/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Hvilken udbyder
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 07-03-01 13:45

Jeg plejede at have Stofanet og det var jeg rigtig tilfreds med.
Nu er der sket to ting.
1. Jeg er flyttet og har fået TDC kabel TV i stedet (men ingen internet,
endnu)
2. Der er kommet en computer mere i huset.

Jeg bor i Århus nor og skulle vist have adgang til det meste. (World Online
siger dog de ikke kan give mig ADSL og TDC siger deres Kabel løsning ikke
endnu er klar på min central)

Kan nogen anbefale nogen speciel (hurtig) forbindelse?

De to computere er forbundet via en HUB. På TDC's hjemmside skriver de at
hvis begge skal have adgang skal der to netkort i den ene. Jeg er ikke glad
for at den ene maskine skal være afhængig af den anden. Kan det ikke klares
med en router? Eller er der noget jeg har misforstået. Kan nogen speciel
router anbefales og er de til at sætte op for almindelige nørder?

- Jesper Nielsen



 
 
Gerner (07-03-2001)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 07-03-01 15:08

On Wed, 7 Mar 2001 13:44:40 +0100, "Jesper Nielsen"
<pildskaden@catsrule.garfield.com> wrote:

>Jeg plejede at have Stofanet og det var jeg rigtig tilfreds med.
>Nu er der sket to ting.
>1. Jeg er flyttet og har fået TDC kabel TV i stedet (men ingen internet,
>endnu)
>2. Der er kommet en computer mere i huset.
>
>Jeg bor i Århus nor og skulle vist have adgang til det meste. (World Online
>siger dog de ikke kan give mig ADSL og TDC siger deres Kabel løsning ikke
>endnu er klar på min central)
>
>Kan nogen anbefale nogen speciel (hurtig) forbindelse?
>
>De to computere er forbundet via en HUB. På TDC's hjemmside skriver de at
>hvis begge skal have adgang skal der to netkort i den ene. Jeg er ikke glad

Ikke rigtigt, der findes noget der hedder internetshare.

>for at den ene maskine skal være afhængig af den anden. Kan det ikke klares
>med en router? Eller er der noget jeg har misforstået. Kan nogen speciel
>router anbefales og er de til at sætte op for almindelige nørder?
Køb ikke noget, da programmer til ishare er gratis og eb vejledning
kan fås på nettet til opsætning.

Da jeg havde 2 computere tilsluttet hverandre via et lan/hub, så gled
det hele i smør, og jeg kunne vælge hvilken computer jeg ville bruge
til opkald til internet. Faktiske skal 1 computer være tilsluttet
modemet, men den anden kan godt kalde op(via ishare). Jeg havde det
sådan at den computer der var tilsluttet modemet, ikke havde nogen
monitor, og stod i et hjørne og passede sig selv og mine
internetopkald fra den anden computer. Så det kan lade sig gøre uden
ydeligere omkostninger.
>
>- Jesper Nielsen
>

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.
Gerner.

Bjarke Andersen (07-03-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 07-03-01 15:36

"Gerner" <gm@telefona.dk> wrote in message
news:gnfcatcrjvkihqir4vaekgo8ue1slppjd9@4ax.com...
> Ikke rigtigt, der findes noget der hedder internetshare.

Øhhh jo rigtigt. Netkort til kabelnetforbindelsen og et til LAN'et og
Internetshare er jo bare software og kan ikke løse netkort problemet.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Gerner (07-03-2001)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 07-03-01 20:45

On Wed, 7 Mar 2001 15:35:44 +0100, "Bjarke Andersen"
<bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>"Gerner" <gm@telefona.dk> wrote in message
>news:gnfcatcrjvkihqir4vaekgo8ue1slppjd9@4ax.com...
>> Ikke rigtigt, der findes noget der hedder internetshare.
>
>Øhhh jo rigtigt. Netkort til kabelnetforbindelsen og et til LAN'et og
>Internetshare er jo bare software og kan ikke løse netkort problemet.

Jeg læste at en havde forklaret ham at der skulle være 2 netkort i den
ene computer, og det er jo ikke rigtigt. Manden har 2 netkort
forbundet via en hub, og så løser softwaren og indstillingerne resten.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.
Gerner.

Jesper Nielsen (07-03-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 07-03-01 21:16

> Da jeg havde 2 computere tilsluttet hverandre via et lan/hub, så gled
> det hele i smør, og jeg kunne vælge hvilken computer jeg ville bruge
> til opkald til internet. Faktiske skal 1 computer være tilsluttet
> modemet, men den anden kan godt kalde op(via ishare). Jeg havde det
> sådan at den computer der var tilsluttet modemet, ikke havde nogen
> monitor, og stod i et hjørne og passede sig selv og mine
> internetopkald fra den anden computer. Så det kan lade sig gøre uden
> ydeligere omkostninger.

Jo, men den computer modemet er tilsluttet skal vel stadigvæk være tændt og
tilsluttet netværket.
Problemet er at den ene computer står i et soveværelse og dem der bruger det
ikke tillader at den står tændt døgnet rundt. Den anden computer er ikke
altid hjemme i huset, da jeg ofte tager den med over til kammerater. De står
i hvert sit rum og det vil være særdeles besværligt at skulle flytte
modemet.



Gerner (08-03-2001)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 08-03-01 13:34

On Wed, 7 Mar 2001 21:15:51 +0100, "Jesper Nielsen"
<pildskaden@catsrule.garfield.com> wrote:

>> Da jeg havde 2 computere tilsluttet hverandre via et lan/hub, så gled
>> det hele i smør, og jeg kunne vælge hvilken computer jeg ville bruge
>> til opkald til internet. Faktiske skal 1 computer være tilsluttet
>> modemet, men den anden kan godt kalde op(via ishare). Jeg havde det
>> sådan at den computer der var tilsluttet modemet, ikke havde nogen
>> monitor, og stod i et hjørne og passede sig selv og mine
>> internetopkald fra den anden computer. Så det kan lade sig gøre uden
>> ydeligere omkostninger.
>
>Jo, men den computer modemet er tilsluttet skal vel stadigvæk være tændt og
>tilsluttet netværket.

Ja, når man ønsker adgang til internettet. (eller andet man bruger
modem til)

>Problemet er at den ene computer står i et soveværelse og dem der bruger det
>ikke tillader at den står tændt døgnet rundt. Den anden computer er ikke
>altid hjemme i huset, da jeg ofte tager den med over til kammerater. De står
>i hvert sit rum og det vil være særdeles besværligt at skulle flytte
>modemet.

Tja, så er det jo ikke så nemt at foreslå den enkle løsning, og du må
se på den mere dyre løsning.
>
Jeg ved ikke hvor normalt et lan ikke er helt hele tiden.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.
Gerner.

Lasse Jarlskov (07-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 07-03-01 16:04

"Jesper Nielsen" <pildskaden@catsrule.garfield.com> wrote:

>Jeg er ikke glad
>for at den ene maskine skal være afhængig af den anden. Kan det ikke klares
>med en router?

Jo, det skal du bruge en router til, men som der står på siden om
Webspeed:
| Der kan ikke for nærværende tilsluttes et andet modem med
| routerfunktionalitet.

Næsten alle ADSL-løsninger leveres idag med en router.


--
mvh.
Lasse Jarlskov
"Bilanalogier - nyhedsgruppernes Erasmus Montanus."

Martin Højriis Krist~ (07-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 07-03-01 17:27

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse
news:985kuf.3vvigu9.1@laptop.jarlskov.dk...
> Næsten alle ADSL-løsninger leveres idag med en router.

Med undtagelse af de sidste NE1'ere der er på vej ud, så tror jeg ikke der
er andet tilbage.
Er CC ikke ophørt med at levere 1-meg modem?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Lasse Jarlskov (08-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 08-03-01 17:53

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Med undtagelse af de sidste NE1'ere der er på vej ud, så tror jeg ikke der
>er andet tilbage.

Mobilix.


>Er CC ikke ophørt med at levere 1-meg modem?

Jo.


--
mvh.
Lasse Jarlskov
"Bilanalogier - nyhedsgruppernes Erasmus Montanus."

Jesper Skriver (08-03-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 08-03-01 18:05

On Thu, 08 Mar 2001 16:53:29 GMT, Lasse Jarlskov wrote:
>"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:
>
>>Med undtagelse af de sidste NE1'ere der er på vej ud, så tror jeg ikke der
>>er andet tilbage.

Hvis i taler om en ADSL løsning hvor den officielle adresser er på PC'en,
så er NE2 en mulighed, man skal blot undlade at bruge routeren, og installere
en PPPoE klient på sin PC - det er dog IKKE supporteret, og man kan derfor
ikke få hjælp hvis man ikke kan få det til at virke.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Bjarne Duelund (08-03-2001)
Kommentar
Fra : Bjarne Duelund


Dato : 08-03-01 18:18

Hej Lasse

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse news:988fri.3vvijvr.1@laptop.jarlskov.dk...
>
> >Med undtagelse af de sidste NE1'ere der er på vej ud, så tror jeg ikke der
> >er andet tilbage.
>
> Mobilix.

Og fra i dag WOL 256/128 + 512/128.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/
!-! Remove _X_ from Email address


Jesper Nielsen (07-03-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 07-03-01 21:11

> Jo, det skal du bruge en router til, men som der står på siden om
> Webspeed:
> | Der kan ikke for nærværende tilsluttes et andet modem med
> | routerfunktionalitet.

Det er lige netop den del jeg ikke forstår. Kan man ikke slutte modemet til
en router (der ikke har noget med modemet at gøre ellers) og routeren til
hubben?

- Jesper Nielsen



Lasse Jarlskov (08-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 08-03-01 17:53

"Jesper Nielsen" <pildskaden@catsrule.garfield.com> wrote:

>Kan man ikke slutte modemet til
>en router (der ikke har noget med modemet at gøre ellers) og routeren til
>hubben?

Den pågældende router skulle i så fald være en
ethernet-ethernet-router som er i stand til:
1) at få sin IP-adresse på wan-interfacet via. DHCP.
2) at gennemgå valideringsproceduren beskrevet i manualens kapitel 6:
http://www.selector.dk/site/webspeed/k2/webspeed_k2_manual.pdf

Men det er desværre ikke umiddelbart til at læse ud af manualen
hvordan denne valideringsprocedure rent teknisk virker.


--
mvh.
Lasse Jarlskov
"Bilanalogier - nyhedsgruppernes Erasmus Montanus."

Peter Jensen (08-03-2001)
Kommentar
Fra : Peter Jensen


Dato : 08-03-01 18:02


"Jesper Nielsen" <pildskaden@catsrule.garfield.com> skrev i en meddelelse
news:986459$9rs$1@news.inet.tele.dk...
> > Jo, det skal du bruge en router til, men som der står på siden om
> > Webspeed:
> > | Der kan ikke for nærværende tilsluttes et andet modem med
> > | routerfunktionalitet.
>
> Det er lige netop den del jeg ikke forstår. Kan man ikke slutte modemet
til
> en router (der ikke har noget med modemet at gøre ellers) og routeren til
> hubben?
>
> - Jesper Nielsen

Den absolut letteste løsning er at købe en lille 4 ports 10mbit hub og lave
et netværk! Du skal naturligvis have et netkort i begge dine computer. Det
du gør, er at du sætter routeren i en af portene og de 2 computere i en port
hver. Voila - så har du internet - så let kan det gøres!

Nu håber jeg det er svar nok!

Og så vidt jeg lige ved, kan man bede TDK om at sende router med....!!
Mvh Peter Jensen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste