/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Nu fyrer Tiscali halvdelen af medarbejdern~
Fra : Christian Thorsen


Dato : 19-09-02 10:34

Tiscali har gennem det sidste stykke tid haft en utrolig dårlig
kundeservice!
Jeg har ikke indtrykket af, at det er medarbejdernes skyld.

Efter at have snakket med en kilde i Tiscali, har jeg fundet ud af, at det
skyldes:

1) Underbemanding
2) Beslutninger omkring diverse omlænginger (dikteret fra moderselskabet)

Disse to kombinationer medfører dårligt image + kundeflugt!

At man så fra udlandets side beslutter at fyre halvdelen af medarbejderne
gør jeg sleksabet lidt komisk!

Det må da være utilfredsstillende at være medarbejder et sådan sted!

Heldigvis har kunderne et frit valg og kan vælge en anden udbyder!










 
 
Brian B. Christensen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Brian B. Christensen


Dato : 19-09-02 10:52

On Thu, 19 Sep 2002 11:34:24 +0200, "Christian Thorsen"
<send.svar.her.i.gruppen@hotmail.com> wrote:

>At man så fra udlandets side beslutter at fyre halvdelen af medarbejderne
>gør jeg sleksabet lidt komisk!

Hvorfor, med kun halvdelen af de oprindelige medarbejdere, må det da
være dobbelt så hurtigt at finde den rigtige person. Så nu skal man
kun vente 1 time i telefonen.

>Det må da være utilfredsstillende at være medarbejder et sådan sted!

Det bestemmer man jo selv om man vil være.

>Heldigvis har kunderne et frit valg og kan vælge en anden udbyder!

Medarbejderne kan da også skifte.

Mvh. Brian
--
Min private babeside - nu med IPIX billeder.
http://www.patricia-brinch.dk
(Ved e-mail, slet 2xBEDSTE)

Christian Thorsen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Thorsen


Dato : 19-09-02 20:35

> Det bestemmer man jo selv om man vil være.

Det har du ret i!

> Medarbejderne kan da også skifte.

Det er de også ved...
Kun de dårligtse medarbejdere er nødt til at blive tilbage...



Peter Larsen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 22-09-02 10:40

> Kun de dårligtse medarbejdere er nødt til at blive tilbage...

Det er nu godt nok unfair at sige..


--
Regards, Peter Larsen




Bjørn Jørvad (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 22-09-02 11:00


"Peter Larsen" <mail@czar.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8d90fc$0$66791$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Kun de dårligtse medarbejdere er nødt til at blive tilbage...
>
> Det er nu godt nok unfair at sige..

100% enig.

Vedkommende skal såmen nok selv prøve at komme i situationen engang.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Ivar Madsen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 22-09-02 12:32

On Sun, 22 Sep 2002 11:40:00 +0200, "Peter Larsen" <mail@czar.dk>
wrote:

>> Kun de dårligtse medarbejdere er nødt til at blive tilbage...
>Det er nu godt nok unfair at sige..

Det kommer an på hvilket lys man vælger at se det i, hvis alle
medarbejder ønsker at forlade den synkende skude, så er det kun de
dygtigeste det vil lykkes for, for der hvor de skal flygte hen, kender
de sitvasionen[1] og hvis de i det hele taget skal bruge folk, så
vælger de de bedste de kan få.
På den anden side, så vil en stor del af de bedste også vide at de er
de bedste og føler sig ikke truet, heller ikke selvom det er 50% af
medarbejder staben der skal ud, og en del af dem ønsker deres
arbejdsplads skal gå godt, og vil gerne være med til at forbedre
forholdene.


[1] den var slem, men jeg kunne sku ikke lige finde et andet passende
ord,,,

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Bjørn Jørvad (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 19-09-02 10:55


"Christian Thorsen" <send.svar.her.i.gruppen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:amc5ng$4kqtu$1@ID-139211.news.dfncis.de...

KLIP

> Det må da være utilfredsstillende at være medarbejder et sådan sted!

Du og din kilde har overvejet at for at være ansat i en virksomhed, skal
samme præstere et overskud...for at have medarbejdere ansat..ellers bliver
selskabet malet orange..?

Gad vide om samtlige kommunikationsselskabers medarbejdere går i
sympatistrejke over fyringerne...?

--
Mvh
Hr. Bjørn



Christian Thorsen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Thorsen


Dato : 19-09-02 20:34

> Du og din kilde har overvejet at for at være ansat i en virksomhed, skal
> samme præstere et overskud...

Ja, men det er en fordel at have kunder for at tjene penge!

Iøjeblikket er kunderne ved at skifte FRA Tiscali!





Bjørn Jørvad (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 19-09-02 21:32


"Christian Thorsen" <send.svar.her.i.gruppen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:amd8t2$4lm6v$1@ID-139211.news.dfncis.de...

KLIP

> Ja, men det er en fordel at have kunder for at tjene penge!

Det har du 100% ret i.

> Iøjeblikket er kunderne ved at skifte FRA Tiscali!

Det er der en grund til. Du kan ikke poste orange penge i en virksomhed hele
tiden. Burn raten er blevet al, al for høj.

Så festen må stoppe.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Bertel Lund Hansen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-09-02 11:05

Christian Thorsen skrev:

>Disse to kombinationer medfører dårligt image + kundeflugt!

Tiscali ... dårligt Image ... det ligner en joke.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Peter B. Juul (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 19-09-02 11:26

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> writes:

> >Disse to kombinationer medfører dårligt image + kundeflugt!
>
> Tiscali ... dårligt Image ... det ligner en joke.

Ja. Og jeg der troede, at Tiscali's gik efter at have et image hvor de
fik hele verden online.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Eh-Fniller (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Eh-Fniller


Dato : 19-09-02 14:28

Peter B. Juul wrote:

>
> Ja. Og jeg der troede, at Tiscali's gik efter at have et image hvor de
> fik hele verden online.
>


Gør de da oxo... altså med den dårlige smag i munden

EH


Flemming Rubini (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 19-09-02 15:47

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote:
> Christian Thorsen skrev:
>
> >Disse to kombinationer medfører dårligt image + kundeflugt!
>
> Tiscali ... dårligt Image ... det ligner en joke.
Godt set! ROFL



vh rubini@image.dk

Ivar Madsen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 19-09-02 17:44

On Thu, 19 Sep 2002 12:05:10 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Tiscali ... dårligt Image ... det ligner en joke.

Ikke mindst da selskabet tiderliger hed Image, og havde et godt
image,,,
Frank, hvorfor skulle du dog sælge det selskab,,,

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

JH (19-09-2002)
Kommentar
Fra : JH


Dato : 19-09-02 18:23


"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:3kvjou482pptjq84p1ujd94sket7363cf6@4ax.com...
> On Thu, 19 Sep 2002 12:05:10 +0200, Bertel Lund Hansen
> <nospam@lundhansen.dk> wrote:
>
> >Tiscali ... dårligt Image ... det ligner en joke.
>
> Ikke mindst da selskabet tiderliger hed Image, og havde et godt
> image,,,
> Frank, hvorfor skulle du dog sælge det selskab,,,
>


Man må da håbe at det er de uduelige folk, som sidder i
Tiscali's administrations- og regnskabsafdeling,
der er blevet fyret.

JH



Ivar Madsen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 19-09-02 19:06

On Thu, 19 Sep 2002 19:22:50 +0200, "JH" <nospamos@eurosport.com>
wrote:

>Man må da håbe at det er de uduelige folk, som sidder i
>Tiscali's administrations- og regnskabsafdeling,
>der er blevet fyret.

Ja, sker det, så er det af det gode,,,

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Rudi Stegen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 19-09-02 20:16

Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Frank, hvorfor skulle du dog sælge det selskab,,,

For at få penge til Telmore og ikke mindst sin elskede Ferrari

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Dino (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 19-09-02 20:53

Den 19-9 2002 skrev Rudi Stegen i dk.edb.internet.udbydere:

> Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
>
>> Frank, hvorfor skulle du dog sælge det selskab,,,
>
> For at få penge til Telmore og ikke mindst sin elskede Ferrari

Og et nyt slips??

--
Dino

Verdens største samling af danske
scripts og moduler til Hamsteren

<http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html>

Ivar Madsen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 19-09-02 21:08

On Thu, 19 Sep 2002 21:16:00 +0200, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>> Frank, hvorfor skulle du dog sælge det selskab,,,
>
>For at få penge til Telmore

DET tror jeg ikke, der gik for lang tid til at det kan have været
planen, og desuden så kunne han have startet mobil op selvom han havde
Image. Spørgsmålet er nærmer om han kunne have invisteret i ADSL på
den måde firmaet har gjort,,,

>og ikke mindst sin elskede Ferrari

Har han sådan en.

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Bertel Lund Hansen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-09-02 21:16

Ivar Madsen skrev:

>DET tror jeg ikke, der gik for lang tid til at det kan have været
>planen, og desuden så kunne han have startet mobil op selvom han havde
>Image.

Jeg tror - uden at kende ret meget til ham - at Frank er en
iværksættertype der sælger ud når firmaet er sat på skinner. Jeg
husker dengang jeg havde elektrisk tog. Det var ikke sjovt ret
længe bare at køre med det. Det skægge var at splitte skinnerne
og bygge en helt ny bane.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Bjørn Jørvad (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 19-09-02 21:34


"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:i1ckouom3ajv0ab20nr2u9f418nbi64e0a@news.telia.dk...

KLIP

> Jeg tror - uden at kende ret meget til ham - at Frank er en
> iværksættertype der sælger ud når firmaet er sat på skinner. Jeg
> husker dengang jeg havde elektrisk tog. Det var ikke sjovt ret
> længe bare at køre med det. Det skægge var at splitte skinnerne
> og bygge en helt ny bane.

Det skulle du prøve at tage op igen....blot skal det være alvor og ikke leg.

Du må da have forudsætningen for at vise andre, hvordan *det* skal gøres.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Rudi Stegen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 19-09-02 22:27

Hej Bertel Lund Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg tror - uden at kende ret meget til ham - at Frank er en
> iværksættertype der sælger ud når firmaet er sat på skinner.

Eller/og måske typen der kan lide det nære og personlige samt have mere
eller mindre fuld kontrol. (Dette er naturligvis også blot et gæt, da
jeg heller ikke kender ham andet via nyhedsgrupper).

ISP-firmaer er i dag vel af en art, hvor man pga. voldsomt stigende
investeringer (DSL o.m.a.) næsten nødvendigvis skal vokse til en vis
størrelse eller lukke butikken.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Bjørn Jørvad (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 19-09-02 22:35


"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns928EEE9A12A0ERudiStegen@dknews.tiscali.dk...

KLIP

> Eller/og måske typen der kan lide det nære og personlige samt have mere
> eller mindre fuld kontrol. (Dette er naturligvis også blot et gæt, da
> jeg heller ikke kender ham andet via nyhedsgrupper).

Uden at kende manden overhovedet, tor jeg nu ikke det er romantikken, der
driver en forretningsmand, men det at tjene penge.

Det at tjene penge kan så godt være romantisk.

Håber blot at manden ikke hat satset alle sine sparepenge (læs: fortjeneste)
i Telmore. Den bliver ikke så nem at sælge, da tinderne har forandret sig
dramatisk.

Festen er slut. Nu skal der vises indtjeningsresultater, ellers er
virksomheden værdiløs.

Morsomt nok er markedet rimeligt homogent og ganske lille ifht. udlandet, så
kunde-/emnemassen er ret begrænset.

En ganske spænden tanke er er at et marked som Danmark, mente man kunne bære
4 - 8 udbydere med sammenlagt flere medarbejder end de hendengangne danske
teleselskaber.

De højere læreanstalter har ikke uddannet cand.merc og lignende
forgæves...:)

Nå....værdien af aktierne er nok blot stærkt undervurderet....!...!!...

--
Mvh
Hr. Bjørn



Ivar Madsen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 19-09-02 22:45

On Thu, 19 Sep 2002 23:34:37 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:

>Festen er slut. Nu skal der vises indtjeningsresultater, ellers er
>virksomheden værdiløs.

Faktisk mener jeg at Telemore er en af de få i branchen, der tjæner
penge,,,

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Bjørn Jørvad (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 19-09-02 22:48


"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:39hkougqa60kp3t6g8sq6o2buia0ibbh42@4ax.com...

KLIP

> Faktisk mener jeg at Telemore er en af de få i branchen, der tjæner
> penge,,,

Har ikke chekket, men når du siger det, skal det nok passe.

Måske det så er tid for manden at gøre endnu et rigtig godt salg, da G3
lader vente temmelig længe på sig.

Forbrugeren er nok ikke rede til at betale prisen.....eller...?

--
Mvh
Hr. Bjørn





Ivar Madsen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 19-09-02 22:57

On Thu, 19 Sep 2002 23:47:53 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:

>> Faktisk mener jeg at Telemore er en af de få i branchen, der tjæner
>> penge,,,
>Har ikke chekket, men når du siger det, skal det nok passe.

Nu måtte jeg jo lige undersøge sagen,,,
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=15168

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Bjørn Jørvad (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 19-09-02 23:02


"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:a0ikougu229kl8mi8h0ikv5lt3iulr0dvr@4ax.com...

KLIP

> Nu måtte jeg jo lige undersøge sagen,,,

Det passer sda meget godt ind i vores "mønster"/lille snak.....
tilsyneladende får selskabet et nul (0) i samlet resultat, hvilket er ganske
godt for *den* branche.

Så må tiden vise om Telmore bliver til evt. Telia.

En skam Telmore ikke er børsnoteret...

--
Mvh
Hr. Bjørn



Bjørn Jørvad (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 19-09-02 23:15


"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8a4955$0$95096$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

KLIP

> Det passer sda meget godt ind i vores "mønster"/lille snak.....
> tilsyneladende får selskabet et nul (0) i samlet resultat, hvilket er
ganske
> godt for *den* branche.

Tillæg:

Nu fik du mig til at nærlæse artiklen.

Som skrevet står, har selskabet rundet 150.000 abb.

Lad os antage at hver abb. omsætter for 500 kr. pr. måned.

Hvad giver det i samlet omsætning og hvad er dækningsgraden, når vi "kender"
resultatet (20 mill. kr.) ...?

--
Mvh
Hr. Bjørn



rea721 (19-09-2002)
Kommentar
Fra : rea721


Dato : 19-09-02 23:37

Bjørn Jørvad wrote:
-snip-

´Så er det vist på tide at finde en relevant gruppe :)

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.


Bjørn Jørvad (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 19-09-02 23:40


"rea721" <leon@721.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8a51a4$0$95104$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

KLIP

> ´Så er det vist på tide at finde en relevant gruppe :)

Det kan du have ganske ret i.

Det er blevet personligt.

PS: Rønnebærerne er sure blandt branchens ansatte.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Peter B. Juul (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 20-09-02 07:09

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> writes:

> PS: Rønnebærerne er sure blandt branchens ansatte.

Jeg forstår ikke, hvor du ser sure rønnebær. Frank har en Ferrari. Jeg
har en Volvo. Klaus Ellegaard har et S-tog. Det er konstateringer,
ikke sure rønnebær.

--
Peter B. Juul, o.-.o "når nattehimmelen er mørk bag stjernerne,
The RockBear. ((^)) så er det fordi nattehimmelen er dækket
I speak only 0}._.{0 af 'sorte huller'"
for myself. O/ \O -POK

Bertel Lund Hansen (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 20-09-02 10:53

Peter B. Juul skrev:

>Jeg forstår ikke, hvor du ser sure rønnebær. Frank har en Ferrari. Jeg
>har en Volvo. Klaus Ellegaard har et S-tog. Det er konstateringer,
>ikke sure rønnebær.

Jeg har en cykel. Hvis jehg blev tilbudt at bytte den lige over
for en Ferrari, ville jeg med glæde sige ja tak, sælge Ferrarien
og købe en ny cykel magen til.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Bjørn Jørvad (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 20-09-02 11:17


"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:5vrloukdn501dtakoarf3r0chmp2gkpke4@news.telia.dk...

KLIP

> Jeg har en cykel. Hvis jehg blev tilbudt at bytte den lige over
> for en Ferrari, ville jeg med glæde sige ja tak, sælge Ferrarien
> og købe en ny cykel magen til.

Tjaeee.. ingen ting kommer af ingen ting .... bortset fra lommeuld.

Der er ikke nogen som bliver tilbudt en Ferrari.....man arbejder sig til
den..!

--
Mvh
Hr. Bjørn



Klaus Ellegaard (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 20-09-02 11:19

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> writes:

>Tjaeee.. ingen ting kommer af ingen ting .... bortset fra lommeuld.

>Der er ikke nogen som bliver tilbudt en Ferrari.....man arbejder sig til
>den..!

Medmindre man altså tror på reklamerne og derfor cykler voldsomt
rundt i ambassadekvarteret

Mvh.
   Klaus.

Bjørn Jørvad (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 20-09-02 11:22


"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse
news:amesmf$mgj$1@katie.ellegaard.dk...

KLIP

> Medmindre man altså tror på reklamerne og derfor cykler voldsomt
> rundt i ambassadekvarteret

ROFL....

--
Mvh
Hr. Bjørn







Thomas (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 20-09-02 11:57

Bertel Lund Hansen wrote:
>
> Jeg har en cykel. Hvis jehg blev tilbudt at bytte den lige over
> for en Ferrari, ville jeg med glæde sige ja tak, sælge Ferrarien
> og købe en ny cykel magen til.

Kan man få cykler der ligner en Ferrari ? :)

--
Don't waste space

Ivar Madsen (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 20-09-02 15:31

On 20 Sep 2002 08:08:45 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Jeg forstår ikke, hvor du ser sure rønnebær. Frank har en Ferrari. Jeg
>har en Volvo. Klaus Ellegaard har et S-tog. Det er konstateringer,
>ikke sure rønnebær.

Og jeg har en Ford, men køre mest i Mercedes

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Knud Gert Ellentoft (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 20-09-02 16:48

Fri, 20 Sep 2002 16:30:30 +0200, skrev Ivar Madsen
<news-23-08-02@milli.dk>:

>Og jeg har en Ford, men køre mest i Mercedes

Ja, jeg kører også mest Mercedes - og så har jeg endda chaufør
på.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Ivar Madsen (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 20-09-02 17:11

On Fri, 20 Sep 2002 17:47:45 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>>Og jeg har en Ford, men køre mest i Mercedes
>Ja, jeg kører også mest Mercedes - og så har jeg endda chaufør
>på.

Jeg er godtnok min egen chauffør.

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Flemming Joensson (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 20-09-02 12:32

Ivar Madsen <news-23-08-02@milli.dk> wrote in
news:a0ikougu229kl8mi8h0ikv5lt3iulr0dvr@4ax.com:

>>Har ikke chekket, men når du siger det, skal det nok passe.
>
> Nu måtte jeg jo lige undersøge sagen,,,
> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=15168
>

Denne her er lidt nyere, og der er overskuddet vurderet til at blive 25
mill.

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=15497

Mvh
Flemming

Bjørn Jørvad (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 21-09-02 11:44


"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns928F89A7BD720joenssoncsaucdk@130.225.247.90...

KLIP

> Denne her er lidt nyere, og der er overskuddet vurderet til at blive 25
> mill.

Det er fint. Så er der sorte tal på bundlinien.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Flemming Joensson (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 22-09-02 19:43

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote in
news:3d8c4d88$0$95118$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

>> Denne her er lidt nyere, og der er overskuddet vurderet til at
>> blive 25 mill.
>
> Det er fint. Så er der sorte tal på bundlinien.

Jeps, det ender jo med at de får tjent opstart osv. ind allerede efter
2 år. Ham Frank fætteren er vist ikke helt tabt bag en vogn.

Flemming

Bjørn Jørvad (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 22-09-02 19:54


"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9291D2B145A8joenssoncsaucdk@130.225.247.90...

KLIP

> Jeps, det ender jo med at de får tjent opstart osv. ind allerede efter
> 2 år. Ham Frank fætteren er vist ikke helt tabt bag en vogn.

Det vil jeg bestemt håbe han/virksomheden gør.

Vi kan ikke få for mange veldrevne selskaber i Danmark.

Nu har direktøren jo selv tilført os lidt officielle tal/oplysninger.

Vi ved at virksomheden har over 150.000 abb.

Jeg antog tidligere at hver abb. omsatte for 500 kr. pr/md.

Det giver en samlet omsætning på 150.000x500x12 = 900 mill. kr. og et
dækningsgrad på 25mill:900mill = 2,8 %.

Såfremt omsætningen passer er det ganske pænt med ca. 3%.

Der er blot ét "aber dabei"....virksomheden optræder ikke på top 500 listen
i Danmark.

Enten er omsætningen pr. kunde væsentlig lavere eller også er der temmelig
mange "døde" abb.

Som andre har nævnt, er virksomheden heller ikke specifikt nævnt af
Telestyrelsen.

Så for at få et bedre indblik af virksomheden, ville yderligere oplysninger
fra Direktøren kunne hjælpe på indsigten.

Jeg ved såmen godt dette ikke er normal kotume.

PS: Bertel mangler som vanligt (når det gælder mig) at svare på mit
spørgsmål.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Ivar Madsen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 22-09-02 20:31

On Sun, 22 Sep 2002 20:54:28 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:

>Enten er omsætningen pr. kunde væsentlig lavere eller også er der temmelig
>mange "døde" abb.

Jeg tror at hovedeparten af kunderne omsætter et stykke under det
halve.

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Bjørn Jørvad (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 22-09-02 20:40


"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:1i6sou8fvodj83evu4sghdcsenv7tl4r07@4ax.com...

KLIP

> Jeg tror at hovedeparten af kunderne omsætter et stykke under det
> halve.

Da jeg ikke kender omsætningen, kan jeg kun gætte....

Halverer du omsætningen pr. kunde får du jo 450 mill kr. og ca 6% i
dækningsgrad.

En fjerdel omsætning pr. kunde giver 225 mill kr. og 12% i dækningsgrad.

Virksomheden skal ikke investere i transmissionsudstyr, da de selv oplyser
at anvende TDC´s sendenet.

Skal virksomheden annoncere kraftigt for at ekspandere, vender pengestrømmen
hurtigt..

Skal virksomheden "forære" mobiltelefoner værk alá andre udbydere, vender
pengestrømmen også her hurtigt.

PS: Vi ved heller ikke om der kun er én aktionær eller flere.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Ivar Madsen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 22-09-02 21:06

On Sun, 22 Sep 2002 21:39:40 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:

>Da jeg ikke kender omsætningen, kan jeg kun gætte....

Og det er det samme her.

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Flemming Joensson (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 23-09-02 12:48

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote in
news:3d8e1c89$0$95111$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

>
> PS: Vi ved heller ikke om der kun er én aktionær eller flere.

Er det ikke noget med at det ikke er et A/S, og at de netop derfor ikke
behøver oplyse ret meget om regnskaberne osv.?

Flemming

Bjørn Jørvad (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 23-09-02 16:25


"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns92928C64A95F6joenssoncsaucdk@130.225.247.90...

KLIP

> Er det ikke noget med at det ikke er et A/S, og at de netop derfor ikke
> behøver oplyse ret meget om regnskaberne osv.?

Det burde man nemt kunne se på http://www.kob.dk .....

--
Mvh
Hr. Bjørn



Ivar Madsen (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 23-09-02 18:55

On Mon, 23 Sep 2002 17:24:49 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:


>> Er det ikke noget med at det ikke er et A/S, og at de netop derfor ikke
>> behøver oplyse ret meget om regnskaberne osv.?
>Det burde man nemt kunne se på http://www.kob.dk .....

Det ER et A/S, og kob.dk siger ikke noget, men krak.dk siger

|Regnskabsperiode 30-04-2000
|Nettoomsætning i 1000,- kr.:
|Resultat: 5.148
|Egenkapital:63.076
|Balance:146.640


--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Bjørn Jørvad (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 23-09-02 19:05


"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:8nkuous3fsecs53nc5e7a04d1866a7gg86@4ax.com...

KLIP

> |Egenkapital:63.076 i 1.000

Det var da noget af en egenkapital på 1 regnskabsår..?

--
Mvh
Hr. Bjørn




Ivar Madsen (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 23-09-02 19:21

On Mon, 23 Sep 2002 20:04:52 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:


>> |Egenkapital:63.076 i 1.000
>Det var da noget af en egenkapital på 1 regnskabsår..?

Ja, når man ikke læser det hele, men bare går direkte til sagen, så
kan man lave noget forfærkeligt lort,,,

|Eksempel:
|Nøgletal for Kraks Forlag A/S
|OBS! Dette er et eksempel.
|Disse nøgletal gælder kun for Kraks Forlag A/S

Krak giver heller ikke i døren, at betale hvis du vil have den slags
oplysninger,,,

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Bjørn Jørvad (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 23-09-02 19:23


"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:fqmuou0pm448cpuqlsbv9h394pr9c3v1c4@4ax.com...

KLIP

> Krak giver heller ikke i døren, at betale hvis du vil have den slags
> oplysninger,,,

Naturligvis.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Allan Olesen (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 23-09-02 17:16

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:

>> Jeg tror at hovedeparten af kunderne omsætter et stykke under det
>> halve.
>
>Da jeg ikke kender omsætningen, kan jeg kun gætte....

En af grundene til Telmores popularitet er, at man kun betaler
for minutterne og derfor i praksis kan have abonnement gratis,
hvis man ikke snakker. De har godt nok en mindstebetaling pr.
maaned, men den haandhaeves svjv ikke.

Saa man kunne godt forestille sig, at en meget stor del af
kunderne stort set ikke bidrager til omsaetningen og dermed
traekker kraftigt ned i gennemsnittet pr. kunde.

Under alle omstaendigheder er 500 kr./maaned vist ikke et typisk
forbrug for en privatkunde.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Bjørn Jørvad (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 23-09-02 17:18


"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8f3e2b$0$62713$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

KLIP

> Saa man kunne godt forestille sig, at en meget stor del af
> kunderne stort set ikke bidrager til omsaetningen og dermed
> traekker kraftigt ned i gennemsnittet pr. kunde.

Det er jo et væsentlig parameter som er med til at værdiansætte
virksomheden.

> Under alle omstaendigheder er 500 kr./maaned vist ikke et typisk
> forbrug for en privatkunde.

Vent du bare til dine børn kommer op i 14 - til 19 årsalderen.

Så er der "ingen smalle steder i Bredgade"...

--
Mvh
Hr. Bjørn



Allan Olesen (24-09-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 24-09-02 17:03

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:

>> Under alle omstaendigheder er 500 kr./maaned vist ikke et typisk
>> forbrug for en privatkunde.
>
>Vent du bare til dine børn kommer op i 14 - til 19 årsalderen.

Jeg er fint klar over, at det er et typisk forbrug for en
_storforbrugende_ privatkunde - og det er den kategori, jeg vil
placere teenagere i.

Men jeg tvivler paa, at alle mandens kunder er teenagere.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Bjørn Jørvad (24-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 24-09-02 17:32


"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3d908ca8$0$11021$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

KLIP

> Men jeg tvivler paa, at alle mandens kunder er teenagere.

Det har du nok ganske ret i.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Paw P Larsen (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Paw P Larsen


Dato : 20-09-02 07:04

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg tror - uden at kende ret meget til ham - at Frank er en
> iværksættertype der sælger ud når firmaet er sat på skinner. Jeg
> husker dengang jeg havde elektrisk tog. Det var ikke sjovt ret
> længe bare at køre med det. Det skægge var at splitte skinnerne
> og bygge en helt ny bane.

Hvilket også kun bliver bekræftet af den artikel, der
var i Berlingske for et par dage siden.

Næste idé handler om at sælge billig strøm.

--
Paw P Larsen | pl @ wer.dk | http://plawer.dk/
Først fik jeg Tiscali. Nu vil jeg have Internet!

Scribbles about Cisco 677 security http://plawer.dk/scribbles/

Rudi Stegen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 19-09-02 22:14

Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

[Frank]

> Spørgsmålet er nærmer om han kunne have invisteret i ADSL på den
> måde firmaet har gjort,,,

Det ville blive svært at finde nogen til at smide *så* mange penge i et
ren lokalt foretagende. Og skulle det ren fiktivt kunne være sket,
ville investorerne utvivlsomt kræve indflydelse, hvorved firmaet
alligevel ikke ville være i (in casu) Franks hænder.

>>og ikke mindst sin elskede Ferrari
>
> Har han sådan en.

Ja, hvordan har du kunnet undgå at opdage dét?

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Bjørn Jørvad (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 19-09-02 22:17


"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns928EEC635BB98RudiStegen@dknews.tiscali.dk...

KLIP

> > Spørgsmålet er nærmer om han kunne have invisteret i ADSL på den
> > måde firmaet har gjort,,,
>
> Det ville blive svært at finde nogen til at smide *så* mange penge i et
> ren lokalt foretagende. Og skulle det ren fiktivt kunne være sket,
> ville investorerne utvivlsomt kræve indflydelse, hvorved firmaet
> alligevel ikke ville være i (in casu) Franks hænder.

Tror du ikke snarere manden er en dygtig forretningsmand/sælger som så
"skriften på væggen" og dermed sikrede sig en pæn fortjeneste, inden
branchen gik i orange..?

--
Mvh
Hr. Bjørn



Rudi Stegen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 19-09-02 22:30

Hej Bjørn Jørvad, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Tror du ikke snarere manden er en dygtig forretningsmand/sælger
> som så "skriften på væggen" og dermed sikrede sig en pæn
> fortjeneste, inden branchen gik i orange..?

Måske også det, jf. mit svar til Bertel
(<news:Xns928EEE9A12A0ERudiStegen@dknews.tiscali.dk>)

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Ivar Madsen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 19-09-02 22:36

On Thu, 19 Sep 2002 23:14:16 +0200, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>>>og ikke mindst sin elskede Ferrari
>> Har han sådan en.
>Ja, hvordan har du kunnet undgå at opdage dét?

De gange jg har været hos Telemore, såvel på deres nuværende, som den
tiderliger adr. har jeg ikke set nogen Ferrari i nærheden. Og jeg
kommer trosalt om ikke hos Telemore, så i området flere gange
ugentligt,,,

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Rudi Stegen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 19-09-02 22:46

Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

>>>> og ikke mindst sin elskede Ferrari
>>> Har han sådan en.
>> Ja, hvordan har du kunnet undgå at opdage dét?
> De gange jg har været hos Telemore, såvel på deres nuværende, som den
> tiderliger adr. har jeg ikke set nogen Ferrari i nærheden.

Jamen han nænner da ikke at anvende den som transportmiddel. Den bliver
luftet ved særlige lejligheder i sommerhalvåret, når barometerstand,
fritid, vind, luftfugtighed... (fortsæt selv) er til det.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Knud Winckelmann (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Knud Winckelmann


Dato : 19-09-02 23:32

Således skrev Ivar Madsen <news-23-08-02@milli.dk> i
dk.edb.internet.udbydere Thu, 19 Sep 2002 23:36:00 +0200:

>
>De gange jg har været hos Telemore, såvel på deres nuværende, som den
>tiderliger adr. har jeg ikke set nogen Ferrari i nærheden. Og jeg
>kommer trosalt om ikke hos Telemore, så i området flere gange
>ugentligt,,,

Der står en gang i mellem en rød Ferrari lige nede ved hotellet
overfor Telmore i Høje Taastrup, så mon ikke det er hans?

Knud
--
A large dog will have a surprising effect on your life.

Bjørn Jørvad (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 19-09-02 23:34


"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:amdq9p.3vvd8b1.1@joshua.winck.dk...

KLIP

> Der står en gang i mellem en rød Ferrari lige nede ved hotellet
> overfor Telmore i Høje Taastrup, så mon ikke det er hans?

Hvilken potte manden kører i, kommer faktisk ikke os ved.

Hvis manden selv har lyst til at fortælle os om sin potte (hvad det så måtte
være for en), ville det være en ganske anden situation.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Knud Winckelmann (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Knud Winckelmann


Dato : 19-09-02 23:48

Således skrev "Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> i
dk.edb.internet.udbydere Fri, 20 Sep 2002 00:33:51 +0200:

>
>"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse
>news:amdq9p.3vvd8b1.1@joshua.winck.dk...
>
>KLIP
>
>> Der står en gang i mellem en rød Ferrari lige nede ved hotellet
>> overfor Telmore i Høje Taastrup, så mon ikke det er hans?
>
>Hvilken potte manden kører i, kommer faktisk ikke os ved.

Denne del af tråden har faktisk ikke noget med emnet at gøre
overhovedet, så det har du ret i.

Det var også bare en konstatering af at der er holder en Ferrari ved
Telmores kontor i ny og næ.

Knud

Fut til... tjah, lad os bare sige <news:dk.snak.off-topic> for en god
ordens skyld.
--
Braccae illae virides cum subucula rosea et tunica
Caledonia-quam elenganter concinnatur!

Lars Fischer (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Lars Fischer


Dato : 20-09-02 00:04

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk>

> Hvis manden selv har lyst til at fortælle os om sin potte (hvad
> det så måtte være for en), ville det være en ganske anden
> situation.

Frank lod sig skal fotografere med den røde Ferrari dan han blev
interviewet til Euroman. Han fortalte i interviewet, at det pludselig
var gået op for ham, at han faktisk havde råd til at realisere
drengedrømmen om sådan en rød sag, og så købte han en.

/Lars

Bjørn Jørvad (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 20-09-02 00:06


"Lars Fischer" <fischer@suk.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns928FACA57322fischersukdk@130.227.3.84...

KLIP

> Han fortalte i interviewet, at det pludselig
> var gået op for ham, at han faktisk havde råd til at realisere
> drengedrømmen om sådan en rød sag, og så købte han en.

*Jeg* forstår det så udemærket....jeg ville gøre *nøjagtigt* det
samme...blot skulle det være en Porsche 996 Targa Turbo (4S).

--
Mvh
Hr. Bjørn



Ivar Madsen (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 20-09-02 06:26

On Thu, 19 Sep 2002 23:03:38 GMT, Lars Fischer <fischer@suk.dk> wrote:

>Han fortalte i interviewet, at det pludselig
>var gået op for ham, at han faktisk havde råd til at realisere
>drengedrømmen om sådan en rød sag, og så købte han en.

Og hvorfor skulle han så ikke også gøre det?
Vi har ingen grund til ikke at misunde ham det, han har været det
rette sted, gjort det rette på rette tid, og tjent en masse penge.
Det eneste han har gjort som jeg ikke synes om, det er at han solgte
Image da han gjorde, og det er alene fordi det siden er gået ned af
bake adminastrtive, og at jeg tror på at det ville være beder d.d.
hvis han sad bag roret.

Nå ja, så syntes jeg heller ikke om mit første møde med ham i Fr.berg.
Hallen til en udstilling, hvor jeg (ganske uvidene om hvad han var)
spurgte om de kunne tilbyde viderstilling af mail, således at jeg
kunne få en kopi ud på min mobil. Han grinte af mig, som var jeg
tosset,,,
Men da jeg nogen tid efter blev kunde i firmaet, og i en lokal gruppe
forspurgte igen, og der var en anden kunder der skrev at det
formodentligt kunne gøres så simpelt som at lægge en fil .forvard i
bruger dir'et indeholdene adr. der skulle forvardes til, så beordere
han lavet et web-interface, og vi ved jo alle hvordan det er gået hos
andre ISP'er siden,,,

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Peter B. Juul (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 20-09-02 07:07

Ivar Madsen <news-23-08-02@milli.dk> writes:

> Og hvorfor skulle han så ikke også gøre det?

JAmen, det skulle han da også bare.

> Vi har ingen grund til ikke at misunde ham det,

Hvor ser du misundelse?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."
I speak only 0}._.{0 -Stefan Holm
for myself. O/ \O

Bjørn Jørvad (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 20-09-02 11:19


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3y99xi48p.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

KLIP

> Hvor ser du misundelse?

Arrrhhhhh.... De "frelstes" parade.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Peter B. Juul (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 20-09-02 13:00

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> writes:

> > Hvor ser du misundelse?
>
> Arrrhhhhh.... De "frelstes" parade.

Det er jo svært at argumentere mod, det kan jeg godt se.

"Frank har en Ferrari. Den har han købt for nogle penge han har tjent,
fordi han altid har ønsket sig sådan en."

"Kan du ikke droppe den misundelse. Han har jo selv skaffet sig råd
til den."

"Øh. Misundelse? Jeg er ikke misundelig."

"Årh, hold op med at spille frelst."



--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,
I speak only 0}._.{0 Det er for Tiden hvad jeg veed
for myself. O/ \O Om Smørrebrød og Kierlighed." - J.H. Wessel.

Lars Fischer (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Lars Fischer


Dato : 21-09-02 03:29

Ivar Madsen <news-23-08-02@milli.dk> wrote

> Og hvorfor skulle han så ikke også gøre det?

Øh? Er der nogen der har sagt at han ikke skulle det?

> Vi har ingen grund til ikke at misunde ham det

Du ser spøgelser.

> Det eneste han har gjort som jeg ikke synes om, det er at
> han solgte Image da han gjorde

Nå. Jeg syn's da det var fedt. Frank tog gevinsten hjem på det helt
rigtige tidspunkt.

/Lars

Ivar Madsen (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 21-09-02 07:13

On Sat, 21 Sep 2002 02:29:17 GMT, Lars Fischer <fischer@suk.dk> wrote:

>> Det eneste han har gjort som jeg ikke synes om, det er at
>> han solgte Image da han gjorde
>Nå. Jeg syn's da det var fedt. Frank tog gevinsten hjem på det helt
>rigtige tidspunkt.

Det er da regtigtnok, men det er gået nedafbake for firmaet siden, og
det synes jeg ikke om, for det var sku en ISP der fik 13 i karakter,
hvor ingen andren kommer over 9, og Tiscali i dag ligger ned omkring
de 03. Og så lad mig lige gentage mig selv.

|og det er alene fordi det siden er gået ned af
|bake adminastrtive, og at jeg tror på at det ville være beder d.d.
|hvis han sad bag roret.

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Bertel Lund Hansen (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-09-02 07:54

Ivar Madsen skrev:

>Det er da regtigtnok, men det er gået nedafbake for firmaet siden, og
>det synes jeg ikke om, for det var sku en ISP der fik 13 i karakter,
>hvor ingen andren kommer over 9, og Tiscali i dag ligger ned omkring
>de 03.

Bortset fra at jeg ikke ville give Image mere end 11, er jeg helt
enig.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Rudi Stegen (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 21-09-02 12:18

Hej Bertel Lund Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

>> det var sku en ISP der fik 13 i karakter, hvor ingen andren
>> kommer over 9, og Tiscali i dag ligger ned omkring de 03.
>
> Bortset fra at jeg ikke ville give Image mere end 11, er jeg helt
> enig.

Indtil Cagliarimafiaen i foråret trak NytSystem nedover hovedet på
Tiscali Danmark (og alle andre Tiscaliafdelinger, men dem har jeg ingen
erfaring med) ville jeg være vildt uenig i det 3-tal. Nu er jeg kun
temmelig uenig.

Jeg sidder med en ADSL-opkobling, som jeg indenfor realismens grænser
ikke kan forestille mig bedre. Jeg har også en klippestabil og
lynhurtig (fra jeg poster og indtil indlægget dukker op, går der typisk
noget under ét sekund) newsservice til rådighed.
Det er så helt korrekt områder, der ikke er blevet berørt af NytSystem.

Inden NytSystem havde jeg også en fortrinligt webhotel, som på papiret
er blevet endnu bedre. Men i praksis er det stadig væsentlig forringet
på især administrationsområdet, da dette foregår via eCare, som nok er
det mest lasede og ufærdige ved NytSystem.
Det skal dog retfærdigvis siges, at de stadig sidder i Cagliari og
lapper løs på dimsen for dels at rette de faktuelle fejl, dels at gøre
den mere brugervenlig. Når dette engang - omend guderne må vide hvornår
- kommer på plads er det slet ikke så ringe.

På en standardopkobling får man også kvit og frit mulighed for at lave
op til ni ekstra postkasser (ægte POP3, selvfølgelig) og hver med plads
til ca. 40 MB. Tilmed er der kommet ret gode brugerdefinerede filtre på
disse (hvilket selvfølgelig også gælder postkasserne på webhoteller).

At der så også er mange negative ting ved Tiscali 2002 er jeg ikke
uenig i. Det er der formentlig også hos andre ISP'er. Jeg ville blot
nævne et par af grundene til, hvorfor jeg er uenig i omtalte 3-tal.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Peter Brodersen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 22-09-02 21:47

On Sat, 21 Sep 2002 08:12:48 +0200, Ivar Madsen
<news-23-08-02@milli.dk> wrote:

>Det er da regtigtnok, men det er gået nedafbake for firmaet siden, og
>det synes jeg ikke om, for det var sku en ISP der fik 13 i karakter,
>hvor ingen andren kommer over 9, og Tiscali i dag ligger ned omkring
>de 03. Og så lad mig lige gentage mig selv.

Jeg ved godt at jeg har skrevet det før, men...

Hvorfor ville du give et firma 13, der kun havde én medarbejder på
supporttelefonen, hvor der typisk var 10-15 personer i kø, hvor der
var kapacitetsproblemer nu og da på modemsiden, og hvor hvis
supporteren skulle holde frokost, så blev folk nødt til at vente i
telefonen?

De "gode, gamle dage" husker man ofte som værende mere romantiske, end
de i virkeligheden var. Jeg husker da også klart tiden som en sjov og
spændende periode, hvor både kunder og medarbejdere var friske på fx
at nørde ISDN-snak, men det ændrer stadigvæk ikke på fx for få
ressourcer på telefonerne.

--
- Peter Brodersen

Ivar Madsen (23-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 23-09-02 21:22

On Sun, 22 Sep 2002 22:46:49 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>>Det er da regtigtnok, men det er gået nedafbake for firmaet siden, og
>>det synes jeg ikke om, for det var sku en ISP der fik 13 i karakter,
>>hvor ingen andren kommer over 9, og Tiscali i dag ligger ned omkring
>>de 03. Og så lad mig lige gentage mig selv.
>Jeg ved godt at jeg har skrevet det før, men...

Mener du det, så skal du da have lov til at gentage det

>Hvorfor ville du give et firma 13,

Tja, måske man skulle give Bertil ret, og nøjes med 11, med med et
plus

>der kun havde én medarbejder på
>supporttelefonen, hvor der typisk var 10-15 personer i kø,

De gange jeg har haft brug for support, har jeg ikke haft problemmer
med lange køtider. Jeg har derimod mødt kompetente supporter, der
måske ikke vidste så meget om mit OS, OS/2, men på den anden side
heller ikke gik i baglås, og kun lige kunne framstamme, det yder vi
ikke support på. Og det lægger jeg støre vægt på end en smule vente
tid på at komme igennem, hvilket jeg som sagt ikke har været ude for
som et problem.

> hvor der
>var kapacitetsproblemer nu og da på modemsiden, og hvor hvis
>supporteren skulle holde frokost, så blev folk nødt til at vente i
>telefonen?

Nok mere stressende for supporteren, end for kunden der ikke ved
hvorfor der er ventetid.

>De "gode, gamle dage" husker man ofte som værende mere romantiske, end
>de i virkeligheden var.

Ja, ligesom de elendige tider også står tyderliger fram, end det i
virkeligheden er. Se bare TDC's Newsserver.

>Jeg husker da også klart tiden som en sjov og
>spændende periode, hvor både kunder og medarbejdere var friske på fx
>at nørde ISDN-snak,

Jeg har nævnt det før, og vil gøre det igen.
En dag gik min OS/2 i sort, havde glemt alt om opsætning af internet
indstillingerne, så jeg kunne ikke komme på nettet. Efter nogle timer
uden at det var kommet op og køre, skrev jeg en SMS->e-mail til flere
af de medarbejder jeg kendte fra news, du har ganteret selv været en
af dem, og kort tid efter ringede mobilen, og en af jer ville bare
sige at systemmet kørte, og der var mange på, vi gennemgik så mit
system, han vidste ikke hvor der skulle stå hvilke ting, det vidste
jeg, jeg vidste bare ikke hvad der skulle stå, det vidste han.
Se det er sådan en ting der gør forskællen på 11 og et 13 tal.

>men det ændrer stadigvæk ikke på fx for få
>ressourcer på telefonerne.

Som jeg dog ikke har oplevet som noget problem, og slet ikke set i
forhold til standarten i dag.

At jeg så vil give firmaet en kraftig bundkarekter, skyldes at der er
flere der uafhænigt af hinanden rapotere kraftigt kluder i
fakturaopkrævninger. Jeg har godtnok ikke set dokumentation for nogen
af dem, men der er tale om uafhænige tilfælde, og så har jeg jo også
selv oplevet det, så derfor tror jeg på at de stadig har kluder.
Der har desuden været tekniske problemmer iforbindelse med udskiftning
af centrale dele af teknikken.
Og så hvad jeg godtnok ikke lægger så stor vægt på her. Det er et
indtryk jeg har fået gennem pressen, så har firmaet været videne om at
aktiekursen stod for at vende, og gå nedaf, og så har de aligevel
udvidet aktiekapitalen, ved salg til medarbejder, og for
medarbejderlån så medarbejderne kunne købe aktierne, det finder jeg
uetisk. Det er ikke noget kunderne direkte er berørt af, men det siger
noget om moralen hos ledelsen, og dårlig moral har jeg det ikke godt
med.


Det var sådan i hovedetræk baggrunden for at give de karaktere jeg
gav.

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

LC (22-09-2002)
Kommentar
Fra : LC


Dato : 22-09-02 21:55

On Thu, 19 Sep 2002 21:16:00 +0200, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:


>
>For at få penge til Telmore og ikke mindst sin elskede Ferrari

Og nu skal Frank snart have en større Ferrari

Lars Fischer (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Lars Fischer


Dato : 20-09-02 00:00

Ivar Madsen <news-23-08-02@milli.dk> wrote ´

> Frank, hvorfor skulle du dog sælge det selskab,,,

For at hente fortjenesten hjem. Det hedder at sælge mens tid er.

/Lars


Claus O (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 19-09-02 20:47

"Christian Thorsen" <send.svar.her.i.gruppen@hotmail.com> wrote

> At man så fra udlandets side beslutter at fyre halvdelen af medarbejderne
> gør jeg sleksabet lidt komisk!

Apropos:
Hvilken betydning får dette for sponsoratet af cyklisterne CSC/Tiscali?
Umiddelbart ville man vel tro det droppes, men med den hidtidige styring
er det vel ensbetydende med de bliver enesponsor? Nogen der véd noget?
Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste