/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Hittebørn
Fra : bic


Dato : 27-08-02 10:16

Hej allesammen
Jeg har lagt fotos i mit album af fire dejlige hittebørn, samt de to
missemor Stumpi havde i forvejen.
Det er pudsigt, men Stumpi fik seks killinger 15. august, dyrlægen "fik" de
fire, og nu har hun seks igen ).
Hun har meget travlt, for der er måske op til tre ugers forskel på alderen,
og de fire store render og leger, imens de små skal ammes.
Hvis nu der her på gruppen er interesse for mislinger, er I MEGET MEGET
velkomne til at kontakte mig, inden for de næste 6-10 uger, da jeg ikke ret
gerne vil til dyrlægen med dem.
vh Birte



 
 
Knud B. Jørgensen (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Knud B. Jørgensen


Dato : 27-08-02 11:54

Stakkels kattemor

Mon ikke du nærmere snart skulle tage hende med til dyrlægen og få hende
neutraliseret.

M v h

Knud

> Hej allesammen
> Jeg har lagt fotos i mit album af fire dejlige hittebørn, samt de to
> missemor Stumpi havde i forvejen.
> Det er pudsigt, men Stumpi fik seks killinger 15. august, dyrlægen 'fik' de
> fire, og nu har hun seks igen ).
> Hun har meget travlt, for der er måske op til tre ugers forskel på alderen,
> og de fire store render og leger, imens de små skal ammes.
> Hvis nu der her på gruppen er interesse for mislinger, er I MEGET MEGET
> velkomne til at kontakte mig, inden for de næste 6-10 uger, da jeg ikke ret
> gerne vil til dyrlægen med dem.
> vh Birte
>


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Ann Rudbeck (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 27-08-02 12:26

In article <3d6b5a620b4fb@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Knud B. Jørgensen
<Jylland@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Stakkels kattemor
>
> Mon ikke du nærmere snart skulle tage hende med til dyrlægen og få hende
> neutraliseret.
>
> M v h
>
> Knud

Hej Knud

Jeg tror du måske misforstår. Som jeg har forstået det, er de "nye"
killinger er ikke nogen missemor har fået selv, det er som overskriften
siger hittebørn, en anden kats forladte killinger hun hjælper med at
fostre op

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck

bic (27-08-2002)
Kommentar
Fra : bic


Dato : 27-08-02 12:41

Hej Ann
Lige præcis, fire meget forladte og sultne mislinger, som selv søgte mig, og
som efter få dage, bare er mætte, hyggelige og legesyge.
vh Birte

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:270820021325377032%ann_rudbeck@yahoo.com...
> In article <3d6b5a620b4fb@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Knud B. Jørgensen
> <Jylland@mail1.stofanet.dk> wrote:
>
> > Stakkels kattemor
> >
> > Mon ikke du nærmere snart skulle tage hende med til dyrlægen og få hende
> > neutraliseret.
> >
> > M v h
> >
> > Knud
>
> Hej Knud
>
> Jeg tror du måske misforstår. Som jeg har forstået det, er de "nye"
> killinger er ikke nogen missemor har fået selv, det er som overskriften
> siger hittebørn, en anden kats forladte killinger hun hjælper med at
> fostre op
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
> Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck
> http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck



bic (27-08-2002)
Kommentar
Fra : bic


Dato : 27-08-02 12:43

Hvad har du at ha' det i?????????? Jeg skrev ikke for at blive overfuset.
vh Birte

"Knud B. Jørgensen" <Jylland@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d6b5a620b4fb@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> Stakkels kattemor
>
> Mon ikke du nærmere snart skulle tage hende med til dyrlægen og få hende
> neutraliseret.
>
> M v h
>
> Knud
>
> > Hej allesammen
> > Jeg har lagt fotos i mit album af fire dejlige hittebørn, samt de to
> > missemor Stumpi havde i forvejen.
> > Det er pudsigt, men Stumpi fik seks killinger 15. august, dyrlægen 'fik'
de
> > fire, og nu har hun seks igen ).
> > Hun har meget travlt, for der er måske op til tre ugers forskel på
alderen,
> > og de fire store render og leger, imens de små skal ammes.
> > Hvis nu der her på gruppen er interesse for mislinger, er I MEGET MEGET
> > velkomne til at kontakte mig, inden for de næste 6-10 uger, da jeg ikke
ret
> > gerne vil til dyrlægen med dem.
> > vh Birte
> >
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>



Pia J (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 27-08-02 13:38


"bic" <b.i.c@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3d6b6532$0$178$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad har du at ha' det i?????????? Jeg skrev ikke for at blive overfuset.
> vh Birte

Jeg tror der blev hentydet til, at du i første omgang lod 2/3 af din egen
kats killinger aflive. Ikke måden jeg ville gøre det på hvis der kun kom 6,
men det rager heller ikke mig, hvad du gør. Bedre end at efterlade dem, som
åbenbart er sket med hittebørnene. Håber du finder hjem til dem alle.

:Pia


bic (27-08-2002)
Kommentar
Fra : bic


Dato : 27-08-02 15:34

Tak Pia
Men efter at p-pillerne åbenbart ikke virkede efter hensigten, og min kat
havde fået 6 killinger i maj, som alle er i gode hjem, valgte jeg for
kattens skyld 4 fra, jeg kunne aldrig efterlade levende individer. Jeg håber
sandelig også på gode hjem til alle 6.
vh Birte

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:akfrmk$74o$1@sunsite.dk...
>
> "bic" <b.i.c@tdcadsl.dk> wrote in message
> news:3d6b6532$0$178$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvad har du at ha' det i?????????? Jeg skrev ikke for at blive
overfuset.
> > vh Birte
>
> Jeg tror der blev hentydet til, at du i første omgang lod 2/3 af din egen
> kats killinger aflive. Ikke måden jeg ville gøre det på hvis der kun kom
6,
> men det rager heller ikke mig, hvad du gør. Bedre end at efterlade dem,
som
> åbenbart er sket med hittebørnene. Håber du finder hjem til dem alle.
>
> :Pia
>



Pia J (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 27-08-02 16:07


"bic" <b.i.c@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3d6b8d18$0$60772$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Tak Pia
> Men efter at p-pillerne åbenbart ikke virkede efter hensigten,

Jeg har selv netop overtaget 2 katte hvoraf den ene desværre ikke er kommet
hjem for at få sin pille i nu 2 uger. Den havde ellers fint accepteret os og
sat hundene på plads. Meningen var, at de skulle steriliseres så snart jeg
var kommet på plads efter flytningen.

Så jeg har fuld forståelse for smuttere, vi venter nu på, om hun kommer hjem
med små/gravid eller slet ikke. Den sidste holder sig heldigvis i nærheden,
jeg fik endda lov at klippe kløer i går, bare hun måtte ligge på mit skød og
sove. Det drejer sig om 2 halvgamle katte som aldrig har været indendørs, så
den metode virker heller ikke. De er i øvrigt effektive, der lå en
friskfanget rotte under birketræet i morges.

:Pia (som netop kommer i tanke om, hun har glemt at fjerne rotten)


Kasper Katzmann (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Kasper Katzmann


Dato : 28-08-02 08:37

> "Knud B. Jørgensen" <Jylland@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d6b5a620b4fb@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> > Stakkels kattemor
> >
> > Mon ikke du nærmere snart skulle tage hende med til dyrlægen og få hende
> > neutraliseret.

Ja det ville nok være en god idé.

> Hvad har du at ha' det i?????????? Jeg skrev ikke for at blive overfuset.
> vh Birte
>

Jeg tror Knud påpeger det faktum at du lader fire små levende væsener aflive
fordi DU ikke har passet på.

Man kan få P-piller til katte eller man kan få den sterilliseret, hvilket du
seriøst og velment bør overveje. Det er jo superegoistisk at være med til at
skabe liv, for derefter at sortere og smide dem ud man ikke lige synes der
er plads til.


Mvh
Kasper K



Trine Stubbe Teglbjæ~ (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~


Dato : 29-08-02 16:32

On Wed, 28 Aug 2002 09:37:22 +0200, "Kasper Katzmann"
<kasper@katzman.dk> wrote:


>Man kan få P-piller til katte eller man kan få den sterilliseret, hvilket du
>seriøst og velment bør overveje. Det er jo superegoistisk at være med til at
>skabe liv, for derefter at sortere og smide dem ud man ikke lige synes der
>er plads til.

   Jeg mener at kunne huske at katten _er_ på p-piller - men at
det bare er smuttet. Den har vel kastet pillen op. Det findes der
altså kun et middel imod og det er at få sterilliseret katten - men
det mener jeg vist osse at der var planer om.


/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Kasper Katzmann (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Kasper Katzmann


Dato : 28-08-02 09:03

> "Knud B. Jørgensen" <Jylland@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d6b5a620b4fb@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> > Stakkels kattemor
> >
> > Mon ikke du nærmere snart skulle tage hende med til dyrlægen og få hende
> > neutraliseret.

Ja det ville nok være en god idé.

> Hvad har du at ha' det i?????????? Jeg skrev ikke for at blive overfuset.
> vh Birte
>

Jeg tror Knud påpeger det faktum at du lader fire små levende væsener
aflive
fordi DU ikke har passet på.

Man kan få P-piller til katte eller man kan få den sterilliseret,
hvilket du
seriøst og velment bør overveje. Det er jo superegoistisk at være med
til at
skabe liv, for derefter at sortere og smide dem ud man ikke lige synes der
er plads til.


Mvh
Kasper K



Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


bic (29-08-2002)
Kommentar
Fra : bic


Dato : 29-08-02 17:15


"Kasper Katzmann" <kasper@katzmann.dk> skrev i en meddelelse
news:3d6c839680a8d@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> > "Knud B. Jørgensen" <Jylland@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d6b5a620b4fb@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> > > Stakkels kattemor
> > >
> > > Mon ikke du nærmere snart skulle tage hende med til dyrlægen og få
hende
> > > neutraliseret.
>
> Ja det ville nok være en god idé.
>
> > Hvad har du at ha' det i?????????? Jeg skrev ikke for at blive
overfuset.
> > vh Birte
> >
>
> Jeg tror Knud påpeger det faktum at du lader fire små levende væsener
> aflive
> fordi DU ikke har passet på.
Er du ufejlbarlig? Netop for at min kat ikke skulle lide overlast, valgte
jeg 4 killinger fra
>
> Man kan få P-piller til katte
Den får P-piller
eller man kan få den sterilliseret,
Den skal steriliseres
> hvilket du
> seriøst og velment bør overveje. Det er jo superegoistisk at være med
> til at
> skabe liv, for derefter at sortere og smide dem ud man ikke lige synes der
> er plads til.
Ang. de 4 hittebørn, var det i situationen, bedre jeg havde ladet dem dø en
langsom, pinefuld død??
Ville det være løsningen for dig???
vh Birte
>
>
> Mvh
> Kasper K
>
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>



Gitte J. Lock (30-08-2002)
Kommentar
Fra : Gitte J. Lock


Dato : 30-08-02 10:43

<snip>
> Ang. de 4 hittebørn, var det i situationen, bedre jeg havde ladet dem dø
en
> langsom, pinefuld død??
> Ville det være løsningen for dig???
> vh Birte

Det er næppe noget, som nogen ville mene, eftersom man _aldrig_ er nødt til
at lade dyr få en pinefuld død. Men et alternativ til en langsom pinefuld
død ville vel være aflivning hos dyrlægen. Det var vel også det, der skete
med de killinger du valgte fra.

Alt i alt er det lidt svært at greje det her... din kat får killinger (et
uheld forstås) og nogle af dem vælges fra efter fødslen. Hvorfor ikke vælge
alle killingerne fra og få katten kastreret, så snart man opdager den er
gravid? Hvis man ikke har planer om killinger i første omgang, så er det vel
det mest nærliggende? Missemor sprer kræfter, og du står ikke og skal finde
hjem til killingerne... hvorved de konkurrerer med andre om pladserne. Og
hvis du ville skåne missemor, hvorfor så holde liv i fire hittekillinger ...
Er det mere urimeligt at få dem aflivet (hos dyrlægen) end det var med
missemors egne killinger?
Personligt er jeg lidt forvirret ... tag det ikke som et angreb, men man kan
godt være lidt i tvivl om sammenhæng og intentionerne.
-Gitte



bic (30-08-2002)
Kommentar
Fra : bic


Dato : 30-08-02 11:42

Det er nemt at være bagklog, og meget svært at være regelret, og jeg skal
nok i fremtiden bare passe mig selv, og mine misser. Jeg ville bare så gerne
dele oplevelsen med andre katteelskere.
vh Birte

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d6f3e13$0$636$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> <snip>
> > Ang. de 4 hittebørn, var det i situationen, bedre jeg havde ladet dem dø
> en
> > langsom, pinefuld død??
> > Ville det være løsningen for dig???
> > vh Birte
>
> Det er næppe noget, som nogen ville mene, eftersom man _aldrig_ er nødt
til
> at lade dyr få en pinefuld død. Men et alternativ til en langsom pinefuld
> død ville vel være aflivning hos dyrlægen. Det var vel også det, der skete
> med de killinger du valgte fra.
>
> Alt i alt er det lidt svært at greje det her... din kat får killinger (et
> uheld forstås) og nogle af dem vælges fra efter fødslen. Hvorfor ikke
vælge
> alle killingerne fra og få katten kastreret, så snart man opdager den er
> gravid? Hvis man ikke har planer om killinger i første omgang, så er det
vel
> det mest nærliggende? Missemor sprer kræfter, og du står ikke og skal
finde
> hjem til killingerne... hvorved de konkurrerer med andre om pladserne. Og
> hvis du ville skåne missemor, hvorfor så holde liv i fire hittekillinger
....
> Er det mere urimeligt at få dem aflivet (hos dyrlægen) end det var med
> missemors egne killinger?
> Personligt er jeg lidt forvirret ... tag det ikke som et angreb, men man
kan
> godt være lidt i tvivl om sammenhæng og intentionerne.
> -Gitte
>
>



Gitte J. Lock (30-08-2002)
Kommentar
Fra : Gitte J. Lock


Dato : 30-08-02 14:21

"bic" <b.i.c@tdcadsl.dk> wrote in message > Det er nemt at være bagklog, og
meget svært at være regelret, og jeg skal
> nok i fremtiden bare passe mig selv, og mine misser. Jeg ville bare så
gerne
> dele oplevelsen med andre katteelskere.
> vh Birte

Det har du så evig ret i ... fejl begår vi alle, og jeg kan nogle gange få
lyst til at grave mig pga. dem jeg i tidens løb har begået. Det jeg mente
var også blot, at det er lidt svært helt at se sammenhængen i det hele med
hittebørn, missemor osv., og at det er derfor at reaktionerne bliver lidt
mudrede.
Iøvrigt, så er der da også en del venlige indlæg i tråden her, så bær over
med de tvære indlæg og glæd dig over de andre. Uenighed ændrer jo ikke ved,
at vi har noget til fælles - kattene
-Gitte



marianne hellemose (30-08-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 30-08-02 15:37

Hej Birte
Husk også at det er altid nemmest at være "klog og
gøre det rigtige" når man læser om andres oplevelser,
står man med begge ben i det, er det væsentligt sværere
at bevare overblikket og holde følelserne i "skak"

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




bic (30-08-2002)
Kommentar
Fra : bic


Dato : 30-08-02 20:55

Hej Marianne
Ja, jeg vil nok aldrig lære at holde følelserne i "skak", men prøver at få
det bedste ud af det, og mislingerne er bare blevet rigtige sjove, det
glæder jeg mig over, og jeg skal nok finde gode hjem til alle 6 stk.
vh Birte

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:aknvvf$ilt$1@sunsite.dk...
> Hej Birte
> Husk også at det er altid nemmest at være "klog og
> gøre det rigtige" når man læser om andres oplevelser,
> står man med begge ben i det, er det væsentligt sværere
> at bevare overblikket og holde følelserne i "skak"
>
> --
> Marianne
>
> Hellemose Somali
> hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk
>
> Some people have lives, others have cats
>
>
>



bic (30-08-2002)
Kommentar
Fra : bic


Dato : 30-08-02 20:52

Det er helt rigtigt, men jeg blev lidt negativ, det er overstået igen, og ja
der er mange dejlige indlæg i tråden.
vh Birte

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d6f7143$0$646$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "bic" <b.i.c@tdcadsl.dk> wrote in message > Det er nemt at være bagklog,
og
> meget svært at være regelret, og jeg skal
> > nok i fremtiden bare passe mig selv, og mine misser. Jeg ville bare så
> gerne
> > dele oplevelsen med andre katteelskere.
> > vh Birte
>
> Det har du så evig ret i ... fejl begår vi alle, og jeg kan nogle gange få
> lyst til at grave mig pga. dem jeg i tidens løb har begået. Det jeg mente
> var også blot, at det er lidt svært helt at se sammenhængen i det hele med
> hittebørn, missemor osv., og at det er derfor at reaktionerne bliver lidt
> mudrede.
> Iøvrigt, så er der da også en del venlige indlæg i tråden her, så bær over
> med de tvære indlæg og glæd dig over de andre. Uenighed ændrer jo ikke
ved,
> at vi har noget til fælles - kattene
> -Gitte
>
>



Ragna Skott (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Ragna Skott


Dato : 27-08-02 13:36

Det var godt, du tog dig af de små hittebørn. De er ikke til at stå for, og
det er fint, at de også har fået en katte-plejemor.
Jeg håber, du finder gode hjem til dem alle sammen.

--
Venlig hilsen, Ragna



bic (27-08-2002)
Kommentar
Fra : bic


Dato : 27-08-02 15:37

Ja, Ragna det håber jeg sandelig også, de er nogle små fejdere, og deres
skrig om hjælp, vil jeg sent glemme.
vh Birte

"Ragna Skott" <rahas@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d6b7233$0$64852$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det var godt, du tog dig af de små hittebørn. De er ikke til at stå for,
og
> det er fint, at de også har fået en katte-plejemor.
> Jeg håber, du finder gode hjem til dem alle sammen.
>
> --
> Venlig hilsen, Ragna
>
>



Trine A. (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Trine A.


Dato : 27-08-02 19:42

Hej Birte

Suuuuk hvor er de kære Nu er jeg lige nysgerrig....den lille røde, er
det en han eller hunkat??

Hilsen
Trine (som stadig har den dejlige Panda som favorit )

"bic" <b.i.c@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d6b42c3$0$31268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej allesammen
> Jeg har lagt fotos i mit album af fire dejlige hittebørn, samt de to
> missemor Stumpi havde i forvejen.
> Det er pudsigt, men Stumpi fik seks killinger 15. august, dyrlægen "fik"
de
> fire, og nu har hun seks igen ).
> Hun har meget travlt, for der er måske op til tre ugers forskel på
alderen,
> og de fire store render og leger, imens de små skal ammes.
> Hvis nu der her på gruppen er interesse for mislinger, er I MEGET MEGET
> velkomne til at kontakte mig, inden for de næste 6-10 uger, da jeg ikke
ret
> gerne vil til dyrlægen med dem.
> vh Birte
>
>



bic (27-08-2002)
Kommentar
Fra : bic


Dato : 27-08-02 20:33

Hej Trine
Vist nok en dreng!!!! Pandas søn og haleløs, de kloge reersøborger, påstår
de røde haleløse altid er drenge. Det skulle da glæde mig meget, hvis du er
interesseret i den, han er meget overvejende i sine reaktioner, og en kærlig
bamse.
vh Birte

"Trine A." <ta@kirstein.dk> skrev i en meddelelse
news:3d6bc7be$0$60766$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Birte
>
> Suuuuk hvor er de kære Nu er jeg lige nysgerrig....den lille røde, er
> det en han eller hunkat??
>
> Hilsen
> Trine (som stadig har den dejlige Panda som favorit )
>
> "bic" <b.i.c@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d6b42c3$0$31268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej allesammen
> > Jeg har lagt fotos i mit album af fire dejlige hittebørn, samt de to
> > missemor Stumpi havde i forvejen.
> > Det er pudsigt, men Stumpi fik seks killinger 15. august, dyrlægen "fik"
> de
> > fire, og nu har hun seks igen ).
> > Hun har meget travlt, for der er måske op til tre ugers forskel på
> alderen,
> > og de fire store render og leger, imens de små skal ammes.
> > Hvis nu der her på gruppen er interesse for mislinger, er I MEGET MEGET
> > velkomne til at kontakte mig, inden for de næste 6-10 uger, da jeg ikke
> ret
> > gerne vil til dyrlægen med dem.
> > vh Birte
> >
> >
>
>



Grit Wessel (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Grit Wessel


Dato : 27-08-02 20:42

> de kloge reersøborger, påstår
> de røde haleløse altid er drenge.

Så vil jeg vove at påstå, at de kloge reersøborger ikke er så kloge endda.
Genet for haleløshed og genet for rød farve har ikke noget med hinanden at
gøre.
Genet for haleløshed har ikke noget med kønskromosomerne at gøre, men det
har genet for den røde farve til gengæld. Der er bare *flest* røde katte,
der er hanner, men det kan sagtens lade sig gøre at lave røde hunner (jeg
har f.eks. en selv), der skal bare komme rødt fra begge forældre.

MVH Grit


--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/
Sort-hvid hunkilling til salg!



bic (27-08-2002)
Kommentar
Fra : bic


Dato : 27-08-02 20:54

Ok Grit, så blev jeg da så meget klogere, men det tør jeg nok ikke reklamere
med her på "øen", da vi aldrig ser røde haleløse hunkatte, det er jo nok en
tilfældighed.
En meget interessant oplysning, som jeg nok alligevel ikke kan holde tæt med
)) og der er en af de gamle gårde her, der har mange haleløse misser, den
vil jeg aflægge en kaffetårs besøg.
Tak for det
vh Birte

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse
news:akgkls$49m$1@sunsite.dk...
> > de kloge reersøborger, påstår
> > de røde haleløse altid er drenge.
>
> Så vil jeg vove at påstå, at de kloge reersøborger ikke er så kloge endda.
> Genet for haleløshed og genet for rød farve har ikke noget med hinanden at
> gøre.
> Genet for haleløshed har ikke noget med kønskromosomerne at gøre, men det
> har genet for den røde farve til gengæld. Der er bare *flest* røde katte,
> der er hanner, men det kan sagtens lade sig gøre at lave røde hunner (jeg
> har f.eks. en selv), der skal bare komme rødt fra begge forældre.
>
> MVH Grit
>
>
> --
> Ginkgo Norske Skovkatte
> http://www.dk-ginkgo.dk/
> Sort-hvid hunkilling til salg!
>
>



Trine Alsing (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Trine Alsing


Dato : 29-08-02 07:15

Åååhh Birte...ikke lokke en svag sjæl *gg*

Du ved jeg har et eller andet med røde katte....og når han så samtidig er
haleløs og Panda´s søn........suuk

Hilsen
Trine


"bic" <b.i.c@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3d6bd331$0$64865$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Trine
> Vist nok en dreng!!!! Pandas søn og haleløs, de kloge reersøborger, påstår
> de røde haleløse altid er drenge. Det skulle da glæde mig meget, hvis du
er
> interesseret i den, han er meget overvejende i sine reaktioner, og en
kærlig
> bamse.
> vh Birte
>
> "Trine A." <ta@kirstein.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d6bc7be$0$60766$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Birte
> >
> > Suuuuk hvor er de kære Nu er jeg lige nysgerrig....den lille røde,
er
> > det en han eller hunkat??
> >
> > Hilsen
> > Trine (som stadig har den dejlige Panda som favorit )
> >
> > "bic" <b.i.c@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d6b42c3$0$31268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Hej allesammen
> > > Jeg har lagt fotos i mit album af fire dejlige hittebørn, samt de to
> > > missemor Stumpi havde i forvejen.
> > > Det er pudsigt, men Stumpi fik seks killinger 15. august, dyrlægen
"fik"
> > de
> > > fire, og nu har hun seks igen ).
> > > Hun har meget travlt, for der er måske op til tre ugers forskel på
> > alderen,
> > > og de fire store render og leger, imens de små skal ammes.
> > > Hvis nu der her på gruppen er interesse for mislinger, er I MEGET
MEGET
> > > velkomne til at kontakte mig, inden for de næste 6-10 uger, da jeg
ikke
> > ret
> > > gerne vil til dyrlægen med dem.
> > > vh Birte
> > >
> > >
> >
> >
>
>



bic (29-08-2002)
Kommentar
Fra : bic


Dato : 29-08-02 09:49

ÅÅHH...... Trine kom nu, det ville glæde en "gammel" kattefodermor, utrolig
meget ))
vh Birte

"Trine Alsing" <ta@dli.dk> skrev i en meddelelse
news:xZib9.11$j.305@news.get2net.dk...
> Åååhh Birte...ikke lokke en svag sjæl *gg*
>
> Du ved jeg har et eller andet med røde katte....og når han så samtidig er
> haleløs og Panda´s søn........suuk
>
> Hilsen
> Trine
>
>
> "bic" <b.i.c@tdcadsl.dk> wrote in message
> news:3d6bd331$0$64865$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Trine
> > Vist nok en dreng!!!! Pandas søn og haleløs, de kloge reersøborger,
påstår
> > de røde haleløse altid er drenge. Det skulle da glæde mig meget, hvis du
> er
> > interesseret i den, han er meget overvejende i sine reaktioner, og en
> kærlig
> > bamse.
> > vh Birte
> >
> > "Trine A." <ta@kirstein.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d6bc7be$0$60766$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Hej Birte
> > >
> > > Suuuuk hvor er de kære Nu er jeg lige nysgerrig....den lille røde,
> er
> > > det en han eller hunkat??
> > >
> > > Hilsen
> > > Trine (som stadig har den dejlige Panda som favorit )
> > >
> > > "bic" <b.i.c@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3d6b42c3$0$31268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > Hej allesammen
> > > > Jeg har lagt fotos i mit album af fire dejlige hittebørn, samt de to
> > > > missemor Stumpi havde i forvejen.
> > > > Det er pudsigt, men Stumpi fik seks killinger 15. august, dyrlægen
> "fik"
> > > de
> > > > fire, og nu har hun seks igen ).
> > > > Hun har meget travlt, for der er måske op til tre ugers forskel på
> > > alderen,
> > > > og de fire store render og leger, imens de små skal ammes.
> > > > Hvis nu der her på gruppen er interesse for mislinger, er I MEGET
> MEGET
> > > > velkomne til at kontakte mig, inden for de næste 6-10 uger, da jeg
> ikke
> > > ret
> > > > gerne vil til dyrlægen med dem.
> > > > vh Birte
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste