/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Min ADSL-forbindelse forsvandt - hvad kan ~
Fra : Jesper Holck


Dato : 20-11-02 09:17

I går forsvandt min ADSL-forbindelse efter i øvrigt at have
kørt uproblematisk siden oprettelsen i august. Nu kan min
Cisco 677 router ikke få forbindelse på WAN-siden
længere. Jeg var ikke hjemme da det skete, så jeg kan
vanskeligt forestille mig at jeg selv kan være årsag til
problemet.

Tiscali's telefonsupport svarer tilsyneladende ikke,
er der en her, der har et bud på hvad forklaringen kan være
- og hvad jeg kan gøre?

Mange hilsner
Jesper


 
 
Rune Manscher (20-11-2002)
Kommentar
Fra : Rune Manscher


Dato : 20-11-02 10:27

"Jesper Holck" <jesper.holck.DELETE.THIS@mobilixnet.dk> wrote in message
news:arfged$dn2$1@news.net.uni-c.dk...
> I går forsvandt min ADSL-forbindelse efter i øvrigt at have
> kørt uproblematisk siden oprettelsen i august. Nu kan min
> Cisco 677 router ikke få forbindelse på WAN-siden
> længere. Jeg var ikke hjemme da det skete, så jeg kan
> vanskeligt forestille mig at jeg selv kan være årsag til
> problemet.

Det eneste du selv kan gøre (forudsat den slet ikke kan traine, dvs. lyser
konstant i wan-lnk) er at tjekke kablerne sidder i, og så ellers
slukke/tænde routeren.

*Rune



Jesper (20-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 20-11-02 11:03

"Jesper Holck" <jesper.holck.DELETE.THIS@mobilixnet.dk> wrote in message
news:arfged$dn2$1@news.net.uni-c.dk...
> I går forsvandt min ADSL-forbindelse efter i øvrigt at have
> kørt uproblematisk siden oprettelsen i august. Nu kan min
> Cisco 677 router ikke få forbindelse på WAN-siden
> længere. Jeg var ikke hjemme da det skete, så jeg kan
> vanskeligt forestille mig at jeg selv kan være årsag til
> problemet.
>
> Tiscali's telefonsupport svarer tilsyneladende ikke,
> er der en her, der har et bud på hvad forklaringen kan være
> - og hvad jeg kan gøre?

Jeg har prøvet det samme. Det tog tre uger at finde ud af at en teledanmrk
teknikker ved en fejl havde afbrudt forbindelsen i skabet i kælderen under
lejlighederne.

mvh
Jesper



Bjarke Hansen (20-11-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-11-02 18:41

"Jesper Holck" <jesper.holck.DELETE.THIS@mobilixnet.dk> wrote in message
news:arfged$dn2$1@news.net.uni-c.dk...

> Tiscali's telefonsupport svarer tilsyneladende ikke,
> er der en her, der har et bud på hvad forklaringen kan være
> - og hvad jeg kan gøre?

Tjaa, der kan vel være så meget galt... Kender en kammerart med Tiscali
adsl.. Det er vist omkring på 4 uge, linien har været nede... Også selvom
der blev anonceret driftforstyrelser på centralen, er den aldrig kommet op
igen.. Han har dog ikke lykkedes ham at kontakte Tiscali... Så nu flytter
han linien til Cybercity istedet



Allan Joergensen (20-11-2002)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 20-11-02 19:42

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote:

> Tjaa, der kan vel være så meget galt... Kender en kammerart med Tiscali
> adsl.. Det er vist omkring på 4 uge, linien har været nede... Også selvom
> der blev anonceret driftforstyrelser på centralen, er den aldrig kommet op
> igen.. Han har dog ikke lykkedes ham at kontakte Tiscali... Så nu flytter
> han linien til Cybercity istedet

Når du siger "lykkedes", hvor ihærdigt har han så prøvet?

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"I Love Mathematics" - Adam Up.

Bjarke Hansen (20-11-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-11-02 20:03

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote in message
news:slrnatnlrt.257.allan@coredump.nowhere.dk...
> Bjarke Hansen <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote:
>
> > Tjaa, der kan vel være så meget galt... Kender en kammerart med Tiscali
> > adsl.. Det er vist omkring på 4 uge, linien har været nede... Også
selvom
> > der blev anonceret driftforstyrelser på centralen, er den aldrig kommet
op
> > igen.. Han har dog ikke lykkedes ham at kontakte Tiscali... Så nu
flytter
> > han linien til Cybercity istedet
>
> Når du siger "lykkedes", hvor ihærdigt har han så prøvet?

Tjaa,,, han har jo nok ikke ofre den mobilpris det koster, da de ikke har
fastnet telefon... Men han har da også prøvet på arbejdet.. Hvor man dog
ikke holder over 1 times pause.. Man kan bruge på telefonopkald til en
åndsvag kundeforladt virksomhed.....

Men i virkligheden har jeg lige fået oplyst, at det sikkert at noget
regningshalløj.. Da han har modtaget dobbelregning for et kvatal.. Og
Tiscali oplyser at mange adsl forbindelser er blevet lukket, da regninger
ikke blev betalt..

Men nu har dan da fået et brev fra cybercity, som skal underskrives så
forbindelsen kan blive overflyttet til Cybercity



Roland Lyngvig (20-11-2002)
Kommentar
Fra : Roland Lyngvig


Dato : 20-11-02 22:34

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message
news:argm9h$sei$1@sunsite.dk...

> Men i virkligheden har jeg lige fået oplyst, at det sikkert at noget
> regningshalløj.. Da han har modtaget dobbelregning for et kvatal.. Og
> Tiscali oplyser at mange adsl forbindelser er blevet lukket, da regninger
> ikke blev betalt..

Jeg var ude for, at min Tiscali ADSL blev lukket 4/11 for "regningen ikke
var betalt". Jeg kunne dokumentere overfor Tiscali, at det var den så
sandelig og så blev den åbnet igen. Men de har et værre rod i deres
systemer, så de aner faktisk ikke om folk har betalt eller ej!

Mvh.
Roland Lyngvig



Jesper Holck (21-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Holck


Dato : 21-11-02 15:28

Bjarke Hansen wrote:

>"Jesper Holck" <jesper.holck.DELETE.THIS@mobilixnet.dk> wrote in message
>news:arfged$dn2$1@news.net.uni-c.dk...
>
>
>
>>Tiscali's telefonsupport svarer tilsyneladende ikke,
>>er der en her, der har et bud på hvad forklaringen kan være
>>- og hvad jeg kan gøre?
>>
>>
>
>Tjaa, der kan vel være så meget galt... Kender en kammerart med Tiscali
>adsl.. Det er vist omkring på 4 uge, linien har været nede... Også selvom
>der blev anonceret driftforstyrelser på centralen, er den aldrig kommet op
>igen.. Han har dog ikke lykkedes ham at kontakte Tiscali... Så nu flytter
>han linien til Cybercity istedet
>
>
>
>
Jeg fik fat i Tiscali support, som anbefalde at køre et program til
rekonfigurering
af routeren. Det prøvede jeg men uden effekt. I dag har de så foreslået
udskiftning
af routeren, så så prøver jeg det.

Tiscali svarer faktisk på deres telefonsupport - man skal bare have god
tid...

Jesper Holck


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste