/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Uprofessionel anmeldelse af det nye MAtrox~
Fra : Jesper KA


Dato : 31-07-02 13:36


Er der ikke en lykkelig Jens Hansen normal forbruger
der hat fået fingre i det nye matrox kort der kan
og vil fortælle lidt om det ?

Regards




 
 
Tomasz (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Tomasz


Dato : 31-07-02 21:37

Jeg har det hjemme.
Lige nu sidder det i en maskine med PIII 800 og ved I hvad, glemt alt om det
kort hvis I ikke har noget som er MEGET bedre. Det er lige for PC bliver
langsommere af den grund. Jeg har lavet nogle test på min maskine. Jeg vil
lige bemærke at maskinen er ikke konfigureret til at teste. Der er masse
programmer, også kørende. Harddiske er defragmentret for ca. 1 måned siden
osv. Sådan almindelig pc. Jeg orker ikke at gøre noget ved det da jeg er
lige ved at samle noget anden. Man kan ikke vise farvende i test men de er
virkelig flotte og alt stå tidlig og klar.Det er nemt at installere kortet,
Brugefladen i konfigurationen af de så mange skærme og indstillinger blev
meget bedre i forhold til andre Matrox produkter (selv om jeg synes at de er
neme). På min maskine spilerne går næsten lige som GF 3 men meget bedre end
GF 2 MX.

MVH
Tomasz

Operating SystemMicrosoft Windows XP
DirectX Version8.1

Mobo Manufacturer ASUSTeK Computer INC.
Mobo Model CUSL2-C
AGP Rates (Current/Available)4x / 1x 2x 4x

CPUIntel Pentium III 807 MHz
FSB 100 MHz
Memory 512 MB

Graphics Chipset Matrox Parhelia
Driver NameMatrox Parhelia 128MB - English
Driver Version 5, 13, 1, 1026
Video Memory128 MB




WINTUNE

Summary
Intel Pentium III
(1) 809 MHz
Windows 2000 5.1.2600
Matrox Graphics Parhelia AGP
1280x1024@32bits/pixel
2344±0,71(0,03%) MIPS (Integer operations)
912±8,4(0,92%) MFLOPS (Floating point operations)
199±0,13(0,064%) (Integer application simulation)
196±0,032(0,016%) (Floating point application simulation)
197±0,096(0,049%) (MMX application simulation)
47±0,66(1,4%) Video MPixels/s
24±0,13(0,56%) OpenGL MPixels/s
1204±667(55%) Direct3D MPixels/s
0 Direct3D Null driver score
74±0,21(0,28%) Direct3D Primary driver score
1880±3,5(0,19%) RAM MB/s
218±3,3(1,5%) cached disk MB/s
2,9±0,0085(0,29%) uncached disk MB/s




PCMARK2002

CPU Score 2099
Memory Score 1209
HDD Score 590

CPU Tests


Jpeg Decoding 7.9 MPixels/s
Zlib Compression 3.7 MB/s
Zlib Decompression 33.4 MB/s
Text Search 54.7 KRounds/s
Audio Conversion 39.0 KB/s
3D Vector Calculation 25.4 FPS


3DMARK

3DMark Score4097 3D marks

Game 1 Car Chase - Low Detail50.2 FPS
Game 1 Car Chase - High Detail15.3 FPS
Game 2 Dragothic - Low Detail80.3 FPS
Game 2 Dragothic - High Detail41.6 FPS
Game 3 Lobby - Low Detail56.8 FPS
Game 3 Lobby - High Detail24.3 FPS
Game 4 Nature29.9 FPS

Fill Rate (Single-Texturing)702.2 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing)2711.7 MTexels/s

High Polygon Count (1 light)23.8 MTriangels/s
High Polygon Count (8 lights)10.9 MTriangels/s

Environment Bump Mapping99.1 FPS
DOT3 Bump Mapping104.3 FPS

Vertex Shader61.0 FPS
Pixel Shader70.9 FPS
Advanced Pixel ShaderN/A

Point Sprite13.8 MSprites/s



Madsen (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 01-08-02 00:47

Tomasz skrev:

> Jeg tror det er på Matrox hjemmesider jeg har læst at de anbefaler
> som minimum P III 600 Jeg mener at P III 800 er heller ikke
> kraftig nok til trække det kort. Jeg tror ikke du få ret meget ud
> af kortets muligheder når du sætter det i sådan pc. Man forbedrer
> ikke ret dramatisk kvaliteten af spil. Jeg tror at man får meget
> mere hvis du kobler det til fx en P 4 2,2. Men det kan jeg måske
> teste i næste uge.

Nå på den måde. Nu er jeg med. :)

> Men når du kigger på farverne, hvordan det hele står på skærmen,
> det er noget anden. Der har Parhelia sin fordel med "Coloreal". Fx
> du kan se alle detaljer i ikoner på skrivebord, det er lige som om
> de blev 3 dimensioneret. Ind til nu har jeg haft Matrox G-400 og
> GF 2 MX så er det kun de 2 kort jeg kan sammenligne med. Skærmen
> har jeg Sony G-400. Selve billeder er mere naturlige, der er
> kommet mere dybde i dem. I tekstbehandling teksten står endnu mere
> klar. Det er sådan jeg se det.

Det er også ovenstående jeg havde håbet på at kunne se på et Parhelia,
så det lyder lovende. Jeg har desværre ikke fået mit endnu, men det er
lige op over. Det er på bestilling og har været det længe.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Tomasz (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Tomasz


Dato : 01-08-02 01:05

Jeg fik det efter 3 dage (i sidste uge) og ikke gennem internet.
MVH
Tomasz



Jesper KA (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Jesper KA


Dato : 01-08-02 08:26

Tomasz <tomasz@privat.dk> wrote in message
news:3d484a61$0$182$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har det hjemme.
> Lige nu sidder det i en maskine med PIII 800 og ved I hvad, glemt alt
> om det kort hvis I ikke har noget som er MEGET bedre. Det er lige for
> PC bliver langsommere af den grund. Jeg har lavet nogle test på min
> maskine. Jeg vil lige bemærke at maskinen er ikke konfigureret til at
> teste. Der er masse programmer, også kørende. Harddiske er
> defragmentret for ca. 1 måned siden osv. Sådan almindelig pc. Jeg
> orker ikke at gøre noget ved det da jeg er lige ved at samle noget
> anden. Man kan ikke vise farvende i test men de er virkelig flotte og
> alt stå tidlig og klar.Det er nemt at installere kortet, Brugefladen
> i konfigurationen af de så mange skærme og indstillinger blev meget
> bedre i forhold til andre Matrox produkter (selv om jeg synes at de
> er neme). På min maskine spilerne går næsten lige som GF 3 men meget
> bedre end GF 2 MX.
>
> MVH
> Tomasz
>


Takker for respons og de mange tal .. det er et hæderligt
kort ser det ud til jeg må se at få det bestilt.

Regards





Madsen (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 01-08-02 14:36

Tomasz skrev:

> Jeg fik det efter 3 dage (i sidste uge) og ikke gennem internet.

Jeg bestilte det engang sidst i juni da det efter sigende skulle komme
til landet på det tidspunkt. Det blev dog ikke til noget, men jeg fik
så lovning på, at jeg ville modtage det i løbet af uge 28, 29 eller 30
direkte fra distributør, da forhandler havde ferie i de tre uger.
Der kom desværre ikke noget kort og nu er jeg ved at være ret utålmodig
efterhånden.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 01-08-02 14:47

Tomasz skrev:

> Men når du kigger på farverne, hvordan det hele står på skærmen,
> det er noget anden. Der har Parhelia sin fordel med "Coloreal". Fx
> du kan se alle detaljer i ikoner på skrivebord, det er lige som om
> de blev 3 dimensioneret. Ind til nu har jeg haft Matrox G-400 og
> GF 2 MX så er det kun de 2 kort jeg kan sammenligne med.

Inde på Matroxusers fandt jeg et link til en side som har fortalt
noget om ovenstående og der er også screenshots af et billede vist
på et Geforce4-kort sammenlignet med et billede fra et Parhelia.
Der er tydelig forskel. http://makeashorterlink.com/?C1CB21861

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Tomasz (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Tomasz


Dato : 01-08-02 18:42

Hej
Jeg har en kommentar til. Jeg har lige levet nogle tester hvor jeg tændte
for 10 bit farver og så fik jeg lavet hvor det var slukket. Jeg kunne ikke
se mærkbar forskel i de tester. Jeg tror det er fordi P III 800 viser måske
20 % (jeg ved ikke hvor meget men det er bare skut) af Parhelias muligheder
og man siger at forskel på ydelse med og uden 10 bit farver er på 25 %. Så
teoretisk skulle man slet ikke se forskel på de 2 systemer på en så langsom
maskine. Og jeg tror at min teori holder. Det største forskel var i 3 DMARK
på 200.

MVH
Tomasz



Madsen (02-08-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 02-08-02 22:21

Tomasz skrev:

> Jo, det er retail-udgaven

Ok og tak for svar.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (03-08-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 03-08-02 23:05

Madsen skrev:

> Der kom desværre ikke noget kort og nu er jeg ved at være ret
> utålmodig efterhånden.

Og nu har jeg bestilt det et andet sted, som efter sigende skulle have
det på lager. Jeg er altid uheldig når jeg endelig får bestilt noget.
Har stort set aldrig oplevet at jeg har modtaget en vare til aftalt
tid. Lorte land. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 31-07-02 22:49

Tomasz skrev:

> Lige nu sidder det i en maskine med PIII 800 og ved I hvad, glemt
> alt om det kort hvis I ikke har noget som er MEGET bedre.

Den forstår jeg ikke. Du skriver længere nede at det er nemt at
installere og billedkvaliteten er god, men hvad mener du så med
ovenstående?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Tomasz (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Tomasz


Dato : 31-07-02 23:48

Hej
Jeg tror det er på Matrox hjemmesider jeg har læst at de anbefaler som
minimum P III 600 Jeg mener at P III 800 er heller ikke kraftig nok til
trække det kort. Jeg tror ikke du få ret meget ud af kortets muligheder når
du sætter det i sådan pc. Man forbedrer ikke ret dramatisk kvaliteten af
spil. Jeg tror at man får meget mere hvis du kobler det til fx en P 4 2,2.
Men det kan jeg måske teste i næste uge.
Men når du kigger på farverne, hvordan det hele står på skærmen, det er
noget anden. Der har Parhelia sin fordel med "Coloreal". Fx du kan se alle
detaljer i ikoner på skrivebord, det er lige som om de blev 3 dimensioneret.
Ind til nu har jeg haft Matrox G-400 og GF 2 MX så er det kun de 2 kort jeg
kan sammenligne med. Skærmen har jeg Sony G-400. Selve billeder er mere
naturlige, der er kommet mere dybde i dem. I tekstbehandling teksten står
endnu mere klar. Det er sådan jeg se det.

MVH
Tomasz



Madsen (02-08-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 02-08-02 17:12

Tomasz skrev:

> Jeg har det hjemme.

Det er retail-udgaven du har købt, ikke?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Tomasz (02-08-2002)
Kommentar
Fra : Tomasz


Dato : 02-08-02 21:37

Jo, det er retail-udgaven
MVH
Tomasz

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns925EB9122AAC7copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> Tomasz skrev:
>
> > Jeg har det hjemme.
>
> Det er retail-udgaven du har købt, ikke?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.



Tomek (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Tomek


Dato : 07-08-02 08:24

Jo, jeg har retail-udgaven

MVH
Tomasz


"Madsen" skrev d. 02-08-02 17:12 dette indlæg :
> Tomasz skrev:
>
> > Jeg har det hjemme.
>
> Det er retail-udgaven du har købt, ikke?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Frontier (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Frontier


Dato : 07-08-02 09:23

Hejsa

On Wed, 07 Aug 2002 07:24:15 GMT, "Tomek" <Tomek.news@kandu.dk> wrote:

Mht. topic, så synes jeg faktisk ikke den passer. De fleste af de
tests man kan finde online, viser en benchmark med 3D mark 200x - og
så glemmer testeren ellers alt om de ekstra features / driverproblemer
/ 2D-kvalitet / blæserstøj problemer der er med de fleste kort.

Netop driverproblemerne og 2D kvalitet skrev tråd-starteren jo om. Der
blev også skrevet om den subjektive hastighedsoplevelse fra ét kort
til et andet, Så det er, efter min ydmyge mening, lykkedes at skrive
en del som man ikke kunne finde i en online test :)

Held og lykke med det nye kort. Valgte selv at fortsætte med nVidia,
og har købt en Asus v8460 ultra deluxe (GeForce 4ti 4600). Også dette
kort har en masse ekstra features, som man skal lede længe efter i
næsten alle reviews online...

/Frontier

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste