|
| Hvornår er det nu man skal betale for konv~ Fra : PEO |
Dato : 21-12-02 13:52 |
|
Hej Alle
Jeg har ISDN amb nu ved Sonofon.
Jeg har bestilt ADSL ved teledanmark, og har fået oplyst at jeg ikke kan få
det medmindre jeg konveterer til PSTN (noget med at der var for meget
dæmpning på linjen)
Jeg har derfor valgt at flytte mit amb til TDC også.
Hvornår er det man skal betale konvetering gebyr fra ISDN til PSTN?
Mvh
Per
| |
john@boyschau.dk (21-12-2002)
| Kommentar Fra : john@boyschau.dk |
Dato : 21-12-02 14:41 |
|
On 21 Dec 2002 12:51:45 GMT, "PEO" <PEO@mail.Sonofon.DK> wrote:
>Hvornår er det man skal betale konvetering gebyr fra ISDN til PSTN?
Citat begynd :
Forbrugerombudsmandens brev af 18. februar 2000 til Tele Danmark.
Betaling for tilbagekonvertering fra ISDN til almindeligt
telefonabonnement
Tele Danmark har for så vidt angår dette punkt oplyst, at det ikke
fremover vil koste penge at skifte tilbage fra ISDN til en almindelig
telefonforbindelse, hvis der forud for oprettelsen af
ISDN-forbindelsen var et almindeligt telefonstik på adressen.
Dette punkt giver derfor ikke anledning til yderligere bemærkninger.
Citat slut.
Men prøv evt. at se på : http://www.forbrugerstyrelsen.dk/
MVH: John Boyschau.
| |
Mark Beaumont (21-12-2002)
| Kommentar Fra : Mark Beaumont |
Dato : 21-12-02 16:18 |
|
john@boyschau.dk wrote:
> Citat begynd :
> Forbrugerombudsmandens brev af 18. februar 2000 til Tele Danmark.
> Betaling for tilbagekonvertering fra ISDN til almindeligt
> telefonabonnement
> Tele Danmark har for så vidt angår dette punkt oplyst, at det ikke
> fremover vil koste penge at skifte tilbage fra ISDN til en almindelig
> telefonforbindelse, hvis der forud for oprettelsen af
> ISDN-forbindelsen var et almindeligt telefonstik på adressen.
> Dette punkt giver derfor ikke anledning til yderligere bemærkninger.
> Citat slut.
Hvor efter der står:
<citat>
Tilføjet på hjemmesiden efter brevets afsendelse: "Dette punkt har givet
anledning til misforståelser, hvorfor det skal præciseres, at der her alene
tænkes på den situation, at en person, der i forvejen har et almindeligt
telefonabonnement, flytter til en adresse, hvor den tidligere beboer havde
et ISDN-abonnement. I disse tilfælde opkrævede Tele Danmark tidligere
et gebyr for "tilbagekonvertering".
</citat>
Derfor kan det første citat (fra john), næppe bruges i denne sammenhæng.
Hele teksten kan findes på http://www.fs.dk/jura/fjura/sager/isdn2.htm
Vh Mark
| |
Claus E Beyer (27-12-2002)
| Kommentar Fra : Claus E Beyer |
Dato : 27-12-02 16:47 |
|
"Mark Beaumont" <brug@ikke_e-mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:au20pv$nu4$1@news.cybercity.dk
> john@boyschau.dk wrote:
>> Citat begynd :
>> Forbrugerombudsmandens brev af 18. februar 2000 til Tele Danmark.
>> Betaling for tilbagekonvertering fra ISDN til almindeligt
>> telefonabonnement
>> Tele Danmark har for så vidt angår dette punkt oplyst, at det ikke
>> fremover vil koste penge at skifte tilbage fra ISDN til en almindelig
>> telefonforbindelse, hvis der forud for oprettelsen af
>> ISDN-forbindelsen var et almindeligt telefonstik på adressen.
>> Dette punkt giver derfor ikke anledning til yderligere bemærkninger.
>> Citat slut.
>
> Hvor efter der står:
> <citat>
> Tilføjet på hjemmesiden efter brevets afsendelse: "Dette punkt har givet
> anledning til misforståelser, hvorfor det skal præciseres, at der her alene
> tænkes på den situation, at en person, der i forvejen har et almindeligt
> telefonabonnement, flytter til en adresse, hvor den tidligere beboer havde
> et ISDN-abonnement. I disse tilfælde opkrævede Tele Danmark tidligere
> et gebyr for "tilbagekonvertering".
> </citat>
Er det ikke meget forståeligt at firmaet "blandt venner" kaldes "Stjæle Danmark"?
Claus
| |
KsNa (27-12-2002)
| Kommentar Fra : KsNa |
Dato : 27-12-02 19:13 |
|
>
> Er det ikke meget forståeligt at firmaet "blandt venner" kaldes "Stjæle
Danmark"?
>
> Claus
>
Claus hvis du havde et firma, ville du så udføre forskellige opgaver, små
som store uden at sende en fakture?
Jeg syntes ikke, at det er mærkeligt, at et firma sender en regning på noget
arbejde, som jeg beder dem om at udføre, og det uanset om det er et
teleselskab, elinstallatør, VVSfirma, købmand eller ...., ja hvad ved jeg.
Mvh.
Kim
| |
Claus E Beyer (21-01-2003)
| Kommentar Fra : Claus E Beyer |
Dato : 21-01-03 18:35 |
|
"KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e0c97e8$0$47066$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>> Er det ikke meget forståeligt at firmaet "blandt venner" kaldes "Stjæle Danmark"?
>>
>> Claus
>>
>
> Claus hvis du havde et firma, ville du så udføre forskellige opgaver, små
> som store uden at sende en fakture?
> Jeg syntes ikke, at det er mærkeligt, at et firma sender en regning på noget
> arbejde, som jeg beder dem om at udføre, og det uanset om det er et
> teleselskab, elinstallatør, VVSfirma, købmand eller ...., ja hvad ved jeg.
Ja, men jeg betaler heller ikke kvartalsafgift el-installatør, VVS-firma, købmand m.v.,
som jeg gør til TDC.
TDC virker som et firma der ikke kan få nok. Som eksempel viderestilling: Du betaler
først ekstra kvartalsafgift for at have adgang til viderestilling. Du betaler en
opkaldsafgift
hver gang viderestillingen aktiveres eller deaktiveres, og til sidst betaler du også for
at
samtalen bliver viderestillet til et andet nummer. Kunne en eller to af de tre ting ikke
være uden beregning og være inkluderet i abonnementet?
Jeg blev godt træt at TeleDanmark dengang man ofte hørte deres: "Det koster en krone
og tyve". Husker du dengang man skulle betale "en krone og tyve" for at få lov at indtale
en besked på modtagerens telefonsvarer?
Det ville klæde TDC ikke at skulle have noget for alting, vi betaler trods alt også en
abonnementsafgift.
Claus
| |
Martin Højriis Krist~ (21-01-2003)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 21-01-03 20:09 |
|
"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b0k0fj$qb8pr$1@ID-62896.news.dfncis.de...
> Kunne en eller to af de tre ting ikke
> være uden beregning og være inkluderet i abonnementet?
Joda. Så bliver abonnementet bare dyrere.
> Husker du dengang man skulle betale "en krone og tyve" for at få lov
at indtale
> en besked på modtagerens telefonsvarer?
Modtageren valgte jo selv denne løsning.
--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
| |
Mark Beaumont (21-12-2002)
| Kommentar Fra : Mark Beaumont |
Dato : 21-12-02 16:26 |
| | |
PEO (21-12-2002)
| Kommentar Fra : PEO |
Dato : 21-12-02 16:44 |
| | |
john@boyschau.dk (22-12-2002)
| Kommentar Fra : john@boyschau.dk |
Dato : 22-12-02 15:48 |
|
On 21 Dec 2002 15:43:33 GMT, "PEO" <PEO@mail.Sonofon.DK> wrote:
>Takker for svarne
>
>go jul!
>
I lige måde !
Da der kan være fortolkningstvivl i nævnte afgørelse, kan du evt.
sende en skriftlig anmodning om gratis konvertering med henvisning til
nævnte afgørelse til Tele Danmark.
I de tilfælde jeg har hørt om, og der er IKKE tale om kun
" enkelte kunder ", er tvivlen kommet kunden tilgode
MVH: John.
| |
|
|