/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Hvor kan man få flatrate isdn nu?
Fra : Mogens Dyhre Hansen


Dato : 17-09-02 08:50

Hej

Jeg bor tilfældigvis så uheldig at jeg hverken kan få adsl eller FWA og
nu hvor tdc har sat pro access isdn på minutpris som ikke er til at
betale sig fra hvis man har behov for 24/7. er der andre som stadigvæk
tilbyder flatrate isdn?

og glemte lige at sige at alt over kr. 1000.- pr. mdr. er for dyrt!



--
Med venlig hilsen
Mogens Dyhre Hansen
*** lukket indtil anden udbyder end tdc er fundet ***
Troutfarmer community <http://www.troutfarmer.dk/>
Aqua newsgrups <news://troutfarmer.dk/>


 
 
Simon H. Pedersen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Simon H. Pedersen


Dato : 17-09-02 09:50

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> wrote in news:3d86de56$0$95138
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Jeg bor tilfældigvis så uheldig at jeg hverken kan få adsl eller FWA og
> nu hvor tdc har sat pro access isdn på minutpris som ikke er til at
> betale sig fra hvis man har behov for 24/7. er der andre som stadigvæk
> tilbyder flatrate isdn?

Ikke så vidt jeg ved. Cybercity tilbyder dog 8 timers online-tid om dagen
for 495kr pr. md.

--
Mvh. Simon Pedersen, CC

Bertel Lund Hansen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-09-02 09:56

Mogens Dyhre Hansen skrev:

>Jeg bor tilfældigvis så uheldig at jeg hverken kan få adsl eller FWA og
>nu hvor tdc har sat pro access isdn på minutpris som ikke er til at
>betale sig fra hvis man har behov for 24/7. er der andre som stadigvæk
>tilbyder flatrate isdn?

Jeg tvivler.

Jeg har ikke selv haft en ISDN-router, men folk der har, skrev at
det virkede fint - den hurtig opkobling føltes som om man var på
hele tiden [1]. Men med den løsning kan man naturligvis ikke
kontakte dig udefra hvis du ikke er på.

[1] Det skrev de dengang det var umuligt for dødelige at betale
sig fra 24/7-internet.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Martin Højriis Krist~ (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 17-09-02 17:23

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> skrev i en meddelelse
news:3d86de56$0$95138$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> nu hvor tdc har sat pro access isdn på minutpris som ikke er til at
> betale sig fra hvis man har behov for 24/7. er der andre som stadigvæk
> tilbyder flatrate isdn?

ISDN er ikke beregnet til 24/7 og følgelig bliver det meget dyrt.
Der er svjv ikke nogen tilbage der forsøger at lave forretning på
flatrate ISDN

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Mogens Dyhre Hansen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Mogens Dyhre Hansen


Dato : 17-09-02 20:19


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3d8756de$0$95095$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d86de56$0$95138$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > nu hvor tdc har sat pro access isdn på minutpris som ikke er til at
> > betale sig fra hvis man har behov for 24/7. er der andre som
stadigvæk
> > tilbyder flatrate isdn?
>
> ISDN er ikke beregnet til 24/7 og følgelig bliver det meget dyrt.
> Der er svjv ikke nogen tilbage der forsøger at lave forretning på
> flatrate ISDN

abonnoment kr. 525 inc. et extra nummer
flatrate isdn kr. 1999 i kvartal
i alt kr. 10096 om året det er da en slat mens det billigste og laveste
adsl 256/128 koster kr. 5748 om året, men det kan jeg vist ikke få men
den lange afstand der er til centralen. Men det kan være at det er kr.
5000 billigere driver en adsl linie end en flaterate isdn?


--
Med venlig hilsen
Mogens Dyhre Hansen



Martin Højriis Krist~ (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 17-09-02 20:23

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> skrev i en meddelelse
news:3d877fca$0$95089$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> i alt kr. 10096 om året det er da en slat mens det billigste og
laveste
> adsl 256/128 koster kr. 5748 om året

Det er at sammenligne æbler og appelsiner.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Mogens Dyhre Hansen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Mogens Dyhre Hansen


Dato : 17-09-02 21:07


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3d878112$0$95090$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d877fca$0$95089$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > i alt kr. 10096 om året det er da en slat mens det billigste og
> laveste
> > adsl 256/128 koster kr. 5748 om året
>
> Det er at sammenligne æbler og appelsiner.
det er muligt men for mig er forbindelse = forbindelse og om de er
sprøjtede eller økologiske er for mig ligemeget

> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet


--
Med venlig hilsen
Mogens Dyhre Hansen



Martin Højriis Krist~ (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 17-09-02 21:42

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> skrev i en meddelelse
news:3d878b19$0$95123$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det er at sammenligne æbler og appelsiner.
> det er muligt men for mig er forbindelse = forbindelse og om de er
> sprøjtede eller økologiske er for mig ligemeget

Men det kan man bare ikke prissætte produkter efter.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Ulrik Lunddahl (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 17-09-02 21:56

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> Men det kan man bare ikke prissætte produkter efter.

Det gør Mogens jo heller ikke han sammenligner prisen på en
internetopkobling med en anden.


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg



Martin Højriis Krist~ (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 17-09-02 22:07

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> skrev i en meddelelse
news:am84t5$ioe$1@tux.netsite.dk...
> > Men det kan man bare ikke prissætte produkter efter.
> Det gør Mogens jo heller ikke han sammenligner prisen på en
> internetopkobling med en anden.

Ja, men man kan ikke forvente at priserne er sammenlignelige på
usammenlignelige produkter.
Jeg forventer da heller ikke tilsvarende priser for opkobling med mobil
i forhold til opkobling med ISDN.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Ulrik Lunddahl (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 17-09-02 23:06

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> Ja, men man kan ikke forvente at priserne er sammenlignelige på
> usammenlignelige produkter.

Produkterne er ikke usammenlignelige, selv om de ikke har præsis de samme
features. Har de ikke samme features bør man ikke blive overrasket over at
prisen er forskellig.

> Jeg forventer da heller ikke tilsvarende priser for opkobling med mobil
> i forhold til opkobling med ISDN.

Næ, men der gør da ikke tjenester der sætter dig i stand til at ringe til en
modtager for usammenlignelige.

GSM og inmarsat giver dig næsten samme features hvis du er i Danmark,
hverken du eller jeg er overrasket over at prisen er forskellig, det er
fordi produkterne kan sammenlignes.

Usammenlignelig er for mig ting som en telefon og en hest.


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg



Martin Højriis Krist~ (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 17-09-02 23:13

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> skrev i en meddelelse
news:am88vq$m2s$1@tux.netsite.dk...
> > Ja, men man kan ikke forvente at priserne er sammenlignelige på
> > usammenlignelige produkter.
> Produkterne er ikke usammenlignelige, selv om de ikke har præsis de
samme
> features. Har de ikke samme features bør man ikke blive overrasket
over at
> prisen er forskellig.

Jeg kan ikke helt se om du er enig eller ej.

> GSM og inmarsat giver dig næsten samme features hvis du er i Danmark,
> hverken du eller jeg er overrasket over at prisen er forskellig, det
er
> fordi produkterne kan sammenlignes.

Well, jeg mener jo at de ikke kan sammenlignes fordi Inmarsat har nogle
fordele fremfor GSM. Men de er selvfølgelig mere sammenlignelige end
hest og telefon.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Ulrik Lunddahl (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 18-09-02 23:31

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> Jeg kan ikke helt se om du er enig eller ej.

Jeg er enig i at man ikke kan forvente samme pris på 24*7 isdn og ADSL, men
de kan fint sammenlignes.

> Well, jeg mener jo at de ikke kan sammenlignes fordi Inmarsat har nogle
> fordele fremfor GSM. Men de er selvfølgelig mere sammenlignelige end
> hest og telefon.

Og omvendt, GSM telefonen har f.eks. den fordel at den er lille og smart.

Hvis mit behov kun er at kunne lave et telefonopkald, intet andet, kan jeg
sammenligne de 2 produkter, med mine krav, og herefter vælge den billigste
af dem der opfylder kravene.

Som regel kender man ikke alle sine krav før man kender sine muligheder, og
disse muligheder findes ved at sammenligne produkterne, herefter
sammenligner man med sine, krav, vælger nogen fra og sammenligner prisen, og
vælger det bedste køb.

Hvis produkterne som du skriver ikke kan sammenlignes kunne man jo slet ikke
vælge, eller for den sags skyld sætte nogen fornuftige krav op.

Igen, produkterne kan sammenlignes, men man bør ikke af den grund forvente
at priserne er ens, og slet ikke når produkterne ikke tilbyder de sammen
ekstra features ud over ens basale krav.


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg




Ivar Madsen (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 18-09-02 05:02

On Tue, 17 Sep 2002 23:06:33 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Jeg forventer da heller ikke tilsvarende priser for opkobling med mobil
>i forhold til opkobling med ISDN.

Nej med og med den brugte samligningsmetode, så skulle Mobilen jo også
være billiger end ISDN da den er betydeligt langsommer,,,
Men som bekendt så er teknikken væsentligt dyre,,,

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Bertel Lund Hansen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-09-02 20:22

Mogens Dyhre Hansen skrev:

>den lange afstand der er til centralen. Men det kan være at det er kr.
>5000 billigere driver en adsl linie end en flaterate isdn?

Ja, det kan det.

ISDN er kredsløbskoblet. Det betyder at en åben linje blokerer
båndbredden (i blokke a 64 kbps) uanset om der er trafik eller
ej.

xDSL og de andre hurtige forbindelser er pakkekoblet hvilket vil
sige at der er nul pakker at ekspedere hvis der er nul trafik.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Svend Olaf Mikkelsen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Svend Olaf Mikkelsen


Dato : 17-09-02 21:54

On Tue, 17 Sep 2002 18:22:53 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>ISDN er ikke beregnet til 24/7 og følgelig bliver det meget dyrt.

Og det ved du noget om? Den mest sandsynlige forklaring er at de har
forkludret det.
--
Svend Olaf

Martin Højriis Krist~ (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 17-09-02 22:07

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse
news:3d879622.1501409@dtext.news.tele.dk...
> >ISDN er ikke beregnet til 24/7 og følgelig bliver det meget dyrt.
> Og det ved du noget om? Den mest sandsynlige forklaring er at de har
> forkludret det.

Hvad? Hvem?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Svend Olaf Mikkelsen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Svend Olaf Mikkelsen


Dato : 17-09-02 22:57

On Tue, 17 Sep 2002 23:06:50 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Hvad? Hvem?

ISDN opkobling. Tele Danmark.
--
Svend Olaf

Martin Højriis Krist~ (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 17-09-02 23:05

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse
news:3d88a50d.5321078@dtext.news.tele.dk...
> >Hvad? Hvem?
> ISDN opkobling. Tele Danmark.

Ja, jeg ved en del om ISDN, men mine meritter er næppe interessante.
Hvad mener du med at Tele Danmark har forkludret noget?
Det var TDC Internet der havde et flatrate-produkt

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Svend Olaf Mikkelsen (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Svend Olaf Mikkelsen


Dato : 18-09-02 21:32

On Wed, 18 Sep 2002 00:05:06 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Ja, jeg ved en del om ISDN, men mine meritter er næppe interessante.

Samme vægt som en matematiker, der ville benægte at en
tredjegradsligning har en løsning.

>Hvad mener du med at Tele Danmark har forkludret noget?
>Det var TDC Internet der havde et flatrate-produkt

Ingen kommentarer.

--
Svend Olaf

Rune Manscher (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Rune Manscher


Dato : 19-09-02 09:17

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> wrote in message
news:3d88e1a7.51178212@dtext.news.tele.dk...
> >Hvad mener du med at Tele Danmark har forkludret noget?
> >Det var TDC Internet der havde et flatrate-produkt
>
> Ingen kommentarer.

Nej, hvorfor stå ved sine udtalelser ?

*Rune


Ulrik Lunddahl (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 17-09-02 23:07

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> wrote:

> >Hvad? Hvem?
>
> ISDN opkobling. Tele Danmark.

Hest...


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg



Bertel Lund Hansen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-09-02 22:06

Svend Olaf Mikkelsen skrev:

>>ISDN er ikke beregnet til 24/7 og følgelig bliver det meget dyrt.

>Og det ved du noget om?

Det gør jeg. Se mit tidligere svar.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Bjarke Hansen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 17-09-02 17:25

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> wrote in message
news:3d86de56$0$95138$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg bor tilfældigvis så uheldig at jeg hverken kan få adsl eller FWA


Må jeg spørger, hvad grunden var til at du ikke kan få Sonofon FWA?

Var der ikke Line Of Sight, eller var masten for langt væk... Eller?

Hvis der fx. ikke var Line Of Sight. Kunne det måske være du kunne få
forbindelsen. Hvis du lavede en antenne på taget.. Så den rager noget højere
op...

Men ellers er det bare at høre igen.. Alle Sonofon master er jo langt fra
udbygge.. men efter hånden bliver de jo flere.. Så det kan måske være, der
er sat en mast i drift. Efter du har kontaktet dem.. Som måske står et
sted, hvor du kan opnå forbindelse...

Opgiv ikke



Bjarke Hansen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 17-09-02 17:36

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
news:3d87574f$0$95099$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Men ellers er det bare at høre igen.. Alle Sonofon master er jo langt fra
> udbygge.. men efter hånden bliver de jo flere.. Så det kan måske være, der
> er sat en mast i drift. Efter du har kontaktet dem.. Som måske står et
> sted, hvor du kan opnå forbindelse...

Har lige kigget efter på Sonofons hjemmeside angående GSM dækning..

Jeg kan godt se, at det er rimelig dårligt dækket i dit område... Men hvis
masten i Totterup er udbyget. Burde det være muligt med god FWA
modtagelse...

Så længe det er under 5 KM, og der er LOS. Burde det jo ikke være noget
stort problem.



Mogens Dyhre Hansen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Mogens Dyhre Hansen


Dato : 17-09-02 20:04


"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
news:3d875a07$0$95124$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
> news:3d87574f$0$95099$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Men ellers er det bare at høre igen.. Alle Sonofon master er jo
langt fra
> > udbygge.. men efter hånden bliver de jo flere.. Så det kan måske
være, der
> > er sat en mast i drift. Efter du har kontaktet dem.. Som måske står
et
> > sted, hvor du kan opnå forbindelse...
>
> Har lige kigget efter på Sonofons hjemmeside angående GSM dækning..
>
> Jeg kan godt se, at det er rimelig dårligt dækket i dit område... Men
hvis
> masten i Totterup er udbyget.

Tofterup Senderne står på nord siden så jeg skal på over den skov
som vi har på nordsiden = en helveds høj mast

jeg har haft en tekniker ude 2 gange første gang var den sektor som var
i min retning ude af drift, anden gange havde jeg teknikeren helt oppe
på taget ca. 8 meter oppe og han kunne ikke engang få synk(?) og huset
ligger i kvote 17 plus de 8 er kvote 25 og senderen som jeg kunne komme
på var i agerbæk ca. 8 km borte og den kan ikke ses her fra, Den står i
kvote 30 og sektorerne i ca 30 meter højde men i mellem sender og mig er
der en skov i kvote 37 og hvis der er 25 meter høje træer så kommer der
vist aldrig hul igennem

>
> Så længe det er under 5 KM, og der er LOS. Burde det jo ikke være
noget
> stort problem.
>



--
Med venlig hilsen
Mogens Dyhre Hansen



Bjarke Hansen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 17-09-02 20:32

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> wrote in message
news:3d877e09$0$95137$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Tofterup

Okay, var lidt umuligt at se på krak

> Senderne står på nord siden så jeg skal på over den skov
> som vi har på nordsiden = en helveds høj mast

Hmm, det sad jeg også og lurede lidt over... Det ser ellers ud somon,
senderen står højt 1 km nord for Krydset ved Tofterup


>
> jeg har haft en tekniker ude 2 gange første gang var den sektor som var
> i min retning ude af drift, anden gange havde jeg teknikeren helt oppe
> på taget ca. 8 meter oppe og han kunne ikke engang få synk(?)

Hmm okay.. Det heder SYNC

Hvis du bor på sydsiden af vejen.. Kan du så ikke "bare" installere antennen
lidt syd for.. Så du kan "se" masten?

> og huset
> ligger i kvote 17 plus de 8 er kvote 25 og senderen som jeg kunne komme
> på var i agerbæk ca. 8 km borte og den kan ikke ses her fra, Den står i
> kvote 30 og sektorerne i ca 30 meter højde men i mellem sender og mig er
> der en skov i kvote 37 og hvis der er 25 meter høje træer så kommer der
> vist aldrig hul igennem

hvad er alt det med Kvoter du snakker om??

Har forstået at antennen, cellen, kun er 30 meter oppe. Og træerne er 25
meter


Kender du ellers nogen i nogen af de nærmeste byer.. Og kan "se" ham/henne..
Så kan i vel finde ud af at lave et lille internet trådløst net



Ulrik Lunddahl (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 17-09-02 22:05

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:


> hvad er alt det med Kvoter du snakker om??

Kvoter på et kort angiver højden, som regel over havoverfladen, men det kan
også være relativt til en fixpunkt.

Forestil dig at du tegner en tynd sort streg på kortet hvor landskabet er
præsis 5 meter over havet, det samme gør du ved 10, 15, 20, o.s.v.

Har du en helt rund bakke får du nogen cirkler, har du et normalt landskab
for du nogen strejer i andre former, jo tættere de er, jo stejlere et
landskabet.


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg






Erik G. Christensen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 17-09-02 22:21

Ulrik Lunddahl wrote:
>
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:
>
> > hvad er alt det med Kvoter du snakker om??
>
> Kvoter på et kort angiver højden, som regel over havoverfladen, men det kan
> også være relativt til en fixpunkt.

Sorry, men det hedder Kote.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Ulrik Lunddahl (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 17-09-02 23:09

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

> > Kvoter på et kort angiver højden, som regel over havoverfladen, men det
kan
> > også være relativt til en fixpunkt.
>
> Sorry, men det hedder Kote.

Naturligvis, det er ca 5 år siden jeg biksede med kort, mon ikke det var
koter der var snak om...


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg



Bjarke Hansen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 17-09-02 21:00

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> wrote in message
news:3d877e09$0$95137$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

SNIP

Lige et hurtigt spørgsmål..

Brugte montøren en GPS? Så skulle det jo ikke være så svært at ramme plet
første gang... Hvis ellers der er noget signal.



Mogens Dyhre Hansen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Mogens Dyhre Hansen


Dato : 17-09-02 21:08


"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
news:3d8789d2$0$95100$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> wrote in message
> news:3d877e09$0$95137$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> SNIP
>
> Lige et hurtigt spørgsmål..
>
> Brugte montøren en GPS?

Nej et kompas så'mænd

>Så skulle det jo ikke være så svært at ramme plet
> første gang... Hvis ellers der er noget signal.


--
Med venlig hilsen
Mogens Dyhre Hansen



Bjarke Hansen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 17-09-02 21:25


"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> wrote in message
news:3d878b67$0$95090$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nej et kompas så'mænd

Okay da

Men hvis ikke der er blevet prøvet at dreje rundt.. Og stoler på retningen,
som er opgivet fra Sonofons side.. Og det så ikke passer med virkligheden..
Da landsteder, oftes er beregnet forkert... Det kan jo godt få noget at
betyde. Hvis forskellen er måske 200 meter.

Vi er så heldige at have GPS.. Så alle sendemasterne er indkodet.. Så skal
der ellers pejles imod den

Men whatever. Man skulle jo alligevel meget gerne se senderen

har du fundet en løsning? Man kan da ikke have en mand uden fast Internet
forbindelse



Bjarke Hansen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 17-09-02 21:32

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
news:3d878f96$0$95113$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> har du fundet en løsning? Man kan da ikke have en mand uden fast Internet
> forbindelse

Ellers må du evt. høre hos:

http://www.hostline.dk

De har vist noget ala ISDN flatrate...

Jeg ved ikke hvordan det ser ud idag.. De har ikke ændret noget på deres
side i 3 år. Ud over at have fjernet priserne...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste