/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Stofa-hastigheder
Fra : Steen Andersen


Dato : 14-01-01 01:49

Er der andre end mig, der på det seneste har oplevet utrolig lange svartider
på Stofanet?

Når jeg først har fat i et sted, f.eks. ved download går det med den normale
hastighed dvs. op til 100 kB/sek. men ved almindelig surfing varer det en
krig at få siderne op.
Problemet er begyndt inden for det sidste par dage. Jeg connecter til
serveren i Aalborg.

Ved ping af forskellige dk.adresser får jeg for det meste timeout.

Alle råd modtages med tak.

Mvh Steen Andersen



 
 
Søren Boll Overgaard (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Søren Boll Overgaard


Dato : 14-01-01 02:29

On Sun, 14 Jan 2001 01:49:02 +0100, Steen Andersen wrote:
>Når jeg først har fat i et sted, f.eks. ved download går det med den normale
>hastighed dvs. op til 100 kB/sek. men ved almindelig surfing varer det en
>krig at få siderne op.
>Problemet er begyndt inden for det sidste par dage. Jeg connecter til
>serveren i Aalborg.
>
>Ved ping af forskellige dk.adresser får jeg for det meste timeout.

Hvilken navneserver bruger du?
Prøv at pinge en ip-adresse, eksempelvis 193.162.142.117, og se om den
svarer hurtigere end hvis du pinger bilbo.tolkien.dk.

--
Søren O.

650 af de bedste gamle gratis spil til download på http://spilarkiv.dk/

Steen Andersen (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Steen Andersen


Dato : 14-01-01 13:05

Jeg meget ens ping-resultater ved de to forskellige forsøg.

Jeg får ping-tider op til 112 ms. Er det ikke meget?

-Steen



jlyng@ziname.com (14-01-2001)
Kommentar
Fra : jlyng@ziname.com


Dato : 14-01-01 13:56

Søren Boll Overgaard skrev:

>Hvilken navneserver bruger du?
>Prøv at pinge en ip-adresse, eksempelvis 193.162.142.117, og se om den
>svarer hurtigere end hvis du pinger bilbo.tolkien.dk.

Jeg prøvede lige at pinge www.stofanet.dk (er koblet op hos Stofanet).

Hvis jeg gør det via webadressen får jeg følgende tider:

Pinger www.stofanet.dk [212.10.10.5] med 32 byte data:

Svar fra 212.10.10.5: byte=32 tid=20ms TTL=61
Svar fra 212.10.10.5: byte=32 tid=16ms TTL=61
Forespørgsel fik timeout.
Svar fra 212.10.10.5: byte=32 tid=32ms TTL=61

Ping-statistikker for 212.10.10.5:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 3, tabt = 1 (25% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 16ms, størst = 32ms, gennemsnitlig = 17ms

Hvis jeg gør det via 212.10.10.5 får jeg følgende tider:

Pinger 212.10.10.5 med 32 byte data:

Svar fra 212.10.10.5: byte=32 tid=15ms TTL=61
Svar fra 212.10.10.5: byte=32 tid=18ms TTL=61
Svar fra 212.10.10.5: byte=32 tid=14ms TTL=61
Svar fra 212.10.10.5: byte=32 tid=21ms TTL=61

Ping-statistikker for 212.10.10.5:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 14ms, størst = 21ms, gennemsnitlig = 17ms

Er det navneserverens skyld at der kom pakketab ved 1. forsøg?

Er tiderne ved "direkte" ping acceptable?

(Ved email: Fjern z)

--
Med venlig hilsen

Jørgen Lyng

Martin Højriis Krist~ (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-01-01 13:59

> Jeg prøvede lige at pinge www.stofanet.dk (er koblet op hos Stofanet).
> Hvis jeg gør det via webadressen får jeg følgende tider:
> Svar fra 212.10.10.5: byte=32 tid=20ms TTL=61
> Hvis jeg gør det via 212.10.10.5 får jeg følgende tider:
> Svar fra 212.10.10.5: byte=32 tid=15ms TTL=61
> Er det navneserverens skyld at der kom pakketab ved 1. forsøg?

Som du bemærker pinges der i begge tilfæde på IP-adressen. Dvs
DNS-oversættelsen foregår før "ping" overhovedet starter.
Du oplevede altså en tilfældighed som ligeså godt kunne være omvendt.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Søren Boll Overgaard (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Søren Boll Overgaard


Dato : 14-01-01 14:05

On Sun, 14 Jan 2001 13:56:14 +0100, jlyng@ziname.com wrote:

>Er det navneserverens skyld at der kom pakketab ved 1. forsøg?

Nej.

>Er tiderne ved "direkte" ping acceptable?

Ved jeg ikke.

--
Søren O.

650 af de bedste gamle gratis spil til download på http://spilarkiv.dk/

--=FUCKER=-- (14-01-2001)
Kommentar
Fra : --=FUCKER=--


Dato : 14-01-01 18:04

Jeg ved ikke meget om dette her, men gælder det ikke om at vælge en DNS
server der har den laveste pingtid? Så vidt jeg kan se i "stofakataloget" er
der 3 dns servere i Ålborg: 212.10.24.252 - 212.10.10.4 og 212.10.10.5
hvor den første havde væsentlig bedre pingtider end de to andre. Der var
ligeledes fejl i nogle pakker på de to sidste. Jeg har stofanet i Århus hvor
den primære DNS adresse er den hurtigste.
Jeg ved som sagt ikke så meget om dette, men kan svaret på en dårlig
forbindelse ikke være at man er på en "belastet" DNS server????


<jlyng@ziname.com> skrev i en meddelelse
news:s8836to7c3igc1o503dkuakqbdqrhnec13@4ax.com...
> Søren Boll Overgaard skrev:
>
> >Hvilken navneserver bruger du?
> >Prøv at pinge en ip-adresse, eksempelvis 193.162.142.117, og se om den
> >svarer hurtigere end hvis du pinger bilbo.tolkien.dk.
>
> Jeg prøvede lige at pinge www.stofanet.dk (er koblet op hos Stofanet).
>
> Hvis jeg gør det via webadressen får jeg følgende tider:
>
> Pinger www.stofanet.dk [212.10.10.5] med 32 byte data:
>
> Svar fra 212.10.10.5: byte=32 tid=20ms TTL=61
> Svar fra 212.10.10.5: byte=32 tid=16ms TTL=61
> Forespørgsel fik timeout.
> Svar fra 212.10.10.5: byte=32 tid=32ms TTL=61
>
> Ping-statistikker for 212.10.10.5:
> Pakker: Sendt = 4, modtaget = 3, tabt = 1 (25% tab),
> Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
> Mindst = 16ms, størst = 32ms, gennemsnitlig = 17ms
>
> Hvis jeg gør det via 212.10.10.5 får jeg følgende tider:
>
> Pinger 212.10.10.5 med 32 byte data:
>
> Svar fra 212.10.10.5: byte=32 tid=15ms TTL=61
> Svar fra 212.10.10.5: byte=32 tid=18ms TTL=61
> Svar fra 212.10.10.5: byte=32 tid=14ms TTL=61
> Svar fra 212.10.10.5: byte=32 tid=21ms TTL=61
>
> Ping-statistikker for 212.10.10.5:
> Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
> Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
> Mindst = 14ms, størst = 21ms, gennemsnitlig = 17ms
>
> Er det navneserverens skyld at der kom pakketab ved 1. forsøg?
>
> Er tiderne ved "direkte" ping acceptable?
>
> (Ved email: Fjern z)
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Jørgen Lyng



Jesper Skriver (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 14-01-01 20:01

On Sun, 14 Jan 2001 18:04:10 +0100, --=FUCKER=-- wrote:
>Jeg ved ikke meget om dette her, men gælder det ikke om at vælge en DNS
>server der har den laveste pingtid? Så vidt jeg kan se i "stofakataloget" er
>der 3 dns servere i Ålborg: 212.10.24.252 - 212.10.10.4 og 212.10.10.5
>hvor den første havde væsentlig bedre pingtider end de to andre. Der var
>ligeledes fejl i nogle pakker på de to sidste. Jeg har stofanet i Århus hvor
>den primære DNS adresse er den hurtigste.

Den første står i Ålborg, de 2 andre i Århus ...

>Jeg ved som sagt ikke så meget om dette, men kan svaret på en dårlig
>forbindelse ikke være at man er på en "belastet" DNS server????

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

jlyng@ziname.com (14-01-2001)
Kommentar
Fra : jlyng@ziname.com


Dato : 14-01-01 14:15

Steen Andersen skrev:

>Er der andre end mig, der på det seneste har oplevet utrolig lange svartider
>på Stofanet?

Yep. Der er noget galt et sted. Jeg er koblet op i Århus, og her har
det kørt rigtig godt indtil for få dage siden. Jeg prøvede lige at
lave en tracert. Jeg kender ikke så meget til tracert, men hvis man
kigger på det første sted at der går rigtig lang tid ser det ud til at
være hos Stofanet at problemet ligger.

Sporer rute til fibs.com [64.232.211.111]
over et maksimum af 30 hop:

1 11 ms 12 ms 13 ms 10.1.7.254
2 11 ms 12 ms 11 ms 192.168.96.254
3 312 ms * * aarh-inet-gw.backbone.stofanet.dk
[212.10.10.1]

4 14 ms 14 ms *
dk-aar-a4-feth-4-0-access.aarhus.dk.telia.net [194.255.53.21]
5 23 ms * 19 ms
dk-osd-b1-feth0-0-core.orestad.dk.telia.net [194.255.238.245]

Århus backbone. Der kommet et ben i maskinen.


(Ved email: Fjern z)

--
Med venlig hilsen

Jørgen Lyng

Lars Kyndi Laursen (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 14-01-01 18:28

On 14 jan 2001 uttered some barely human sounds which I was able to
translate into <va936tcmg3fug6vu0agngbqbth5gqh174d@4ax.com>:

>Sporer rute til fibs.com [64.232.211.111]
>over et maksimum af 30 hop:
>
> 1 11 ms 12 ms 13 ms 10.1.7.254
> 2 11 ms 12 ms 11 ms 192.168.96.254
> 3 312 ms * * aarh-inet-gw.backbone.stofanet.dk
>[212.10.10.1]
>
> 4 14 ms 14 ms *
>dk-aar-a4-feth-4-0-access.aarhus.dk.telia.net [194.255.53.21]
> 5 23 ms * 19 ms
>dk-osd-b1-feth0-0-core.orestad.dk.telia.net [194.255.238.245]
>
>Århus backbone. Der kommet et ben i maskinen.

Snarere at aarh-inet-gw.backbone.stofanet.dk har vigtigere ting at tage sig
til end svare på ICMP Echo. Du kan se at de næste hop har udmærkede tider.

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Maximus Decimus Meridius: At my signal, unleash hell.

jlyng@ziname.com (14-01-2001)
Kommentar
Fra : jlyng@ziname.com


Dato : 14-01-01 19:46

Lars Kyndi Laursen skrev:

>>Århus backbone. Der kommet et ben i maskinen.
>
>Snarere at aarh-inet-gw.backbone.stofanet.dk har vigtigere ting at tage sig
>til end svare på ICMP Echo. Du kan se at de næste hop har udmærkede tider.

Sorry. Som jeg skrev jeg er ukyndi på det her område.

(Ved email: Fjern z)

--
Med venlig hilsen

Jørgen Lyng

Lars Kyndi Laursen (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 14-01-01 20:07

On 14 jan 2001 uttered some barely human sounds which I was able to
translate into <sts36t8i36ov3eoh3kus5m840rdodic3bl@4ax.com>:

>Sorry. Som jeg skrev jeg er ukyndi på det her område.

Det er nemlig mig, der er Kyndi.

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Maximus Decimus Meridius: At my signal, unleash hell.

jlyng@ziname.com (14-01-2001)
Kommentar
Fra : jlyng@ziname.com


Dato : 14-01-01 22:13

Lars Kyndi Laursen skrev:

>Det er nemlig mig, der er Kyndi.

Nu skal jeg nok lade være med at tage mere strøm på dig

men arbejder du hos en ISP?

(Ved email: Fjern z)

--
Med venlig hilsen

Jørgen Lyng

Martin Højriis Krist~ (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-01-01 22:19

> >Det er nemlig mig, der er Kyndi.
> Nu skal jeg nok lade være med at tage mere strøm på dig
> men arbejder du hos en ISP?

Arbejder og arbejder.. Jeg har ihvertfald set ham vandre hvileløst rundt på
gangene samme sted som jeg vandrer hvileløst omkring.
Eller hvad siger du, Lars?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Lars Kyndi Laursen (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 14-01-01 22:37

On 14 jan 2001 Martin Højriis Kristensen uttered some barely human sounds
which I was able to translate into <93t54a$4ir$1@news.inet.tele.dk>:

>Arbejder og arbejder.. Jeg har ihvertfald set ham vandre hvileløst rundt
>på gangene samme sted som jeg vandrer hvileløst omkring.
>Eller hvad siger du, Lars?

Det hænder faktisk, at jeg tager telefonen, når den ringet tilstrækkeligt
længe. Ellers er jeg der kun for den billige Coca Cola og den lækre mad i
kantinen

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Maximus Decimus Meridius: At my signal, unleash hell.

Niels Callesøe (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 14-01-01 23:05

Lars Kyndi Laursen wrote in
<Xns9029E60F1453larskyndidk@194.182.148.146>:

>den lækre mad i kantinen

Okay, nu ved jeg du er gal.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:
http://www.spacefish.net/nica/disclaim.php3

Lars Kyndi Laursen (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 14-01-01 23:22

On 14 jan 2001 Niels Callesøe uttered some barely human sounds which I was
able to translate into <Xns9029EAE0E46524k5j6h4jk3@194.182.148.146>:

>Lars Kyndi Laursen wrote in
><Xns9029E60F1453larskyndidk@194.182.148.146>:
>
>>den lækre mad i kantinen
>
>Okay, nu ved jeg du er gal.

Nu må du da holde op. Maden på OPA er da både sund, velsmagende og billig.


--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Maximus Decimus Meridius: At my signal, unleash hell.

Niels Callesøe (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 14-01-01 23:26

Lars Kyndi Laursen wrote in
<Xns9029EDC25C3EAlarskyndidk@194.182.148.146>:

>Maden på OPA er da .... ...., ........... .. billig.

Jamen, nu har du jo ret. ;)

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:
http://www.spacefish.net/nica/disclaim.php3

Lars Kyndi Laursen (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 14-01-01 23:39

On 14 jan 2001 Niels Callesøe uttered some barely human sounds which I was
able to translate into <Xns9029EE55BF9224k5j6h4jk3@194.182.148.146>:

>Lars Kyndi Laursen wrote in
><Xns9029EDC25C3EAlarskyndidk@194.182.148.146>:
>
>>Maden på OPA er da .... ...., ........... .. billig.
>
>Jamen, nu har du jo ret. ;)

Qoutefucker.

Bare fordi man ikke forventer "De 4 Årstider" for 14 kr. om dagen


--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Maximus Decimus Meridius: At my signal, unleash hell.

Niels Callesøe (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 15-01-01 00:01

Lars Kyndi Laursen wrote in
<Xns9029F093CAFDAlarskyndidk@194.182.148.146>:

>Qoutefucker.

Nåja, i det mindste er jeg da ærlig nok til at gøre det rimeligt
oplagt.

>Bare fordi man ikke forventer "De 4 Årstider" for 14 kr. om dagen

Faktisk beklager jeg mig ikke. Jeg synes de laver udemærket med. Det
lyder bare ikke nær så skægt hvis man ikke brokker sig over
kantinemaden. :)

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:
http://www.spacefish.net/nica/disclaim.php3

Rune Klausen (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Rune Klausen


Dato : 14-01-01 23:11


"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> wrote in message
news:Xns9029E60F1453larskyndidk@194.182.148.146...
> On 14 jan 2001 Martin Højriis Kristensen uttered some barely human sounds
> which I was able to translate into <93t54a$4ir$1@news.inet.tele.dk>:
>
> >Arbejder og arbejder.. Jeg har ihvertfald set ham vandre hvileløst rundt
> >på gangene samme sted som jeg vandrer hvileløst omkring.
> >Eller hvad siger du, Lars?
>
> Det hænder faktisk, at jeg tager telefonen, når den ringet tilstrækkeligt
> længe. Ellers er jeg der kun for den billige Coca Cola og den lækre mad i
> kantinen

arhhh, hvordan kommer man til at arbejde der ?
altså ved siden at cola maskinen...

-Rune



Lars Kyndi Laursen (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 14-01-01 23:26

On 14 jan 2001 Rune Klausen uttered some barely human sounds which I was
able to translate into <93t83b$h23$1@news.inet.tele.dk>:

>arhhh, hvordan kommer man til at arbejde der ?
>altså ved siden at cola maskinen...

Nu er der desværre op til 200 m og flere hold trapper ned Cola-automaterne.
Min kamp for at få en automat i hvert call-center har desværre ikke båret
frugt, på trods at man kunne spare en eller to medarbejdere væk, hvis alle
kun skulle gå max. 20 m for at få fat på en cola

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Maximus Decimus Meridius: At my signal, unleash hell.

Niels Callesøe (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 14-01-01 23:30

Lars Kyndi Laursen wrote in
<Xns9029EE6BFA7E2larskyndidk@194.182.148.146>:

>på trods at man kunne spare en eller to medarbejdere væk, hvis alle
>kun skulle gå max. 20 m for at få fat på en cola

Oooh, Lars, du har jo gode argumenter til op over begge ører. Hvorfor
har du ikke fremlagt disse noget før? :)

Jeg vil godt have at vi starter med en til ved siden af min stol. For
eksperimentets skyld.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:
http://www.spacefish.net/nica/disclaim.php3

Lars Kyndi Laursen (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 14-01-01 23:38

On 14 jan 2001 Niels Callesøe uttered some barely human sounds which I was
able to translate into <Xns9029EEFB2152B4k5j6h4jk3@194.182.148.146>:

>Lars Kyndi Laursen wrote in
><Xns9029EE6BFA7E2larskyndidk@194.182.148.146>:
>
>>på trods at man kunne spare en eller to medarbejdere væk, hvis alle
>>kun skulle gå max. 20 m for at få fat på en cola
>
>Oooh, Lars, du har jo gode argumenter til op over begge ører. Hvorfor
>har du ikke fremlagt disse noget før? :)

Hvis folk fandt ud af, at jeg havde managementpotentiale, skulle jeg til at
gå med slips

>Jeg vil godt have at vi starter med en til ved siden af min stol. For
>eksperimentets skyld.

Mon ikke besparelsen ville være til at overse i det tilfælde

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Maximus Decimus Meridius: At my signal, unleash hell.

Niels Callesøe (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 15-01-01 00:02

Lars Kyndi Laursen wrote in
<Xns9029F062A9F07larskyndidk@194.182.148.146>:

>Mon ikke besparelsen ville være til at overse i det tilfæld

Du er vist ikke _helt_ klar over hvor mange Cola'er jeg kan hælde ned i
skakten, hva? :)

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:
http://www.spacefish.net/nica/disclaim.php3

Lars Kyndi Laursen (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 15-01-01 00:07

On 15 jan 2001 Niels Callesøe uttered some barely human sounds which I was
able to translate into <Xns902A4C455EA4k5j6h4jk3@194.182.148.146>:

>Du er vist ikke _helt_ klar over hvor mange Cola'er jeg kan hælde ned i
>skakten, hva? :)

Med de 3 opkald, der gennemsnitligt er på en ES vagt, skulle det være
grumme uheldigt, hvis telefonen skulle ringe, præcis når du var nede efter
en cola


--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Maximus Decimus Meridius: At my signal, unleash hell.

Niels Callesøe (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 15-01-01 00:13

Lars Kyndi Laursen wrote in
<Xns902A1325A690larskyndidk@194.182.148.146>:

>Med de 3 opkald, der gennemsnitligt er på en ES vagt, skulle det
>være grumme uheldigt, hvis telefonen skulle ringe, præcis når du var
>nede efter en cola

Hov hov, ikke så mange fordomme om jeg må bede. I øvrigt ringer den
altid når jeg er på toilet. Spørg bare Joakim.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:
http://www.spacefish.net/nica/disclaim.php3

Rune Klausen (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Rune Klausen


Dato : 15-01-01 16:12


"Niels Callesøe" <SPAM.niels2000.FILTER@mail.dk> wrote in message
news:Xns902A231777C04k5j6h4jk3@194.182.148.146...
> Lars Kyndi Laursen wrote in
> <Xns902A1325A690larskyndidk@194.182.148.146>:
>
> >Med de 3 opkald, der gennemsnitligt er på en ES vagt, skulle det
> >være grumme uheldigt, hvis telefonen skulle ringe, præcis når du var
> >nede efter en cola
>
> Hov hov, ikke så mange fordomme om jeg må bede. I øvrigt ringer den
> altid når jeg er på toilet. Spørg bare Joakim.
>

Du skal sikkert også meget på toilettet, hvis du hælder en masse cola ned :)

-Rune



Niels Callesøe (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 15-01-01 16:23

Rune Klausen wrote in <93v3ts$fdn$1@news.inet.tele.dk>:

>Du skal sikkert også meget på toilettet, hvis du hælder en masse
>cola ned :)

Nøøj... den har jeg aldrig tænkt over før. Hvorfor er der ingen der har
fortalt mig at de to ting kunne hænge sammen? ;)

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:
http://www.spacefish.net/nica/disclaim.php3

Flemming Riis (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Riis


Dato : 14-01-01 23:33

On 14 Jan 2001 22:26:22 GMT, spam_me_senseless@mail.dk (Lars Kyndi
Laursen) wrote:

>Min kamp for at få en automat i hvert call-center har desværre ikke båret
>frugt, på trods at man kunne spare en eller to medarbejdere væk, hvis alle
>kun skulle gå max. 20 m for at få fat på en cola

Ville det ikke være smartere at ansætte en lille nuttet model til at
bordservere , det ville garanteret også være godt for moralen

--
http://www.backupandstorage.com

Lars Kyndi Laursen (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 14-01-01 23:42

On 14 jan 2001 Flemming Riis uttered some barely human sounds which I was
able to translate into <t3a46tkoj701f9vvh7eb0jj8geplajo4p1@4ax.com>:

>On 14 Jan 2001 22:26:22 GMT, spam_me_senseless@mail.dk (Lars Kyndi
>Laursen) wrote:
>
>>Min kamp for at få en automat i hvert call-center har desværre ikke
>>båret frugt, på trods at man kunne spare en eller to medarbejdere væk,
>>hvis alle kun skulle gå max. 20 m for at få fat på en cola
>
>Ville det ikke være smartere at ansætte en lille nuttet model til at
>bordservere , det ville garanteret også være godt for moralen

Også et ganske udmærket forslag. Mine tanker vandrer i retning af Playboy
bunnies. MMMMMM


--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Maximus Decimus Meridius: At my signal, unleash hell.

Morten Kjaer Nielsen (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 14-01-01 23:57

spam_me_senseless@mail.dk (Lars Kyndi Laursen) wrote 14 Jan 2001
22:41:55 GMT :

>Også et ganske udmærket forslag. Mine tanker vandrer i retning af Playboy
>bunnies. MMMMMM

<fun spoiler>

hmm.. har man ikke en intern mailingliste eller noget der over i
århus ?

</fun spoiler>


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvvvvv.gummiand.dk/
- Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for dig.
- Tjek ud http://ole.tange.dk/spamsag/ i den gode sags tjeneste.

Lars Kyndi Laursen (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 15-01-01 00:37

On 14 jan 2001 Morten Kjaer Nielsen uttered some barely human sounds
which I was able to translate into
<rkb46tkbl1me0s2h6tktlp79u0p9u5pdp9@nntp.gummiand.dk>:

><fun spoiler>
>
>hmm.. har man ikke en intern mailingliste eller noget der over i
>århus ?
>
></fun spoiler>

Normalt plejer vi kun at slå gækken løs i tele.*, men de virker ikke pt.

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Maximus Decimus Meridius: At my signal, unleash hell.

Flemming Lynggaard (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 15-01-01 16:16

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> wrote in message
news:Xns902A635F1ABFlarskyndidk@194.182.148.146...
>
> Normalt plejer vi kun at slå gækken løs i tele.*, men de virker ikke pt.
>

Nuff said

Hygge

Flemming



Bjørn Jørvad (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 15-01-01 00:32


"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9029EE6BFA7E2larskyndidk@194.182.148.146...
> On 14 jan 2001 Rune Klausen uttered some barely human sounds which I was
> able to translate into <93t83b$h23$1@news.inet.tele.dk>:
>
> >arhhh, hvordan kommer man til at arbejde der ?
> >altså ved siden at cola maskinen...
>
> Nu er der desværre op til 200 m og flere hold trapper ned
Cola-automaterne.
> Min kamp for at få en automat i hvert call-center har desværre ikke båret
> frugt, på trods at man kunne spare en eller to medarbejdere væk, hvis alle
> kun skulle gå max. 20 m for at få fat på en cola

Øhhhhhh....

Mig bekendt er der vand i alle hanerne (på både medarbejder- og
gæstetoiletterne)....

mvh
Bjørn



Lars Kyndi Laursen (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 15-01-01 00:39

On 15 jan 2001 Bjørn Jørvad uttered some barely human sounds which I was
able to translate into <93tcs2$5v4$1@news.inet.tele.dk>:

>Mig bekendt er der vand i alle hanerne (på både medarbejder- og
>gæstetoiletterne)....

Du er godt klar over, hvad fisk gør i vand?


--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Maximus Decimus Meridius: At my signal, unleash hell.

Bjørn Jørvad (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 15-01-01 00:58


"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns902A68258181larskyndidk@194.182.148.146...
> On 15 jan 2001 Bjørn Jørvad uttered some barely human sounds which I was
> able to translate into <93tcs2$5v4$1@news.inet.tele.dk>:
>
> >Mig bekendt er der vand i alle hanerne (på både medarbejder- og
> >gæstetoiletterne)....
>
> Du er godt klar over, hvad fisk gør i vand?

Jow da -

Jeg er så at sige vokset op med W. C. Fields.

PS: Er Cola af enhver art ikke også baseret på bl. a. vand?

mvh
Bjørn



Lars Kyndi Laursen (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 15-01-01 01:34

On 15 jan 2001 Bjørn Jørvad uttered some barely human sounds which I was
able to translate into <93tedl$apg$1@news.inet.tele.dk>:

>PS: Er Cola af enhver art ikke også baseret på bl. a. vand?

Nej, det er kun et ondsindet rygte. Alle ved at cola kommer fra særlige
underjordiske kilder, jvf Transport Tycoon Deluxe

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Maximus Decimus Meridius: At my signal, unleash hell.

Bjørn Jørvad (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 15-01-01 01:39


"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns902AFEB6BC1Alarskyndidk@194.182.148.146...
> On 15 jan 2001 Bjørn Jørvad uttered some barely human sounds which I was
> able to translate into <93tedl$apg$1@news.inet.tele.dk>:
>
> >PS: Er Cola af enhver art ikke også baseret på bl. a. vand?
>
> Nej, det er kun et ondsindet rygte. Alle ved at cola kommer fra særlige
> underjordiske kilder, jvf Transport Tycoon Deluxe

For total sikkerhed - Drik Te eller Kaffe - Gerne brygget på *kogt* vand.

mvh
Bjørn



Lars Balker Rasmusse~ (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 14-01-01 23:36

"Rune Klausen" <Rune@besked.com> writes:
> "Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> wrote in message
> news:Xns9029E60F1453larskyndidk@194.182.148.146...
> > Ellers er jeg der kun for den billige Coca Cola
>
> arhhh, hvordan kommer man til at arbejde der ?
> altså ved siden at cola maskinen...

Det er da uinteressant at arbejde et sted med billig cola.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Flemming Riis (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Riis


Dato : 14-01-01 23:37

On 14 Jan 2001 23:35:40 +0100, Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org>
wrote:

>Det er da uinteressant at arbejde et sted med billig cola.

Gratis er vel også en slags billigt.


--
Flemming Riis
http://www.backupandstorage.com

Lars Kyndi Laursen (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 14-01-01 23:44

On 14 jan 2001 Lars Balker Rasmussen uttered some barely human sounds which
I was able to translate into <u3del4v9f.fsf@balker.org>:

>Det er da uinteressant at arbejde et sted med billig cola.

Nu er der ikke ret hipt, ungt, internet startup over TDC Internet, så de
ansatte får løn istedet for cola, selvom hvis man regnede panten med i det,
ville colaerne nok bedre kunne betale sig.

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Maximus Decimus Meridius: At my signal, unleash hell.

N/A (14-01-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 14-01-01 21:49



Lars Kyndi Laursen (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 14-01-01 21:49

On 14 jan 2001 Andreas Plesner Jacobsen uttered some barely human sounds
which I was able to translate into
<slrn963vuc.39h.apj@dustpuppy.worldonline.dk>:

>In article <Xns9029BBC75C492larskyndidk@194.182.148.146>, Lars Kyndi
>Laursen wrote:
>>
>>> 3 312 ms * * aarh-inet-gw.backbone.stofanet.dk
>>>[212.10.10.1]
>>>
>>> 4 14 ms 14 ms *
>>>dk-aar-a4-feth-4-0-access.aarhus.dk.telia.net [194.255.53.21]
>>> 5 23 ms * 19 ms
>>>dk-osd-b1-feth0-0-core.orestad.dk.telia.net [194.255.238.245]
>>>
>>
>>Snarere at aarh-inet-gw.backbone.stofanet.dk har vigtigere ting at tage
>>sig til end svare på ICMP Echo. Du kan se at de næste hop har udmærkede
>>tider.
>
>Arh, come on Lars, der mangler enten noget båndbredde eller meget CPU
>der, der bliver tabt pakker i flæng.
>

Det kan selvfølgelig være, at jeg har misforstået hele traceroutekonceptet,
og man i virkeligheden skal lægge tiderne sammen, så det tager 312 ms at
fra en outer i Århus til en anden. Nu er Århus jo også en storby

For at være en smule seriøs, ser det faktisk ud til, at den stakkels router
har meget travlt. Jeg har pinget 1000 gange (hvilket helt sikert hjælper på
sagerne med følgende resultater:

Ping-statistikker for 212.10.10.1:

Pakker: Sendt = 1000, modtaget = 985, tabt = 15 (1% tab),

Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:

Mindst = 12ms, størst = 1572ms, gennemsnitlig = 83ms

Mit svar på jlyng@ziname.com's indlæg var baseret på, at Jesper Skriver
engang har fortalt, at vigtige routere undertiden havde meget travlt med at
udveksle route tabeller og derfor nedprioriterede ICMP Echo

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Maximus Decimus Meridius: At my signal, unleash hell.

Andreas Plesner Jaco~ (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 14-01-01 22:48

In article <Xns9029DDF248202larskyndidk@194.182.148.146>, Lars Kyndi Laursen wrote:
>>>
>>Arh, come on Lars, der mangler enten noget båndbredde eller meget CPU
>>der, der bliver tabt pakker i flæng.
>>
>
>Det kan selvfølgelig være, at jeg har misforstået hele traceroutekonceptet,
>og man i virkeligheden skal lægge tiderne sammen, så det tager 312 ms at
>fra en outer i Århus til en anden. Nu er Århus jo også en storby

Der blev også tabt pakker på efterfølgende hops.

>Mit svar på jlyng@ziname.com's indlæg var baseret på, at Jesper Skriver
>engang har fortalt, at vigtige routere undertiden havde meget travlt med at
>udveksle route tabeller og derfor nedprioriterede ICMP Echo

Yes, pakkerne bliver process routed, når en router skal svare aktivt på
dem, i modsætning til en pakke der bare fiser igennem; den bliver
behandlet direkte i interruptkoden.
Det var sikkert ikke forståeligt, men jeg er også træt.

--
Andreas Plesner Jacobsen | nominal egg:
Der arbejder for WOL, |    New Yorkerese for expensive.
men taler for sig selv. |

Lars Kyndi Laursen (14-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 14-01-01 23:21

On 14 jan 2001 Andreas Plesner Jacobsen uttered some barely human sounds
which I was able to translate into
<slrn9647kt.39h.apj@dustpuppy.worldonline.dk>:

>Der blev også tabt pakker på efterfølgende hops.

Baseret på mine sporadiske målinger hertil aften, ser der ud til at
telia.net's routere er lidt mere stressede end andre danske udbyderes.

Så, nu varer det nok ikke længe, før Allan Jørgensen melder sig på banen
med en kommentar.

>Yes, pakkerne bliver process routed, når en router skal svare aktivt på
>dem, i modsætning til en pakke der bare fiser igennem; den bliver
>behandlet direkte i interruptkoden.
>Det var sikkert ikke forståeligt, men jeg er også træt.

Klart som blæk.

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Maximus Decimus Meridius: At my signal, unleash hell.

N/A (15-01-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-01-01 09:28



Steen Andersen (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Steen Andersen


Dato : 15-01-01 09:28

Ja, jeg har også luret lidt på det, for det er der, hvor den skifter fra
Stofa til noget med telianet på tracerruten, at tiderne bliver lange.

>Der er bestilt opgradering.

Det lyder godt!

-Steen





Jacob Laugesen (18-01-2001)
Kommentar
Fra : Jacob Laugesen


Dato : 18-01-01 08:10

Jeg sidder selv på stofa i Århus og her er der ikke noget problem nu. Kun
lidt i den anden ende.

5 14 ms 14 ms 13 ms dk-osd-b1-feth0-1-core.orestad.dk.telia.net
[194
..255.239.245]
6 14 ms 14 ms 13 ms 193.45.57.1
7 14 ms 28 ms 27 ms 193.45.4.73
8 28 ms 27 ms 28 ms sto-b2-pos4-0.telia.net [194.17.1.89]
9 124 ms 137 ms 124 ms ny-b2-pos5-3.telia.net [193.45.5.30]
10 124 ms 137 ms 124 ms ny-i4-atm6-0.telia.net [209.95.129.82]
11 152 ms 151 ms 151 ms agis-telia.newyork2.us.telia.net
[206.185.152.5]

12 137 ms 165 ms 137 ms ga016.philadelphia1.us.telia.net
[206.84.233.10]

13 151 ms 151 ms 179 ms a2-0.58.pennsauken1.us.telia.net
[206.185.158.10
]
14 164 ms 165 ms 151 ms 2-sprint-nap.home.net [192.157.69.16]
15 164 ms 165 ms 165 ms c1-pos9-0.cmdnnj1.home.net [24.7.72.109]
16 233 ms 220 ms 233 ms c2-pos4-0.snjsca1.home.net [24.7.69.33]
17 234 ms 220 ms 233 ms c1-pos10-0.snjsca1.home.net [24.7.76.81]
18 193 ms 206 ms 206 ms bb2-pos1-0.paix.nap.home.net [24.7.74.170]
19 * * * Forespørgsel fik timeout.
20 * * * Forespørgsel fik timeout.
21 233 ms 234 ms 233 ms fibs.com [64.232.211.111]

Sporing fuldført.


"Steen Andersen" <steen@dbs.dk> skrev i en meddelelse
news:Zuy86.1$2r2.47@news101.telia.com...
> Ja, jeg har også luret lidt på det, for det er der, hvor den skifter fra
> Stofa til noget med telianet på tracerruten, at tiderne bliver lange.
>
> >Der er bestilt opgradering.
>
> Det lyder godt!
>
> -Steen
>
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste