/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Manglende betaling til leverandør af telem~
Fra : hb


Dato : 14-11-02 20:43

Hvordan forholder man sig til flg.:

Vi har en mundtlig aftale med et større telemarketing firma som har forsøgt
at sælge noget for os.

De har leveret meget sparsom tilbagemelding telefonisk på deres resultater,
vi har nu modtaget faktura
for arbejde men kan faktisk ikke bruge deres arbejde til noget. Vi har
aldrig modtaget en endelig
status på det udførte arbejde og vi vil gerne have en liste over hvem de har
kontaktet (kontaktinformation),
hvornår samt resultatet af deres opkald - ellers kan vi jo ikke videreføre
arbejdet.

Så spørgsmålet er: Er vi i vores gode ret til at nægte, at betale faktura
indtil en skriftlig status foreligger
(det var faktisk en del af den mundtlige aftale at vi skulle have sådan en -
men det er vel bare ord mod ord)?
.... og hvis vi gør det, ender man så ikke bare som en dårlig betaler i et
register (f.eks. Ribers)?

Alternativt vil vi godt nøjes med den meget sparsomme status vi har
modtaget, men så vil vi også have rabat -
er det ikke også rimeligt nok?

HH



 
 
Erik G. Christensen (14-11-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 14-11-02 20:54

hb wrote:

> Så spørgsmålet er: Er vi i vores gode ret til at nægte, at betale faktura
> indtil en skriftlig status foreligger
> (det var faktisk en del af den mundtlige aftale at vi skulle have sådan en -
> men det er vel bare ord mod ord)?

Du kan altid kræve specifikation af faktura, hvis det ikke udarter
til det urimelige, såsom minutter pr opgave.

> ... og hvis vi gør det, ender man så ikke bare som en dårlig betaler i et
> register (f.eks. Ribers)?

Ikke hvis i skriftligt med dokumentation bestrider regningen, men husk
nu at skrive til dem, ikke mail eller tlf.
>
> Alternativt vil vi godt nøjes med den meget sparsomme status vi har
> modtaget, men så vil vi også have rabat -
> er det ikke også rimeligt nok?

Næ, det kan i altid slutte sagen med..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

CADmageren ApS (15-11-2002)
Kommentar
Fra : CADmageren ApS


Dato : 15-11-02 17:23

Du kunne vel ikke fortælle hvilket firma der er tale om, så vi andre er
advaret?

Mvh
Michael Christoffersen




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408928
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste