"Jason Who" <jw@nomail.here> wrote in message
news:b1an65$12d2$1@news.net.uni-c.dk...
> Det sker at man skal allokere en bid hukommelse dynamisk, og det sker at
man
> ikke får slettet den hukommelse igen før man forlader routinen hvori man
> allokerer.
>
> Fik den ide at man vel kunne lave et memory objekt som kunne duplikere
new's
> opførsel og lade en allokere, men som også holder styr på hvad man har
fået.
> Den skal også have samme funktionalitet som delete, så man kan frigive
> pladsen igen.
> Det smart ligger i destructoren hvor al plads som er allokeret gennem
dette
> objekt
> vil blive frigivet, hvis det ikke er sket gennem Delete(void *) allerede.
> Hvis man har en funktion hvori man skal bruge ekstra hukommelse, men denne
> hukommelse skal
> frigives når man forlader funktionen, så kunne man oprette objektet,
> allokere plads, bruge pladsen og forlade funktionen igen uden at få leaks.
>
> Hm.. faktisk er det lidt henad det man vil opnå hvis man eksempelvis
bruger
> en stl-container.
> Der frigives pladsen også. Det er så mere _en_ gang for alle allokering,
> istedet for
> generel memory håndtering.
>
> Er det bare mig der er sent ude, når jeg først får tanken nu? Er det noget
i
> andre har
> gjort længe?
http://www.flipcode.com/tutorials/tut_memleak.shtml
mvh
JS