/ Forside / Teknologi / Udvikling / C/C++ / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
C/C++
#NavnPoint
BertelBra.. 2425
pmbruun 695
Master_of.. 501
jdjespers.. 500
kyllekylle 500
Bech_bb 500
scootergr.. 300
gibson 300
molokyle 287
10  strarup 270
OleLoadPicture til læsning af billeder
Fra : Rasmus Kaae


Dato : 28-06-02 13:05

Hejsa,

jeg har fornylig fundet Win32API funktionen OleLoadPicture og kunne derfor
godt tænke mig at benytte den. Derfor har jeg skrevet noget kode som kan ses
på : <http://www.daimi.au.dk/~kaae/CTextureLoad.h>. Det koden burde gøre er
at indlæse f.eks. et gif-billede fra en pointer hvis man også giver en
tilhørende størrelse.
F.eks:

CTextureLoad loaded_texture(pointer_til_gif_billede,
gif_billedets_stoerrelse);

Hvorefter billedet indlæses og uploades til OpenGL. Mit problem er "bare",
at billederne bliver sorte, ligemeget hvad jeg gør. De test billeder jeg har
brugt er 8bpp gifs med "mange" farver (dvs. ikke sorte). Er der nogen der
kan gennemskue fejlen? (´Det er ikke under upload af billedet der sker
noget, det er formentlig noget omkring Picture->Render(...) i
CTextureLoad::Create(...) der går galt!)

Håber på lidt hjælp

mvh, Rasmus


---
Rasmus Christian Kaae
Home: kaae@daimi.au.dk (www.daimi.au.dk/~kaae)
Work: rasmus@3kings.dk (www.3kings.dk)



 
 
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste