/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Koblingsfjeder
Fra : Erik Mogens Pedersen


Dato : 03-11-02 20:22

Ang. fjederen i koblingen på scooter. Man kan skifte fjederen om til nogle
der et kilotryk på f.eks. 27 kg. og 32 kg.
Hvad er forskellen mellem de forskellige kilo? Har de noget med topfart at
gøre? Eller optræk eller noget helt tredje?

Venlig hilsen

Erik P.



 
 
Martin L. Johansen (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 03-11-02 20:45

On Sun, 3 Nov 2002 20:21:51 +0100, "Erik Mogens Pedersen"
<emp@sa-net.dk> wrote:

>Ang. fjederen i koblingen på scooter. Man kan skifte fjederen om til nogle
>der et kilotryk på f.eks. 27 kg. og 32 kg.
>Hvad er forskellen mellem de forskellige kilo? Har de noget med topfart at
>gøre? Eller optræk eller noget helt tredje?

Som jeg har fattet det, så har det noget med optræk at gøre, idét en
hårdede fjerder vil give flere omdrejningen inden den tager ved og
derved trække bedre, idét en tunet scooter har HK'erne til at ligge
højere oppe.

Altså er din scooter standard med/uden danske spidsfindigheder, så har
du ingen glæde af en anden fjerder.

Med venlig hilsen / With best regards
Martin L. Johansen

LaLLe (05-11-2002)
Kommentar
Fra : LaLLe


Dato : 05-11-02 15:54


"Erik Mogens Pedersen" <emp@sa-net.dk> skrev i en meddelelse
news:aq3snb$s6a$1@news.net.uni-c.dk...
> Ang. fjederen i koblingen på scooter. Man kan skifte fjederen om til nogle
> der et kilotryk på f.eks. 27 kg. og 32 kg.
> Hvad er forskellen mellem de forskellige kilo? Har de noget med topfart at
> gøre? Eller optræk eller noget helt tredje?

Nå har du kører kan remmen ske at glide rundt hvis du har en tunet motor.
Dette vil man ikke have da det er en hindring i både optræk og HK. Derudover
slider det på remmen. Derfor sætter man en anden trykfjeder i. Men folk har
misforstået ideen i det og smider den strammeste i de kan finde. Det er
forkert da en fjeder der er for stram også kan være skyld i dårligt optræk
og extra slid på remmen og mistede HK da motoren ikke er stærk nok til at
presse fjederen sammen. Derfor sætter man den mindst kraftige fjeder i først
hvis ens rem glider. Glider den stadig sætter man en strammere i.

LaLLe
www.stalkerzone.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste