/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
hætte
Fra : René Kofoed


Dato : 10-11-02 18:22

Findes der en dansk impotør af denne her hætte "G-231 neopren, 7 mm". Hvis
ikke hvor skal man så købe den, og hvad er prisen.?
Er den så meget bedre end andre hætter.

René Kofoed



 
 
Lundgaard - Andersen (10-11-2002)
Kommentar
Fra : Lundgaard - Andersen


Dato : 10-11-02 19:46

Davs Rene....



> Findes der en dansk impotør af denne her hætte "G-231 neopren, 7 mm". Hvis
> ikke hvor skal man så købe den, og hvad er prisen.?
> Er den så meget bedre end andre hætter.

Jeg kender godt nok ikke den hætte du her beskriver, men jeg kender en anden
hætte, som slutter tæt ved halsen, passer til ens hoved og er fint varm til
danske forhold.

Du kan også få den målsyet, og prisen kan jeg desværre ikke huske.......

Du skal blot ringe eller maile til Claus Drescher på tlf. 76 31 00 03 eller
mail CDR@Image.dk
Du kan se hans hjemmeside her : http://home.worldonline.dk/cdr/

Jeg kan kun anbefalde dig denne type hætte, den er knald god og du kan også
selv vælge farven på den.....hvis du kunne have lyst til det.

Leif Andersen



Peter Fjelsten (10-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 10-11-02 22:40

Lundgaard - Andersen:

> Jeg kender godt nok ikke den hætte du her beskriver, men jeg
> kender en anden hætte, som slutter tæt ved halsen, passer til ens
> hoved og er fint varm til danske forhold.

Nej. Du kender ikke den hætte. Jeg er overbevist om den er meget
varmere end enhver hætt som hr Drescher har på lager.

--
Peter Fjelsten - DIR-DK
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.tekdyk.dk/4/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>
DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk>

Lundgaard - Andersen (12-11-2002)
Kommentar
Fra : Lundgaard - Andersen


Dato : 12-11-02 13:04

Davs Peter......

> Nej. Du kender ikke den hætte. Jeg er overbevist om den er meget
> varmere end enhver hætt som hr Drescher har på lager.

Nej jeg kender ikke den hætte, der lægger jeg jo ud med at sige.
Du kan for min skyld være overbevist om hvad du ´lyster, for jeg er helt
ligeglad med din mening.
Kender du hans hætter?
Nej vel, hvordan kan du så udtale dig her?

Kunne du ikke for nemhedens skyld, maile mig en liste over de ting som du
forhandler, så skal jeg nok lade være med at ligge indlæg ind, når det
drejer sig om vare du sælger.
For det er vel der dine sko trykker, for ellers kan jeg da ikke normalt få
dig op af stolen.

Leif Andersen



Peter Fjelsten (12-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 12-11-02 14:13

Lundgaard - Andersen:

> Du kan for min skyld være overbevist om hvad du ´lyster, for jeg
> er helt ligeglad med din mening.

Det er fint nok med mig, men dit indlæg modsiger ovenstående i sådan
en grad at det er komisk.

> Kender du hans hætter?
> Nej vel, hvordan kan du så udtale dig her?

Jeg var forbi ham i søndags (da min makker skulle hente en tørdragt).
Efter hvad jeg kunne se var det primært Otter-materiale han havde på
lager og det er min klare overbevisning at Otter bruger "standard"
(lavet i Fjernøsten) neopren og ikke G-231 nitrogenblæst neopren
lavet i US of A.

Er det svar nok, kære Leif? Så det tyder på at jeg - i modsætning til
dig - har et vist overblik over forskellige typer?

> Kunne du ikke for nemhedens skyld, maile mig en liste over de ting
> som du forhandler, så skal jeg nok lade være med at ligge indlæg
> ind, når det drejer sig om vare du sælger.

Jeg sælger ikke Wetwear - prøv at læse min indlæg inden du begynder
med dit vrøvl. Det er en gammel svaghed du har: du skyder med
spredhagl.

> For det er vel der dine sko trykker, for ellers kan jeg da ikke
> normalt få dig op af stolen.

Mine sko trykker ingen steder. Om jeg anbefaler noget eller ej har
intet at gøre med hvad jeg sælger.

Lad mig opstille det lidt simpelt (l o g i s k) for dig:
Peter Fjelsten anbefaler _alt_ DIR udstyr.
Peter Fjelsten sælger _noget_ DIR udstyr.
Derfor kan det ikke sluttes at jeg kun anbefaler udstyr jeg sælger.

Eksempler:
Apeks regulatorer, Uwatec Master guage SPG, Wetwear hætter, Heiser
flasker, Luxfer flasker, Suunto Vyper, Suunto kompas, masker, V-
vægte, bungie cord. Jeg kunne sikker finde flere ting.

For øvrigt kan du se hvilket udstyr vi sælger på hjemmesiden - der er
vel ingen grund til at poste det her.

--
Peter Fjelsten - DIR-DK
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.tekdyk.dk/4/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>
DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk>

Lundgaard - Andersen (12-11-2002)
Kommentar
Fra : Lundgaard - Andersen


Dato : 12-11-02 16:21

Davs Peter...

> Jeg var forbi ham i søndags (da min makker skulle hente en tørdragt).
> Efter hvad jeg kunne se var det primært Otter-materiale han havde på
> lager og det er min klare overbevisning at Otter bruger "standard"
> (lavet i Fjernøsten) neopren og ikke G-231 nitrogenblæst neopren
> lavet i US of A.

Og du mener det er noget lort?

> Er det svar nok, kære Leif? Så det tyder på at jeg - i modsætning til
> dig - har et vist overblik over forskellige typer?

Jeg må virkelig bede dig om IKKE at kalde mig KÆRE...... tak.
Jeg er igen ligeglad med hvilke typer der er hvad, for mig handler det lidt
om, hvad der er rimligt, med hensyn til prisen.
Ligegyldigt hvilken neopren du vælger, er der en levetid på det, og jeg tror
ikke der er så stor forskel på de to typer.

> Jeg sælger ikke Wetwear - prøv at læse min indlæg inden du begynder
> med dit vrøvl. Det er en gammel svaghed du har: du skyder med
> spredhagl.

Nej jeg skyder ikke med hagl, jeg ville blot undgå at blive svinet fordi jeg
kom med et forslag.

> Mine sko trykker ingen steder. Om jeg anbefaler noget eller ej har
> intet at gøre med hvad jeg sælger.

Jo, det tror jeg nu nok de gør, for ellers fare du ikke sådan op over et
forslag om at KIGGE på noget andet.

> Lad mig opstille det lidt simpelt (l o g i s k) for dig:
> Peter Fjelsten anbefaler _alt_ DIR udstyr.
> Peter Fjelsten sælger _noget_ DIR udstyr.
> Derfor kan det ikke sluttes at jeg kun anbefaler udstyr jeg sælger.

Ja, du er nok nød til at hugge det ud i sten for mig, ellers fatter jeg jo
ikke noget.

> Eksempler:
> Apeks regulatorer, Uwatec Master guage SPG, Wetwear hætter, Heiser
> flasker, Luxfer flasker, Suunto Vyper, Suunto kompas, masker, V-
> vægte, bungie cord. Jeg kunne sikker finde flere ting.
>
> For øvrigt kan du se hvilket udstyr vi sælger på hjemmesiden - der er
> vel ingen grund til at poste det her.

Hvis du ønsker at lukke munden på mig, hvilket bliver noget svært for dig,
er du nød til at læse det jeg skrev i sidste indlæg, og så maile det til
mig, tror nemlig ikke jeg kan finde din hjemmeside, min IQ er nok ikke stor
nok.

Skal vi lige komme til sagens kerne, hvad fanden har jeg gjort dig, siden du
angreber mig stort set hver gang jeg udtaler mig omkring udstyr, der kan
købes hos Claus?
Har du ene retten her på gruppen til at handle?

Leif Andersen



Peter Fjelsten (12-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 12-11-02 16:55

Lundgaard - Andersen:

>> Jeg var forbi ham i søndags (da min makker skulle hente en
>> tørdragt). Efter hvad jeg kunne se var det primært
>> Otter-materiale han havde på lager og det er min klare
>> overbevisning at Otter bruger "standard" (lavet i Fjernøsten)
>> neopren og ikke G-231 nitrogenblæst neopren lavet i US of A.
>
> Og du mener det er noget lort?

Næh. Jeg mener bare at hætterne fra Wetwear er langt bedre - men også
dyrere. Jeg har aldrig skrevet andet. Du skrev at hætterne fra
Drescher var gode og jeg skrev at de andre var bedre.

Læg mærke til at den oprindelige spørger skrev:
"Findes der en dansk impotør af denne her hætte "G-231 neopren, 7
mm". Hvis ikke hvor skal man så købe den, og hvad er prisen.?
Er den så meget bedre end andre hætter."

DU svarede så at han skulle købe en hætte ved Drescher. Du svarede
altså ikke på nogen af spørgsmålene, korrekt?

> Jeg er igen ligeglad med hvilke typer der er hvad, for mig handler
> det lidt om, hvad der er rimligt, med hensyn til prisen.

Hvordan kan du sige om prisen på Wetwear er rimelig når du ikke har
prøvet den? Jeg synes den er pengene værd - især hvis man fryser med
en standardhætte - hvis man er kuldskær eller laver længere dyk.

> Ligegyldigt hvilken neopren du vælger, er der en levetid på det,
> og jeg tror ikke der er så stor forskel på de to typer.

Det er jeg uenig i. Læs <http://wetwear.com/rubatex_g-231n.htm>

>> Jeg sælger ikke Wetwear - prøv at læse min indlæg inden du
>> begynder med dit vrøvl. Det er en gammel svaghed du har: du
>> skyder med spredhagl.
>
> Nej jeg skyder ikke med hagl, jeg ville blot undgå at blive svinet
> fordi jeg kom med et forslag.

Du blev ikke svinet til. Jeg svarede følgende på dit indlæg der, som
vi har set, ikke svarede på det der blev spurgt om:
"Nej. Du kender ikke den hætte. Jeg er overbevist om den er meget
varmere end enhver hætt som hr Drescher har på lager."

Hvor er tilsviningen? Du har selv indrømmet at du ikke kender
hætterne fra Wetwear. Jeg synes du er på meget tynd is.

>> Mine sko trykker ingen steder. Om jeg anbefaler noget eller ej
>> har intet at gøre med hvad jeg sælger.
>
> Jo, det tror jeg nu nok de gør, for ellers fare du ikke sådan op
> over et forslag om at KIGGE på noget andet.

Igen. Læs det oprindelige indlæg. Der blev spurgt _specifikt_ til
Wetwears hætter - evt med en sammenligning. Du er ikke i stand til at
svare på nogen af disse spørgsmål, men vælger at referere til en
_butik_. Jeg svarede på spørgsmålet.

Du kan ikke sammenligne G-231 neopren og almindeligt fjernøst-neopren
da du ikke har prøvet førstnævnte. Det har jeg - såvel som
sidstnævnte. Kan du se hvad jeg mener om at skyde med spredhagl.

>> Lad mig opstille det lidt simpelt (l o g i s k) for dig:
>> Peter Fjelsten anbefaler _alt_ DIR udstyr.
>> Peter Fjelsten sælger _noget_ DIR udstyr.
>> Derfor kan det ikke sluttes at jeg kun anbefaler udstyr jeg
>> sælger.
>
> Ja, du er nok nød til at hugge det ud i sten for mig, ellers
> fatter jeg jo ikke noget.

Noget kunne tyde på det... :)

>> Eksempler:
>> Apeks regulatorer, Uwatec Master guage SPG, Wetwear hætter,
>> Heiser flasker, Luxfer flasker, Suunto Vyper, Suunto kompas,
>> masker, V- vægte, bungie cord. Jeg kunne sikker finde flere ting.
>>
>> For øvrigt kan du se hvilket udstyr vi sælger på hjemmesiden -
>> der er vel ingen grund til at poste det her.
>
> Hvis du ønsker at lukke munden på mig, hvilket bliver noget svært
> for dig,

Det ønsker jeg ikke.

> er du nød til at læse det jeg skrev i sidste indlæg, og
> så maile det til mig, tror nemlig ikke jeg kan finde din
> hjemmeside, min IQ er nok ikke stor nok.

Læs gå til internetadressen nævnt nederst i min signatur. Du kan
sikkert klikke direkte på den i dit nyhedslæserprogram. Det er den
efter "DIR udstyr".

> Skal vi lige komme til sagens kerne, hvad fanden har jeg gjort
> dig, siden du angreber mig stort set hver gang jeg udtaler mig
> omkring udstyr, der kan købes hos Claus?

1. Jeg tror mange vil have svært at se at jeg "angreb" dig
2. Jeg tror mit største problem er at hver gang spørger om noget
skriver du "Ring til Claus på xxxxxx. Der kan du få X". Du skriver
ikke "X er helt vild god, jeg har mange dyk med dem osv". Hvis du
læser mine indlæg svarer jeg _kun_ at tingene kan købes hos mig hvis
jeg bliver _direkte_ spurgt. Du nævner altid som det første butikken.

I mine øjne er det ligegyldigt om en person ejer butikken eller han -
mod aflønning i naturalier - arbejder i den. Gentagne U O P F O R D R
E D E henvisninger til "egne" kommercielle interesser er langt uden
for denne gruppes fundats <http://www.usenet.dk/grupper.pl?
get=dk.fritid.dykning>.

NB. Jeg har intet i mod Drescher. Har har nogle fornuftige priser og
nogle fornuftige ting (nogle af dem). Og han virker som en fin fyr.

> Har du ene retten her på gruppen til at handle?

Om jeg "handler" her vil jeg lade op til andre at gøre op. Start en
ny tråd og hvis folk synes jeg for flittigt referer til at man skal
købe produkter hos mig, så skal jeg gladeligt ændre min opførsel.
Hvis dette ikke er nok for dig kan du kontakte abuse-afdelingen ved
Stofanet som så vil se på din sag.

--
Peter Fjelsten - DIR-DK
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.tekdyk.dk/4/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>
DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk>

S.Arnvig (12-11-2002)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 12-11-02 17:30


"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns92C4AC28D974Dfjelsten@194.255.237.194...
> 1. Jeg tror mange vil have svært at se at jeg "angreb" dig
> 2. Jeg tror mit største problem er at hver gang spørger om noget
> skriver du "Ring til Claus på xxxxxx. Der kan du få X". Du skriver
> ikke "X er helt vild god, jeg har mange dyk med dem osv". Hvis du
> læser mine indlæg svarer jeg _kun_ at tingene kan købes hos mig hvis
> jeg bliver _direkte_ spurgt. Du nævner altid som det første butikken.
>
> I mine øjne er det ligegyldigt om en person ejer butikken eller han -
> mod aflønning i naturalier - arbejder i den. Gentagne U O P F O R D R
> E D E henvisninger til "egne" kommercielle interesser er langt uden
> for denne gruppes fundats <http://www.usenet.dk/grupper.pl?
> get=dk.fritid.dykning>.

Synd at bryde ind i en sjov diskussion, men jeg er helt enig med Peter.

Jeg var selv ved at skrive et indlæg om at hver gang ordet neopren
bliver nævnt på denne NG, så kommer Leif Andersen med en lille
reklame for Drescher. Dette er, omend velment, temmelig trættende
i længden og har dermed den modsatte effekt, af den ønskede.

Leif: Inden du nu tager til genmæle, så check lige med Drescher
og din almindelige sunde fornuft, om det er en diskussion, som
er værd at gå videre med. Kunne hænde at den skader mere
end den gavner. Jeg skal ikke kommentere sagen yderligere.

Boks !

Søren Arnvig



Lundgaard - Andersen (12-11-2002)
Kommentar
Fra : Lundgaard - Andersen


Dato : 12-11-02 18:14

Davs Peter...

> Næh. Jeg mener bare at hætterne fra Wetwear er langt bedre - men også
> dyrere. Jeg har aldrig skrevet andet. Du skrev at hætterne fra
> Drescher var gode og jeg skrev at de andre var bedre.

Øhhhh.....

> DU svarede så at han skulle købe en hætte ved Drescher. Du svarede
> altså ikke på nogen af spørgsmålene, korrekt?

Det har du da ret i, jeg ville blot fortælle at der fandtes en anden hætte,
som jeg mener er vildt god.
Jeg har 450 dyk med denne hætte.

> Hvordan kan du sige om prisen på Wetwear er rimelig når du ikke har
> prøvet den? Jeg synes den er pengene værd - især hvis man fryser med
> en standardhætte - hvis man er kuldskær eller laver længere dyk.

Jamen den hætte er ikke standard, den er syet til koldt vand, og syet så der
ikke kommer ret meget vand igennem.

> Det er jeg uenig i. Læs <http://wetwear.com/rubatex_g-231n.htm>

Vi kan vel blive enige om at de krymper begge slags?
Cellerne bliver vel lige så stive af salt og skidt, om det er dyrt eller
billigt...

> Hvor er tilsviningen? Du har selv indrømmet at du ikke kender
> hætterne fra Wetwear. Jeg synes du er på meget tynd is.

Mener jeg da ikke jeg er, jeg fortalte jo blot at der fandtes en anden
hætte.

> Læs gå til internetadressen nævnt nederst i min signatur. Du kan
> sikkert klikke direkte på den i dit nyhedslæserprogram. Det er den
> efter "DIR udstyr".

Har din hjemmeside i min "foretrukne"....satans....
Og nej det er ikke fordi jeg har set "lyset".....

> NB. Jeg har intet i mod Drescher. Har har nogle fornuftige priser og
> nogle fornuftige ting (nogle af dem). Og han virker som en fin fyr.

Jeg se til at få rette mig ind efter folket her på gruppen, men dermed ikke
sagt at jeg ikke igen vil fortælle om OTTER fra CLAUS DRESCHER.

Leif Andersen




Peter Fjelsten (12-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 12-11-02 18:26

Lundgaard - Andersen:

>> Næh. Jeg mener bare at hætterne fra Wetwear er langt bedre - men
>> også dyrere. Jeg har aldrig skrevet andet. Du skrev at hætterne
>> fra Drescher var gode og jeg skrev at de andre var bedre.
>
> Øhhhh.....

Hvad betyder dette?

>> Hvordan kan du sige om prisen på Wetwear er rimelig når du ikke
>> har prøvet den? Jeg synes den er pengene værd - især hvis man
>> fryser med en standardhætte - hvis man er kuldskær eller laver
>> længere dyk.
>
> Jamen den hætte er ikke standard, den er syet til koldt vand, og
> syet så der ikke kommer ret meget vand igennem.

Jeg var lidt uklar - jeg mener af standard _neopren_. Neoprenen er
meget vigtig.

>> Det er jeg uenig i. Læs <http://wetwear.com/rubatex_g-231n.htm>
>
> Vi kan vel blive enige om at de krymper begge slags?
> Cellerne bliver vel lige så stive af salt og skidt, om det er dyrt
> eller billigt...

Det er der du tager fejl. Læs siden! Pointen er at dette neopren kun
_meget_ langsomt smadres/ødelægges/fladgøres - det er jo årsagen til
at det er varmere!

>> Hvor er tilsviningen? Du har selv indrømmet at du ikke kender
>> hætterne fra Wetwear. Jeg synes du er på meget tynd is.
>
> Mener jeg da ikke jeg er, jeg fortalte jo blot at der fandtes en
> anden hætte.

Ja, men:
1. Du sagde jeg svinede dig til - hvilket er usandt
2. Du svarede ikke på spørgsmålene

> Jeg se til at få rette mig ind efter folket her på gruppen, men
> dermed ikke sagt at jeg ikke igen vil fortælle om OTTER fra CLAUS
> DRESCHER.

Det må du også gerne, men som Arnvig skrev ville det nok være bedst
at vente med at henvise til Drescher til nogen _spørger_ efter steder
man kan købe Otter osv.

OK?

--
Peter Fjelsten - DIR-DK
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.tekdyk.dk/4/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>
DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk>

Lundgaard - Andersen (12-11-2002)
Kommentar
Fra : Lundgaard - Andersen


Dato : 12-11-02 18:36

Davs Peter....

> >> Næh. Jeg mener bare at hætterne fra Wetwear er langt bedre - men
> >> også dyrere. Jeg har aldrig skrevet andet. Du skrev at hætterne
> >> fra Drescher var gode og jeg skrev at de andre var bedre.
> >
> > Øhhhh.....
>
> Hvad betyder dette?

Ved jeg da ikke......

> Jeg var lidt uklar - jeg mener af standard _neopren_. Neoprenen er
> meget vigtig.

Ok...

> Det er der du tager fejl. Læs siden! Pointen er at dette neopren kun
> _meget_ langsomt smadres/ødelægges/fladgøres - det er jo årsagen til
> at det er varmere!

Ok, jeg bliver vel lige nød til at læse det...

> Ja, men:
> 1. Du sagde jeg svinede dig til - hvilket er usandt

Overfaldt mig.....ok?

> 2. Du svarede ikke på spørgsmålene

Her har du ret...

> Det må du også gerne, men som Arnvig skrev ville det nok være bedst
> at vente med at henvise til Drescher til nogen _spørger_ efter steder
> man kan købe Otter osv.
>
> OK?

Vi får se, om jeg kan vente.......

Leif Andersen



Peter Fjelsten (12-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 12-11-02 18:40

Lundgaard - Andersen:

>> Ja, men:
>> 1. Du sagde jeg svinede dig til - hvilket er usandt
>
> Overfaldt mig.....ok?

Næh.

--
Peter Fjelsten - DIR-DK
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.tekdyk.dk/4/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>
DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk>

Peter Fjelsten (10-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 10-11-02 22:44

René Kofoed:

> Findes der en dansk impotør af denne her hætte "G-231 neopren, 7
> mm".

Nej. VI kan ikke få forhandlerpriser, hvorfor det er langt billigere at
bestille hætten selv, på...

> Hvis ikke hvor skal man så købe den, og hvad er prisen.?

<www.wetwear.com>

Mere specifikt <http://wetwear.com/cavedivers.htm>, Standard Cold Water
Hood, $110 + fragt/told/moms.

Dette har faktisk været nævnt i gruppen før.

> Er den så meget bedre end andre hætter.

Ja. Den er varmere. Ingen tvivl om det. Jeg er kuldskær og den gør en
virkelig forskel.

Se hvorfor her <http://wetwear.com/rubatex_g-231n.htm>

--
Peter Fjelsten - DIR-DK
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.tekdyk.dk/4/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>
DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste