> at være populær blandt salsa- og teeeeequila folket.

Hver ting til sin tid. Jeg kan sagtens nyde en Corona på en bar eller som
hjemme i haven på en dejlig varm sommerdag. Det samme gælder andre
mexikanske øl som f.eks. Sol, Tecate og den almindelige (ikke Negro) Modelo.

Det virker som om, at den del af verden foretrækker den lyse pilsnertype,
det er under alle omstændigheder den typiske øl. Under en tur til Costa Rica
fandt jeg to typiske pilsnerøl, som dominerede det meste af markedet. Men
der var nu også en mørkere ale type, som var ganske udmærket, den var bare
ikke så nem at støve op.

> Jeg går ud fra at du spiste mexikansk? Hvis du
> gerne ville ha' en mexikansk øl, vil jeg da også anbefale Negro Modelo
eller
> Dos Equis, som har mere fylde end Corona.

Helt enig, derudover kan jeg også anbefale Pacifico Clara, ved dog ikke om
den findes i Danmark.

--
Lars Ehlers, San Francisco
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)



Annika Pedersen (27-03-2003)
Kommentar
Fra : Annika Pedersen


Dato : 27-03-03 11:09

blabla..

>> Jeg går ud fra at du spiste mexikansk? Hvis du
>> gerne ville ha' en mexikansk øl, vil jeg da også anbefale Negro
>> Modelo eller Dos Equis, som har mere fylde end Corona.

Det vil jeg prøve næste gang :)
(nogen der kan anbefale et godt mexikansk sted egentlig?? (Kbh - dog kan
det meste af Sjælland "accepteres") - en med org. mad, gerne mulighed for
div. smags-styrker? - kender AOK, men er deres guide noget værd?)
>
> Helt enig, derudover kan jeg også anbefale Pacifico Clara, ved dog
> ikke om den findes i Danmark.
>

Modelo eller Equis vil jeg prøve at huske navnene på til næste gang :)

- Til de mere øvede smagsløg - er der virkelig ikke ret meget forskel på
den corona til de typiske danske?


--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk
http://minihunden.dk

Bjarke Bundgaard (27-03-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Bundgaard


Dato : 27-03-03 17:12

> - Til de mere øvede smagsløg - er der virkelig ikke ret meget forskel på
> den corona til de typiske danske?

Jo da...
De fleste større danske bryggerier, er gået væk fra at bruge råfrugt såsom
majs, ris eller lign. For Carlsbergs vedkommende skyldes det, at man ikke
kunne garantere at majsen var GMO-fri. Corona har som sagt har fået et
ordentligt skud majsstivelse - hvilket er hurtigt omsætteligt for gæren -
og derfor behøver Corona, i princippet ikke at have så meget 'krop' (for at
opnå samme alkoholstyrke) som hvis det havde været rent malt baseret. Udfra
det perspektiv er der væsentligt forskel imellem f.eks. Carlsberg pilsner og
en Corona... Uden at jeg kender specifiteterne vil jeg dog gætte på, at de
har ligheder, hvad angår (under)gæring, koldfiltrering og lagringsperiode.
Det er længe siden at jeg 'nød' en corona og derfor vil jeg ikke udtale mig
om duft, smag osv, men blot insistere på at der ER forskel.

Bjarke.



Anders Houmark (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 26-02-03 10:52


"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> skrev i en meddelelse
news:b3gnbr$1t8a$1@news.cybercity.dk...

> I den forbindelse kunne jeg da godt tænke mig, at høre om hvilke
udenlandske
> øl folk her i NG'en køber? Hvilke af de mest almindelige udenlandske
> ølmærker synes I bedst om? Pilsner Urquell? Chimay, Erdinger, La Trappe,
> Leffe, Franciskaner, Budvar, Staropramen, Budweiser, Corona, Heineken
eller
> en helt anden?. Sværger I til den klassiske danske pils og synes det
> udenlandske øl er forfærdeligt?!?

Jeg smagte, på en tur til Strasbourg, et par Erdinger weisbier, den lyse af
dem, og var positivt overrasket.. Det er da en lidt anderledes smag end de
danske (som jeg også godt kan lide)
Jeg bryder mig ikke om de mørke Erdinger.. Bryder mig ikke om mørk øl...

Nu må vi bare håbe af nogen af de danske supermarkeder for øjnene op for
markedet og begynder at udbyde udenlansk øl til rimelige priser.. Og ikke
som f.eks. Kvickly's en flaske Corona for 20 kroner og hvad priserne ellers
er..


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk



Iggy (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Iggy


Dato : 26-02-03 11:02

Jeg har tit spekulere på om alder betyder noget i valget af øl. Vælger man
anderledes når ens tunge er 'velmoden' end når den er ung og 'spænstig' ?
Jeg er også meget glad for det bløde og balancerede tjekkiske øl og har
været det siden jeg for første gang var på druk i Prag i starten af
1990erne.

Iggy



Henrik S. Pedersen (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Henrik S. Pedersen


Dato : 26-02-03 15:52



"Iggy" wrote:
> Jeg har tit spekulere på om alder betyder noget i valget af øl. Vælger man
> anderledes når ens tunge er 'velmoden' end når den er ung og 'spænstig' ?

For 15 år siden ville jeg ikke kunne få en Guinness eller en wiessbier
ned. Med alderen er jeg også kommet til at foretrække øl fremfor
f.eks. sodavand blandet med spiritus. Så måske har du ret.

Mvh. Henrik




Anders Houmark (27-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 27-02-03 00:49


"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i en meddelelse
news:3e5cd480$0$2547$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
>
>
> "Iggy" wrote:
> > Jeg har tit spekulere på om alder betyder noget i valget af øl. Vælger
man
> > anderledes når ens tunge er 'velmoden' end når den er ung og 'spænstig'
?
>
> For 15 år siden ville jeg ikke kunne få en Guinness eller en wiessbier
> ned. Med alderen er jeg også kommet til at foretrække øl fremfor
> f.eks. sodavand blandet med spiritus. Så måske har du ret.

Jeg har siden jeg var 16-17 år foretrukket at drikke øl, og jeg drak min
første Erdinger som 18 årig.. Synes den smagte godt fra første drag :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk




BorreBoy (26-02-2003)
Kommentar
Fra : BorreBoy


Dato : 26-02-03 18:50


"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> skrev i en meddelelse
news:b3gnbr$1t8a$1@news.cybercity.dk...
> I den forbindelse kunne jeg da godt tænke mig, at høre om hvilke
udenlandske
> øl folk her i NG'en køber?

Fosters er min yndling.



Remmen (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Remmen


Dato : 26-02-03 21:40


Den danske øl lever nu i bedste velgående takket være bryggerier som
Refsvindinge, Brøckhouse, Svanneke Bryghus & Ørbæk. Desuden skal Hancock og
Thisted nævnes da de efter min mening brygger det bedste af det
masseproducerede øl. Tak til dem alle!

Nyder meget europæisk øl men må lige nævne Liberty Ale fra San Francisco &
Samuel Adams fra Boston. Hvem sagde at amerikansk øl er 'like making love in
a canoo'?

Lars



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste