/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Spørgsmål vedr. Tele2 og ADSL
Fra : Pizzaman


Dato : 08-07-02 16:02

Jeg ar fået brev fra Tele2 omkring deres ADSL abonnemenet - man skal
bestemme sig inden den 15., hvis man vil starte billigt. Jeg har nogle
spørgsmål, hvis nogen kan besvare dem:

1. Hvordan er service/ support fra Tele2 / Get2Net?

2. Er det TDC's linier, Tele2 kommer til at bruge?

3. Hvordan er deres nyhedsserver og binære nyhedsgrupper? Hvis det er TDC's
linier, må man vel antage at det er deres nyhedsgrupper også?



På forhånd tak.








 
 
Bertel Lund Hansen (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 08-07-02 17:12

Pizzaman skrev:

>1. Hvordan er service/ support fra Tele2 / Get2Net?

Min erfaring er begrænset. Jeg bruger dem til telefoni, og jeg
kan forsikre dig at de har styr på deres regnskaber. Det gælder
ikke alle store udbydere.

Jeg har brugt en netopkobling hos dem en lille smule
(telefonmodem). Nul problemer.

>2. Er det TDC's linier, Tele2 kommer til at bruge?

Det ved jeg ikke.

>Hvis det er TDC's linier, må man vel antage at det er deres nyhedsgrupper også?

Nej, det er deres egne newsservere. Jeg så ingen problemer med
dem, men det er over et år siden.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ivar Madsen (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 08-07-02 19:29

On Mon, 08 Jul 2002 18:12:14 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Min erfaring er begrænset. Jeg bruger dem til telefoni, og jeg
>kan forsikre dig at de har styr på deres regnskaber.

Ikke enig, det var Tele2 der sendte mig en regning på øhe et par
tusser, for et nummer jeg ikke havde længer, men som en anden havde
overtaget og ringet for. Først efter jeg et par gange telefonisk havde
afvist og ikke fået nogen afklaring, sendt et anbefaledet brev, og så
vente til der kom en rykker, og jeg så igen ringede og de afviste at
have fået noget brev, lige indtil jeg bad om et FAX nr. at fax'e
kviteringen på deres modtagelse af de anbefalede brev kom der skred i
sagen, og de kontaktede den nye indehaver af nummeret, for at
præsentere ham for regningen.

>Det gælder
>ikke alle store udbydere.

Der er vi så tilgængæld enig.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Ivar Madsen (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 08-07-02 17:39

On Mon, 8 Jul 2002 17:02:29 +0200, "Pizzaman" <langenaese@yahoo.com>
wrote:


>2. Er det TDC's linier, Tele2 kommer til at bruge?

Tele2 lejer sig ind på TDC's DSLAM (den boks på centralen, som linien
er forbindet til) , TDC føre så forbindelsen til nogle centrale
punkter i landet, hvor Tele2 overtrager trafikken. Om det er samme
fysiske kabler som TDC bruger til egen trafik, det ved jeg ikke. (men
tror at det er)

>3. Hvordan er deres nyhedsserver og binære nyhedsgrupper? Hvis det er TDC's
>linier, må man vel antage at det er deres nyhedsgrupper også?

Nej, trafikken fra Tele2 kunder går helt urørt til Tele2's
knudepunkter. De har ry for at drive en ganske god newsserver, men vi
skal huske på at de til nu kun har haft dail-in og fastlinie kunder[1]
så belastningen er ikke til nærmelsvis samme som ADSL ISP'ernes
newsserver er udsat for. Det bliver spænde og se hvor længe den kan
holde, og om Tele2 er parart til at udvide dens kapasitet,,,


[1] Fast opkoblede kunder der betaler en hulensmasse penge for dem,
(flere tusinde om måneden for en bitte linie) og som har en makant
anden teknik end simple ADSL linier.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Peter Elmkvist Snabe (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter Elmkvist Snabe


Dato : 08-07-02 18:38

Prøv at spørge i

dk.edb.internet.udbydere.xdsl

Det er der, alle ADSL folkene er.



Ivar Madsen (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 08-07-02 18:40

On Mon, 8 Jul 2002 19:37:31 +0200, "Peter Elmkvist Snabe"
<peter@snabe.dk> wrote:

>Prøv at spørge i
>dk.edb.internet.udbydere.xdsl

Jeg har ikke behov for at spørge.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Peter Elmkvist Snabe (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter Elmkvist Snabe


Dato : 08-07-02 20:04


> Jeg har ikke behov for at spørge.

Ups - det var ikke lige henvendt til dig. Næste gang må jeg vist ramme
rigtig.



Martin Moller Peders~ (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 08-07-02 21:43

In <3d29a953$0$675$ba624c82@nntp04.dk.telia.net> "Pizzaman" <langenaese@yahoo.com> writes:

>Jeg ar fået brev fra Tele2 omkring deres ADSL abonnemenet - man skal
>bestemme sig inden den 15., hvis man vil starte billigt. Jeg har nogle
>spørgsmål, hvis nogen kan besvare dem:

>1. Hvordan er service/ support fra Tele2 / Get2Net?

Jeg har haft Tele2 i flere aar til telefoni og de har
styr paa det hele og der er ikke problemer med at
komme igennem til kunde-service modsat naesten alle
andre tele-udbydere i Danmark.

Mvh
Martin








Kasper Hyllested (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Kasper Hyllested


Dato : 09-07-02 00:44

Jeg er test-kunde hos Tele2/Get2net ADSL, og er særdeles tilfreds.

Jeg har ingen nedbrud haft, linjen er stabil - og bortset fra, at jeg
skulle ringe og korrekse nogle datoer for den første faktura, så har der
intet være at udsætte på Tele2's service. Den flinke dame måtte godt nok
spørge mig, hvad priserne var, da de ikke var i systemet endnu, men det
tog alt i alt 5 minutter, og så havde jeg en korrekt faktura.

Jeg har i dk.edb.internet.udbydere.xdsl tidligere besvaret spørgsmål om
emnet. Lav evt. en søgning på www.groups.google.com - du er naturligvis
også velkommen til at stille flere spørgsmål, hvis der er noget specifikt,
du ønsker oplyst.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested


vagn torup (09-07-2002)
Kommentar
Fra : vagn torup


Dato : 09-07-02 08:36


"Pizzaman" <langenaese@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3d29a953$0$675$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jeg ar fået brev fra Tele2 omkring deres ADSL abonnemenet - man skal
> bestemme sig inden den 15., hvis man vil starte billigt. Jeg har nogle
> spørgsmål, hvis nogen kan besvare dem:
>
> 1. Hvordan er service/ support fra Tele2 / Get2Net?
>
> 2. Er det TDC's linier, Tele2 kommer til at bruge?
>
> 3. Hvordan er deres nyhedsserver og binære nyhedsgrupper? Hvis det er
TDC's
> linier, må man vel antage at det er deres nyhedsgrupper også?
>
>
>
> På forhånd tak.
>
3: De har ca. 50.000 som normalt dækker mit behov og lidt til, Debatter om
Albansk kammerkonserter er nok ikke med ol. Jeg ved ikke hvordan de ville
stille sig til at bruge den, hvis man bad dem ved jeg endnu ikke.

2. De kører over samme kobber, hvis det er det du mener, men det centrale,
servere mv. skulle være deres eget har jeg forstået.

1. Jeg er kørt ind på et prøveordning med ADSL og har ikke haft ventetid ved
support. I forbindelse med besøg af en russisk pop up side formaterede jeg
hele skidtet. Bag efter kunne jeg ikke få hul igennem. I et par dage prøvede
de at guide og jeg blev efterhånden lidt trært af at de forskellige opgav og
hver gang en ny overtog (4 stk) startede de pænt forfra med prøv lige det -
en gang til - nå det gik ikke prøv lige at fjerne det hele (internettet) og
læg det i igen. Prøv lige at etablere det hele på reserve PCen, det hjalp
heller ikke. At det tog nogle dage skyldtes dels at det var weekend og del
at jeg heller ikke selv kunne stå til rådighed hele tiden. En teknikker
lavede så et eller andet i det bagerste skab inde hos dem selv og så kørte
det igen. Noget kunne tyde på visse begyndervanskeligheder inde hos dem
selv, A: manglende information om at en omstilling kunne give problmer. B:
manglende rapportgivning om hvad den enkelte supporter havde prøvet, således
at processen ikke skulle starte forfra.

0. Enkelte småfejl omkring manual og for ADSL/ISDN bruger kunne det nok være
formålstjenligt at beskrive opstartsproceduren når man efter en flytning
eller reformatering skal starte op. Hastighed er i orden om den holder når
der kommer flere på, det må tiden vise.

Altså ikke utilfreds.
Vagn





Pizzaman (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Pizzaman


Dato : 09-07-02 09:21

Interessant læsning, jeg siger mange tak.


"vagn torup" <vagntorup@get2net.dk> wrote in message
news:GrwW8.15$Sa.914@news.get2net.dk...
>
> "Pizzaman" <langenaese@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:3d29a953$0$675$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Jeg ar fået brev fra Tele2 omkring deres ADSL abonnemenet - man skal
> > bestemme sig inden den 15., hvis man vil starte billigt. Jeg har nogle
> > spørgsmål, hvis nogen kan besvare dem:
> >
> > 1. Hvordan er service/ support fra Tele2 / Get2Net?
> >
> > 2. Er det TDC's linier, Tele2 kommer til at bruge?
> >
> > 3. Hvordan er deres nyhedsserver og binære nyhedsgrupper? Hvis det er
> TDC's
> > linier, må man vel antage at det er deres nyhedsgrupper også?
> >
> >
> >
> > På forhånd tak.
> >
> 3: De har ca. 50.000 som normalt dækker mit behov og lidt til, Debatter om
> Albansk kammerkonserter er nok ikke med ol. Jeg ved ikke hvordan de ville
> stille sig til at bruge den, hvis man bad dem ved jeg endnu ikke.
>
> 2. De kører over samme kobber, hvis det er det du mener, men det centrale,
> servere mv. skulle være deres eget har jeg forstået.
>
> 1. Jeg er kørt ind på et prøveordning med ADSL og har ikke haft ventetid
ved
> support. I forbindelse med besøg af en russisk pop up side formaterede jeg
> hele skidtet. Bag efter kunne jeg ikke få hul igennem. I et par dage
prøvede
> de at guide og jeg blev efterhånden lidt trært af at de forskellige opgav
og
> hver gang en ny overtog (4 stk) startede de pænt forfra med prøv lige
det -
> en gang til - nå det gik ikke prøv lige at fjerne det hele (internettet)
og
> læg det i igen. Prøv lige at etablere det hele på reserve PCen, det hjalp
> heller ikke. At det tog nogle dage skyldtes dels at det var weekend og del
> at jeg heller ikke selv kunne stå til rådighed hele tiden. En teknikker
> lavede så et eller andet i det bagerste skab inde hos dem selv og så kørte
> det igen. Noget kunne tyde på visse begyndervanskeligheder inde hos dem
> selv, A: manglende information om at en omstilling kunne give problmer. B:
> manglende rapportgivning om hvad den enkelte supporter havde prøvet,
således
> at processen ikke skulle starte forfra.
>
> 0. Enkelte småfejl omkring manual og for ADSL/ISDN bruger kunne det nok
være
> formålstjenligt at beskrive opstartsproceduren når man efter en flytning
> eller reformatering skal starte op. Hastighed er i orden om den holder når
> der kommer flere på, det må tiden vise.
>
> Altså ikke utilfreds.
> Vagn
>
>
>
>



vagn torup (10-07-2002)
Kommentar
Fra : vagn torup


Dato : 10-07-02 21:04

Jeg kan selvfølgelig tilføje, at jeg lige har fået regning fra tele2.
Trods skift 11/6 til ADSL er der beregnet normal pris for ISDN for hele
måenden.
Efter at systemet kom op at stå igen, har jeg i følge regninge lukke mig ind
og ud igen over ISDN modemmet 20 gange på 10 minutter uden tidsforbrug,
beløbsmæssigt ikke det store men alligevel underligt og det forsætter resten
af måneden.
Man ringer og venter en lille evighed, Regnskabsafdeling fatter ikke noget
og sender en videre til dem der roder med ISDN som heller ikke kan forklare
noget, medarbejderen afviser at de har ADSL men kommer så i tanke om en
prøveordning som man så sendes videre til som ikke finder det underligt, at
man skal betale ISDN abonomentet og i øvrigt ikke kan udtale sig om
regninger of derfor vil returnere en til at starte i regnskabsafdelingen.
Jeg har brugt det langsomme ISDN, dels i forbindelse med mine almindelige
gøremål og reetableringen af mit sytem som blev en langsom proces grundet en
eller anden teknisk ændrig hos tele2, men mit ISDN modem har også mange
gange været i kontakt med tele2 uden mit vidende. Om de roder med mit
system når PCen er åben eller hvad der foregår anger jeg ikke.
Fri download gælder muligvis ikke, hvis man af forskellige årsager benytter
ISDN modemmet, hvad man selvfølgelig normalt ikke gør alene på grund af
hastigheden. Jeg har ikke set den mulighed som undtagelse for den frie
download og vil fastholde at den mulighed er inkluderet - men vær opmærksom
på situationen.
Vender tilbage med en afgørelse når den foreligger.
Vagn




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste