/ Forside / Teknologi / Udvikling / PHP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
PHP
#NavnPoint
rfh 3959
natmaden 3372
poul_from 3310
funbreak 2700
stone47 2230
Jin2k 1960
Angband 1743
Bjerner 1249
refi 1185
10  Interkril.. 1146
Programmer til hjemmesider
Fra : Kalle


Dato : 20-01-03 12:52

Jeg er på udkig efter et godt program til at lave min hjemmeside.
Helst gratis minus 20%

Hilsen Casper



 
 
Henrik Stidsen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-01-03 14:26

"Kalle" <KalleD@wanadoo.dk> wrote in news:b0gnss$33n$1@sunsite.dk

> Jeg er på udkig efter et godt program til at lave min hjemmeside.
> Helst gratis minus 20%

Notepad virker fint :)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Jacob Bunk Nielsen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 20-01-03 15:05

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> writes:
> "Kalle" <KalleD@wanadoo.dk> wrote:
>
>> Jeg er på udkig efter et godt program til at lave min hjemmeside.
>> Helst gratis minus 20%
>
> Notepad virker fint :)

Hvis man er masochist?

Eller sagt på en anden måde. Der findes bunkevis af gode programmer
som samtidig er fri software.

--
Jacob - www.bunk.cc
You will become rich and famous unless you don't.

Henrik Stidsen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-01-03 15:17

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote in
news:spamdrop+m3el77diiw.fsf@paven.bunk.cc

>>> Jeg er på udkig efter et godt program til at lave min hjemmeside.
>>> Helst gratis minus 20%
>>
>> Notepad virker fint :)
>
> Hvis man er masochist?

Ikke nødvendigvis...

> Eller sagt på en anden måde. Der findes bunkevis af gode programmer
> som samtidig er fri software.

Stones f.eks. - men til PHP (læg mærke til gruppenavnet) er en ikke-
wysiwyg editor IMHO det bedste (har ikke mødt nogen wysiwyger der
kunne klare PHP ordentligt).

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Mikkel Christensen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 20-01-03 15:58

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93099B7725974HS235DK@130.225.247.90...
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote in
> news:spamdrop+m3el77diiw.fsf@paven.bunk.cc
>
> > Eller sagt på en anden måde. Der findes bunkevis af gode programmer
> > som samtidig er fri software.
>
> Stones f.eks. - men til PHP (læg mærke til gruppenavnet) er en ikke-
> wysiwyg editor IMHO det bedste (har ikke mødt nogen wysiwyger der
> kunne klare PHP ordentligt).
>


Findes der i det hele taget nogle?
Jeg har ikke stødt på dem, men det kan måske også skyldes jeg ikke rigtigt
har ledt...:)

Ellers er Editplus en fin editor: www.editplus.com

--
------> END <------
Mikkel Magnus Christensen
barefoot@jaha.dk, www.startfirma.dk, www.starthotel.dk, www.i-know.dk
------> END <------


Lars Dybdahl (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dybdahl


Dato : 20-01-03 16:08

Til Windows eller Linux? Hvis det er Linux, så kig på kwrite, kate, quanta
plus.

Hvis det er Windows, så er Mozilla faktisk ikke helt tosset - i modsætning
til MIcrosoft Frontpage overholder den i det mindste html standarden

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Asbjørn Sloth Tønnes~ (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~


Dato : 20-01-03 16:43

"Lars Dybdahl" <lars@dybdahl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e2c10bf$0$11070$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Til Windows eller Linux? Hvis det er Linux, så kig på kwrite, kate, quanta
> plus.
>
> Hvis det er Windows, så er Mozilla faktisk ikke helt tosset - i modsætning
> til Microsoft Frontpage overholder den i det mindste html standarden

Jeg går ud fra at du mener Composer, da contenteditable først findes i
Mozilla 1.3beta

Composer er en rigtig god WYSIWYG editor, da den bla. bruger <span> itf.
<font> (som er forældet)

allow page to make arbitrary elements user-editable in browser
http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=midas



Henrik Stidsen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-01-03 16:55

"Mikkel Christensen" <barefoot@jaha.dk> wrote in
news:b0h2rj$sje$1@sunsite.dk

>> Stones f.eks. - men til PHP (læg mærke til gruppenavnet) er en
>> ikke- wysiwyg editor IMHO det bedste (har ikke mødt nogen
>> wysiwyger der kunne klare PHP ordentligt).

> Findes der i det hele taget nogle?

Ikke nogen hvor du ikke skal håndkode det meste selv.

> Ellers er Editplus en fin editor: www.editplus.com

Den koster bare penge...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Mikkel Christensen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 20-01-03 16:58

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9309AC0ABA08EHS235DK@130.225.247.90...
> "Mikkel Christensen" <barefoot@jaha.dk> wrote in
> news:b0h2rj$sje$1@sunsite.dk
>
> > Ellers er Editplus en fin editor: www.editplus.com
>
> Den koster bare penge...
>

Jeg ved ikke rigtigt hvordan den virker.
Men når prøveperioden udløber kommer der bare en besked om at man "bør" købe
en licens, programmet virker fortsat.
Beskeden forsvinder så når man indtaster licens-koden.

--
------> END <------
Mikkel Magnus Christensen
barefoot@jaha.dk, www.startfirma.dk, www.starthotel.dk, www.i-know.dk
------> END <------


Kenneth Vestergaard ~ (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth Vestergaard ~


Dato : 20-01-03 15:49

On Mon, Jan 20, 2003 at 02:17:16PM +0000, Henrik Stidsen wrote:
> >> Notepad virker fint :)
> >
> > Hvis man er masochist?
>
> Ikke nødvendigvis...

Ah, det ville da være trist at lave i Notepad - hvis man skal
programmere skal man også indentere, og det klarer Notepad ikke
automatisk. Så jeg vil give ret i at man skal være masochist, eller
i det mindste have god tid :)

> > Eller sagt på en anden måde. Der findes bunkevis af gode programmer
> > som samtidig er fri software.
>
> Stones f.eks. - men til PHP (læg mærke til gruppenavnet) er en ikke-
> wysiwyg editor IMHO det bedste (har ikke mødt nogen wysiwyger der
> kunne klare PHP ordentligt).

PHPEd (www.nusphere.com) skulle efter sigende være god, og have en indbygget
debugger. Den er dog aldeles ufri, og jeg anbefaler hellere Quanta, som
faktisk er ganske habil.

--
Kenneth Vestergaard Schmidt

Jesper Brunholm (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Brunholm


Dato : 21-01-03 07:19

Kenneth Vestergaard Schmidt wrote:
> PHPEd (www.nusphere.com) skulle efter sigende være god, og have en indbygget
> debugger. Den er dog aldeles ufri, og jeg anbefaler hellere Quanta, som
> faktisk er ganske habil.

phped bliver så vidt jeg ved faktisk stadig udviklet videre i en
open-source-version som også er gratis - i frankrig (hvor programmet
vist også begyndte), men på engelsk. Den sidste version jeg så var ret god.

/Jesper Brunholm


Henrik Stidsen (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 21-01-03 22:18

Kenneth Vestergaard Schmidt <kvs@binarysolutions.dk> wrote in
news:20030120145107.GA10391@shrek.binarysolutions.dk

>> > Hvis man er masochist?
>>
>> Ikke nødvendigvis...
>
> Ah, det ville da være trist at lave i Notepad - hvis man skal
> programmere skal man også indentere, og det klarer Notepad ikke
> automatisk. Så jeg vil give ret i at man skal være masochist, eller
> i det mindste have god tid :)

Der er vist ikke nogen love der siger man skal indentere :)
Men ellers har du ret, Notepad er ikke den bedste til ret meget - men
den kan bruges!

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
Visit http://hs235.dk/drugs

Jacob Bunk Nielsen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 20-01-03 15:36

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:
>
>>> Notepad virker fint :)
>>
>> Hvis man er masochist?
>
> Ikke nødvendigvis...

Det har vi så to forskellige meninger om.

>> Eller sagt på en anden måde. Der findes bunkevis af gode programmer
>> som samtidig er fri software.
>
> Stones f.eks. - men til PHP (læg mærke til gruppenavnet) er en ikke-
> wysiwyg editor IMHO det bedste (har ikke mødt nogen wysiwyger der
> kunne klare PHP ordentligt).

Dårligt eksempel. Stones Webwriter er ikke fri software. Se fx
<http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html>.

Skal vi endelig sætte navne på, så mener jeg programmer som (alt efter
humør) Emacs, Quanta osv.

Jeg bruger selv Emacs.

--
Jacob - www.bunk.cc
Pardon me while I laugh.

Kenneth Vestergaard ~ (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth Vestergaard ~


Dato : 21-01-03 14:51

On Mon, Jan 20, 2003 at 03:36:07PM +0100, Jacob Bunk Nielsen wrote:
> >> Eller sagt på en anden måde. Der findes bunkevis af gode programmer
> >> som samtidig er fri software.
> >
> > Stones f.eks. - men til PHP (læg mærke til gruppenavnet) er en ikke-
> > wysiwyg editor IMHO det bedste (har ikke mødt nogen wysiwyger der
> > kunne klare PHP ordentligt).
>
> Dårligt eksempel. Stones Webwriter er ikke fri software. Se fx
> <http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html>.

Måske du skulle skrive Fri Software - RMS mente engang at det kunne hjælpe
til at mindske misforståelserne. Og nu da det er en dansk newsgroup, mon
ikke <http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.da.html> ville være mere
korrekt? Bare for at være besværlig, ikk'?

--
Kenneth Vestergaard Schmidt

Jacob Atzen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Atzen


Dato : 20-01-03 14:46

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> writes:

> Notepad virker fint :)

emacs baby!

--
Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Henrik Stidsen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-01-03 16:53

Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote in
news:87adhwaq8t.fsf@morpheus.aub.dk

>> Notepad virker fint :)
>
> emacs baby!

Til windows ? - sux...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Jacob Atzen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Atzen


Dato : 20-01-03 14:49

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> writes:

> "Kalle" <KalleD@wanadoo.dk> wrote in news:b0gnss$33n$1@sunsite.dk
>
> > Jeg er på udkig efter et godt program til at lave min hjemmeside.
> > Helst gratis minus 20%
>
> Notepad virker fint :)

Notepad var da forøvrigt ikke gratis sidst jeg kiggede på det.

--
Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Henrik Stidsen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-01-03 16:53

Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote in
news:87y95gdj8p.fsf@morpheus.aub.dk

>> > Jeg er på udkig efter et godt program til at lave min
>> > hjemmeside. Helst gratis minus 20%
>>
>> Notepad virker fint :)
>
> Notepad var da forøvrigt ikke gratis sidst jeg kiggede på det.

Nej den kræver nok at man har en gyldig windows licens - men for dem
der har windows er den gratis og man kan da vist finde notepad
efterligninger/forbedringer til fri afbenyttelse mange steder.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Jacob Bunk Nielsen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 20-01-03 20:37

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> writes:

> Hmm, så er det altså bare generelt at emacs sux ?

Ja, hvis du er for dum til at læse manualen er programmet nok ikke
specielt godt at bruge.

--
Jacob - www.bunk.cc
War doesn't prove who's right, just who's left.

Larz (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Larz


Dato : 20-01-03 21:28


"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message
news:spamdrop+m3iswjbojw.fsf@paven.bunk.cc...
> > Hmm, så er det altså bare generelt at emacs sux ?
>
> Ja, hvis du er for dum til at læse manualen er programmet nok ikke
> specielt godt at bruge.

True, men nu er vi/vim jo meget bedre.

;)

-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
To mail me remove your pants.



Henrik Stidsen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-01-03 21:54

"Larz" <lp@your-pants-coder.dk> wrote in
news:3e2c5a88$0$236$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

>> > Hmm, så er det altså bare generelt at emacs sux ?
>>
>> Ja, hvis du er for dum til at læse manualen er programmet nok ikke
>> specielt godt at bruge.
>
> True, men nu er vi/vim jo meget bedre.

Se nu kommer sandhederne frem :)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
Visit http://hs235.dk/drugs

Henrik Stidsen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-01-03 21:54

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote in
news:spamdrop+m3iswjbojw.fsf@paven.bunk.cc

>> Hmm, så er det altså bare generelt at emacs sux ?
>
> Ja, hvis du er for dum til at læse manualen er programmet nok ikke
> specielt godt at bruge.

Det syns jeg nu ikke ligefrem jeg er - jeg har faktisk haft det
installeret, syntes det var noget underligt noget at bruge...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
Visit http://hs235.dk/drugs

Martin Møller Bæk (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Møller Bæk


Dato : 20-01-03 22:09

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> writes:
>>Hmm, så er det altså bare generelt at emacs sux ?
>
> Ja, hvis du er for dum til at læse manualen er programmet nok ikke
> specielt godt at bruge.

Eller hvis man har fundet noget, man selv synes er bedre.

Dette er dybest set en "religionskrig".
Personligt bruger jeg kun www.ultraedit.com.

Men jeg synes, man skal finde det værktøj, man
selv synes er godt og har nemt ved at bruge,
(og så lade være med at svine de andre editorer for
meget til, selvom man ikke kan lide f.eks. emacs).
Dette har jeg fundet i UltraEdit.

Mvh
Martin MB


Jacob Bunk Nielsen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 20-01-03 22:14

"Larz" <lp@your-pants-coder.dk> writes:

> True, men nu er vi/vim jo meget bedre.

Hedning!

VI VI VI - the number of the beast, som vi siger ovre i
news:alt.religion.emacs.

I øvrigt kan jeg også fint få min Emacs til at virke som vi ved blot
at evaluere:

(use-global-map (make-sparse-keymap))

Som fjerner alle keybindings, så den siger bip lige meget hvad man
trykker på, helt ligesom vi.

--
Jacob - www.bunk.cc
There is always someone worse off than yourself.

Tinky Winky (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Tinky Winky


Dato : 20-01-03 22:35

> VI VI VI - the number of the beast, som vi siger ovre i
> news:alt.religion.emacs.

lol



Kai Birger Nielsen (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Kai Birger Nielsen


Dato : 21-01-03 09:01

In <b0hq0u$12e$1@sunsite.dk> "Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com> writes:

>> VI VI VI - the number of the beast, som vi siger ovre i
>> news:alt.religion.emacs.

>lol


Er det Escape Meta Alt Control Shift editoren, du er så vild med

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Jacob Bunk Nielsen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 20-01-03 22:21

Martin Møller Bæk <martin@nospam.aflame.dk> writes:

> Eller hvis man har fundet noget, man selv synes er bedre.

Ja, så skal man selvfølgelig holde fast i det.

Det største "problem" med Emacs er uden tvivl at den er svær at komme
i gang med fordi den fungerer så forskelligt fra hvad de fleste kender
i forvejen, men dette er netop også dens store styrke.

> Dette er dybest set en "religionskrig".

Ja, den raser ofte i news:alt.religion.emacs, hvor vi der følger "The
church of Emacs" dog som regel er i overtal

> Personligt bruger jeg kun www.ultraedit.com.

Ja, den har jeg set (og prøvet kortvarigt et sted hvor jeg var tvunget
til at bruge MS Windows). Jeg kan ikke li' den.

Det er ikke uden grund at man skriver "Emacs, the advanced,
self-documenting, customizable, extensible editor". Det bevirker at
man blot kan skrive en udvidelse til den, hvis der er noget man
mangler. Det er dog næppe noget man gør den første dag man bruger
Emacs, hvis man ikke er haj til at kode LISP i forvejen.

--
Jacob - www.bunk.cc
There is always someone worse off than yourself.

Jacob Bunk Nielsen (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 21-01-03 19:22

bnielsen@daimi.au.dk (Kai Birger Nielsen) writes:

> Er det Escape Meta Alt Control Shift editoren, du er så vild med

Yep - check
<http://www.splode.com/users/friedman/software/emacs-lisp/src/silly-mail.el>
(se variablen sm-emacs-name-table), hvis du vil se flere fjollede
forkortelser.

I øvrigt bruger jeg stort set aldrig escape, og har for tiden Alt
bundet til Meta

--
Jacob - www.bunk.cc
It is much harder to find a job than to keep one.

Jacob Bunk Nielsen (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 22-01-03 12:47

Kenneth Vestergaard Schmidt <kvs@binarysolutions.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
>> Dårligt eksempel. Stones Webwriter er ikke fri software. Se fx
>> <http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html>.
>
> Måske du skulle skrive Fri Software - RMS mente engang at det kunne hjælpe
> til at mindske misforståelserne.

Det er fordi 'free' på engelsk har flere betydninger. Deraf udtrykket
'"free" as in "free speech", not as in "free beer"'. Fri har i denne sammenhæng
kun en betydning på dansk, og 'fri software' er derfor et godt navn.

> Og nu da det er en dansk newsgroup, mon ikke
> <http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.da.html> ville være mere
> korrekt? Bare for at være besværlig, ikk'?

Personligt foretrækker jeg at læse den slags tekster på
originalsproget, så længe originalsproget er engelsk eller dansk. Jeg
læser engelsk og dansk nogenlunde lige godt. Har man så lyst til at
læse den på et andet sprog, så kan man jo bare vælge øverst på siden.

--
Jacob - www.bunk.cc
You must've hit the wrong anykey.

Kim Schulz (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 20-01-03 17:03

On Mon, 20 Jan 2003 16:42:44 +0100
"Asbjørn Sloth Tønnesen" <ONGLDSFPKWPX@spammotel.com> wrote:
> "Lars Dybdahl" <lars@dybdahl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e2c10bf$0$11070$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Til Windows eller Linux? Hvis det er Linux, så kig på kwrite, kate,
> > quanta plus.
> >
> > Hvis det er Windows, så er Mozilla faktisk ikke helt tosset - i
> > modsætning til Microsoft Frontpage overholder den i det mindste html
> > standarden
>
> Jeg går ud fra at du mener Composer, da contenteditable først findes i
> Mozilla 1.3beta

kender du nogen sider hvor man kan teste dette? Jeg har tidligere
benyttet:
http://www.kaply.com/work/newedit.html som er ganske godt, men det
benytter jo ikke contentseditable eller hvad det nu er IE's thingie
hedder.

Kim Schulz (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 20-01-03 17:47

On Mon, 20 Jan 2003 15:53:19 +0000 (UTC)
Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> wrote:
> Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote in
> news:87adhwaq8t.fsf@morpheus.aub.dk
>
> >> Notepad virker fint :)
> >
> > emacs baby!
>
> Til windows ? - sux...
>

ja windows versionen er faktisk hurtigere end linux versionen

Henrik Stidsen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-01-03 20:00

Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote in
news:20030120174638.535bfa1f.kim@schulz.dk

>> >> Notepad virker fint :)
>> >
>> > emacs baby!
>>
>> Til windows ? - sux...
>
> ja windows versionen er faktisk hurtigere end linux versionen

Hmm, så er det altså bare generelt at emacs sux ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
Visit http://hs235.dk/drugs

Joe (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Joe


Dato : 20-01-03 19:40

HTML-Kit er IMHO et lækker program at arbejde med
http://www.chami.com/html-kit/

Joe


"Kalle" <KalleD@wanadoo.dk> wrote in message news:b0gnss$33n$1@sunsite.dk...
> Jeg er på udkig efter et godt program til at lave min hjemmeside.
> Helst gratis minus 20%
>
> Hilsen Casper
>
>



Jesper Brunholm (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Brunholm


Dato : 20-01-03 19:48

Joe wrote:
> HTML-Kit er IMHO et lækker program at arbejde med
> http://www.chami.com/html-kit/

Jeg bruger den også. Det der bla. gør den god er:
* php syntaksfarvning (virker næsten altid
* mulighed for at arbejde "direkte på ftp-serveren", hvilket giver
hurtig feedback på det man laver
* der er en række plugins specifikt til php og mysql (men jeg må
indrømme at jeg ikke bruger dem)
* man kan integrere såvel html- som php manualer i programmet - det er
fikst.
* det er ret let at "modde" interfacet hvad såvel knapper som
tastaturkommandoer angår.

God adgang til alle de CSS-elementer som jeg ikke kan huske til daglig,
og meget let mulighed for at integrere med topstyle (et css-program) er
for mig at se lækre og vigtige ekstra-features.

og ja - emacs kan sikkert det samme, men _jeg_ har ikke lige haft 1
måned at hive ud af kalenderen til at lære programmer i de sidste to år


/Jesper Brunholm


Kim Schulz (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 20-01-03 22:22

On Mon, 20 Jan 2003 22:14:23 +0100
Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:
> "Larz" <lp@your-pants-coder.dk> writes:
>
> > True, men nu er vi/vim jo meget bedre.
>
> Hedning!
>
> VI VI VI - the number of the beast, som vi siger ovre i
> news:alt.religion.emacs.
>
> I øvrigt kan jeg også fint få min Emacs til at virke som vi ved blot
> at evaluere:
>
> (use-global-map (make-sparse-keymap))
>
> Som fjerner alle keybindings, så den siger bip lige meget hvad man
> trykker på, helt ligesom vi.
>

noway! vim all the way! Det styrer, og klare alle opgaverne bedre end
emacs

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste