/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Tiscali regning
Fra : Kim Bøndergaard Poul~


Dato : 04-11-02 20:41

Hej

Jeg har lige fået en regning fra Tiscali hvor de tilsyneladende har bon'et mig en opkaldsafgift på 20 øre for hvert eneste opkald
jeg har lavet til dem. Jeg har et super surfer abonnement så det burde være gratis. Med en ISDN switch som selv står og kobler op og
ned skal jeg hilse og sige at det bliver til mange opkald.

Er der nogen der haft samme oplevelser på det sidste.

Tiscalis support svarer ikke på mine henvendelser

mvh Kim



 
 
Martin Højriis Krist~ (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 04-11-02 20:52

"Kim Bøndergaard Poulsen" <kbp@image.dk> skrev i en meddelelse
news:63Ax9.1357$oC3.213053@news010.worldonline.dk...
> Jeg har et super surfer abonnement så det burde være gratis.

Hos TDC skal man betale opkaldsafgift for opkald ud over den
forudbetalte tid. Forholder det sig evt. således hos Tiscali ligeså?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Kim Bøndergaard Poul~ (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Kim Bøndergaard Poul~


Dato : 04-11-02 22:45


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message news:3dc6cfef$0$130$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hos TDC skal man betale opkaldsafgift for opkald ud over den
> forudbetalte tid. Forholder det sig evt. således hos Tiscali ligeså?

Ja - de lægger 3 sekunders forbrug til hvert opkald. Men med en switch som er sat op til at lukke efter knap en times forbrug ved
jeg ca hvor tit jeg har haft "overforbrug"

mvh Kim




Bjarke Hansen (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 04-11-02 20:54

"Kim Bøndergaard Poulsen" <kbp@image.dk> wrote in message
news:63Ax9.1357$oC3.213053@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Jeg har lige fået en regning fra Tiscali hvor de tilsyneladende har bon'et
mig en opkaldsafgift på 20 øre for hvert eneste opkald
> jeg har lavet til dem. Jeg har et super surfer abonnement så det burde
være gratis. Med en ISDN switch som selv står og kobler op og
> ned skal jeg hilse og sige at det bliver til mange opkald.

Er det alle samtlige opkald?

Så vidt jeg husker, fra dengang jeg havde et Super surfer abo. var det kun
opkald ud over forudbetalt surfertid der kostede opkaldsafgift

Men ellers er det da en fejl

> Tiscalis support svarer ikke på mine henvendelser

Det er jo ikke nogen nyhed...

Men hvis man skal have en chance, heder det telefon..



Kim Bøndergaard Poul~ (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Kim Bøndergaard Poul~


Dato : 04-11-02 22:48


"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message news:3dc6d05e$0$135$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Er det alle samtlige opkald?

Så vidt jeg kan se. Min switch lukker helt efter en times forbrug pr dag (det er det jeg har via mit abonnement) så jeg skal selv
ind og resette hvis jeg vil bruge ekstra tid. På min opkaldsstatus kan jeg se det passer meget godt med ca en time de fleste af
dagene jeg har været på.

>
> Så vidt jeg husker, fra dengang jeg havde et Super surfer abo. var det kun
> opkald ud over forudbetalt surfertid der kostede opkaldsafgift
>
Ja og sådan er det mig bekendt stadig.

> Men ellers er det da en fejl
>
Det håber jeg også

> > Tiscalis support svarer ikke på mine henvendelser
>
> Det er jo ikke nogen nyhed...
>
Det kan jeg forstå efter at have læst i denne gruppe.

> Men hvis man skal have en chance, heder det telefon..
>
Det prøver jeg i morgen. Tak for rådet.

mvh Kim



Erik Helmer Nielsen (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Erik Helmer Nielsen


Dato : 04-11-02 23:12

"Kim Bøndergaard Poulsen" <kbp@image.dk> skrev:
4 Nov 2002 20:40:38 +0100 i dk.edb.internet.udbydere

>Jeg har lige fået en regning fra Tiscali hvor de tilsyneladende har bon'et >mig en opkaldsafgift på 20 øre for hvert eneste opkald jeg har lavet til >dem. Jeg har et super surfer abonnement så det burde være gratis.
Ja, vi er mange der har oplevet det samme. Måske gælder det alle
surfer abonnementer, men der er nok en del der ikke opdager det.
Det er noget rod.
Du skal selvfølgelig kun betale opkald, hvis du overskrider din
faste tid.

Send dem et brev med alm post og afvis fakturaen.

Erik


Michael Ravn (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Michael Ravn


Dato : 05-11-02 11:38

On Mon, 04 Nov 2002 23:11:55 +0100, Erik Helmer Nielsen
<ehelmer@boerne.dk> wrote:

>"Kim Bøndergaard Poulsen" <kbp@image.dk> skrev:
>4 Nov 2002 20:40:38 +0100 i dk.edb.internet.udbydere
>
>>Jeg har lige fået en regning fra Tiscali hvor de tilsyneladende har bon'et >mig en opkaldsafgift på 20 øre for hvert eneste opkald jeg har lavet til >dem. Jeg har et super surfer abonnement så det burde være gratis.
>Ja, vi er mange der har oplevet det samme. Måske gælder det alle
>surfer abonnementer, men der er nok en del der ikke opdager det.
>Det er noget rod.
>Du skal selvfølgelig kun betale opkald, hvis du overskrider din
>faste tid.
>
>Send dem et brev med alm post og afvis fakturaen.
>
Eller skulle man møde op til dem personligt? jeg har nemlig samme
vrøvl med dem.
Skal brevet ellers ikke være sendt anbefalet?
--
Med venlig hilsen
Michael Ravn

Bertel Lund Hansen (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 05-11-02 13:56

Michael Ravn skrev:

>Skal brevet ellers ikke være sendt anbefalet?

Nej. En sikker fremgangsmåde er følgende:

Skriv et dateret brev og tag en kopi.
Send det som normalt brev, men send det fra et posthus og bed om
en postkvittering.
Gem kopi og kvittering.

Det er fuldt tilstrækkeligt - og faktisk bedre end et anbefalet
brev. Det kan man nemlig nægte at modtage. Man kan ikke nægte at
have modtaget et brev der er lagt i postkassen.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Bjarke Hansen (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 05-11-02 16:32

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message
news:rrffsuk218h0bndh2t1h4iv3nvr1236o4n@news.stofanet.dk...

> Skriv et dateret brev og tag en kopi.
> Send det som normalt brev, men send det fra et posthus og bed om
> en postkvittering.
> Gem kopi og kvittering.
>
> Det er fuldt tilstrækkeligt - og faktisk bedre end et anbefalet
> brev. Det kan man nemlig nægte at modtage. Man kan ikke nægte at
> have modtaget et brev der er lagt i postkassen.

Men er en postkvitering ikke dyrere end at sende det anbefalet?

Men når de modtager et brev, sender de vel bare et brev tilbage, at de ikke
har tid til at behandle brevet?



Knud Gert Ellentoft (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 05-11-02 16:46

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev :

>Men er en postkvitering ikke dyrere end at sende det anbefalet?

Det hedder en indleveringsattest og koster kr. 5,- så hut jeg
visker.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Bjarke Hansen (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 05-11-02 16:50

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
news:hspfsuk616fqae6io52a7bghgprk5a70h4@dtext2.news.tele.dk...
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev :
>
> >Men er en postkvitering ikke dyrere end at sende det anbefalet?
>
> Det hedder en indleveringsattest og koster kr. 5,- så hut jeg
> visker.

Okay, troede det mindst var prisen som at betale en regning...

Men alligevel utroligt man skal bruge penge på at sende et brev til en
internet virksomhed. Som er bombet tilbage til stenalderen



Niels Dybdahl (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 05-11-02 21:05

Hvad med bare at bruge formularen på deres hjemmeside. Den har jeg benyttet
og jeg fik en bekræftelse med et sagsnummer tilbage per email. Hvis man
laver en skærmdump før man sender beskeden, så tror jeg at man er godt
dækket ind.

Niels Dybdahl

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:3dc7e8bc$0$148$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> news:hspfsuk616fqae6io52a7bghgprk5a70h4@dtext2.news.tele.dk...
> > "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev :
> >
> > >Men er en postkvitering ikke dyrere end at sende det anbefalet?
> >
> > Det hedder en indleveringsattest og koster kr. 5,- så hut jeg
> > visker.
>
> Okay, troede det mindst var prisen som at betale en regning...
>
> Men alligevel utroligt man skal bruge penge på at sende et brev til en
> internet virksomhed. Som er bombet tilbage til stenalderen
>
>



Morten Kjær Nielsen (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Morten Kjær Nielsen


Dato : 05-11-02 22:01

On Tue, 5 Nov 2002 21:05:14 +0100, "Niels Dybdahl" <Niels@Dybdahl.dk>
wrote:

>Hvad med bare at bruge formularen på deres hjemmeside. Den har jeg benyttet
>og jeg fik en bekræftelse med et sagsnummer tilbage per email. Hvis man
>laver en skærmdump før man sender beskeden, så tror jeg at man er godt
>dækket ind.

Opsigelser skal indesendes skrifteligt med underskrift jvf. de
respektive betingelser for produkterne.

--
Morten!

Bertel Lund Hansen (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 05-11-02 17:15

Bjarke Hansen skrev:

>Men er en postkvitering ikke dyrere end at sende det anbefalet?

Det tror jeg ikke, men jeg ved det ikke.

>Men når de modtager et brev, sender de vel bare et brev tilbage, at de ikke
>har tid til at behandle brevet?

Det er deres problem - ikke dit. Du har givet dem den orientering
de har krav på.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Niels Dybdahl (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 05-11-02 16:50

Hej,

Så vidt jeg kan se har de lagt 25 sekunder til for hvert opkald hos mig. Kan
det være det samme der er sket hos dig ? Jeg har fået kontakt med en
udvikler hos Tiscali via debatforummet hos ComputerWorld og ifølge ham siger
deres system at næsten alle mine opkald er analoge (selvom jeg ikke ejer et
modem) og at der derfor er lagt 25 sekunder til hvert.

Tiscalis kundeservice har endnu ikke reageret på min henvendelse via deres
hjemmeside.

Så det ser ud til at Tiscalis nye konteringssystem har mindst tre fejl:
1. Det skriver forkerte perioder på fakturaen
2. Det anser ISDN opkald som værende analoge (Mon det betragter modemopkald
som digitalopkald ?)
3. Det lægger opkaldstid til også for den tid der er inkluderet i
abonnementet.

Jeg vil nok anbefale at skrive et indlæg i tråden på ComputerWorld, da det
åbenbart giver en hvis respons.

Hilsen Niels Dybdahl

"Kim Bøndergaard Poulsen" <kbp@image.dk> wrote in message
news:63Ax9.1357$oC3.213053@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Jeg har lige fået en regning fra Tiscali hvor de tilsyneladende har bon'et
mig en opkaldsafgift på 20 øre for hvert eneste opkald
> jeg har lavet til dem. Jeg har et super surfer abonnement så det burde
være gratis. Med en ISDN switch som selv står og kobler op og
> ned skal jeg hilse og sige at det bliver til mange opkald.
>
> Er der nogen der haft samme oplevelser på det sidste.
>
> Tiscalis support svarer ikke på mine henvendelser
>
> mvh Kim
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste