/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
TROLL : Cyril Malka
Fra : LowLifeDK


Dato : 15-08-02 21:26

Altvidende egotripper med egen hjemmeside

http://www.malka.dk

--
LowLifeDK

"Det er FEDT at sidde i et badekar
og slå prutter...det kilder så dejligt
op af ryggen.."



 
 
Britt Malka (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 15-08-02 22:33

On Thu, 15 Aug 2002 22:25:40 +0200, "LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk>
wrote:

>Altvidende egotripper med egen hjemmeside

Wow! Må jeg bruge den som tagline?

--
Med venlig hilsen
Britt Malka - www.malka.it/home/britt

Hvor meget tid kan du spare ved at bruge et bedre mailprogram?
Prøv det prisbelønnede mailprogram The Bat! gratis i 30 dage. Læs mere på www.malka.it

Cyril Malka (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 15-08-02 22:37

britt@malka.fr (Britt Malka) skrev i news:3d5e1e1b.62246696
@news.wanadoo.fr:

>>Altvidende egotripper med egen hjemmeside
> Wow! Må jeg bruge den som tagline?

Nope, du!

Det er MIG, han snakkede om! Det må blive MIT tagline!

En mytoman, er en, der tror, han er mig!

.... Nå... Back to work...

--
Venligst

Cyril Malka


et-sect-era nr. 17 - Tema: Satanisme

http://www.etsectera.com - Aktualitetsbladet om sekternes verden

http://www.malka.dk -=- http://www.malka.info

arc@na (16-08-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 16-08-02 03:45

Cyril Malka <cyril@fjerndette.malka.dk> wrote in
news:Xns926BF049D5C73cyrilmalka@193.252.19.141:

>> Wow! Må jeg bruge den som tagline?
> Nope, du!
> Det er MIG, han snakkede om! Det må blive MIT tagline!
> En mytoman, er en, der tror, han er mig!

I hygger jer rigtig med ham Low-life??? )))

http://www.gingicat.org/jacob/troll.html:

Be a troll! Be a troll!
Let disruption be your goal -
Anything that you can do to draw attention to your role
Egoboo can be nice
Get your fix at any price
You can make entire newsgroups
into clucking little birdcoops

Be a troll! Be a troll!
Pound their patience into coal
Tell the regulars they have no sense of flair
Insult their mothers too and their manners, pfoo!
Be a troll, be a troll, be a troll!

Make them burn, make them freeze
Sing of people scratching fleas
Snigger at the woes of others who are forced upon their knees
Stress and fear, jealous rage
Let them be your guiding gauge
Then accuse the quiet suckers
all as nosy mother****ers

Don't be small, don't be tame
Show you have no sense of shame
Just enrage them til on stage the heads will roll
You love to shrill out flame, it's all a giant game
Be a troll, dig a hole, you're a troll.

Flaming dues, barbeques
Ought to wake 'em where they snooze
Don't forget to douse the fires with proof 307 booze
(song tangent) : 307 Ale my friends, 307 Ale!
The finest drink that any bar has ever had for sale!...
(ahem) Feed them slugs, feed them snails
Put their legs between their tails
And so what if you are hated
cuz their nerves are really grated

When you leave, do salute
give that middle finger toot
And be proud of your achievements in your soul
For you have shown that they are evil in their way
You're a troll-l-l-l, says our poll-l-l-l, you're a troll-l-l-l!
(or, "a-ass-ho-o-o-ole!")


))))

--
Med venlig hilsen
arc@na

Cyril Malka (16-08-2002)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 16-08-02 08:54

"arc@na" <boss@nsa.invalid.gov> skrev i
news:Xns926C30A04B66Fmarsupilankangoroogo@130.225.247.90:

> I hygger jer rigtig med ham Low-life??? )))

Argh! Afsløret!

Denne var FOR oplagt, det var en større fristelse end jeg kunne klare...



> http://www.gingicat.org/jacob/troll.html:

Meget sødt

Den skal jeg bruge igen. Den er god.

--
Venligst

Cyril Malka


et-sect-era nr. 17 - Tema: Satanisme

http://www.etsectera.com - Aktualitetsbladet om sekternes verden

http://www.malka.dk -=- http://www.malka.info

Lars Erik Bryld (16-08-2002)
Kommentar
Fra : Lars Erik Bryld


Dato : 16-08-02 21:25

arc@na med adressen boss@nsa.invalid.gov skrev:

> Be a troll! Be a troll!

I news:8F5110BEDWeasel@130.133.1.4 tilbage i juni 2000 skrev Weasel (i
alt.philosophy):


"Private Jenkins!" yelled the Captain. "Get over here
immediately, there's something you need to see!"

"Right away, sir!" Jenkins shouted back, crossing the open area
in the center of their camp at a double march.

"You see these tracks, Jenkins?" the Captain asked, neither
requesting nor expecting a reply. He continued, "And that smell?
Private Jenkins! Are you paying attention to me!?"

"Sir, I am positively brimming with attention, I assure you."

"Don't be a smart-ass, Jenkins"

"I blame my parents, sir."

"Don't we all, Jenkins. Don't we all." the Captain sighed. "Tell
me, Jenkins, in light of my on-going efforts to provide you with what
we in the army like to call An Edjukayshun, what creature leaves
tracks like these, accompanied by such a horrific stench?"

"A troll, sir?" Jenkins replied cautiously.

"Bang on, Private Jenkins. Nicely done. A troll. You must be on
your guard at all times. They are Very Very Nasty." the Captain
warned.

"But what shall I do if this creature attacks me? Shall I feign
death? Shall I hurl pomegranates, in the manner so effectively
demonstrated by you last week when we were assaulted by nuns in the
market?" asked Jenkins, noticably agitated.

"No no," the Captain replied, "pomegranates will just make
things worse, and feigning death is a bit extreme under the
circumstances. Mark my words, boy, if you are ever confronted by a
troll, there is only one thing you can do..."

"Tell me, tell me!" pleaded Jenkins, interrupting.

"You must ignore him. The troll feeds on attention, Jenkins.
Ignore him and he will die. It will not be pleasant. You will be
tempted to watch the squirming, the cries of agony will reach deep
down into your underpants and grab you by the ... well, you get the
idea, Jenkins. Trust me: ignore the troll, be strong, and perhaps you
will live to hurl pomegranates at nuns another day."

"Thank you, sir. It is truly an honour to serve with you."

"You're right about that, Private. Dismissed"


--

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
16 aug AD 2002
Skt. Stefan af Ungarn



arc@na (17-08-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 17-08-02 00:18

"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> wrote in
news:68d79.79$s4.1962@news.get2net.dk:

> "You're right about that, Private. Dismissed"

ROTFL! )

--
Med venlig hilsen
arc@na

LowLifeDK (16-08-2002)
Kommentar
Fra : LowLifeDK


Dato : 16-08-02 07:35


> Det er MIG, han snakkede om! Det må blive MIT >tagline!

For sølle hundrede kroner kan den blive din til evigt eje.
Send pengene til Dansk Røde Kors, og brug superlativet med god samvittighed.




TBC (24-08-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 24-08-02 00:43

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:ajh2o7$14l5$1@news.cybercity.dk...

> Altvidende egotripper med egen hjemmeside
>
> http://www.malka.dk

Tja, man må da bare håbe at han på andre områder formår at forholde sig
mindre nedladende til andre [grupper] i samfundet der måtte være af anden
overbevisning og orientering end ham selv.

Gad nok vide hvad han syntes der giver ham grund til hans bitre og søgte
patronisering, med alt den energi han har lagt deri ?

TBC
Torben Bojer Christensen



Birger Bo (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Birger Bo


Dato : 24-08-02 10:41

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
news:DLz99.13127$ww6.1771492@news010.worldonline.dk...
> "LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:ajh2o7$14l5$1@news.cybercity.dk...
>
> > Altvidende egotripper med egen hjemmeside
> >
> > http://www.malka.dk
>
> Tja, man må da bare håbe at han på andre områder formår at forholde sig
> mindre nedladende til andre [grupper] i samfundet der måtte være af anden
> overbevisning og orientering end ham selv.
>
> Gad nok vide hvad han syntes der giver ham grund til hans bitre og søgte
> patronisering, med alt den energi han har lagt deri ?
>
> TBC
> Torben Bojer Christensen
>

I er nogle skinhellige fjolser - thats the point!!

Der findes masser af gode kristne og andre troende - men de holder ders
kaje. Tak for det!

BB



Boerge Rahbech Jense~ (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Boerge Rahbech Jense~


Dato : 24-08-02 10:55

d. 24/08/02 11:40 skrev Birger Bo på dybt@falde.du i artiklen
3d675447$0$53749$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Der findes masser af gode kristne og andre troende - men de holder ders
> kaje.

Ja, da. De har sikkert alt for travlt med at elske deres medmennesker på
forskellige måder og dermed opfylde mindst ét af Jesu to vigtigste bud.

Det kan være, de arbejder ulønnet i en humanitær organisation eller et
værested, men det kan også blot være i familien eller blandt venner. Det er
vist mest os, der af den ene eller anden grund ikke gør dét, der har tid og
energi til at være aktive i denne (og andre) gruppe(r).

For mit vedkommende er jeg noget indadvendt og mangler selvtillid, så det
højeste, jeg kan "svinge mig op til", er at skrive forholdsvis lange breve
til familie og bekendte og sponsere et barn hos Børnefonden.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen


Vagn Torup & Rikke B~ (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Vagn Torup & Rikke B~


Dato : 24-08-02 12:35


Boerge Rahbech Jensen <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B98D2472.4773B%brahbech@post8.tele.dk...
> d. 24/08/02 11:40 skrev Birger Bo på dybt@falde.du i artiklen
> 3d675447$0$53749$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>
>
> For mit vedkommende er jeg noget indadvendt og mangler selvtillid, så det
> højeste, jeg kan "svinge mig op til", er at skrive forholdsvis lange breve
> til familie og bekendte og sponsere et barn hos Børnefonden.
>
> Med venlig hilsen
>
> Børge Rahbech Jensen
>
Hej Børge
Det er sandelig også godt! Breve betyder uendelig meget for folk og der er
næppe noget, der glæder mere. At det er rigtig godt at du sponserer et barne
gennem Børnefonden, behøver jeg næppe bekræfte dig i.
Nogen gange er det de små ting, der gør den store forskel.
MVH Rikke



Boerge Rahbech Jense~ (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Boerge Rahbech Jense~


Dato : 24-08-02 13:11

d. 24/08/02 13:34 skrev Vagn Torup & Rikke Bachmann på vagntorup@get2net.dk
i artiklen y9K99.32$s.795@news.get2net.dk:

> Hej Børge

Hej Rikke.

> Nogen gange er det de små ting, der gør den store forskel.

Det er rigtigt, men derfor kan man godt have dårlig samvittighed over, at
man ikke gør noget mere, især når man har tiden til det.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen


Vagn Torup & Rikke B~ (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Vagn Torup & Rikke B~


Dato : 24-08-02 13:48


Boerge Rahbech Jensen <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B98D43C2.47766%brahbech@post8.tele.dk...
> d. 24/08/02 13:34 skrev Vagn Torup & Rikke Bachmann på
vagntorup@get2net.dk
> i artiklen y9K99.32$s.795@news.get2net.dk:
>
> > Hej Børge
>
> Hej Rikke.
>
> > Nogen gange er det de små ting, der gør den store forskel.
>
> Det er rigtigt, men derfor kan man godt have dårlig samvittighed over, at
> man ikke gør noget mere, især når man har tiden til det.

Hej Børge
Det er skam rigtigt. Det at gøre lidt skal ikke være en sovepude for ikke at
gøre mere. Men vi kan vel hurtigt blive enige om, at verden ville være en
hel del bedre at leve i, hvis alle ville gøre en lille smule. Der er
desværre bare alt for mange, der har "for travlt" til at hjælpe Fru Olsen op
med varerne eller Hr. Jensen ned med affaldet. De glemmer, at den slags
"småting" ofte afføder en kædereaktion af hjælpende hænder, som alle får
glæde af, når de har brug for det.
MVH Rikke
>
> Med venlig hilsen
>
> Børge Rahbech Jensen
>



Boerge Rahbech Jense~ (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Boerge Rahbech Jense~


Dato : 24-08-02 14:46

d. 24/08/02 14:47 skrev Vagn Torup & Rikke Bachmann på vagntorup@get2net.dk
i artiklen YdL99.42$s.834@news.get2net.dk:

> Hej Børge

Hej Rikke.

> De glemmer, at den slags "småting" ofte afføder en kædereaktion af hjælpende
> hænder, som alle får glæde af, når de har brug for det.

Helt enig, og jeg tror også, det er den kædereaktion, som Jesus forbandt med
begrebet næstekærlighed. Derfor er jeg meget uenig med dem, der hævder, at
man skal omvende sig fra sine synder, før man har ret til næstekærlighed fra
andre. Efter min mening placerer man ansvaret et forkert sted, da jeg mener,
det er ens eget ansvar, hvis man f.eks. ikke har overskud til at hjælpe dem,
der har det værre end én selv. Jeg kan også huske, der blev vist nogle korte
interviews på tv en gang, hvor man snakkede med folk på gaden om, hvorvidt
de gjorde noget for andre, og skammen lyste næsten ud af nogle, der sagde,
de købte sig aflad ved at være sponsor for et barn i et fattigt land. Det
var ikke noget, de var stolte af at indrømme, og det er jeg heller ikke.

Det kan ses som en modsætning til dem, der nærmest virker stolte af at være
frelste i modsætning til alle dem, der ikke er det, og som de frelste helst
ikke skal have andet at gøre med, end netop føre sig frem som frelste med
ret til at dømme andre ved udelukkende at prædike om Jesus og kravet om
omvendelse fra sit syndige liv.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen


Birger Bo (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Birger Bo


Dato : 24-08-02 15:51

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:B98D2472.4773B%brahbech@post8.tele.dk...
> d. 24/08/02 11:40 skrev Birger Bo på dybt@falde.du i artiklen
> 3d675447$0$53749$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>
> > Der findes masser af gode kristne og andre troende - men de holder ders
> > kaje.
>
> Ja, da. De har sikkert alt for travlt med at elske deres medmennesker på
> forskellige måder

FEDT, og hvid de så lader det blive ved det, skaber det ret meget respekt
til forskel for nogle af de missionerende typer det vrimler i den her NG!!

> For mit vedkommende er jeg noget indadvendt og mangler selvtillid, så det
> højeste, jeg kan "svinge mig op til", er at skrive forholdsvis lange breve
> til familie og bekendte og sponsere et barn hos Børnefonden.

Jamen, er det da ikke godt nok - yde efter evne og nyde efter behov.

Godt nok!

BB

>
> Med venlig hilsen
>
> Børge Rahbech Jensen
>



Boerge Rahbech Jense~ (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Boerge Rahbech Jense~


Dato : 24-08-02 17:32

d. 24/08/02 16:50 skrev Birger Bo på dybt@falde.du i artiklen
3d67b15d$0$64875$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> FEDT, og hvid de så lader det blive ved det, skaber det ret meget respekt

Ja, det er præcis, hvad de gør.

> Jamen, er det da ikke godt nok - yde efter evne og nyde efter behov.

Det er aldrig helt godt nok, selvom det må være godt nok for mig nu, hvor
det er dét niveau, jeg kan overskue.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen


Birger Bo (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Birger Bo


Dato : 24-08-02 18:32

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:B98D8163.477BE%brahbech@post8.tele.dk...
> d. 24/08/02 16:50 skrev Birger Bo på dybt@falde.du i artiklen
> 3d67b15d$0$64875$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>
> > FEDT, og hvid de så lader det blive ved det, skaber det ret meget
respekt
>
> Ja, det er præcis, hvad de gør.
>
> > Jamen, er det da ikke godt nok - yde efter evne og nyde efter behov.
>
> Det er aldrig helt godt nok, selvom det må være godt nok for mig nu, hvor
> det er dét niveau, jeg kan overskue.
>

Forlang nu ikke mere af dig selv end du kan overkomme - det kommer der ikke
noget godt ud af!
BB



Boerge Rahbech Jense~ (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Boerge Rahbech Jense~


Dato : 24-08-02 18:43

d. 24/08/02 19:32 skrev Birger Bo på dybt@falde.du i artiklen
3d67c2e3$0$64860$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Forlang nu ikke mere af dig selv end du kan overkomme - det kommer der ikke
> noget godt ud af!

Nej, det har jeg måtte erkende flere gange. Omvendt er det heller ikke godt
ikke at have nogle ambitioner. Så står livet nemlig først stille.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen


TBC (24-08-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 24-08-02 12:05

"Birger Bo" <dybt@falde.du> skrev i en meddelelse
news:3d675447$0$53749$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> I er nogle skinhellige fjolser - thats the point!!
>
> Der findes masser af gode kristne og andre troende - men de holder ders
> kaje. Tak for det!

Følte DU dig nu pludseligt ringet op ?
Mon det har noget at gøre med at jeg brugte ordet "nedladende" ?

Iøvrigt er dit udsagn mig lidt diffust. Hvem er "I" ? ...er det os der
tillader os at debatere her i gruppen ? ..."Vi" kan altså kun være gode
kristne hvis vi "holder vores kaje" ? ...Hvis vi gjorde det ville der kun
være dig og dine tilbage ....men måske det så var de gode kristne ? ....nå
nej, dit kriterie var jo at det var nogle der "holdte deres kaje."

Har du ikke bedre at gøre end at lade din harme komme til udtryk over snart
sagt hveranden debatør i denne gruppe. Det er Lørdag, måske du kunne finde
din Nilfisk frem og få lavet noget konstruktivt i stedet ?

TBC
Torben Bojer Christensen



Vagn Torup & Rikke B~ (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Vagn Torup & Rikke B~


Dato : 24-08-02 12:39


TBC <-sutmin@2night.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aLJ99.13233$ww6.1829212@news010.worldonline.dk...
> "Birger Bo" <dybt@falde.du> skrev i en meddelelse
> news:3d675447$0$53749$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>
> Har du ikke bedre at gøre end at lade din harme komme til udtryk over
snart
> sagt hveranden debatør i denne gruppe. Det er Lørdag, måske du kunne finde
> din Nilfisk frem og få lavet noget konstruktivt i stedet ?
>
> TBC
> Torben Bojer Christensen
>
> Hvem er det nu der er nedladende?
Kan du ikke bare lade Cyril og andre være i fred? Jeg er afgjort heller ikke
enig med ham, men det er der jo heller ingen, der forlanger. Han har sine
holdninger på baggrund af nogle erfaringer han har draget sig, mine
holdninger er baseret på mine erfaringer osv.
Han virker også indimellem lidt voldsom på mig, men sådan er det nogen
gange, når man bliver engageret, hvilket du jo selv har erfaret siden, du
selv skriver så mindre pænt, som du gør ovenfor.
MVH Rikke



TBC (24-08-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 24-08-02 13:01

"Vagn Torup & Rikke Bachmann" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:NdK99.33$s.951@news.get2net.dk...

> Hvem er det nu der er nedladende?
> Kan du ikke bare lade Cyril og andre være i fred? Jeg er afgjort heller
ikke
> enig med ham, men det er der jo heller ingen, der forlanger. Han har sine
> holdninger på baggrund af nogle erfaringer han har draget sig, mine
> holdninger er baseret på mine erfaringer osv.
> Han virker også indimellem lidt voldsom på mig, men sådan er det nogen
> gange, når man bliver engageret, hvilket du jo selv har erfaret siden, du
> selv skriver så mindre pænt, som du gør ovenfor.
> MVH Rikke

....I en "debat" syntes jeg ikke der er noget galt i at blive konfronteret
med, og stillet til regnskab over for sine egne udsagn, som jeg gør over for
Birger Bo og du gør over for mig.

- Jeg er dog tilbøjelig til at anerkende den større visdom der er i din
indstilling, om at det når det kommer til stykket sikkert er mest kløgtigt
bare at lade ham være og rase for sig selv.

- Men så får man jo ikke fornøjelsen (og morskaben) af en debat, hvor
ukløgtig den end måtte være og potentielt kunne blive. Jeg tænkte nu heller
ikke at det er så slemt at bruge "havnearbejder" jargon ifht en der selv
taler lignende jargon (Forventer at de har konstitution til det) - Jeg
forventer heller ikke at kunne vinde BB til noget andet synspunkt, men jeg
syntes blot ikke at hans nedgørende udsagn skulle være helt gratis og stå
uantastet hen. - Han har jo enhver mulighed for at tage til genmæle.

- Men jeg overvejer dog det kløgtigere ved din opfordring. - For det fører
næppe nogen steder hen at debatere med ham, udover at han får endnu en
lejlighed til at søge at provokere og nedgøre (Regner efterhånden med at det
er hans mål)

TBC
Torben Bojer Christensen

TBC
Torben Bojer Christensen



Vagn Torup & Rikke B~ (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Vagn Torup & Rikke B~


Dato : 24-08-02 13:56


TBC <-sutmin@2night.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aAK99.13254$ww6.1837009@news010.worldonline.dk...
> "Vagn Torup & Rikke Bachmann" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:NdK99.33$s.951@news.get2net.dk...
>
>
> - Men så får man jo ikke fornøjelsen (og morskaben) af en debat, hvor
> ukløgtig den end måtte være og potentielt kunne blive. Jeg tænkte nu
heller
> ikke at det er så slemt at bruge "havnearbejder" jargon ifht en der selv
> taler lignende jargon (Forventer at de har konstitution til det) - Jeg
> forventer heller ikke at kunne vinde BB til noget andet synspunkt, men jeg
> syntes blot ikke at hans nedgørende udsagn skulle være helt gratis og stå
> uantastet hen. - Han har jo enhver mulighed for at tage til genmæle.

Nej, jeg forstår dig såmænd godt, men du ved jo godt, at den slags bare
ender med mudderkastning og Cyril har jo lige så meget ret til at mene, som
han gør, som vi har til vores meninger. Det bliver nemt ubehageligt og trist
at diskutere her og i andre grupper, hvis alle ikke har noget til overs for
andet end deres egne holdninger. Vi skal ikke være enige, men vi skal (synes
jeg) respektere hinandens forskelligheder. Hvis du har læst tråden Religiøs
vækkelse på kristen friskole, kan du tydeligt se, at jeg bestemt ikke deler
hans synspunkter, hverken da vi startede eller sluttede diskussionen -
faktisk har den ikke flyttet mine holdninger en milimeter. Alligevel var det
en god "snak" for jeg fik lejlighed til at prøve mine argumenter af overfor
en som har et andet syn på tingene og det er værdifuldt i sig selv.
>
> - Men jeg overvejer dog det kløgtigere ved din opfordring. - For det fører
> næppe nogen steder hen at debatere med ham, udover at han får endnu en
> lejlighed til at søge at provokere og nedgøre (Regner efterhånden med at
det
> er hans mål)
Jeg tror ikke, at det er Cyril (eller hans kones) mål at nedgøre nogen, men
de brænder stærkt for det de tror på og så kan man som sagt godt skrive
tingene på en lidt uhensigtsmæssig måde, det kommer jeg vist også selv til
nogen gange i kampens hede.
>
> TBC
> Torben Bojer Christensen
>
>MVH Rikke



TBC (24-08-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 24-08-02 14:14

"Vagn Torup & Rikke Bachmann" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:clL99.43$s.914@news.get2net.dk...

> Nej, jeg forstår dig såmænd godt, men du ved jo godt, at den slags bare
> ender med mudderkastning og Cyril har jo lige så meget ret til at mene,
som
> han gør, som vi har til vores meninger.

Deri er jeg ening. Mht Cyril har jeg da også blot stillet spørgsmål: "Gad
nok vide hvad han syntes der giver ham grund til hans bitre og søgte
patronisering, med alt den energi han har lagt deri ?"

> Jeg tror ikke, at det er Cyril (eller hans kones) mål at nedgøre nogen,
men
> de brænder stærkt for det de tror på og så kan man som sagt godt skrive
> tingene på en lidt uhensigtsmæssig måde, det kommer jeg vist også selv til
> nogen gange i kampens hede.

En lidt farvet måde vil jeg personligt mene, men farven er vel netop hvad
der tjener hans hensigt hvad den end må være.

Mine udsagn nærmest i tråden iøvrigt var nu også relateret ifh til BB og
hans udsagn og ikke Cyril's hjemmeside.

TBC
Torben Bojer Christensen



Boerge Rahbech Jense~ (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Boerge Rahbech Jense~


Dato : 24-08-02 14:46

d. 24/08/02 15:14 skrev TBC på -sutmin@2night.dk i artiklen
dEL99.13278$ww6.1848253@news010.worldonline.dk:

> Deri er jeg ening. Mht Cyril har jeg da også blot stillet spørgsmål: "Gad
> nok vide hvad han syntes der giver ham grund til hans bitre og søgte
> patronisering, med alt den energi han har lagt deri ?"

Jeg har lidt svært ved at overskue, hvad du præcist tænker på, og jeg kan
ikke huske omtalte spørgsmål og hvilken sammenhæng, det blev stillet i.

Jeg har fået en opfattelse af, at Cyril Malka primært har en professionel
interesse for religiøse bevægelser via sit arbejde som psykolog, hvor han
efter sigende (i dk.videnskab.psykologi) populært sagt har specialiseret i
mental oprydning efter religioners uheldige indflydelse på menneskers liv.

> En lidt farvet måde vil jeg personligt mene, men farven er vel netop hvad
> der tjener hans hensigt hvad den end må være.

Hensigten er sandsynligvis at få vi troende til at forholde os kritisk til,
hvor stor skade en uhensigtsmæssig dyrkelse af en religion kan gøre på
menneskers selvfølelse og liv. Nogle af Jørgens indlæg har samme tema, hvor
Jørgen fortæller om nogle af de kvaler, Cyril sikkert møder hos sine
klienter.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen


Birger Bo (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Birger Bo


Dato : 24-08-02 16:03

> Jeg har fået en opfattelse af, at Cyril Malka primært har en professionel
> interesse for religiøse bevægelser via sit arbejde som psykolog, hvor han
> efter sigende (i dk.videnskab.psykologi) populært sagt har specialiseret i
> mental oprydning efter religioners uheldige indflydelse på menneskers liv.

Han må være en travl mand.

> Hensigten er sandsynligvis at få vi troende til at forholde os kritisk
til,
> hvor stor skade en uhensigtsmæssig dyrkelse af en religion kan gøre på
> menneskers selvfølelse og liv.

Udemærket hensigt - kan kun støttes. Mange mennesker har det godt med en god
solid tro på en eller anden gud og så er der fundamentalisterne - det er dem
jeg harcelerer imod - og de findes i hobetal her i stuen!!

BB



Boerge Rahbech Jense~ (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Boerge Rahbech Jense~


Dato : 24-08-02 17:32

d. 24/08/02 17:02 skrev Birger Bo på dybt@falde.du i artiklen
3d67b15e$0$64875$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Udemærket hensigt - kan kun støttes. Mange mennesker har det godt med en god
> solid tro på en eller anden gud og så er der fundamentalisterne - det er dem
> jeg harcelerer imod - og de findes i hobetal her i stuen!!

Helt enig - både i dine udsagn og din harcelering.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen


Live4Him (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Live4Him


Dato : 24-08-02 18:21


"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
news:B98D57B2.4778C%brahbech@post8.tele.dk...
>
> Jeg har fået en opfattelse af, at Cyril Malka primært har en professionel
> interesse for religiøse bevægelser via sit arbejde som psykolog,

Er Cyril ikke kun psykoterapeut ? Der er stor forskel på psykolog og
psyoterapeut.

jørgen.



Boerge Rahbech Jense~ (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Boerge Rahbech Jense~


Dato : 24-08-02 18:41

d. 24/08/02 19:21 skrev Live4Him på brothers_bisp@hotmail.com i artiklen
ak8fcj$enh$1@sunsite.dk:

> Er Cyril ikke kun psykoterapeut ? Der er stor forskel på psykolog og
> psyoterapeut.

Du har ret. I dk.videnskab.psykologi beskrev han sig selv som:
- citat start -
Psykoanalytiker men gik videre med lacanske inspireret terapi og derfra til
kognitiv psykologi og Rationel Følelses-terapi, som er en gren af kognitiv
psykologien.
- citat slut -

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen


Vagn Torup & Rikke B~ (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Vagn Torup & Rikke B~


Dato : 24-08-02 19:20


Boerge Rahbech Jensen <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B98D91AF.47A2F%brahbech@post8.tele.dk...
> d. 24/08/02 19:21 skrev Live4Him på brothers_bisp@hotmail.com i artiklen
> ak8fcj$enh$1@sunsite.dk:
>
> > Er Cyril ikke kun psykoterapeut ? Der er stor forskel på psykolog og
> > psyoterapeut.
>
> Du har ret. I dk.videnskab.psykologi beskrev han sig selv som:
> - citat start -
> Psykoanalytiker men gik videre med lacanske inspireret terapi og derfra
til
> kognitiv psykologi og Rationel Følelses-terapi, som er en gren af kognitiv
> psykologien.
> - citat slut -
>
> Med venlig hilsen
>
> Børge Rahbech Jensen
>
Plejer profetisk tungetale ikke at blive fulgt op med en profetisk
oversættelse. Min ordbog har fået et nervøst sammenbrud.
vagn



Cyril Malka (25-08-2002)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 25-08-02 21:37

Boerge Rahbech Jensen <brahbech@post8.tele.dk> skrev i
news:B98D91AF.47A2F%brahbech@post8.tele.dk:


>> Er Cyril ikke kun psykoterapeut ? Der er stor forskel på psykolog og
>> psyoterapeut.

Psykoanalytiker er ordet, der søges efter. Psykologi er en form for
psykoterapi, psykoanalyse er en form for psykoterapi.

> Du har ret. I dk.videnskab.psykologi beskrev han sig selv som:
> - citat start -
> Psykoanalytiker men gik videre med lacanske inspireret terapi og
> derfra til kognitiv psykologi og Rationel Følelses-terapi, som er en
> gren af kognitiv psykologien.
> - citat slut -

Korrekt.

En mere jordnær beskrivelse kan findes i Kristeligt Dagblad:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/tema:fid=100001041:aid=5156

Kopieret på min hjemmeside:
www.malka.dk/psykoanalyse/cyril.html

Frit valg.

--
Venligst

Cyril Malka

et-sect-era nr. 18 - Særudgave:
Franskmanden Eric Rubio kom til Danmark med Scientologi og endte
med at dø af sult i Rødby - Hvad er der sket?

http://www.etsectera.com - Aktualitetsbladet om sekternes verden
http://www.malka.dk -=- http://www.malka.info

TBC (24-08-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 24-08-02 22:48

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:B98D57B2.4778C%brahbech@post8.tele.dk...

> Jeg har lidt svært ved at overskue, hvad du præcist tænker på, og jeg kan
> ikke huske omtalte spørgsmål og hvilken sammenhæng, det blev stillet i.

news:DLz99.13127$ww6.1771492@news010.worldonline.dk

TBC
Torben Bojer Christensen



Birger Bo (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Birger Bo


Dato : 24-08-02 15:59

> ...I en "debat" syntes jeg ikke der er noget galt i at blive konfronteret
> med, og stillet til regnskab over for sine egne udsagn, som jeg gør over
for
> Birger Bo

Det er helt OK med mig - jeg er sgutte så nærtagende

> - Men så får man jo ikke fornøjelsen (og morskaben) af en debat......

Hehehehehe - du har helt ret, det er RET morsomt ind imellem. Og også tilpas
absurd. F ex var der forleden én der påstod at jroden kun var 6000 år
gammel - det er sgu da morsomt!! (Det er da i hvert fald svært at tage
alvorligt!!!

> "havnearbejder" jargon

Hovhov - havnearbejdere er gode nok!!

Jeg
> forventer heller ikke at kunne vinde BB til noget andet synspunkt, men jeg
> syntes blot ikke at hans nedgørende udsagn skulle være helt gratis og stå
> uantastet hen. - Han har jo enhver mulighed for at tage til genmæle.

Respekt!

BB



TBC (24-08-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 24-08-02 13:16

"Vagn Torup & Rikke Bachmann" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:NdK99.33$s.951@news.get2net.dk...

> > sagt hveranden debatør i denne gruppe. Det er Lørdag, måske du kunne
finde
> > din Nilfisk frem og få lavet noget konstruktivt i stedet ?

Den med Nilfisken var iøvrigt en henvisning til en en tråd BB og jeg
tidligere har kørt.

news:3d64783e$0$43959$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

news:3d65ffda$0$64905$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

Mvh TBC



Birger Bo (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Birger Bo


Dato : 24-08-02 15:53

> Det er Lørdag, måske du kunne finde
> din Nilfisk frem og få lavet noget konstruktivt i stedet ?
>
> TBC
> Torben Bojer Christensen

Det er nu en Electrolux!!

BB



TBC (24-08-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 24-08-02 22:55

"Birger Bo" <dybt@falde.du> skrev i en meddelelse
news:3d67b15d$1$64875$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> > Det er Lørdag, måske du kunne finde
> > din Nilfisk frem og få lavet noget konstruktivt i stedet ?

> Det er nu en Electrolux!!

....Pokkers også, den har tilsyneladende været kraftig nok til at støvsuge de
spørgsmål jeg aller mest havde set frem til dit svar på.

TBC

ps. Sagde du ellers ikke i
news:3d64783e$0$43959$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
at det var en Nilfisk ?



Bjarne Børge (25-08-2002)
Kommentar
Fra : Bjarne Børge


Dato : 25-08-02 15:31

> ps. Sagde du ellers ikke i
> news:3d64783e$0$43959$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> at det var en Nilfisk ?
>

Ups - du er da en mand der har styr på det........ hehe - jeg har nu fundet
ud af det er min foodprocessor der en Electrolux........

Det er i øvrigt samme model som Anders Sand gav konen i julegave for snart
mange år siden. (Kartoffelavleren - du ved)

BB



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste