/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
BTTF og returordning med Filmselskab
Fra : Martin Møller


Dato : 05-02-03 18:03

A lot of people have asked us about the mis-framing problem with the Back to
the Future 2 & 3 DVDs. What appears to have happened is that the widescreen
matting has been done in error, so that the image that appears on the disc
is not correctly framed as it should be. There's a thread over at the HTF
with screen shots illustrating this, so check it out if you're interested
(note that the pictures show the R2 version, but the R1 transfer is the
same). Here's the e-mail Universal is sending people about this issue:

"Thank you for your email. Universal Studios will exchange Back to the
Future parts 2 and 3 for copies with the updated framing in late February
2003. You may send the DVDs back now or wait until February. Please send
Back to the Future disks 2 and 3, without the case, and a letter with the
following information: Name, Full Mailing Address, Daytime Phone Number,
Reason for Return and Return Address. Send to:

Back to the Future DVD Returns
PO Box 224468
Dallas, Texas 75260

Thank you,
Universal Studios Customer Service"



Er der nogen der er begyndt at sende deres fejlbehæftede skiver tilbage til
filmselskabet og har nogen fået de nye retur? Vil gerne vide det før jeg
begybder at sende mine tilbage

Martin



 
 
Morten DH (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 05-02-03 19:41

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4143db$0$148$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Er der nogen der er begyndt at sende deres fejlbehæftede skiver tilbage
til
> filmselskabet og har nogen fået de nye retur? Vil gerne vide det før jeg
> begybder at sende mine tilbage

Jeg mener kun det gælder folk bosiddende i USa og Canada, mener det var DVD
Review som skrev det engang...



Martin Møller (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 05-02-03 22:52


"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
news:b1rlrn$kjf$1@sunsite.dk...
> "Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e4143db$0$148$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Er der nogen der er begyndt at sende deres fejlbehæftede skiver tilbage
> til
> > filmselskabet og har nogen fået de nye retur? Vil gerne vide det før jeg
> > begybder at sende mine tilbage
>
> Jeg mener kun det gælder folk bosiddende i USa og Canada, mener det var
DVD
> Review som skrev det engang...

Det kan ikke passe. Os andre der har købt den samme version må da være i
vores fulde ret til også at få den byttet.

Martin



Joakim Lauridsen (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Joakim Lauridsen


Dato : 05-02-03 23:20

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:3e418763$0$132$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det kan ikke passe. Os andre der har købt den samme version må da være i
> vores fulde ret til også at få den byttet.

Du har købt en vare der ikke ar tiltænkt det europæiske marked. Du kan ikke
forvente at de yder dig den service som det er at udskifte dvd'erne, uden
for det amerikanske marked. Desuden ahr du jo ikekøbt den direkte hos
Universal, så de har vel ingen forpligtelser over for dig. Tag det op med
firmaet du har købt den ved.



Martin Møller (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 06-02-03 02:03


"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse
news:b1s2ma$12vj13$1@ID-81106.news.dfncis.de...
> "Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e418763$0$132$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Det kan ikke passe. Os andre der har købt den samme version må da være i
> > vores fulde ret til også at få den byttet.
>
> Du har købt en vare der ikke ar tiltænkt det europæiske marked. Du kan
ikke
> forvente at de yder dig den service som det er at udskifte dvd'erne, uden
> for det amerikanske marked. Desuden ahr du jo ikekøbt den direkte hos
> Universal, så de har vel ingen forpligtelser over for dig. Tag det op med
> firmaet du har købt den ved.

Nu er det jo Universal der har overført filmen til DVD og derved lavert
bommerten, så det er Universal der skal replace filmen og ikke den
forretning hvor jeg har købt filmen. Uanset om den vare jeg har købt har
været tiltænkt det europæiske marked eller ej så er det jo ikke forbudt for
danskere at købe andre regioner end region 2.

Martin



Jens Thomsen (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 06-02-03 07:35


"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:3e41b444$0$118$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nu er det jo Universal der har overført filmen til DVD og derved lavert
> bommerten, så det er Universal der skal replace filmen og ikke den
> forretning hvor jeg har købt filmen. Uanset om den vare jeg har købt har
> været tiltænkt det europæiske marked eller ej så er det jo ikke forbudt
for
> danskere at købe andre regioner end region 2.

Det er da lige meget. Du skal tænke på, at det er filmselskaberne (især de
store), der har interesse i at opretholde regionssystemet. Du kan på ingen
måde tvinge selskabet til at erstatte noget, du ikke burde besidde. Der er
derimod en god chance for, at du vil kunne få din forhandle til at bytte.
Det er sket før.

Det helt grimme i den her sag er, at selvom Universal nu har erkendt
problemet overfor deres amerikanske kunder, så var de advaret på forhånd.
Australske forbrugere har klaget i månedsvis over samme overførsel, og
foreløbigt er der intet, der tyder på, at Universal har tænkt sig at reagere
i resten af verden.

MVH
Jens



// Overby (06-02-2003)
Kommentar
Fra : // Overby


Dato : 06-02-03 11:24

> Du kan på ingen måde tvinge selskabet til at erstatte noget, du ikke burde
besidde.

Ikke burde besiddde? Hvorfor? Der er ingen lov, der forhindrer dette?

Daniel



Jens Thomsen (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 06-02-03 13:19


"// Overby" <danielFJERNES@FJERNESoverbyhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:b1td41$2no3$1@news.cybercity.dk...
> > Du kan på ingen måde tvinge selskabet til at erstatte noget, du ikke
burde
> besidde.
>
> Ikke burde besiddde? Hvorfor? Der er ingen lov, der forhindrer dette?

"Ikke burde besidde" efter *selskabets* mening forstås.

MVH
Jens



Ole Kofoed (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Ole Kofoed


Dato : 06-02-03 15:21


"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
news:b1sv06$a7u$1@sunsite.dk...

> og foreløbigt er der intet, der tyder på, at Universal har tænkt sig at
reagere
> i resten af verden.

Universal i England genudgiver boksen til April, engelske kunder kan få
ombyttet den ved at indsende kvittering for købet.

Mvh.

Ole



Jens Thomsen (07-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 07-02-03 09:44


"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> skrev i en meddelelse
news:3e426f50$0$123$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Universal i England genudgiver boksen til April, engelske kunder kan få
> ombyttet den ved at indsende kvittering for købet.

Jamen dog. Interessant nyhed, Ole. Så *er* der måske lys for enden af
tunnellen? Jeg er spændt på, om vi også herhjemme får muligheden, eller om
de bare ignorerer problemet lige som dengang med Saving Private Ryan.

MVH
Jens



Morten DH (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 06-02-03 17:25

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:3e418763$0$132$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det kan ikke passe. Os andre der har købt den samme version må da være i
> vores fulde ret til også at få den byttet.

Her er det link jeg tænkte på:
http://www.dvdreview.com/news/pokenews.asp?news_id=5673

Tog lige en tilfældig Universal titel fra mit skab: "Authorized use in the
U.S and Canada" - med andre ord, du gør uautoriseret brug af filmen når du
ikke er bosiddende i Nordamerika og har altså ingen rettigheder i den
retning - om den forhandler du har købt filmen hos så vil bytte den for dig
er så et spørgsmål om kundeservice...

I det mindste bytter de da filmene i reg. 1 - her i DK vil jeg tror man
lader som ingen ting...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste