/ Forside / Teknologi / Udvikling / ASP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ASP
#NavnPoint
smorch 9259
Harlekin 1866
molokyle 1040
Steffanst.. 758
gandalf 657
smilly 564
gibson 560
cumano 530
MouseKeep.. 480
10  Random 410
asp - import af csv fil
Fra : Ukendt


Dato : 26-08-02 15:07

Er der nogen som har et stykke kode der kan tygge på en csv-fil (i
dette tilfælde semikolon separeret) ??

Jeg har f.eks. nedenstående fil, som indeholder 3 rækker med 5 felter
(felt 1+5 er tekst, 2,3 og 4 tal) i hver.

Det som jeg mangler, er en rutine til at få felterne ud rigtig. Har
prøvet, men det virker ikke rigtig godt.

"1
1"
1";1;1;1;"1
1
1"
"2
2""
2";2;2;2;"2
2
2"
"3
3"""
3";3;3;3;"3
3
3"


/JH


 
 
Tobias Hinnerup (26-08-2002)
Kommentar
Fra : Tobias Hinnerup


Dato : 26-08-02 18:31


<JH> wrote in message news:2qckmu84qo52up0tasicmcqmp6e3lems6o@4ax.com...
> Er der nogen som har et stykke kode der kan tygge på en csv-fil (i
> dette tilfælde semikolon separeret) ??
>
> Jeg har f.eks. nedenstående fil, som indeholder 3 rækker med 5 felter
> (felt 1+5 er tekst, 2,3 og 4 tal) i hver.
>

Har du prøvet at åbne filen med ODBC?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q187670&FR=0

/Tobias




Ukendt (26-08-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-08-02 22:14

> Har du prøvet at åbne filen med ODBC?
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q187670&FR=0

Ja, jeg prøvede den. Desværre var deres eksempel ikke helt glad for
mit input. Alle de eksempler jeg har fundet, går alle på at læse én
linie, og så har man hvad man skal bruge, men den går bare ikke med
nedenstående.

"1
1"
1";1;1;1;"1
1
1"
"2
2""
2";2;2;2;"2
2
2"
"3
3"""
3";3;3;3;"3
3
3"


Ukendt (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-02 13:04

Er der ingen som kender til teknikken ?? - det kan da ikke være rigtig
at jeg er den eneste, som skal have importeret noget fra en fil hvor
elementerne fylder mere end én linie.....

/JH


Niels Henriksen (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Niels Henriksen


Dato : 27-08-02 15:31


<JH> skrev i en meddelelse
news:2qckmu84qo52up0tasicmcqmp6e3lems6o@4ax.com...
> Er der nogen som har et stykke kode der kan tygge på en csv-fil (i
> dette tilfælde semikolon separeret) ??
>
Hvis den er semikolon separeret, så indlæs hele filen i en variabel og brug
split() bagefter.

Så har du et array med dine data.


--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel



Ukendt (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-02 17:45

> Hvis den er semikolon separeret, så indlæs hele filen i en variabel og brug
> split() bagefter.

Nu er det bare sådan at filerne nemt kan indeholde over 50.000 liner
(det er vel en 4-5 mb), jeg tror ikke serveren har det så godt med
det.



Jakob Andersen (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Andersen


Dato : 27-08-02 18:10

JH wrote:
> Nu er det bare sådan at filerne nemt kan indeholde over 50.000 liner
> (det er vel en 4-5 mb), jeg tror ikke serveren har det så godt med
> det.

Hvad skal den "importeres" til?

--
Jakob Andersen



Ukendt (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-02 19:35

> Hvad skal den "importeres" til?

Det kan være både sql-server og ms-access


Jakob Andersen (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Andersen


Dato : 27-08-02 20:27

<JH> wrote in message news:uehnmu4lok4aicj8nlun28rbcr0pl3mbm2@4ax.com...
> Det kan være både sql-server og ms-access

Både SQL-server og (svjh) Access har indbyggede funktioner til import af
tekstfiler, hvad er der galt med disse?

--
Jakob Andersen



Ukendt (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-02 22:32

> Både SQL-server og (svjh) Access har indbyggede funktioner til import af
> tekstfiler, hvad er der galt med disse?

Jeg tror du har misforstået mig, jeg skal have lavet en asp-funktion
som kan gøre det samme, som du henviser til.

/JH


Niels Henriksen (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Niels Henriksen


Dato : 28-08-02 08:33

<JH> skrev i en meddelelse
news:1nanmu4qiurfbacegs2velonipg5kus10f@4ax.com...
>
> Nu er det bare sådan at filerne nemt kan indeholde over 50.000 liner
> (det er vel en 4-5 mb), jeg tror ikke serveren har det så godt med
> det.
>
Så lav en vbs-fil, som laver nøjagtigt det samme. Den skal du så bare starte
op i asp.

Jeg har selv en e-mail tjeneste hvor jeg hvert 3. minut kører en vbs-fil
uden problemer.


--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel



Ukendt (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-08-02 09:18

> Så lav en vbs-fil, som laver nøjagtigt det samme. Den skal du så bare starte
> op i asp.

Jeg forstår ikke helt hvad forskellen er, kan du uddybe det lidt, tak.

/JH


Niels Henriksen (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Niels Henriksen


Dato : 28-08-02 11:58

<JH> skrev i en meddelelse
news:hk1pmusjmgre2vdc4d85g8h8dk6mnjv51h@4ax.com...
> > Så lav en vbs-fil, som laver nøjagtigt det samme. Den skal du så bare
starte
> > op i asp.
>
> Jeg forstår ikke helt hvad forskellen er, kan du uddybe det lidt, tak.
>
Jeg prøver:

Når du kalder en asp-fil, så knokler IIS'en. Det betyder at du kan opleve
performance-tab. Det vil du især opdage hvis du skal importerer 50.000
linier fra en fil.

Hvis du tager samme script og blot ændrer nogle få steder, så det kan køre i
en *.vbs fil (den skal du blot dobbeltklikke på) så vil den køre meget
hurtigere, fordi den ikke skal fortolkes af IIS'en.

Mange ting kan lægges ned i en vbs-fil. Du kan finde mere om vbs på
microsoft.com


--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel



Ukendt (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-08-02 12:28

> Hvis du tager samme script og blot ændrer nogle få steder, så det kan køre i
> en *.vbs fil

Ja, den er jeg med på.


> (den skal du blot dobbeltklikke på)

Først og fremmest, så er det en del af et større system. Derfor skal
det hele foregå igennem et web-interface. For det andet, så vil folk
uden egen server, jo ikke kunne gøre det.


Niels Henriksen (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Niels Henriksen


Dato : 28-08-02 14:21

<JH> skrev i en meddelelse
news:rmcpmuo0i1hd43uvgespekdl2f6gv9nj2c@4ax.com...
>
> Først og fremmest, så er det en del af et større system. Derfor skal
> det hele foregå igennem et web-interface. For det andet, så vil folk
> uden egen server, jo ikke kunne gøre det.
>
Hvis AspExec (www.serverobjects.com) er installeret, så kan du sagtens
udføre en vbs-fil igennem asp.


--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel



Jesper Stocholm (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 28-08-02 14:28

Niels Henriksen wrote in news:akiiol$ho7$1@sunsite.dk:

> <JH> skrev i en meddelelse
> news:rmcpmuo0i1hd43uvgespekdl2f6gv9nj2c@4ax.com...
>>
>> Først og fremmest, så er det en del af et større system. Derfor skal
>> det hele foregå igennem et web-interface. For det andet, så vil folk
>> uden egen server, jo ikke kunne gøre det.
>>
> Hvis AspExec (www.serverobjects.com) er installeret, så kan du sagtens
> udføre en vbs-fil igennem asp.

det behøver man ikke at have for at kunne afvikle script/batch-filer via
ASP. Man skal blot bruge en shell-kommando via ASP. [1]

PS: hvor er alle de indlæg du svarer på henne ? Min newsreader kan ikke
finde nogen af dem ... ?

[1] Se evt tråden der starter med indlægget
<ak53js$gsk$1@news.net.uni-c.dk> og hedder "Køre program lokalt".



--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk
http://asp.stocholm.dk
Svar til gruppen og ikke til mig privat pr. email :|

Jakob Andersen (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Andersen


Dato : 28-08-02 21:53

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote
> det behøver man ikke at have for at kunne afvikle script/batch-filer via
> ASP. Man skal blot bruge en shell-kommando via ASP. [1]
[SNIP]
> [1] Se evt tråden der starter med indlægget
> <ak53js$gsk$1@news.net.uni-c.dk> og hedder "Køre program lokalt".

Det er måske ikke lige den smarteste tråd at henvise til, da det i
ovenstående foregår på klienten og ikke på serveren.

Det du mener er nok at man kan bruge WSH objekterne gennem ASP altså f.eks.:

<%
Set objShell = Server.CreateObject("WScript.Shell")
objShell.Run "c:\minapp.exe"
%>

--
Jakob Andersen



Jesper Stocholm (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 28-08-02 22:07

Jakob Andersen wrote in news:akjd7f$21bk$1@news.cybercity.dk:

> "Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote
>> det behøver man ikke at have for at kunne afvikle script/batch-filer
>> via ASP. Man skal blot bruge en shell-kommando via ASP. [1]
> [SNIP]
>> [1] Se evt tråden der starter med indlægget
>> <ak53js$gsk$1@news.net.uni-c.dk> og hedder "Køre program lokalt".
>
> Det er måske ikke lige den smarteste tråd at henvise til, da det i
> ovenstående foregår på klienten og ikke på serveren.

og forskellen i anvendelsen af WScript.Shell i forhold til at køre det på
serveren er ?

> Det du mener er nok at man kan bruge WSH objekterne gennem ASP altså
> f.eks.:
>
> <%
> Set objShell = Server.CreateObject("WScript.Shell")
> objShell.Run "c:\minapp.exe"
> %>

præcist ... men bortset fra at man i klientside ikke behøver Server. for
at skabe et object, så kan jeg ikke se forskellen i koden ?



--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk
(der har været ikke-ryger i hele 13 dage)
Svar til gruppen og ikke til mig privat pr. email :|

Jakob Andersen (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Andersen


Dato : 29-08-02 08:50

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote
> og forskellen i anvendelsen af WScript.Shell i forhold til at køre det på
> serveren er ?

Ikke noget, men jeg gættede bare på at din trådhenvisning vil forvirre mere
end den ville gavne.

> præcist ... men bortset fra at man i klientside ikke behøver Server. for
> at skabe et object, så kan jeg ikke se forskellen i koden ?

Forskellen er at der ikke var noget kode i den tråd du henviste til

--
Jakob Andersen



Jakob Andersen (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Andersen


Dato : 29-08-02 08:54

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote
> Forskellen er at der ikke var noget kode i den tråd du henviste til

Og jeg havde så lige overset linket til WSH dokumentationen

Sorry.

--
Jakob Andersen



Jesper Stocholm (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 29-08-02 12:47

Jakob Andersen wrote in news:akkjob$2uj6$1@news.cybercity.dk:

> "Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote
>> og forskellen i anvendelsen af WScript.Shell i forhold til at køre
>> det på serveren er ?
>
> Ikke noget, men jeg gættede bare på at din trådhenvisning vil forvirre
> mere end den ville gavne.

ok ... jeg var klar over, at min henvisning ikke blot var en "koden står
i dette indlæg"-henvisning ... men mere en "du kan læse mere om emnet i
denne tråd"-henvisning. Jeg er personligt mest interesseret i
henvisninger som den sidste, når jeg har behov for hjælp.



>> præcist ... men bortset fra at man i klientside ikke behøver Server.
>> for at skabe et object, så kan jeg ikke se forskellen i koden ?
>
> Forskellen er at der ikke var noget kode i den tråd du henviste til

og dette kan jeg se andetsteds, at du har ordnet ...



--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk
http://asp.stocholm.dk
Svar til gruppen og ikke til mig privat pr. email :|

Ukendt (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-08-02 23:44

> en *.vbs fil

Jeg synes nu det virker lidt underligt, at benyttet en vbs-fil til
dette formål, er det den rigtige måde ?


> Hvis den er semikolon separeret, så indlæs hele filen i
> en variabel og brug split() bagefter.

I forhold til det input som jeg har postet et par gange, så vil en
split give mig følgende...... men hvordan skal jeg finde ud af hvor
meget af indholdet i index 4 som er til element 1 og hvor meget som er
til element 2. Samme gælder index 8. (håber det kan forstås ;)


------------ 0
"1
1"
1"
------------ 1
1
------------ 2
1
------------ 3
1
------------ 4
"1
1
1"
- - - - - ?
"2
2""
2"
------------ 5
2
------------ 6
2
------------ 7
2
------------ 8
"2
2
2"
- - - - - ?
"3
3"""
3"
------------ 9
3
------------ 10
3
------------ 11
3
------------ 12
"3
3
3"
------------



Niels Henriksen (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Niels Henriksen


Dato : 29-08-02 06:40

<JH> skrev i en meddelelse
news:c3kqmu4tjrchh2cgigas57nd4j6hll9l49@4ax.com...
> > en *.vbs fil
>
> Jeg synes nu det virker lidt underligt, at benyttet en vbs-fil til
> dette formål, er det den rigtige måde ?
>
Hvis det er for at aflaste IIS'en, så vil jeg gætte på det.

>
> I forhold til det input som jeg har postet et par gange, så vil en
> split give mig følgende...... men hvordan skal jeg finde ud af hvor
> meget af indholdet i index 4 som er til element 1 og hvor meget som er
> til element 2. Samme gælder index 8. (håber det kan forstås ;)
>
Jeg har ikke taget højde for dit input, men for at du har sagt at det er
semikolonseperaret.


--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste