/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Fejlretning i særklasse...
Fra : Ralph Olsen


Dato : 31-12-00 16:22

Well, TeleDanmark har fejlretning i særklasse.

Read about it here:

http://tdksuckz.homepage.dk/


/Ralph Olsen



 
 
Knud Gert Ellentoft (31-12-2000)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 31-12-00 17:32

Sun, 31 Dec 2000 16:21:42 +0100, skrev "Ralph Olsen"
<Ralph@rudekuvert.dk>:

>Well, TeleDanmark har fejlretning i særklasse.

Hører vidst hjemme i news:dk.edb.internet.udbydere.ris+ros og ikke
her.
Fut til denne gruppe.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -
Sidst opdateret 21.12.2000 og er kun i sin spæde start.

Peter Pedersen (01-01-2001)
Kommentar
Fra : Peter Pedersen


Dato : 01-01-01 11:30

"Ralph Olsen" <Ralph@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse
news:92nj10$1bv4$1@news.cybercity.dk...
> Well, TeleDanmark har fejlretning i særklasse.
>
> Read about it here:
>
> http://tdksuckz.homepage.dk/
>
>
> /Ralph Olsen

Hvis det er dig der har skrevet brevet, har du så fået noget response fra
det endnu?

/peter




Peter Pedersen (01-01-2001)
Kommentar
Fra : Peter Pedersen


Dato : 01-01-01 12:41

> Hvis det er dig der har skrevet brevet, har du så fået noget response fra
det endnu?
>
> /peter

Jeg mente selfølgelig ikke "fra det" med "på det"

/peter



Someone (01-01-2001)
Kommentar
Fra : Someone


Dato : 01-01-01 15:12

On Sun, 31 Dec 2000 16:21:42 +0100, "Ralph Olsen"
<Ralph@rudekuvert.dk> wrote:

>Well, TeleDanmark har fejlretning i særklasse.
>
>Read about it here:
>
>http://tdksuckz.homepage.dk/

Et meget fint konverteret Word dokument du der har smidt - Der er dog
en enkelt header fra Word der falder meget i øjnene...

<o:Author>Ralph Olsen</o:Author>
<o:Template>Normal</o:Template>
<o:LastAuthor>Ralph Olsen</o:LastAuthor>
<o:Revision>4</o:Revision>
<o:TotalTime>27</o:TotalTime>
<o:Created>2000-12-31T14:28:00Z</o:Created>
<o:LastSaved>2000-12-31T14:55:00Z</o:LastSaved>
<o:Pages>2</o:Pages>
<o:Words>547</o:Words>
<o:Characters>3120</o:Characters>
<o:Company>CyberCity Internet</o:Company>

....nemlig at der står "CiberCity Internet" under "Company"!?


Peter Pedersen (01-01-2001)
Kommentar
Fra : Peter Pedersen


Dato : 01-01-01 15:49

Ja, og nyheden er posten via Cyber City

Path: news.tele.dk!212.242.40.196!news.cybercity.dk!not-for-mail
From: "Ralph Olsen" <Ralph@rudekuvert.dk>
Newsgroups: dk.edb.internet.udbydere,dk.edb.internet.udbydere.xdsl
Subject: Fejlretning i særklasse...
Date: Sun, 31 Dec 2000 16:21:42 +0100
Organization: CyberCity Internet
Lines: 10
Message-ID: <92nj10$1bv4$1@news.cybercity.dk>
NNTP-Posting-Host: msx-lyn-13-33.ppp.cybercity.dk
X-Trace: news.cybercity.dk 978276192 45028 212.242.14.34 (31 Dec 2000
15:23:12 GMT)
X-Complaints-To: abuse@cybercity.dk
NNTP-Posting-Date: 31 Dec 2000 15:23:12 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
Xref: news.tele.dk dk.edb.internet.udbydere:52827
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:10579

Meget mystisk hmmmmm

/peter



N/A (01-01-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 01-01-01 15:59



Peter Pedersen (01-01-2001)
Kommentar
Fra : Peter Pedersen


Dato : 01-01-01 15:59

Nej slet ikke jeg måtte bare følge op på Knud Gert Ellentoft's indlæg som på
en eller anden måde mistænkeliggjorde dine hensigter.

/peter

"Ralph Olsen" <Ralph@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse
news:92q5kd$1rrs$1@news.cybercity.dk...
> Jepper, når mit adsl ikke virker bruger jeg en ISDN opkobling,
> jeg har gennem CyberCity. Er der noget galt i det?
>
> /Ralph
>
> Peter Pedersen <*.pdp@mailme.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:92q5eq$f1a$1@news.inet.tele.dk...
> >
> > Path: news.tele.dk!212.242.40.196!news.cybercity.dk!not-for-mail
> > From: "Ralph Olsen" <Ralph@rudekuvert.dk>
> > Newsgroups: dk.edb.internet.udbydere,dk.edb.internet.udbydere.xdsl
> > Subject: Fejlretning i særklasse...
> > Date: Sun, 31 Dec 2000 16:21:42 +0100
> > Organization: CyberCity Internet
> > Lines: 10
> > Message-ID: <92nj10$1bv4$1@news.cybercity.dk>
> > NNTP-Posting-Host: msx-lyn-13-33.ppp.cybercity.dk
> > X-Trace: news.cybercity.dk 978276192 45028 212.242.14.34 (31 Dec 2000
> > 15:23:12 GMT)
> > X-Complaints-To: abuse@cybercity.dk
> > NNTP-Posting-Date: 31 Dec 2000 15:23:12 GMT
> > X-Priority: 3
> > X-MSMail-Priority: Normal
> > X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
> > X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
> > Xref: news.tele.dk dk.edb.internet.udbydere:52827
> > dk.edb.internet.udbydere.xdsl:10579
> >
> > Meget mystisk hmmmmm
> >
> > /peter
> >
> >
>
>



Peter Pedersen (01-01-2001)
Kommentar
Fra : Peter Pedersen


Dato : 01-01-01 16:01

Jeg mente Somone, beklager meget Knud Gert
/peter

"Peter Pedersen" <*.pdp@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:92q61r$hao$1@news.inet.tele.dk...
> Nej slet ikke jeg måtte bare følge op på Knud Gert Ellentoft's indlæg som

> en eller anden måde mistænkeliggjorde dine hensigter.
>
> /peter
>
> "Ralph Olsen" <Ralph@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse
> news:92q5kd$1rrs$1@news.cybercity.dk...
> > Jepper, når mit adsl ikke virker bruger jeg en ISDN opkobling,
> > jeg har gennem CyberCity. Er der noget galt i det?
> >
> > /Ralph
> >
> > Peter Pedersen <*.pdp@mailme.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:92q5eq$f1a$1@news.inet.tele.dk...
> > >
> > > Path: news.tele.dk!212.242.40.196!news.cybercity.dk!not-for-mail
> > > From: "Ralph Olsen" <Ralph@rudekuvert.dk>
> > > Newsgroups: dk.edb.internet.udbydere,dk.edb.internet.udbydere.xdsl
> > > Subject: Fejlretning i særklasse...
> > > Date: Sun, 31 Dec 2000 16:21:42 +0100
> > > Organization: CyberCity Internet
> > > Lines: 10
> > > Message-ID: <92nj10$1bv4$1@news.cybercity.dk>
> > > NNTP-Posting-Host: msx-lyn-13-33.ppp.cybercity.dk
> > > X-Trace: news.cybercity.dk 978276192 45028 212.242.14.34 (31 Dec 2000
> > > 15:23:12 GMT)
> > > X-Complaints-To: abuse@cybercity.dk
> > > NNTP-Posting-Date: 31 Dec 2000 15:23:12 GMT
> > > X-Priority: 3
> > > X-MSMail-Priority: Normal
> > > X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
> > > X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
> > > Xref: news.tele.dk dk.edb.internet.udbydere:52827
> > > dk.edb.internet.udbydere.xdsl:10579
> > >
> > > Meget mystisk hmmmmm
> > >
> > > /peter
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Someone (01-01-2001)
Kommentar
Fra : Someone


Dato : 01-01-01 16:16

On Mon, 1 Jan 2001 15:48:57 +0100, "Peter Pedersen" <*.pdp@mailme.dk>
wrote:

>Ja, og nyheden er posten via Cyber City
[snip]
>Meget mystisk hmmmmm

Er det normalt at man indtaster sin ISP under "Company" når man
installerer Word hvis man kun er kunde? Ikke umiddelbart...

N/A (02-01-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-01-01 15:06



Someone (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Someone


Dato : 02-01-01 15:06

On Mon, 1 Jan 2001 16:24:38 +0100, "Ralph Olsen" <Ralph@rudekuvert.dk>
wrote:

>PS: Mit adsl virker ikke, dit gør. Om jeg arbejde i CC el. ej, kan vel ikke
>ændre på det resultat vel?

Nej - Men du skal huske på hvordan du præsenterede det hele:
Et meget langt brev om hvor dårlig TDK er/var og hvor utilfreds en
kunde du var. Alt dette med en flok "Cybercity Internet" headere hist
og pist...
Og da du ikke selv præsenterede grunden, men kun beklagelserne, måtte
man jo drage sine egne konklusioner.

Morten Kallesøe (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kallesøe


Dato : 03-01-01 00:58

det har da intet med sagen at gøre ?

"Someone" <someone@somewhere.org> wrote in message
news:3a51df8c.298439@news.inet.tele.dk...
> On Mon, 1 Jan 2001 16:24:38 +0100, "Ralph Olsen" <Ralph@rudekuvert.dk>
> wrote:
>
> >PS: Mit adsl virker ikke, dit gør. Om jeg arbejde i CC el. ej, kan vel
ikke
> >ændre på det resultat vel?
>
> Nej - Men du skal huske på hvordan du præsenterede det hele:
> Et meget langt brev om hvor dårlig TDK er/var og hvor utilfreds en
> kunde du var. Alt dette med en flok "Cybercity Internet" headere hist
> og pist...
> Og da du ikke selv præsenterede grunden, men kun beklagelserne, måtte
> man jo drage sine egne konklusioner.



Rea721 (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 03-01-01 01:08

"Morten Kallesøe" <i-own@chicks.dk> skrev

> det har da intet med sagen at gøre ?

Hvad har ikke noget med sagen at gøre??

Hvis du nu lærte at citerer / klippe det væk du ikke svarede
på, kunne man måske forstå meningen første gang

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm



Morten Kallesøe (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kallesøe


Dato : 03-01-01 13:35

du har vel læst hele newsgrp. indlægget inde du svare ik ?

kort tishukommelse er en god ting, synd hvis du har midstede den

"Rea721" <rea721@fabel.dk> wrote in message
news:92tqh5$1rs$1@news.inet.tele.dk...
> "Morten Kallesøe" <i-own@chicks.dk> skrev
>
> > det har da intet med sagen at gøre ?
>
> Hvad har ikke noget med sagen at gøre??
>
> Hvis du nu lærte at citerer / klippe det væk du ikke svarede
> på, kunne man måske forstå meningen første gang
>
> --
> rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
> Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
> http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm
>
>



Rea721 (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 03-01-01 21:23

"Morten Kallesøe" <i-own@chicks.dk> skrev

> du har vel læst hele newsgrp. indlægget inde du svare ik ?

Hvad tror du selv??Men ok...du forstår altså ikke en fin hentydning??

Læs gerne her hvordan man svare / citerer og quoter
news indlæg på en læsevenlig måde
http://www.usenet.dk kig under quoting feks.

> kort tishukommelse er en god ting, synd hvis du har midstede den

*suk*

Fut dk.admin.netikette , da denne debat ikke høre til i disse 2 grupper.

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm




Morten Kjaer Nielsen (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 03-01-01 01:10

"Morten Kallesøe" <i-own@chicks.dk> wrote Wed, 3 Jan 2001 00:57:46
+0100 :

>det har da intet med sagen at gøre ?

Meget, CC kunne være bragt i et dårligt søgelys, idet folk måske
tænker sit når en ISP ansat udtaler sig negativt om en anden ISP.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvv.gummiand.dk/

Tjek ud http://ole.tange.dk/spamsag/ i den gode sags tjeneste

Ralph Olsen (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Ralph Olsen


Dato : 03-01-01 12:52

"Morten Kjaer Nielsen" <mortens.usenet.bovfaelde.fra.14122000@gummiand.dk>
wrote in message news:6dr45t8nnsh50i65o66th1n76e085jeoh6@nntp.gummiand.dk...
> "Morten Kallesøe" <i-own@chicks.dk> wrote Wed, 3 Jan 2001 00:57:46
> +0100 :
>
> >det har da intet med sagen at gøre ?
>
> Meget, CC kunne være bragt i et dårligt søgelys, idet folk måske
> tænker sit når en ISP ansat udtaler sig negativt om en anden ISP.

Her er der bare ikke tale om at jeg har udtalt mig negativt om TDK,
men at jeg blot beskrev hvordan min fejlretningssag var gået, og
i den sammenhæng har flere opfattet det som ren mudderkast mod
TDK.

/Ralph Olsen



Anders Ebbesen (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Anders Ebbesen


Dato : 03-01-01 23:41

"Ralph Olsen" <Ralph@_SPAM_CyberCity.dk> skrev i en meddelelse
news:92v3i0$2nv4$1@news.cybercity.dk...
>
> Her er der bare ikke tale om at jeg har udtalt mig negativt om TDK,

http://tdksuckz.homepage.dk/

"tdksuckz" er altså ikket negativt ladet?

--
Anders Ebbesen
"You could be searching for a personnel file for someone who is over 21 but
under 35, female with a college degree, unmarried and speaks Hindi or Urdu.
Defining a test for this could involve the mother of alle ifs." - Beg. VC++



Morten Kallesøe (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kallesøe


Dato : 03-01-01 13:35

det er da kun fordi folk opfatter det på den forkerte måde

"Morten Kjaer Nielsen" <mortens.usenet.bovfaelde.fra.14122000@gummiand.dk>
wrote in message news:6dr45t8nnsh50i65o66th1n76e085jeoh6@nntp.gummiand.dk...
> "Morten Kallesøe" <i-own@chicks.dk> wrote Wed, 3 Jan 2001 00:57:46
> +0100 :
>
> >det har da intet med sagen at gøre ?
>
> Meget, CC kunne være bragt i et dårligt søgelys, idet folk måske
> tænker sit når en ISP ansat udtaler sig negativt om en anden ISP.
>
>
> --
> Hygge
> Morten , anden er løs, http://vvv.gummiand.dk/
>
> Tjek ud http://ole.tange.dk/spamsag/ i den gode sags tjeneste



Rea721 (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 03-01-01 21:19

"Morten Kallesøe" <i-own@chicks.dk> skrev

> det er da kun fordi folk opfatter det på den forkerte måde

Ok....vil du så være så venlig at "tolke" samtlige indlæg.

Nåå spøg til side.
Og hvem har så problemet...ham der sender et indlæg der kan tolkes
(misfortolkes) eller ham der læser det???

Fut dk.admin.netikette , da debatten ikke høre til i disse 2 grupper.

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm




N/A (01-01-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 01-01-01 16:04



Peter Pedersen (01-01-2001)
Kommentar
Fra : Peter Pedersen


Dato : 01-01-01 16:04


"Ralph Olsen" <Ralph@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse
news:92q5be$1r6i$1@news.cybercity.dk...
> Jepper. Det er rigtigt nok, jeg arbejder i CC. Men dette er er skrevet som
> en
> privat NetExpres kunde. Jeg håbede bare at få TeleDanmark til at se, at de
> bliver
> nød til at gøre noget, for at få bedre fejlretningsmetoder.
>
> Jeg har allerede fået en mail fra deres "support/hotline" afd. og de vil
> kontakte mig
> pr. telefon fra imorgen.
>
> Så det ser ud til at en sådan brev sætter gang i tingene.
>
> PS: Godt Nytår.
>
> /Ralph

Men hvorfor vælge en konkurernede udbyder til at hoste din internet
forbindelse? Får man ikke rabat som medarbejder i CC?

Er det fordi CC 's adsl løsning ikke er noget værd?

/peter




Morten Boysen (01-01-2001)
Kommentar
Fra : Morten Boysen


Dato : 01-01-01 18:37

"Peter Pedersen" <*.pdp@mailme.dk> wrote in message
news:92q6b6$i83$1@news.inet.tele.dk...
> Men hvorfor vælge en konkurernede udbyder til at hoste din internet
> forbindelse? Får man ikke rabat som medarbejder i CC?
>
> Er det fordi CC 's adsl løsning ikke er noget værd?

Mon ikke det mest sandsynlige er manglende rå kobber? CybeCity ansatte
skal selvfølgelig også ansøge TDK om dette, præcis ligesom alle andre
kunder.


--
Morten Boysen



Søren Boll Overgaard (01-01-2001)
Kommentar
Fra : Søren Boll Overgaard


Dato : 01-01-01 16:25

On Mon, 1 Jan 2001 15:46:39 +0100, Ralph Olsen wrote:
>Jepper. Det er rigtigt nok, jeg arbejder i CC. Men dette er er skrevet som
>en
>privat NetExpres kunde.

Dine udsagn og denne gruppes fundsats taget i betragt havde det bestemt
været klædeligt hvis du havde oplyst om dit tilhørsforhold.

--

Søren O.

Bjarke Andersen (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 02-01-01 15:37

"Søren Boll Overgaard" <luser@inet.tele.fw1.dk> wrote in message
news:slrn95189p.5vt.luser@bilbo.tolkien.dk...
> On Mon, 1 Jan 2001 15:46:39 +0100, Ralph Olsen wrote:
> >Jepper. Det er rigtigt nok, jeg arbejder i CC. Men dette er er skrevet
som
> >en
> >privat NetExpres kunde.
>
> Dine udsagn og denne gruppes fundsats taget i betragt havde det bestemt
> været klædeligt hvis du havde oplyst om dit tilhørsforhold.

Ikke hvis den anvendte emailadresse er en privat emailadresse og/eller
linjen der er postet fra er en privat linje.

Fordi jeg personligt arbejder i en transportorganisation, skal jeg da heller
ikke gøre verden klar over mit tilhørsforhold når jeg anvender min private
emailadresse.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



N/A (02-01-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-01-01 16:32



Bjarke Andersen (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 02-01-01 16:32

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@nerd.dk> wrote in message
news:slrn953q7j.qbk.apj@dustpuppy.worldonline.dk...
> Hvis du nu læser fundatsen:
>
> --cut--
>
> Udbyderne er mere end velkomne til at deltage i debatten, men gruppen er
> ikke tænkt som en reklamesøjle, og man bør i det hele taget altid
> redegøre for eventuelle tilhørsforhold til en given udbyder, når man
> skriver.
>
> --cut--
>
> Så undgår man også misforståelser som det er sket i dette tilfælde.

Jeg forstår godt at det hjælper på eventuelle misforståelser, men disse
grupper er jo frie grupper lige såvel som Internet er frit for alle. Jeg
syntes bare, selvom jeg kan se det fra fundantsens side, at det er utroligt
at enhver skal redegøre for hvem man egentlig er.

Hvis jeg arbejdede for en ISP, ville jeg da rimelig ofte blive noget pissed,
hvis jeg hele tiden skulle skrive at man repræsenterede altså sig selv og
ikke sit arbejde. Selv kl. 03:53:47.

Men lad det nu være en anden debat vi kan tage senere.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Allan Olesen (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 02-01-01 23:10

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Fordi jeg personligt arbejder i en transportorganisation,

Hvis du nu skrev noget negativt om en konkurrerende
transportorganisation, ville det bestemt klæde dig at gøre opmærksom
på dit tilhørsforhold.


--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Henrik Aarfeldt (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 03-01-01 00:28


"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:92tji4$roc$4@news.inet.tele.dk...
> "Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:
>
> >Fordi jeg personligt arbejder i en transportorganisation,
>
> Hvis du nu skrev noget negativt om en konkurrerende
> transportorganisation, ville det bestemt klæde dig at gøre opmærksom
> på dit tilhørsforhold.
>

Det er da noget vrøvl.

Når man udtaler sig som privat person, hvorfor skal ens firma så pludselig
blandes ind i det ?
Man representerer jo ikke ens firma, men sig selv.

Hvad jeg mener om et emne, det kan min arbejdsgiver da ikke belastes for.
Og det er da absolut ikke sikkert, at jeg har samme mening som mit firma
har.

Derfor er det da fuldstændig irrelevant hvem ens arbejdsgiver er, når man
udtaler sig som privat person.

Jeg er ansat hos Mobilix, og jeg har en privat mening om f.eks TDK, ligesom
alle andre har det.
Og det vil sige, at fordi jeg har denne arbejdsgiver, så må jeg pludselig
ikke tilkendegive min private mening mere, uden at den så sættes lig med min
arbejdsgiver ?
Det vil da blive endnu værre, hvis jeg så endda oplyste at jeg var ansat hos
Mobilix, så tror folk jo netop at det er firmaets holdning jeg giver udtryk
for.

Så lad nu folk have deres egne meninger, uanset tilhørsforhold.

-riv-



Morten Kjaer Nielsen (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 03-01-01 00:47

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote Wed, 3 Jan 2001 00:27:50
+0100 :

>Man representerer jo ikke ens firma, men sig selv.

Man vil aldrig komme uden om et tilhørsforhold[3], og derfor bør man
oplyse folk om dette tilhørs forhold når man udtaler sig.

Vi ser engang imellem ISP ansatte som ikke har forstået det hellige
kodex at man ikke kaster mudder mod konkurrenterne[1], hvorfor det
er blevet nødvendigt for ISP ansatte at beskrive deres
tilhørsforhold til en given ISP.

I dette tilfælde hvor en ansat ved en ISP beskriver et meget
negativt forhold til en anden ISP, vil den ISP den ansatte er ved,
kunne tiltænkes at stå bag[2] postingen.

Personen her har altså bragt sig selv og den ISP han er ansat ved i
et meget dårligt søgelys, noget hans arbejdsgiver formodentlig ikke
er positivt indstillet overfor.

Derfor bør man altid skriver omkring sit tilhørsforhold, således man
undgår at bringe tilhørsforholdet i et dårligt søgelys, samt for at
give modtagerne af budskabet mulighed for at vurdere sagligheden i
budskabet.

Dette være sig gældende om man er ISP ansat eller ansat ved en
vognmandsforretning og taler negativt om en anden
vognmandsforretning.

Jeg FUTter til dk.admin.netikette , hvor denne debat mere hører til.






[1] Religion er vist nok undtaget
[2] Det tror jeg nu ikke er tilfældet her.
[3] Jeg har også et til en ISP.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvvvvv.gummiand.dk/
- Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for dig.
- Tjek ud http://ole.tange.dk/spamsag/ i den gode sags tjeneste.

Morten Kjaer Nielsen (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 03-01-01 00:49

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote Wed, 3 Jan 2001 00:27:50
+0100 :

>Jeg er ansat hos Mobilix

Undskyld jeg spørger så personligt, men er du ansat og får løn ved
Mobilix, eller ved en af deres samarbejdspartnere ?


(Jeg mindes at huske du var/er ansat ved en samarbejdspartner til
f.eks. flere danske ISP´er).

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvv.gummiand.dk/

Tjek ud http://ole.tange.dk/spamsag/ i den gode sags tjeneste

Henrik Aarfeldt (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 03-01-01 22:37


"Morten Kjaer Nielsen" <mortens.usenet.bovfaelde.fra.14122000@gummiand.dk>
skrev i en meddelelse
>
> Undskyld jeg spørger så personligt, men er du ansat og får løn ved
> Mobilix,

Ja, i en gruppe der hedder Data Maintenance Team.
Laver opsæt af LL'er, typisk 2Mbps'ere, til business kunder.
Dvs jeg laver trails fra vores pop og ind til vores DAS gennem
SDH-netværket, konfigurerer Transmux-kort og routeren til kunden.
Samt vedligehold + overvågning af existerende kunder.

> (Jeg mindes at huske du var/er ansat ved en samarbejdspartner til
> f.eks. flere danske ISP´er).

Min skumle fortid hos Kemp & Lauritzen, hvor jeg var i Data-afdelingen i 16
år.
Jeg var dog hjemme uden for arbejdstid..

Håber det er svar nok.

Mvh HA.



Morten Kjaer Nielsen (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 03-01-01 23:42

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote Wed, 3 Jan 2001 22:37:09
+0100 :

>Håber det er svar nok.

Det kan du lige tro det var, det er altid rart at få præciseret
hvilket tilhørsforhold folk har, så man også har en chance for at
vurdere i hvilket lys deres holdning kan ses


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvvvvv.gummiand.dk/
- Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for dig.
- Tjek ud http://ole.tange.dk/spamsag/ i den gode sags tjeneste.

Bjarke Hansen (01-01-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 01-01-01 16:24

> Read about it here:
>
> http://tdksuckz.homepage.dk/
>

hmmm,,,,,,

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.


----------------------------------------------------------------------------
----

Apache/1.3.9 Server at tdksuckz.homepage.dk Port 80





Niels Callesøe (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 02-01-01 01:47

Bjarke Hansen wrote in <Di146.12567$Ru.77570@twister.sunsite.dk>:

>Forbidden
>You don't have permission to access / on this server.

Skal vi ikke regne med at siden er blevet taget ned af
"virksomhedshensyn"?

Jeg kan synes hvad jeg vil om CC - positivt såvel som negativt - men
hvis jeg skrev noget lignende om dem på en hjemmeside der tilhørte mig,
ville min arbejdsgiver (TDC Internet) nok trække mig rimeligt hårdt i
øret...

Det er alt andet lige ikke så god forretningsskik at en virksomheds
medarbejdere udtaler sig i stærke vendinger om konkurrenter eller
samarbejdspartnere.

Hvorfor føres denne debat i øvrigt i 2 grupper samtidigt?

XFUT: dk.edb.internet.udbydere

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:
http://www.spacefish.net/nica/disclaim.php3

Ralph Olsen (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Ralph Olsen


Dato : 02-01-01 09:51

"Niels Callesøe" <SPAM.niels2000.FILTER@mail.dk> wrote in message
news:Xns901D14B004k5j6h4jk3@194.182.148.146...
> Bjarke Hansen wrote in <Di146.12567$Ru.77570@twister.sunsite.dk>:
>
> >Forbidden
> >You don't have permission to access / on this server.
>
> Skal vi ikke regne med at siden er blevet taget ned af
> "virksomhedshensyn"?
>
> Jeg kan synes hvad jeg vil om CC - positivt såvel som negativt - men
> hvis jeg skrev noget lignende om dem på en hjemmeside der tilhørte mig,
> ville min arbejdsgiver (TDC Internet) nok trække mig rimeligt hårdt i
> øret...

Da folk tog det som en direkte konfrontation mellem Cc og TDk,
valgte jeg at fjerne siden af den hensyn.

CyberCity har ikke trukket mig hårdt i øret, men såfrem jeg
lod siden ligge, kunne det hurtigt udvikle sig i en retning, som
hverken ville komme mig, CyberCity eller TDk tilgode, også
kunne mine ørene nok godt blive røde.

> Det er alt andet lige ikke så god forretningsskik at en virksomheds
> medarbejdere udtaler sig i stærke vendinger om konkurrenter eller
> samarbejdspartnere.

Præsis. CyberCity og TeleDanmark arbejder meget sammen i det daglige
arbejde.

> Hvorfor føres denne debat i øvrigt i 2 grupper samtidigt?
> XFUT: dk.edb.internet.udbydere

Sådan har det bare udviklet sig. =)

PS. jeg skriver fra min arbejdsplads, men dette
er stadig en privat sag.

/Ralph Olsen




N/A (03-01-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 03-01-01 00:59



Morten Kallesøe (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kallesøe


Dato : 03-01-01 00:59

det er da totalt lige gyldigt om du arbejde hos world online eller cc

"Ralph Olsen" <Ralph@rudekuvert.dk> wrote in message
news:92q7tj$22h5$1@news.cybercity.dk...
> Jepper, slettede siden, da folk brokkede sig over jeg arbejde i CC.
>
> /Ralph
>
> PS: hvis du gerne vil læse min sag, så smid en mail.
>
>
> Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:Di146.12567$Ru.77570@twister.sunsite.dk...
> > > Read about it here:
> > >
> > > http://tdksuckz.homepage.dk/
> > >
> >
> > hmmm,,,,,,
> >
> > Forbidden
> > You don't have permission to access / on this server.
> >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> --
> > ----
> >
> > Apache/1.3.9 Server at tdksuckz.homepage.dk Port 80
> >
> >
> >
> >
>
>



Morten Kjaer Nielsen (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 03-01-01 01:09

"Morten Kallesøe" <i-own@chicks.dk> wrote Wed, 3 Jan 2001 00:59:09
+0100 :

>det er da totalt lige gyldigt om du arbejde hos world online eller cc

Nej, ikke hvis man pisser over hækken.

Kunne du ikke gøre en indsats for at læse
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html , tak skal du have

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvvvvv.gummiand.dk/
- Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for dig.
- Tjek ud http://ole.tange.dk/spamsag/ i den gode sags tjeneste.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste