/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
Telefoner eller telefoni ?
Fra : Bakke


Dato : 28-01-03 19:36

Jeg har svært ved at forstå denne gruppes navn ? For der skrives da langt
mere om telefoner end om telefoni ?

Nå, men pyt, for der er garanteret også en eller anden her, der ved hvor man
får den billigste "rene" fastnetlinie.

Jeg har hidtil haft Telia som udbyder og fastnetleverandør, men efter jeg
valgte det tilsyneladende gode tilbud fra Universal Telecom blev jeg ringet
op af Telia som søgte at tale mig fra skiftet fordi det ville medføre en
fordobling af deres grundpris på abonnementet hvis jeg valgte en anden "fast
forvalg" .

Og så var Universal jo godt nok stadig billigere pr. minut. men alt i alt
dyrere på grund af abonnementet.

Er det muligt at benytte Universal Telecom med en nettogevinst, eller det
bare endnu et forsøg på at snyde den godtroende forbruger ?

Mvh

Bo







 
 
Lars Jensen (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 28-01-03 20:16

On Tue, 28 Jan 2003 19:35:46 +0100, "Bakke" <no@thanks.ru> wrote:

>Jeg har svært ved at forstå denne gruppes navn ? For der skrives da langt
>mere om telefoner end om telefoni ?

Telefoni - er det ikke sådan noget, man bruger telefoner til?

>Nå, men pyt, for der er garanteret også en eller anden her, der ved hvor man
>får den billigste "rene" fastnetlinie.

Det afhænger helt af dit forbrug/behov - du kan bruge
www.teleprisguide.dk til at hjælpe dig på vej.

>Jeg har hidtil haft Telia som udbyder og fastnetleverandør, men efter jeg
>valgte det tilsyneladende gode tilbud fra Universal Telecom blev jeg ringet
>op af Telia som søgte at tale mig fra skiftet fordi det ville medføre en
>fordobling af deres grundpris på abonnementet hvis jeg valgte en anden "fast
>forvalg" .

Hvis du flytter dit abb. fra Telia til TDC (muligvis også andre
selskaber) kan du frit benytte Universal Telecom uden at skulle betale
andet end den normale abonnementspris på 119 kr.


>Og så var Universal jo godt nok stadig billigere pr. minut. men alt i alt
>dyrere på grund af abonnementet.

Ja, de er smarte hos Telia - så smarte at det koster dem mange kunder.

>Er det muligt at benytte Universal Telecom med en nettogevinst

Ja - hvis du ringer nok.

>eller det bare endnu et forsøg på at snyde den godtroende forbruger ?

Universal Telecom snyder vist ingen - bortset fra moms til den danske
stat, men det er ganske lovligt. Derimod står det enhver frit for at
snyde sig selv ved at blive kunde hos Telia m.fl.

Lars

Bakke (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Bakke


Dato : 28-01-03 22:09

Hej Lars
Tak for din reaktion


> >Er det muligt at benytte Universal Telecom med en nettogevinst
>
> Ja - hvis du ringer nok.

Jaahh... men hvad er nok ? ( Jeg kan selvfølgelig godt lave en totalanalyse
selv ).

Men på Universals hjemmeside er der intet nævnt om at en overgang til dem
vil medføre en fordobling af selve abonnementsprisen ?

Og helt umiddelbart er der tale om en månedlig stigning på 119 kr. i det
rene abonnement. Og eftersom man loves en besparelse på omkring 18 % på
minutpriserne skal man altså have et forbrug på mere end ( 18 % = 119 kr.
Derfor må 100 % være lig med 661 kr. ) 661 kr./md for bare at komme ud uden
tab.

Og det er det rene plat at love folk når det slet ikke står på deres
hjemmeside, hvor man melder sig til.

Men har du ret i at TDC leverer en brugbar linie til 119.-/md. kan det jo
godt lade sig gøre at spare alligevel.

Jeg takker - og undersøger !!!

Mvh

Bo


>
> >eller det bare endnu et forsøg på at snyde den godtroende forbruger ?
>
> Universal Telecom snyder vist ingen - bortset fra moms til den danske
> stat, men det er ganske lovligt. Derimod står det enhver frit for at
> snyde sig selv ved at blive kunde hos Telia m.fl.
>
> Lars



Martin Højriis Krist~ (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 28-01-03 22:27

"Bakke" <no@thanks.ru> skrev i en meddelelse
news:b16rh8$2fol$1@news.cybercity.dk...
> Men på Universals hjemmeside er der intet nævnt om at en overgang til
dem
> vil medføre en fordobling af selve abonnementsprisen ?

Det er også noget Telia selv har fundet på.
(TDC har lignende regler omkring MiniTele Abonnementet)

> Og helt umiddelbart er der tale om en månedlig stigning på 119 kr. i
det
> rene abonnement.

TDC tager omkring 120 kr/md i rent abo. Så det kan aldrig blive 120 kr.
i stigning.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Lars Ladingkaer (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Ladingkaer


Dato : 28-01-03 22:28

"Bakke" skrev:
> Men på Universals hjemmeside er der intet nævnt om
> at en overgang til dem vil medføre en fordobling af
> selve abonnementsprisen ?

Jeg tror mere det skyldes forvirring omkring abonnementerne. Som jeg kan se
det, så skal du være kunde hos TDC for at blive fast abonnent hos Universal
Telecom. Det er måske det som Telia stritter imod.

Meget mere om alle abonnementer og priser på:
http://www.teleprisguide.dk/

Mvh, Laes



Bakke (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Bakke


Dato : 29-01-03 10:30

> Jeg tror mere det skyldes forvirring omkring abonnementerne. Som jeg kan
se
> det, så skal du være kunde hos TDC for at blive fast abonnent hos
Universal
> Telecom. Det er måske det som Telia stritter imod.

Kun for lige at bringe det på det rene:

Jeg _er_ i dag fortsat abonnent hos Telia m.h.t. selve ledningen og fra 16.
december abonnent hos Universal Telecom ( fast forvalg )
Det kan man altså godt ! ( Og det er rigtigt nok: Priserne _er_ betydeligt
lavere ).

Men det var i den anledning, jeg blev ringet op af Telia, som sagde, at når
jeg havde valgt Universal som fast forvalg ville mit månedlige abonnement
stige til det dobbelte !

Og jeg kan se af jeres svar ovenfor, at løsningen så må være at skifte mit
abonnement over til TDC - selv om jeg meget nødig vil have noget med det
foretagende at gøre.

Men da jeg ønsker den absolut billigste telefoni må principperne jo så vige.

Tak for svarene.

Mvh

Bo




Lars Jensen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 29-01-03 12:31

On Tue, 28 Jan 2003 22:08:53 +0100, "Bakke" <no@thanks.ru> wrote:


>Men på Universals hjemmeside er der intet nævnt om at en overgang til dem
>vil medføre en fordobling af selve abonnementsprisen ?

Nu er det vel heller ikke Universal Telecoms opgave at oplyse dig om
andre firmaers fiduser for at holde på kunderne. Da firmaet ikke
sælger telefonabonnementer, men kun taletid er det mest relevant at
oplyse om det. Det ser i øvrigt ud som om, at de tager det for givet,
at man er TDC-kunde.

(Men selvfølgelig kunne de godt have en lille advarsel til
"bondefangede" Telia-kunder)

>Og helt umiddelbart er der tale om en månedlig stigning på 119 kr. i det
>rene abonnement. Og eftersom man loves en besparelse på omkring 18 % på
>minutpriserne skal man altså have et forbrug på mere end ( 18 % = 119 kr.
>Derfor må 100 % være lig med 661 kr. ) 661 kr./md for bare at komme ud uden
>tab.

Jeg forstår ikke dine beregninger - hvis du flytter fra Telia til TDC
skal af med 10 kr. mere om måneden, ikke 119 kr..

Ekstraudgiften på 10 kr. er tjent hjem, hvis du laver ét opkald på
5,47 minutter hver dag. Derudover sparer du 6 øre i opkaldsafgift samt
hhv. 4 øre og 1 øre i minuttet før og efter kl. 19.00.
Der skal ringes en del for at spare nogle småpenge - men faktum er, at
du sparer penge ved et højere forbrug end de førnævnte 5,47 minutter
om dagen.

>Og det er det rene plat at love folk når det slet ikke står på deres
>hjemmeside, hvor man melder sig til.

Det står der - jeg kan sagtens finde det. Tryk på FAQ på forsiden og
klik på den øverste linje på siden

Lars

Lars Jensen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 29-01-03 12:39

On Wed, 29 Jan 2003 12:30:38 +0100, Lars Jensen <lcj@wanadoo.dk>
wrote:


>Ekstraudgiften på 10 kr. er tjent hjem, hvis du laver ét opkald på
>5,47 minutter hver dag. Derudover sparer du 6 øre i opkaldsafgift samt
>hhv. 4 øre og 1 øre i minuttet før og efter kl. 19.00.
(her skulle stå)... for hver ny samtale, du foretager...


Lars

Bakke (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Bakke


Dato : 29-01-03 14:13

> Jeg forstår ikke dine beregninger - hvis du flytter fra Telia til TDC
> skal af med 10 kr. mere om måneden, ikke 119 kr..
>
Hej Lars,

Jamen en af os må have misforstået den anden ?

Det er jo netop kun hvis man bliver ved med at købe abonnement hos Telia at
det stiger 119 kr. pr. måned.
Så det gør man jo ikke.

Og selvfølgelig vil jeg flytte mit abonnement til TDC ( 119,-/md.) - det
skrev jeg vist også før ?
Eller måske til Sonofon - hvis de accepterer fast forvalg på deres
fastnetabonnement til kr. 99,-/md. ?
Jeg har skrevet til dem og spurgt - og afventer stadig deres svar. Jeg synes
ikke at det fremgår tydeligt på teleprisguide.dk.

Mvh

Bo




Bakke (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Bakke


Dato : 29-01-03 17:42

> Eller måske til Sonofon - hvis de accepterer fast forvalg på deres
> fastnetabonnement til kr. 99,-/md. ?
> Jeg har skrevet til dem og spurgt - og afventer stadig deres svar. Jeg
synes
> ikke at det fremgår tydeligt på teleprisguide.dk.
>

Hvis det kan interessere nogen: Jeg har netop fået svar fra Sonofon. Det
koster kr. 99,- /md hos dem, også selv om man vælger fast operatør hos et
andet selskab. Dog overfører de også samtalerne når man skifter, så man skal
selv sørge for at gentilmelde sig til f. eks. Universal. Det gjorde Sonofon
selv opmærksom på, og det er da en service, der giver baghjul til Telia.

Mvh

Bo



Lars Jensen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 29-01-03 23:02

On Wed, 29 Jan 2003 17:41:53 +0100, "Bakke" <no@thanks.ru> wrote:

>>
>
>Hvis det kan interessere nogen: Jeg har netop fået svar fra Sonofon. Det
>koster kr. 99,- /md hos dem, også selv om man vælger fast operatør hos et
>andet selskab. Dog overfører de også samtalerne når man skifter, så man skal
>selv sørge for at gentilmelde sig til f. eks. Universal. Det gjorde Sonofon
>selv opmærksom på, og det er da en service, der giver baghjul til Telia.
>
Fin oplysning, Bo!
Sjovt nok kan man ikke se på deres hjemmeside, at de overhovedet
tilbyder fastnet.
Med 99 kr/måned er de DKs billigste - og kombineret med Universal
Telecom fås det næppe bedre.


Lars


Pongo (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Pongo


Dato : 29-01-03 23:44

Lars Jensen wrote:
> On Wed, 29 Jan 2003 17:41:53 +0100, "Bakke" <no@thanks.ru> wrote:
>> Hvis det kan interessere nogen: Jeg har netop fået svar fra Sonofon.
>> Det koster kr. 99,- /md hos dem, også selv om man vælger fast
>> operatør hos et andet selskab. Dog overfører de også samtalerne når
>> man skifter, så man skal selv sørge for at gentilmelde sig til f.
>> eks. Universal. Det gjorde Sonofon selv opmærksom på, og det er da
>> en service, der giver baghjul til Telia.

> Fin oplysning, Bo!
> Sjovt nok kan man ikke se på deres hjemmeside, at de overhovedet
> tilbyder fastnet.
> Med 99 kr/måned er de DKs billigste - og kombineret med Universal
> Telecom fås det næppe bedre.

Der står at Sonofon tilbyder fastnet til Erhverv, men Erhverv kan ikke
bruge Universals Telecoms Moms-finte til så meget, så kombinationen er
lidt skæv.
Lad os høre om Bo for held til at koble det sammen.

/Klaus




Bakke (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Bakke


Dato : 30-01-03 16:21

> Der står at Sonofon tilbyder fastnet til Erhverv, men Erhverv kan ikke
> bruge Universals Telecoms Moms-finte til så meget, så kombinationen er
> lidt skæv.
> Lad os høre om Bo for held til at koble det sammen.
>
Hej gruppe,

Jeg har i dag hos Fredgård skrevet en kontrakt om overflytning af fastnet
fra Telia til Sonofon.
Ekspeditionstid forventes at være 3-4 uger, men det har de oplyst på
forhånd.

Jeg indsætter her kopi af en mail til mig fra Sonofon til orientering:

Mvh

Bo

++++++++++++++++++

Til Bo



Tak for din e-mail.



SONOFONs abonnementsafgift er kr. 297,00 pr. kvartal, uanset om du har

samtalerne hos os eller anden operatør. Bemærk, at i forbindelse med en

overførsel af nummer vil vi automatisk også overføre samtalerne. Du skal

derfor eftertilmelde en eventuel anden operatør til fast forvalg. Det er

ikke muligt kun at overføre abonnementet uden ogsså at tage samtalerne med.



Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os igen eller

besøge vores homepage på http://www.sonofon.dk



Med venlig hilsen

SONOFON



Corty Causer

KundeService



E-mail: mailto:kundeservice@sonofon.dk

Telefon: 72127212

Telefax: 72127832

Skelagervej 1

Box 330

9100 Aalborg











Claus E Beyer (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 05-02-03 19:24

"Bakke" <no@thanks.ru> skrev i en meddelelse
news:b16rh8$2fol$1@news.cybercity.dk

> Men på Universals hjemmeside er der intet nævnt om at en overgang til dem
> vil medføre en fordobling af selve abonnementsprisen ?

Det er jo heller ikke Universal Telecom der har forhøjet abonnementsprisen.
Det er fordi du har en "dårlig" teleudbyder. Du kan evt. vælge Universal Telecom
på den måde at du selv skal trykke 1029 foran, så slipper du formodentligt for at
skulle betale dobbelt abonnementsafgift hos din teleudbyder.

Claus


Claus E Beyer (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 05-02-03 19:20

"Bakke" <no@thanks.ru> skrev i en meddelelse
news:b16ii6$24d7$1@news.cybercity.dk

> Og så var Universal jo godt nok stadig billigere pr. minut. men alt i alt
> dyrere på grund af abonnementet.

Man betaler da ikke abonnement til Universal Telecom, eller er der noget
jeg har misforstået?

> Er det muligt at benytte Universal Telecom med en nettogevinst, eller det
> bare endnu et forsøg på at snyde den godtroende forbruger ?

Jeg føler mig ikke snydt af Universal Telecom. Det må snarere være de andre
teleudbydere "der snyder", med de priser som Universal Telecom kan sælge
samtaler til.

Claus


Martin Højriis Krist~ (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 05-02-03 19:51

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b1rlgu$14k3ee$1@ID-62896.news.dfncis.de...
> Det må snarere være de andre
> teleudbydere "der snyder", med de priser som Universal Telecom kan
sælge
> samtaler til.

Hvor stor er forskellen når du kompenserer for forskellen i opkrævet
moms?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Pongo (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Pongo


Dato : 05-02-03 22:01

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:b1rlgu$14k3ee$1@ID-62896.news.dfncis.de...
>> Det må snarere være de andre
>> teleudbydere "der snyder", med de priser som Universal Telecom kan
>> sælge samtaler til.
>
> Hvor stor er forskellen når du kompenserer for forskellen i opkrævet
> moms?

Nu fremgår det ingen steder på Universal hjemmeside hvilken moms der er
indregnet.
Det er også umuligt at finde priserne exclusiv moms.

Af artiklen
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=17474 fremgår
det at der betales 13% moms, da selskabet opererer fra Portugal.

Universal Telecom tilbyder endvidere et regneark med pris sammenligning
af en række danske selskaber, så det er meget hurtigt at kompensere. Gør
man det, finder man at UT ikke er billigst på en eneste af de næsten 450
destinationer der opgøres. Typisk er de 10% dyrere end det billigste
alternativ, så UT's avance er altså ikke den mindste.

Man kan have forskellig politisk holdning til det moralske i at
spekulere i momsforskellene, men at antyde at de øvrige teleselskaber
snyder, fordi de ikke spekulere i moms-fiduser er nu at gå lidt for
langt.

UT snyder den danske stat, men gør det på en måde så kunderne får del i
gevinsten. Derved vækker det knap så meget forargelse, som hvis de på
lovlig vis flyttede et overskud til Portugal og undrog sig
selskabsbeskatning.

Det sidste ville jo være dybt umoralsk

/Klaus






Lars Jensen (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 05-02-03 22:47

On Wed, 5 Feb 2003 22:00:39 +0100, "Pongo" <Pongos.email@ddress>
wrote:


>Nu fremgår det ingen steder på Universal hjemmeside hvilken moms der er
>indregnet.
>Det er også umuligt at finde priserne exclusiv moms.
>
>Af artiklen
>http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=17474 fremgår
>det at der betales 13% moms, da selskabet opererer fra Portugal.
>
>Universal Telecom tilbyder endvidere et regneark med pris sammenligning
>af en række danske selskaber, så det er meget hurtigt at kompensere. Gør
>man det, finder man at UT ikke er billigst på en eneste af de næsten 450
>destinationer der opgøres.

Af samme regneark fremgår det, at UT er absolut billigst i dagtimerne
- 10 pct mindre end det næstbilligste selskab. Kun et enkelt selskab
er billigere på opkaldsgebyret indenrigs, men minutprisen er så over
20 pct. højere, hvorfor det i realitetet er dyrere uanset hvor lidt
eller meget man ringer.
Kun ét selskab er billigere i minutpris i aftentimerne, men her skal
skal man betale 18 kroner ekstra om måneden i abonnement udover ens
TDC-abb. To andre er lige så billige (men der skal man ringe i minimum
11 minutter hver gang, ellers bliver det dyrere pga. højere
opkaldpris.

Det kan jeg ikke få til at stemme overens med din påstand: "at UT
ikke er billigst på en eneste..." Kan du?

>Man kan have forskellig politisk holdning til det moralske i at
>spekulere i momsforskellene, men at antyde at de øvrige teleselskaber
>snyder, fordi de ikke spekulere i moms-fiduser er nu at gå lidt for
>langt.

Kan du ud af regnearket se, at selskaberne ikke bruger moms-fiduser,
skatte-fiduser, transfer pricing og andre smarte teknikker til at
undgå at betale skatter til staten?

>UT snyder den danske stat, men gør det på en måde så kunderne får del i
>gevinsten. Derved vækker det knap så meget forargelse, som hvis de på
>lovlig vis flyttede et overskud til Portugal og undrog sig
>selskabsbeskatning.
>
UT snyder ikke nogen - de følger EUs regler om afregning af moms i
selskabets hjemland. Der er intet, som forhindrer andre selskaber i at
gøre det samme.

Lars

Pongo (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Pongo


Dato : 06-02-03 00:15

Lars Jensen wrote:
> On Wed, 5 Feb 2003 22:00:39 +0100, "Pongo" <Pongos.email@ddress>
>> Universal Telecom tilbyder endvidere et regneark med pris
>> sammenligning af en række danske selskaber, så det er meget hurtigt
>> at kompensere. Gør man det, finder man at UT ikke er billigst på en
>> eneste af de næsten 450 destinationer der opgøres.
>
> Af samme regneark fremgår det, at UT er absolut billigst i dagtimerne
> - 10 pct mindre end det næstbilligste selskab. Kun et enkelt selskab
> er billigere på opkaldsgebyret indenrigs, men minutprisen er så over
> 20 pct. højere, hvorfor det i realitetet er dyrere uanset hvor lidt
> eller meget man ringer.

> Kun ét selskab er billigere i minutpris i aftentimerne, men her skal
> skal man betale 18 kroner ekstra om måneden i abonnement udover ens
> TDC-abb. To andre er lige så billige (men der skal man ringe i minimum
> 11 minutter hver gang, ellers bliver det dyrere pga. højere
> opkaldpris.
>
> Det kan jeg ikke få til at stemme overens med din påstand: "at UT
> ikke er billigst på en eneste..." Kan du?

OK - jeg burde nok have skrevet, at jeg i første omgang kiggede på
taksterne til udlandet.
Det er rigtigt at UT's pris på 18øre/min svarer til en pris på 20øre/min
med dansk moms. Selv denne pris er der kun et par stykker som er med på
, men forskellen snævres betydeligt ind.

Hvis jeg kun sammenligner udlandsprisen i dagtimerne, så er UT stadig
billigst i ca 300 af de 450 tilfældene.

>
>> Man kan have forskellig politisk holdning til det moralske i at
>> spekulere i momsforskellene, men at antyde at de øvrige teleselskaber
>> snyder, fordi de ikke spekulere i moms-fiduser er nu at gå lidt for
>> langt.
>
> Kan du ud af regnearket se, at selskaberne ikke bruger moms-fiduser,
> skatte-fiduser, transfer pricing og andre smarte teknikker til at
> undgå at betale skatter til staten?

Nej - det momsen fremgår netop ikke af regnearket. Mange operatøre har
dog skrevet 25% moms på deres hjemmesider. UT undgår tilsyneladende
behændigt at skrive det, og det er der da heller ikke noget ulovligt i.
UT er de eneste jeg har hørt om, som benytter en lavere moms, men det
kunne da være interessant at høre hvem der ellers gør det.
Jeg vil tro de fleste internationale teleoperatøre anvender
transferpricing i det omfang det nu er lovligt. Alt andet ville være
lidt naivt. UT benytter Worldcoms forvalgskode og videresælger således
Worldcom's tjenester fra Portugal. Derfor kan de benytte den
portugisiske moms.
Worldcom benytter sikkert også alle lovens muligheder for at undgå
beskatning. I USA var deres regnskabspraksis lige smart nok, men i
Danmark har jeg ingen grund til, at tro at der foregår noget ulovligt.

Jeg kom blot til at tænke på en debat i en anden gruppe, hvor der blev
opfordret til forbrugerboykot pga af transferpricing hos MacDonald's og
Coca Cola. (Også her var der ikke påvist noget ulovligt, selvom der blev
sået lidt tvivl om lovligheden)
Hvis de samme debatøre synes momsfiduser er moralsk OK, så vil jeg mene
at man er dobbeltmoralsk.

>> UT snyder den danske stat, men gør det på en måde så kunderne får
>> del i gevinsten. Derved vækker det knap så meget forargelse, som
>> hvis de på lovlig vis flyttede et overskud til Portugal og undrog sig
>> selskabsbeskatning.
> UT snyder ikke nogen - de følger EUs regler om afregning af moms i
> selskabets hjemland. Der er intet, som forhindrer andre selskaber i at
> gøre det samme.
>
Jeg reagerede på nedenstående indlæg:

Claus E Beyer wrote:
> Jeg føler mig ikke snydt af Universal Telecom. Det må snarere være de
> andre teleudbydere "der snyder", med de priser som Universal Telecom
> kan sælge samtaler til.

Det er ikke rimeligt at antyde "snyd", blot fordi de ikke er så "smarte"
når det kommer til udnyttelse af åbenlyse problemer i EU's regler.

UT har en ekstra 12%-margin blot ved at fakturere en ydelse fra
Portugal. Hvis alle gjorde det samme, bryder skattegrundlaget sammen i
Danmark, og det vil tvinge politikkerne til at reagere på en eller anden
måde. Moms harmonisering er en mulighed, men så skal de jo finde andre
måder at skaffe staten de manglende indtægter. Det er politik og OT, men
derfor holder fidusen garanteret kun så længe at de andre ikke følger
med.

/Klaus








Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste