/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
DSB - En tragedie i Danmark
Fra : ram2


Dato : 06-01-03 06:53

DSB
En tragedie i uendeligt mange akter

Det er utroligt, at befolkningen i Danmark finder sig i at have et
jernbanesystem, der i alle henseender fungerer på så lavt et niveau som
DSB. De udstiller deres inkompetence – deres uduelighed –
deres komplette mangel på evne til at få noget som helst til at fungere
ved enhver given lejlighed. Utallige er de tåbelige og ofte uforståelige
undskyldninger eller forklaringer der udsendes i radio og TV, eller
bræges ud gennem deres højtalere, når de virker.

Et firma der i over 150 år mod betaling har skullet leve af at levere
transport til danskerne, har endnu ikke i 2003 evnet at inkorporere
teknik og service i deres produkt, så kunderne kan få den vare de har
betalt for.

Det slående i tragedien DSB er, at der ikke er nogen enkelt funktion man
kan pege på, og sige at det er dér fejlen opstår. Det er hele vejen fra
kommunikationen til kunderne til selve deres vare - transporten.

Dårlige, mangelfulde, uforståelige meddelelser over højtalerne. Møg
beskidte og miserabelt holdte togvogne. Dumsmarte flinkeskolesmilende
medarbejdere på billetkontorerne. Dørmandsagtige halvbøller kontrollerer
billetter i S-togene. Manglende lokoførere. Manglende skiltning på
S-togene (Frb.linjen). Upræcise afgange. Store forsinkelser og
aflysninger ved den mindste smule vejrændring. (Sne i sporskifter
– solkurver – blade på skinnerne – nedfaldne
køreledninger (bla.bla.) Remsen er uendelig. DSB kan producere en
undskyldning for enhver afvigelse der måtte opstå, som alle leder
kunderne til at forstå, at det ikke er DSB’s skyld, men hver gang
er uforudsigelige, udefrakommende tilfældigt opståede årsager.

Elendig og ekstrem dyr salg af fornødenheder i IC og IC3 togene –
Perroner der flyder med affald, elevatorer der bliver brugt som
pissoirer, rulletrapper der ikke virker og manglende kuffertvogne,
automater der er ude af drift osv. osv. henfører én til en togstation i
en bananrepublik syd for ækvator.

Bumser - platugler - alkoholikere - narkomaner der råber og skriger og
andet rakkerpak terroriserer på Københavns Hovedbanegård. Det er
åbenbart vigtigere for DSB, at Københavns Hovedbanegård fremstår som et
luksus-supermarked, til synligt forhøjede priser med ¾ døgn åbent, end
at tilbyde sikkerhed, ro og tryghed for de betalende rejsende.

Når de negative sider af en sag er så overvældende, som det er tilfældet
i Tragedien DSB, er det svært at se de positive sider, som der jo også
må være. Det er jo bare sådan, at man bliver bedømt på det negative.

Så DSB – I får karakteren 03 – 05. (Fordi I kører en gang i
mellem)

Hvornår er der en med de rette forudsætninger, der kan banke DSB på
plads?

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


 
 
Snorkelsen (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Snorkelsen


Dato : 06-01-03 14:27

Mmmmmmmmmmmmm man bliver helt lækkersulten.

--
vh ¸.·´¯)
><> ´ Torben Abildgaard

Køb en firehjulstrækker.


"ram2" <ram2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:FQ8S9.25686$Hl6.2971004@news010.worldonline.dk...
> DSB
> En tragedie i uendeligt mange akter
>
> Det er utroligt, at befolkningen i Danmark finder sig i at have et
> jernbanesystem, der i alle henseender fungerer på så lavt et niveau som
> DSB. De udstiller deres inkompetence &#8211; deres uduelighed &#8211;
> deres komplette mangel på evne til at få noget som helst til at fungere
> ved enhver given lejlighed. Utallige er de tåbelige og ofte uforståelige
> undskyldninger eller forklaringer der udsendes i radio og TV, eller
> bræges ud gennem deres højtalere, når de virker.
>
> Et firma der i over 150 år mod betaling har skullet leve af at levere
> transport til danskerne, har endnu ikke i 2003 evnet at inkorporere
> teknik og service i deres produkt, så kunderne kan få den vare de har
> betalt for.
>
> Det slående i tragedien DSB er, at der ikke er nogen enkelt funktion man
> kan pege på, og sige at det er dér fejlen opstår. Det er hele vejen fra
> kommunikationen til kunderne til selve deres vare - transporten.
>
> Dårlige, mangelfulde, uforståelige meddelelser over højtalerne. Møg
> beskidte og miserabelt holdte togvogne. Dumsmarte flinkeskolesmilende
> medarbejdere på billetkontorerne. Dørmandsagtige halvbøller kontrollerer
> billetter i S-togene. Manglende lokoførere. Manglende skiltning på
> S-togene (Frb.linjen). Upræcise afgange. Store forsinkelser og
> aflysninger ved den mindste smule vejrændring. (Sne i sporskifter
> &#8211; solkurver &#8211; blade på skinnerne &#8211; nedfaldne
> køreledninger (bla.bla.) Remsen er uendelig. DSB kan producere en
> undskyldning for enhver afvigelse der måtte opstå, som alle leder
> kunderne til at forstå, at det ikke er DSB&#8217;s skyld, men hver gang
> er uforudsigelige, udefrakommende tilfældigt opståede årsager.
>
> Elendig og ekstrem dyr salg af fornødenheder i IC og IC3 togene &#8211;
> Perroner der flyder med affald, elevatorer der bliver brugt som
> pissoirer, rulletrapper der ikke virker og manglende kuffertvogne,
> automater der er ude af drift osv. osv. henfører én til en togstation i
> en bananrepublik syd for ækvator.
>
> Bumser - platugler - alkoholikere - narkomaner der råber og skriger og
> andet rakkerpak terroriserer på Københavns Hovedbanegård. Det er
> åbenbart vigtigere for DSB, at Københavns Hovedbanegård fremstår som et
> luksus-supermarked, til synligt forhøjede priser med ¾ døgn åbent, end
> at tilbyde sikkerhed, ro og tryghed for de betalende rejsende.
>
> Når de negative sider af en sag er så overvældende, som det er tilfældet
> i Tragedien DSB, er det svært at se de positive sider, som der jo også
> må være. Det er jo bare sådan, at man bliver bedømt på det negative.
>
> Så DSB &#8211; I får karakteren 03 &#8211; 05. (Fordi I kører en gang i
> mellem)
>
> Hvornår er der en med de rette forudsætninger, der kan banke DSB på
> plads?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



ram2 (06-01-2003)
Kommentar
Fra : ram2


Dato : 06-01-03 14:33

"Snorkelsen" skrev d. 06-01-03 14:27 dette indlæg :
> Mmmmmmmmmmmmm man bliver helt lækkersulten.
--------------------
Undskyld Torben - Det er en fejlplacering - Men lækkersult er da ikke så
dårligt

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Trine Kornum Christi~ (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 06-01-03 14:33

"ram2" <ram2.news@kandu.dk> writes:

> Undskyld Torben - Det er en fejlplacering - Men lækkersult er da ikke så
> dårligt

Kunne du så ikke lige tage at slette dem igen?

/Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik
http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder

Thomas Alexander Fre~ (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Alexander Fre~


Dato : 06-01-03 17:20

Trine Kornum Christiansen wrote:

> "ram2" <ram2.news@kandu.dk> writes:
>
>> Undskyld Torben - Det er en fejlplacering - Men lækkersult er
>> da ikke så dårligt
>
> Kunne du så ikke lige tage at slette dem igen?

Der findes en nemmere løsning, man laver et lille filter, der
frasorterer alt med kandu.dk i organization-headeren

Det har gjort f.eks. hardwaregrupperne behageligt "støjfri" her
hos mig.

For nu at komme tilbage on-topic: se min X-Beer-header

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
Registered Linux user #168164, http://counter.li.org
http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste