/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Anbefaling: Hold dig væk fra Tiscali.
Fra : HW


Dato : 14-06-02 22:50

Blot en lille anbefaling om at holde sig langt væk fra Tiscali hvis man er
på udkig efter ADSL. Tiscali er og bliver den mest amatøragtige virksomhed
jeg længe har haft med at gøre.


En opsummering af hvad jeg har været udsat for:

- Blev lovet en ADSL-forbindelse senest 1 mdr. efter ordredato, men det tog
over 2 mdr.

- Efter at ADSL-forbindelsen blev installeret, virkede telefonerne ikke. 1
uge efter kom en tekniker som jeg selv blev bedt om at få fat i
Telefonforbindelsen blev lavet, men ADSL forbindelsen blev afbrudt.

- Med i pakken var der inkluderet 3 mdrs booster, dvs. dobbelt download
hastighed i 3 mdr. Denne funktion var bare ikke slået til. Ved opkald til
support fik jeg at vide at jeg ikke er berettiget til denne booster (jeg
havde dog gemt ordrebekræftelsen).

- P.t. venter jeg stadig på at høre fra Tiscali vedr. min ADSL-forbindelse,
der er nu gået en uge og alt i alt er jeg tilbage til udgangspunktet (dvs.
ingen ADSL efter snart 3 mdr.).

- Det tager konsekvent 30 min. til 1 time at komme igennem til deres
support. Har brugt næsten 3 timers mobiltid på at komme igennem til
supporten og iøvrigt snakke med dem. Mobilen har desværre været det eneste
alternativ da telefonerne jo ikke virkede.

- Sendte 5 e-mails over en periode på 3 uger for at få status på
forbindelsen, uden at få ét eneste svar.


Mage til uproffessionel virksomhed skal man lede længe efter! Anyway, håber
ikke der er andre der kommer ud for lignende situationer.

Den bedste måde at undgå det på: Hold dig langt væk fra Tiscali!

Firmaet lever i allerhøjeste grad op til øgenavnet "World Offline"...



 
 
Claus U (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Claus U


Dato : 14-06-02 22:56

HW you wrote:

> Blot en lille anbefaling om at holde sig langt væk fra Tiscali hvis
> man er på udkig efter ADSL. Tiscali er og bliver den mest amatøragtige
> virksomhed jeg længe har haft med at gøre.

Det er altid løjligt at får ADSL. TDC har vist tilsvarende problemer nogle
gange

Men en ting har jeg lært. Når den først er oppe og køre, så fungere det
99,999 procent. Måske lige indtil den dag, hvor man bestille en ændring

--
Claus U - www.cykeltyven.dk

Chingachgook (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Chingachgook


Dato : 14-06-02 23:41

> Det er altid løjligt at får ADSL. TDC har vist tilsvarende problemer nogle
> gange
>
> Men en ting har jeg lært. Når den først er oppe og køre, så fungere det
> 99,999 procent. Måske lige indtil den dag, hvor man bestille en ændring


Så sandt så sandt
Jeg bestilte mit internet i oktober 2001, og fik teknikere ud i jan. 2002 og
kom endelig online i starten af feb. 2002

Men n uer det fint nok, udover at der DESVÆRRE har været en prisstigning
:

//Chingachgook





Kim Schulz (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 14-06-02 23:03

On Fri, 14 Jun 2002 23:49:54 +0200
"HW" <hardware@ofir.dk> wrote:
> Blot en lille anbefaling om at holde sig langt væk fra Tiscali hvis
> man er på udkig efter ADSL. Tiscali er og bliver den mest amatøragtige
> virksomhed jeg længe har haft med at gøre.
>
>
> En opsummering af hvad jeg har været udsat for:
>
> - Blev lovet en ADSL-forbindelse senest 1 mdr. efter ordredato, men
> det tog over 2 mdr.
>
> - Efter at ADSL-forbindelsen blev installeret, virkede telefonerne
> ikke. 1 uge efter kom en tekniker som jeg selv blev bedt om at få fat
> i Telefonforbindelsen blev lavet, men ADSL forbindelsen blev afbrudt.
>
> - Med i pakken var der inkluderet 3 mdrs booster, dvs. dobbelt
> download hastighed i 3 mdr. Denne funktion var bare ikke slået til.
> Ved opkald til support fik jeg at vide at jeg ikke er berettiget til
> denne booster (jeg havde dog gemt ordrebekræftelsen).
>
> - P.t. venter jeg stadig på at høre fra Tiscali vedr. min
> ADSL-forbindelse, der er nu gået en uge og alt i alt er jeg tilbage
> til udgangspunktet (dvs. ingen ADSL efter snart 3 mdr.).
>
> - Det tager konsekvent 30 min. til 1 time at komme igennem til deres
> support. Har brugt næsten 3 timers mobiltid på at komme igennem til
> supporten og iøvrigt snakke med dem. Mobilen har desværre været det
> eneste alternativ da telefonerne jo ikke virkede.
>
> - Sendte 5 e-mails over en periode på 3 uger for at få status på
> forbindelsen, uden at få ét eneste svar.
>
>
> Mage til uproffessionel virksomhed skal man lede længe efter! Anyway,
> håber ikke der er andre der kommer ud for lignende situationer.
>
> Den bedste måde at undgå det på: Hold dig langt væk fra Tiscali!
>
> Firmaet lever i allerhøjeste grad op til øgenavnet "World Offline"...

ja meget er sket for dem igennem de seneste par år - desværre er det kun
gået ned af bakke med kvaliteten. Vær glad for at du ikke er
webhotel/mail kunde hos dem, for der er endnu flere latterlige fejl,
manglende support og "ups" løsninger.
Seneste skud på stammen er deres regel om at man ikke kan nedlægge
mailbokse når de først er oprettet! Dette betyder at vi i firmaet ikke
kan slette gamle medarbejderes postkasser (support siger det er en ny
lov, men jeg har søgt uden at kunne finde noget om dette).
Endnu værre er det at man nu ikke kan oprette email adresser på mindre
end 5 tegn før @. I firmaet har vi altid brugt initialer som 3 tegn men
dette er nu ikke muligt længere.
Deres nye administrations system er så grimt, fejlfyldt og alt andet en
brugbart at det er ganske forfærdeligt. Det ligner nærmest noget en flok
MS frontpage "kodere" har klistret sammen i en brændert.
Deres support er som du selv siger noget nær umulig at komme igennem
til, og de seneste 3 gange vi har ringet ind har det været pga "ups"
fejl fra deres teknikeres side - der skal dog en god del til at få dem
til at indrømme at det er deres egen fejl.
Generelt er jeg efter snart mange års webhotel hos tiscali(jeg har været
med siden de hed Image Scandinavia) gået hen og blevet så skuffet over
dem at jeg går med virkelige overvejelser om de virkelig er deres
rimeligt høje pris værd - og dette alt samme pga de sidste års
forandringer inde for deres service (gået fra supergod til noget nær
ikke-eksisterende).

så jeg kan kun give dig ret! folk bør holde sig fra Tiscali indtil de
får fattet at service og support er en del af det at være udbyder.




--
Kim Schulz - Freelance Development | Real programs don't eat cache.
www.schulz.dk - En nørds bekendelser |
www.linuxia.dk - hverdagens små hacks |

HW (14-06-2002)
Kommentar
Fra : HW


Dato : 14-06-02 23:20

> fejl fra deres teknikeres side - der skal dog en god del til at få dem
> til at indrømme at det er deres egen fejl.

Ja, ordet "undskyld" eller "beklager" er åbenbart et fremmedord hos Tiscali.
Man skulle tro ikke tro at Tiscali lever af deres kunder sådan som de
behandler dem...

Gud hvor er jeg træt af det hele.



Morten Kjær Nielsen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Kjær Nielsen


Dato : 15-06-02 00:16

On Sat, 15 Jun 2002 00:19:51 +0200, "HW" <hardware@ofir.dk> wrote:

>Ja, ordet "undskyld" eller "beklager" er åbenbart et fremmedord hos Tiscali.

hmm, Tiscali´s Administrerende direktør har sendt en mail til samtlige
kunder hvor han har sagt undskyld, og Webhosting kunder har fået
tilsvarende pr. brev post, så nej det er ikke fremmedord for Tiscali
at siger undskyld når der er fucket op (hvad der bestemt er et godt
stykke hen af vejen).

--
Morten!

HW (15-06-2002)
Kommentar
Fra : HW


Dato : 15-06-02 00:41


> hmm, Tiscali´s Administrerende direktør har sendt en mail til samtlige
> kunder hvor han har sagt undskyld, og Webhosting kunder har fået
> tilsvarende pr. brev post, så nej det er ikke fremmedord for Tiscali
> at siger undskyld når der er fucket op (hvad der bestemt er et godt
> stykke hen af vejen).
>
> --
> Morten!


For det første har jeg ikke fået det omtalte brev. For det andet er det ikke
et generaliserende brev jeg ønsker, men snarere ganske almindelig god
kundepleje fra Tiscalis supportere, i stedet for den arrogance, uvidenhed og
mangel på situationsfornemmelse man møder.




Razz (17-06-2002)
Kommentar
Fra : Razz


Dato : 17-06-02 08:35

[snip]
>
> hmm, Tiscali´s Administrerende direktør har sendt en mail til samtlige
> kunder hvor han har sagt undskyld, og Webhosting kunder har fået
> tilsvarende pr. brev post, så nej det er ikke fremmedord for Tiscali
> at siger undskyld når der er fucket op (hvad der bestemt er et godt
> stykke hen af vejen).
>
[snap]

Til gengæld er det fornemt at man får tilsendt samme mail 10 gange til samme
email. Det holder absolut 100. Så kan jeg da bruge tid på at slette dem alle
sammen, da de ikke indeholder andet end ligegyldigt sludder.

Men jeg fik da 10 kopier pr. mailkonto pr. domain - (i alt. ca. 80 mails)
FEDT!

Tiscali, tag jer sammen eller overlad hosting og ADSL til firmaer der tager
kunder seriøst og garanterer mere end 50% oppetid.

/razz



Rudi Stegen (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 19-06-02 11:40

Hej Razz, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Tiscali, tag jer sammen eller overlad hosting og ADSL til firmaer
> der tager kunder seriøst og garanterer mere end 50% oppetid.

Helt bortset fra dine vilde fægterier (50% oppetid...):
Hvorfor blander du deres ADSL ind i det, og hvorfra har du, at der
skulle være noget at udsætte på dette produkt?

Og at de skulle kunne klandres for netop deres ADSL-oppetider er mig
noget af en gåde. Selv blandt de mest barnlige mudderindlæg i de
interne ADSL-grupper erindrer jeg ikke ét (omend der nemt kan have
været et enkelt), hvor der kværuleres mht. oppetid.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Morten Kjær Nielsen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Kjær Nielsen


Dato : 15-06-02 00:18

On Sat, 15 Jun 2002 00:02:52 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:


Læs venligst http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html før du læser
videre i denne artikel.


>Generelt er jeg efter snart mange års webhotel hos tiscali(jeg har været
>med siden de hed Image Scandinavia) gået hen og blevet så skuffet over
>dem

Har du fornyeligt læst i worldonline.dk.domain?

Der er kommenterer de fleste af de ting du har opremset her.


--
Morten!

Karsten Andersen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 15-06-02 12:10

Sat, 15 Jun 2002 01:17:57 +0200, skrev Morten Kjær Nielsen, på 18
linier, i <99ukgug20teanomcm1357umgrv8609spc4@4ax.com>, :

>On Sat, 15 Jun 2002 00:02:52 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:
>
>
>Læs venligst http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html før du læser
>videre i denne artikel.
>
>
>>Generelt er jeg efter snart mange års webhotel hos tiscali(jeg har været
>>med siden de hed Image Scandinavia) gået hen og blevet så skuffet over
>>dem
>
>Har du fornyeligt læst i worldonline.dk.domain?

Den kunne være man skulle komme med sin kritik/problemer i Tiscali's
egne grupper..
For på mail og telefon regere de jo ikke..

--
Med venlig hilsen
Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Kim Schulz (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 15-06-02 00:22

> hmm, Tiscali´s Administrerende direktør har sendt en mail til samtlige
> kunder hvor han har sagt undskyld, og Webhosting kunder har fået
> tilsvarende pr. brev post, så nej det er ikke fremmedord for Tiscali
> at siger undskyld når der er fucket op (hvad der bestemt er et godt
> stykke hen af vejen).

at den så kom alt for længe efter fejlene indtrådte og at fejlene ikke
forsvandt bagefter er få bare beklageligt eller hva.
Hvad med de manglende mails der skulle fortælle om nye passwords,
passwords som blev ændret uden varsel osv. osv....generelt har
informationen under det sidste system skift hos jer været under al
kritik - samtidig med at alle de relevante informationer mangler, så
sender i det nye kundenummer til alle postboksene på et domæne selv om i
har fået oplyst en email adresse tidligere som skal have den slags
mails.
Klamhuggeri er det ord jeg finder mest passende på tiscalis service for
tiden!
--
Kim Schulz - Freelance Development | Do you know the difference
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | between a yankee and a
www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | damyankee? A yankee comes

Kim Schulz (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 15-06-02 00:27

> Har du fornyeligt læst i worldonline.dk.domain?
>
> Der er kommenterer de fleste af de ting du har opremset her.

jeg sidder på en linje som ikke er hos tiscali så jeg har ikke adgang
til jeres newsservere andet end via det dårlige webinterface - så nej
det har jeg ikke! men det er jo heller ikke der i skal annoncere det!


--
Kim Schulz - Freelance Development | Fairy Tale, n.: A horror
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | story to prepare children for
www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | the newspapers.

JH (15-06-2002)
Kommentar
Fra : JH


Dato : 15-06-02 09:36

Efter al den dårlige omtale det firma har fået i forskellige ng's,
fatter jeg ikke at der stadig er nogle som bare så meget som
overvejer, at have noget at gøre med det skod-firma.
En anden ting jeg ikke forstår:
Aftestede teknikeren ikke at både ADSL og telefon virker
inden han gik?
Det gjorde den TDC-tekniker der installerede min ADSL,
da grundigt inden han gik.

JH




HW wrote:
> Blot en lille anbefaling om at holde sig langt væk fra Tiscali hvis
> man er på udkig efter ADSL. Tiscali er og bliver den mest
> amatøragtige virksomhed jeg længe har haft med at gøre.
>
>
> En opsummering af hvad jeg har været udsat for:
>
> - Blev lovet en ADSL-forbindelse senest 1 mdr. efter ordredato, men
> det tog over 2 mdr.
>
> - Efter at ADSL-forbindelsen blev installeret, virkede telefonerne
> ikke. 1 uge efter kom en tekniker som jeg selv blev bedt om at få fat
> i Telefonforbindelsen blev lavet, men ADSL forbindelsen blev afbrudt.
>
> - Med i pakken var der inkluderet 3 mdrs booster, dvs. dobbelt
> download hastighed i 3 mdr. Denne funktion var bare ikke slået til.
> Ved opkald til support fik jeg at vide at jeg ikke er berettiget til
> denne booster (jeg havde dog gemt ordrebekræftelsen).
>
> - P.t. venter jeg stadig på at høre fra Tiscali vedr. min ADSL-
> forbindelse, der er nu gået en uge og alt i alt er jeg tilbage til
> udgangspunktet (dvs. ingen ADSL efter snart 3 mdr.).
>
> - Det tager konsekvent 30 min. til 1 time at komme igennem til deres
> support. Har brugt næsten 3 timers mobiltid på at komme igennem til
> supporten og iøvrigt snakke med dem. Mobilen har desværre været det
> eneste alternativ da telefonerne jo ikke virkede.
>
> - Sendte 5 e-mails over en periode på 3 uger for at få status på
> forbindelsen, uden at få ét eneste svar.
>
>
> Mage til uproffessionel virksomhed skal man lede længe efter! Anyway,
> håber ikke der er andre der kommer ud for lignende situationer.
>
> Den bedste måde at undgå det på: Hold dig langt væk fra Tiscali!
>
> Firmaet lever i allerhøjeste grad op til øgenavnet "World Offline"...



Rudi Stegen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 15-06-02 15:57

Hej JH, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Efter al den dårlige omtale det firma har fået i forskellige ng's,
> fatter jeg ikke at der stadig er nogle som bare så meget som
> overvejer, at have noget at gøre med det skod-firma.

Hvis man fx er aldeles tilfreds med omtalte firma med forbehold
overfor hostingkaoset startende 22. april [1], er det da ikke specielt
sært, at man meget gerne vil have noget med dem at gøre.

[1] Og - omend lidt sent - er der jo lys forude på dette område.
Ulemperne kan fx jeg nemt leve med i mellemtiden, da ingen anden svjv
kan levere noget tilsvarende til samme pris.

> En anden ting jeg ikke forstår:
> Aftestede teknikeren ikke at både ADSL og telefon virker
> inden han gik?

Det er du ikke ene om. Og det er jo ikke Tiscalimontør, der smækker
det op.

> Det gjorde den TDC-tekniker der installerede min ADSL,
> da grundigt inden han gik.

Hvilket han naturligvis også gjorde her (for to år siden).

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Martin Højriis Krist~ (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 15-06-02 16:02

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns922EAC80E1A6RudiStegen@news.stegen.dk...
> > Aftestede teknikeren ikke at både ADSL og telefon virker
> > inden han gik?
> Det er du ikke ene om. Og det er jo ikke Tiscalimontør, der smækker
> det op.

Overfor kunden er det Tiscali der sender montøren.
At Tiscali så lejer montøren hos TDC som lejer montøren hos en lokal
elektriker er en anden sag.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Morten Kjær Nielsen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Kjær Nielsen


Dato : 15-06-02 16:25

On Sat, 15 Jun 2002 17:01:44 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Overfor kunden er det Tiscali der sender montøren.

Ja, overfor kunden er det altid Tiscali, det er lidt en skam at folk
ved at TDC et indblandet, TDC er jo blev leverandøre til Tiscali, og
folk er vel ej hellere interesseret i hvem der levere kuglepenne til
Tiscali.

>At Tiscali så lejer montøren hos TDC som lejer montøren hos en lokal
>elektriker er en anden sag.

Ved mig var det en TDC mand der kom ud, han nåede også at kappe min
telefonforbindelse for hårdt (boremaskine gennem indgangskablet i en
fuge), til alt held fik jeg ham overtalt til blot at sætte et nyt stik
op til telefoni, han var ellers begyndt at snakke om at så skulle han
havde det fejlmeldt, og en ny montør skulle ud.
Så kan jeg godt leve med at de telefoni der er trukket rundt i husets
vægge og murer nu er kortsluttet og uanvendeligt.

Men jeg har bestemt ikke indtryk at at dette er hverdagskost for
installationerne, men skidt sker jo engang imellem.


--
Morten!

Rudi Stegen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 15-06-02 16:28

Hej Martin Højriis Kristensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

>>> Aftestede teknikeren ikke at både ADSL og telefon virker
>>> inden han gik?
>> Det er du ikke ene om. Og det er jo ikke Tiscalimontør, der smækker
>> det op.
> Overfor kunden er det Tiscali der sender montøren.

Det er ubestrideligt, ligesom det i det aktuelle tilfælde er Tiscali,
der står som ansvarshavende i forhold til kunden, uanset de ikke selv
har fingrene i dåserne.

> At Tiscali så lejer montøren hos TDC som lejer montøren hos en lokal
> elektriker er en anden sag.

Hvorfor jeg nævnte det lidt blidt som en montørsmutter. Den slags
burde ikke ske i den perfekte verden, men det har jo ikke meget med
vores at gøre.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Michael Bruun (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Bruun


Dato : 15-06-02 12:28


"HW" <hardware@ofir.dk> wrote in message
news:5wtO8.280$ut6.3164@news.get2net.dk...
> Blot en lille anbefaling om at holde sig langt væk fra Tiscali hvis
> man er på udkig efter ADSL. Tiscali er og bliver den mest
> amatøragtige virksomhed jeg længe har haft med at gøre.

Den beskrivelse passer i hvert fald på deres kundeservice, som er
bemærkelsesværdig ineffektiv. Men når det gælder selve indholdet, så
fungerer Tiscalis produkter ganske udemærket. Jeg har haft ADSL fra Tiscali
i snart et år, og i den periode har jeg samlet haft omkring 30 minutters
nedetid, hvilket skyldes en større strømafbrydelse på Tiscalis netværk.

Du skal også være opmærksom på at størstedelen af installationen er noget
der udføres af TDC. Når der er forsinkelser eller tekniske problemer i
forbindelse med installationen skal årsagen oftest findes hos TDC, men på
grund af TDCs monopol kan Tiscali ikke bare vælge en anden
samarbejdspartner.

Michael





Jesper Skriver (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 15-06-02 14:42

On Sat, 15 Jun 2002 13:27:46 +0200, Michael Bruun wrote:

> Du skal også være opmærksom på at størstedelen af installationen er
> noget der udføres af TDC. Når der er forsinkelser eller tekniske
> problemer i forbindelse med installationen skal årsagen oftest findes
> hos TDC, men på grund af TDCs monopol kan Tiscali ikke bare vælge en
> anden samarbejdspartner.

Det har du naturligvis dokumentation for ?

Det er besynderligt at CyberCity eller Telia ikke har samme problemer,
selvom de også bruger TDC's teknikere ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Morten Kjær Nielsen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Kjær Nielsen


Dato : 15-06-02 15:41

On 15 Jun 2002 13:41:46 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Det er besynderligt at CyberCity eller Telia ikke har samme problemer,
>selvom de også bruger TDC's teknikere ...

Det tror jeg egentlig heller ikke Tiscali har, generelt går det ret
nemt og smertefrit med installationerne har jeg fået fortalt.


--
Morten!

HW (15-06-2002)
Kommentar
Fra : HW


Dato : 15-06-02 15:52

>
> Det tror jeg egentlig heller ikke Tiscali har, generelt går det ret
> nemt og smertefrit med installationerne har jeg fået fortalt.
>
>
> --
> Morten!

Hold da helt op hvor du bakker Tiscali op, hvad Morten? Man skulle jo tro at
du arbejder for dem eller lignende.

Du har jo ikke andet end rosende ord at sige om Tiscali - hvad med at du
bakker dine påstande op med nogle argumenter eller eksempler?

Du siger at installationerne generelt går smertefrit - hvem får du denne
oplysning fra?



Rudi Stegen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 15-06-02 16:04

Hej HW, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hold da helt op hvor du bakker Tiscali op, hvad Morten?

Bortset fra deres hostingstunt (som Morten heller ikke bakker op), gør
bl.a. jeg det da også. Har man stort set kun positive erfaringer med
en ISP, skal man da være mere end almindelig sært indrettet, hvis man
ikke finder forholdet positivt.

> Man skulle jo tro at du arbejder for dem eller lignende.

Det gør han også, men jeg gør ikke.

> Du siger at installationerne generelt går smertefrit - hvem får
> du denne oplysning fra?

Formentlig på baggrund af erfaringsgrundlaget.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Morten Kjær Nielsen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Kjær Nielsen


Dato : 15-06-02 16:25

On Sat, 15 Jun 2002 16:51:45 +0200, "HW" <hardware@ofir.dk> wrote:

>Hold da helt op hvor du bakker Tiscali op, hvad Morten?

Jeg bakker op hvor jeg synes det er nødvendigt at bakke op og mener
det er korrekt at bakke op.

>Man skulle jo tro at
>du arbejder for dem eller lignende.

Det gør jeg. Og selvfølgelig er mine holdninger en anelse farvet, jeg
tilstræber dog de er så objektive som muligt.

>Du har jo ikke andet end rosende ord at sige om Tiscali

Nåe, jeg har da flere gang også nævnt/bekræftet nogle knap så heldige
ting, blandt andet vores hostingområde pt. hvor vi har nogle
vanskeligheder.

>Du siger at installationerne generelt går smertefrit - hvem får du denne
>oplysning fra?

Mine kollegaer, de folk der sørger for at Tiscalis kunder får ADSl.


--
Morten!

Rudi Stegen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 15-06-02 15:48

Hej Jesper Skriver, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

>> Du skal også være opmærksom på at størstedelen af installationen
>> er noget der udføres af TDC.
>
> Det har du naturligvis dokumentation for ?

Den hér citerede del er da korrekt nok.
Og hvis [1] telefonforbindelsen er røget, da ADSL-dittoen er sat op,
lyder da også som en TDC-montørsmutter.

[1] Det forudsætter naturligvis, at "HW"s udlægning er korrekt,
hvilket kun han/hun selv ved.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

HW (15-06-2002)
Kommentar
Fra : HW


Dato : 15-06-02 16:03

>
> Den hér citerede del er da korrekt nok.
> Og hvis [1] telefonforbindelsen er røget, da ADSL-dittoen er sat op,
> lyder da også som en TDC-montørsmutter.
>

Ved installationen blev telefonforbindelsen naturligvis testet, men efter at
have fået forbindelse til Tiscalis central/server gik telefonerne døde.

Tiscali sviner TDC til og siger at det er deres fejl. TDC siger at det er
Tiscalis fejl. Det kan jeg jo ikke bruge til en dyt og jeg er sådan set også
fuldstændig ligeglad, bare møget bliver lavet.

Men nu er det jo sådan at jeg bestilt forbindelsen hos Tiscali og forventer
naturligvis at det er dem som må sørge for at det kommer til at køre.
Desværre kan de hverken finde ud af at ringe eller maile tilbage. Senest
efter at have siddet i telefonkø i 1 time (via mobil) får man blot
standardsvaret: "Det er sendt videre til vores backoffice for 1 uge siden,
men vi kan ikke give dig hverken status eller anden hjælp"...

Man burde næsten klappe i sine små hænder over den uovertruffne inkompetence
man møder...



Rudi Stegen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 15-06-02 17:07

Hej HW, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Ved installationen blev telefonforbindelsen naturligvis testet,
> men efter at have fået forbindelse til Tiscalis central/server
> gik telefonerne døde.

Hér er aben havnet hos TDC.

> Tiscali sviner TDC til og siger at det er deres fejl. TDC siger
> at det er Tiscalis fejl. Det kan jeg jo ikke bruge til en dyt og
> jeg er sådan set også fuldstændig ligeglad, bare møget bliver
> lavet.

Jeg forstår udmærket din frustration - også i dén grad... Det er ret
irriterende, når man sidder og hører diverse leverendører give
modparten skylden.

En fordel ved TDC's og Telias opkoblinger kan jeg se i, at man har ét
sted at henvende sig og vedkommende er ansvarlig for hele pivetøjet.

Formentlig er du et meget ekstraordinært tilfælde (jeg erindrer ikke
at have læst om situationen før), men det gør unægtelig ikke din
situation mindre frustrerende.

Du kan evt. sende dem et anbefalet brev om, at hvis forbindelsen ikke
er i orden inden den og den dato (vist typisk 2 eller 4 uger efter de
har modtaget brevet), anser du kontrakten for misligeholdt af dem,
hvorfor du ophæver den. Prøv at spørge i <news:dk.videnskab.jura>.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Ivar Madsen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 15-06-02 23:28

On Sat, 15 Jun 2002 18:07:18 +0200, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>Jeg forstår udmærket din frustration - også i dén grad... Det er ret
>irriterende, når man sidder og hører diverse leverendører give
>modparten skylden.

Hvis ikke det var fordi der var så lang tid inden der blev svaret, så
kunne jeg godt tænke mig i sådane tilfælde, at ringe den 3. part op,
og forlægge dem påstanden om at det er dem der har fejlen, og så lade
de to finde ud af hvad der er galt, og hvem der skal udbedre fejlen,,,

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Rudi Stegen (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 16-06-02 09:35

Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hvis ikke det var fordi der var så lang tid inden der blev
> svaret, så kunne jeg godt tænke mig i sådane tilfælde, at ringe
> den 3. part op,

I bl.a. de aktuelle tilfælde ville det næppe betyde andet, end at man
fik at vide, de ikke ville snakke med én. Den TDC-skuffe, der leverer
kobberforbindelser til Tiscalis kunder, vil så vidt vides (og med
udmærket grund) ikke snakke med Tiscalis kunder, kun med Tiscali.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Jesper Skriver (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 16-06-02 09:37

On Sun, 16 Jun 2002 10:34:39 +0200, Rudi Stegen wrote:
> Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
>
>> Hvis ikke det var fordi der var så lang tid inden der blev
>> svaret, så kunne jeg godt tænke mig i sådane tilfælde, at ringe
>> den 3. part op,
>
> I bl.a. de aktuelle tilfælde ville det næppe betyde andet, end at man
> fik at vide, de ikke ville snakke med én. Den TDC-skuffe, der leverer
> kobberforbindelser til Tiscalis kunder, vil så vidt vides (og med
> udmærket grund) ikke snakke med Tiscalis kunder, kun med Tiscali.

Nej, naturligvis ikke, det er Tiscali som er kunden, og de får det netop
billigere end slut kunden, ved at de påtager sig *AL* kontakt til slut
kunden.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Ivar Madsen (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 16-06-02 09:56

On Sun, 16 Jun 2002 10:34:39 +0200, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>I bl.a. de aktuelle tilfælde ville det næppe betyde andet, end at man
>fik at vide, de ikke ville snakke med én. Den TDC-skuffe, der leverer
>kobberforbindelser til Tiscalis kunder, vil så vidt vides (og med
>udmærket grund) ikke snakke med Tiscalis kunder, kun med Tiscali.

Naturligvis ikke det, det var også mere generelt jeg tænkte på, end
den konkrete sag.

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Rudi Stegen (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 16-06-02 10:15

Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Naturligvis ikke det, det var også mere generelt jeg tænkte på, end
> den konkrete sag.

Jeg *har* prøvet, og især én gang var det ret sjovt.

Jeg købte en forbindelse til Stofas kabel-tv omkring 1988, primært
fordi TV2 ikke kunne (eller kan) modtages via antenne af ca. 75% af
Århus' befolkning. (Da de satte masterne op, glemte de i farten, at
UHF-bølger bevæger sig i mere ret linje end VHF-bølger).

Der er *meget* ofte knas på Stofas kabel-tv heromkring, og service er
for dem et eller andet eksotisk på Galopagosøerne.
På et tidspunkt havde der (igen igen) været støj på TV2 en rum tid, og
da jeg en eftermiddag blev træt og ringede, påstod Stofa gladeligt, at
det var TV2, der var synderen.

Jeg ringede så til TV2 og blev stillet om til en ualmindelig venligt
menneske, som fortalte, at de bestemt ikke havde problemer.

Han ville med glæde have Stofas telefonnummer og fik det. Om aftenen
var støjen for første gang i uger mirakuløst pist væk

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Martin Højriis Krist~ (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 16-06-02 10:26

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns922F726F18617RudiStegen@news.stegen.dk...
> Der er *meget* ofte knas på Stofas kabel-tv heromkring, og service er
> for dem et eller andet eksotisk på Galopagosøerne.

Ingen af delene er min erfaring

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Rudi Stegen (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 16-06-02 12:52

Hej Martin Højriis Kristensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

>> Der er *meget* ofte knas på Stofas kabel-tv heromkring, og
>> service er for dem et eller andet eksotisk på Galopagosøerne.
>
> Ingen af delene er min erfaring

Det kan næppe heller være sådan i hele byen. Jeg har skam stået nede i
bulen og kigget på fine billeder, der slet ikke lignede dem på
tilsvarende kanal(er) heromkring.

Det bør retfærdigvis siges, at deres koks optræder væsentlig sjældnere
de seneste vel omkring en fem år, end det gjorde tidligere. Seneste
større stunt var en ca. tougersperiode helt tilbage i efteråret.
Da var der sorte, horisontale striber der virrede vildt omkring på
samtlige kanaler. Fænomenet blev markant værre fra omkring 18-19-tiden
med jævn forværring i løbet af aftenen.

Efter en 3-4 dage gav jeg mig og meldte det, da det tilsyneladende
ikke bare forsvandt. Vist to dage senere kom der to teknikere og
konstaterede det. Jeg fortalte, at det såmænd var småting nu, men hvis
de ville skræmmes, havde jeg en ca. 10-minutters optagelse fra en
tilfældig aften.
Derefter varede det kun en halv snes dage, før det kom på plads.

Men jeg har da også oplevet fin service fra dem i form af dygtige
teknikere med faglig stolthed. Og hver gang har jeg fået pågældendes
navn, så jeg kunne referere til en værdifuld tekniker, når noget igen
ville gå galt. Desværre har disse typisk skiftet job gangen efter...

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Morten Kjær Nielsen (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Kjær Nielsen


Dato : 16-06-02 01:27

On Sat, 15 Jun 2002 17:03:02 +0200, "HW" <hardware@ofir.dk> wrote:

>men efter at
>have fået forbindelse til Tiscalis central/server gik telefonerne døde

Medmindre du har delt kobber, så ruller din ADSL på et seperat
kobberpar, også kan Tiscali jo ikke have noget med din telefonline at
gøre, det er et rent anliggend mellem dig og TDC, sammenfaldet virker
dog påfaldende.


--
Morten!

Jesper Skriver (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 15-06-02 16:34

On Sat, 15 Jun 2002 16:48:09 +0200, Rudi Stegen wrote:
> Hej Jesper Skriver, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
>
>>> Du skal også være opmærksom på at størstedelen af installationen
>>> er noget der udføres af TDC.
>>
>> Det har du naturligvis dokumentation for ?
>
> Den hér citerede del er da korrekt nok.

Nej, for min kommentar var ikke til det du har.

Min kommentar gik på at de fleste problemer iforbindelse med
installation, og at få ADSL'en til at virke, skyldtes TDC teknikeren.

Det mener jeg ikke at der er dokumentation for.

> Og hvis [1] telefonforbindelsen er røget, da ADSL-dittoen er sat op,
> lyder da også som en TDC-montørsmutter.

Ja - men det giver ikke dækning for den anden påstand, som også
kom fra en anden person.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Rudi Stegen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 15-06-02 16:52

Hej Jesper Skriver, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

>>> Det har du naturligvis dokumentation for ?
>> Den hér citerede del er da korrekt nok.
> Nej, for min kommentar var ikke til det du har.

Det var også blot for at fremhæve den del, jeg fandt korrekt. Jeg
fraklippede netop (som implicit antydet med "Den hér del...[etc.]")
det, jeg ikke var enig med afsenderen i.

> Min kommentar gik på at de fleste problemer iforbindelse med
> installation, og at få ADSL'en til at virke, skyldtes TDC
> teknikeren.

Ja, dét kan jeg naturligvis nemt forstå, du stejler over. Det lyder
også for mig som uartikuleret skrigeri.

> Det mener jeg ikke at der er dokumentation for.

Du behøver ikke engang at være så forsigtig. Der *er* ikke
dokumentation for påstanden.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Michael Bruun (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Bruun


Dato : 15-06-02 21:55


"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
news:slrnagmh0p.2ee6.harvest@freesbee.wheel.dk...
> Det har du naturligvis dokumentation for ?

Hvilken af delene er det du gerne vil have dokumentation for?

- At TDC udfører installationen?
- At årsagen til forsinkelser og tekniske problemer med
installationen oftest skal findes hos installatøren?
- At TDC har monopol?
- At Tiscali ikke bare kan vælge en anden samarbejdspartner?

> Det er besynderligt at CyberCity eller Telia ikke har samme
> problemer, selvom de også bruger TDC's teknikere ...

Mig bekendt taler vi her om en konkret sag, og så vidt jeg kan se har HW
ikke haft CyberCity og Telia til at lave en ADSL-installation hos ham.
Derfor kan jeg ikke rigtigt se hvordan du kan konkludere at CC og Telia ikke
ville have haft et tilsvarende problem. Jeg har opfattet HWs problem som et
enkeltstående tilfælde, og er ikke bekendt med at der skulle være generelle
problemer i samarbejdet mellem TDC og Tiscali. Men hvis du siger at det er
tilfældet må det jo passe.

Michael







Svend Olaf Mikkelsen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Svend Olaf Mikkelsen


Dato : 15-06-02 22:09

On Sat, 15 Jun 2002 22:55:03 +0200, "Michael Bruun"
<mibr@nospam.e-box.dk> wrote:

>Hvilken af delene er det du gerne vil have dokumentation for?
>
>- At TDC udfører installationen?
>- At årsagen til forsinkelser og tekniske problemer med
> installationen oftest skal findes hos installatøren?
>- At TDC har monopol?
>- At Tiscali ikke bare kan vælge en anden samarbejdspartner?
>
>> Det er besynderligt at CyberCity eller Telia ikke har samme
>> problemer, selvom de også bruger TDC's teknikere ...

På det foreliggende grundlag er der ingen grund til at tro at Tiscala
giver eventuelle underleverandører klare eller rettidige beskeder.
--
Svend Olaf

Jesper Skriver (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 15-06-02 22:11

On Sat, 15 Jun 2002 22:55:03 +0200, Michael Bruun wrote:
>
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
> news:slrnagmh0p.2ee6.harvest@freesbee.wheel.dk...
>> Det har du naturligvis dokumentation for ?
>
> Hvilken af delene er det du gerne vil have dokumentation for?
>
> - At TDC udfører installationen?
> - At årsagen til forsinkelser og tekniske problemer med
> installationen oftest skal findes hos installatøren?

Denne.

> - At TDC har monopol?

Ja, det har TDC ikke, det står enhver frit for at bygge et netværk,
imodsætning til før telemarkedet blev liberaliseret, hvor Tele Danmark
(og de regionale Tele selskaber) have monopol, og ingen andre måtte
bygge et tele netværk.

> - At Tiscali ikke bare kan vælge en anden samarbejdspartner?

Det kan de naturligvis ikke, såfremt de ønsker at gøre brug af den
lovsikrede adgang til TDC's kobber access net.

Men det står dem frit for at vælge andre leverandører af kunde access.

>> Det er besynderligt at CyberCity eller Telia ikke har samme
>> problemer, selvom de også bruger TDC's teknikere ...
>
> Mig bekendt taler vi her om en konkret sag, og så vidt jeg kan se har
> HW ikke haft CyberCity og Telia til at lave en ADSL-installation hos
> ham. Derfor kan jeg ikke rigtigt se hvordan du kan konkludere at CC
> og Telia ikke ville have haft et tilsvarende problem. Jeg har opfattet
> HWs problem som et enkeltstående tilfælde,

Det jeg opponerede mod, var at det blev påstået at de fleste problemer
med at få Tiscali ADSL til at virke, skyldtes TDC - for hvis det var
tilfældet, så ville CyberCity og Telia sikkert have samme problemer.

> og er ikke bekendt med at der skulle være generelle problemer i
> samarbejdet mellem TDC og Tiscali. Men hvis du siger at det er
> tilfældet må det jo passe.

Jeg siger netop, at det *IKKE* er tilfældet b..n...e

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Michael Bruun (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Bruun


Dato : 15-06-02 23:25


"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
news:slrnagnbbk.2m0p.harvest@freesbee.wheel.dk...
> > - At årsagen til forsinkelser og tekniske problemer
> > med installationen oftest skal findes hos installatøren?
> Denne.

Godt. Med forbehold for at den oprindelig sagsfremstilling er korrekt, er
der i dette konkrete tilfældet sket det, at telefonforbindelsen er røget i
forbindelse med opsætningen af ADSL-forbindelsen. Uden at være ekspert på
området vil jeg mene at et sådant problem skyldes en fejl under
installationen, d.v.s. at fejlen ligger hos installatøren.

Min pointe er sådan set bare, at det ikke nødvendigvis er fair at HW giver
Tiscali skylden for de problemer han har haft med den afbrudte
telefonforbindelse - i og med at de problemer tilsyneladende ikke er
Tiscalis skyld.

> > - At TDC har monopol?
> Ja, det har TDC ikke, det står enhver frit for at bygge et netværk,
> imodsætning til før telemarkedet blev liberaliseret, hvor Tele Danmark
> (og de regionale Tele selskaber) have monopol, og ingen andre måtte
> bygge et tele netværk.

Jeg vil gerne medgive at der burde have stået "At TDC reelt har monopol".

> Det jeg opponerede mod, var at det blev påstået at de fleste
> problemer med at få Tiscali ADSL til at virke, skyldtes TDC
> - for hvis det var tilfældet, så ville CyberCity og Telia sikkert
> have samme problemer.

Det er en generel betragtning, som jeg sådan set ikke har grund til at
tvivle på - men mine oprindelige bemærkninger ("påstande") var rettet mod
den konkrete sag og de konkrete problemtyper. Alt andet lige har jeg svært
ved at forestille mig at HWs problemer med telefonforbindelsen IKKE var
opstået hvis det havde været en CC eller Telia ADSL-opkobling som TDC havde
installeret hos ham.

Michael





Jesper Skriver (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 15-06-02 23:37

On Sun, 16 Jun 2002 00:24:34 +0200, Michael Bruun wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
> news:slrnagnbbk.2m0p.harvest@freesbee.wheel.dk...
>
>> > - At årsagen til forsinkelser og tekniske problemer med
>> > installationen oftest skal findes hos installatøren?
>>
>> Denne.
>
> Godt. Med forbehold for at den oprindelig sagsfremstilling er korrekt,
> er der i dette konkrete tilfældet sket det, at telefonforbindelsen er
> røget i forbindelse med opsætningen af ADSL-forbindelsen. Uden at være
> ekspert på området vil jeg mene at et sådant problem skyldes en fejl
> under installationen, d.v.s. at fejlen ligger hos installatøren.

Jeg taler ikke om det konkrete tilfælde - jeg taler om

"oftest skal findes ..."

Det er der intet belæg for !

> Min pointe er sådan set bare, at det ikke nødvendigvis er fair at HW
> giver Tiscali skylden for de problemer han har haft med den afbrudte
> telefonforbindelse - i og med at de problemer tilsyneladende ikke er
> Tiscalis skyld.

Det kan det sagtens være - telefonen holdt først op med at virke da
ADSL'en kom til at virke, hvis det er delt rå kobber, så kan Tiscali
have ødelagt koblingen i deres krydsfelt, eller deres udstyr kan have
gjort ting det ikke skulle.

>> > - At TDC har monopol?
>>
>> Ja, det har TDC ikke, det står enhver frit for at bygge et netværk,
>> imodsætning til før telemarkedet blev liberaliseret, hvor Tele
>> Danmark (og de regionale Tele selskaber) have monopol, og ingen andre
>> måtte bygge et tele netværk.
>
> Jeg vil gerne medgive at der burde have stået "At TDC reelt har
> monopol".
>
>> Det jeg opponerede mod, var at det blev påstået at de fleste
>> problemer med at få Tiscali ADSL til at virke, skyldtes TDC - for
>> hvis det var tilfældet, så ville CyberCity og Telia sikkert have
>> samme problemer.
>
> Det er en generel betragtning, som jeg sådan set ikke har grund
> til at tvivle på - men mine oprindelige bemærkninger ("påstande")
> var rettet mod den konkrete sag og de konkrete problemtyper.

Det var ikke det som blev skrevet!

> Alt andet lige har jeg svært ved at forestille mig at HWs problemer
> med telefonforbindelsen IKKE var opstået hvis det havde været en CC
> eller Telia ADSL-opkobling som TDC havde installeret hos ham.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Michael Bruun (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Bruun


Dato : 16-06-02 07:52


"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
news:slrnagngbv.2nkh.harvest@freesbee.wheel.dk...
> Jeg taler ikke om det konkrete tilfælde - jeg taler om
> "oftest skal findes ..."
> Det er der intet belæg for !

Du mener altså i fuldt alvor at hvis der opstår fejl i forbindelse med selve
installationen så vil en sådan fejl oftest IKKE være relateret til
installatøren?

> Det kan det sagtens være - telefonen holdt først op med at
> virke da ADSL'en kom til at virke, hvis det er delt rå kobber,
> så kan Tiscali have ødelagt koblingen i deres krydsfelt, eller
> deres udstyr kan have gjort ting det ikke skulle.

Installeres Tiscalis ADSL-opkoblinger på delt rå kobber? Så vidt jeg ved har
beskeden fra Tiscali været at det tilbyder de ikke endnu.

Michael





Jesper Skriver (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 16-06-02 09:35

On Sun, 16 Jun 2002 08:51:35 +0200, Michael Bruun wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
> news:slrnagngbv.2nkh.harvest@freesbee.wheel.dk...
>
>> Jeg taler ikke om det konkrete tilfælde - jeg taler om "oftest skal
>> findes ..." Det er der intet belæg for !
>
> Du mener altså i fuldt alvor at hvis der opstår fejl i forbindelse med
> selve installationen så vil en sådan fejl oftest IKKE være relateret
> til installatøren?

Ja, for installatøren har kun med den fysiske installation at
gøre, der er mange andre ting som kan gå galt.

- defekt CPE udstyr
- defekt central udstyr
- forkerte koblinger til DSLAM
- fejl i administrative procedure

>> Det kan det sagtens være - telefonen holdt først op med at virke da
>> ADSL'en kom til at virke, hvis det er delt rå kobber, så kan Tiscali
>> have ødelagt koblingen i deres krydsfelt, eller deres udstyr kan have
>> gjort ting det ikke skulle.
>
> Installeres Tiscalis ADSL-opkoblinger på delt rå kobber? Så vidt jeg
> ved har beskeden fra Tiscali været at det tilbyder de ikke endnu.

Det ved jeg ikke.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Morten Kjær Nielsen (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Kjær Nielsen


Dato : 16-06-02 12:45

On Sun, 16 Jun 2002 08:51:35 +0200, "Michael Bruun"
<mibr@nospam.e-box.dk> wrote:

>Så vidt jeg ved har
>beskeden fra Tiscali været at det tilbyder de ikke endnu.

Det gør Tiscali, men hvor udbredt det er ved jeg ikke.


--
Morten!

Ivar Madsen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 15-06-02 23:33

On 15 Jun 2002 21:11:16 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Men det står dem frit for at vælge andre leverandører af kunde access.

I præncippet ja, men i praktisk er der jo ikke andre der kan levere,,,

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Kim Schulz (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 15-06-02 16:02

[snip]
> Hold da helt op hvor du bakker Tiscali op, hvad Morten? Man skulle jo
> tro at du arbejder for dem eller lignende.

det gør han også se evt. gummiand.dk

> Du har jo ikke andet end rosende ord at sige om Tiscali - hvad med at
> du bakker dine påstande op med nogle argumenter eller eksempler?

tror det er frygt for at folk skal finde ud af at det bl.a. er pga. ham
at problemerne opstår.

> Du siger at installationerne generelt går smertefrit - hvem får du
> denne oplysning fra?

gæt en gang



--
Kim Schulz - Freelance Development | 1 1 was a race-horse, 2 2 was
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | 1 2. When 1 1 1 1 race, 2 2 1
www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | 1 2.

Morten Kjær Nielsen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Kjær Nielsen


Dato : 15-06-02 16:26

On Sat, 15 Jun 2002 17:02:04 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>tror det er frygt for at folk skal finde ud af at det bl.a. er pga. ham
>at problemerne opstår.

Næppe, og jeg forventer en undskyldning for den påstand.

--
Morten!

Kim Schulz (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 15-06-02 16:14

On Sat, 15 Jun 2002 17:03:56 +0200
Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:
> Hej HW, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
>
> > Hold da helt op hvor du bakker Tiscali op, hvad Morten?
>
> Bortset fra deres hostingstunt (som Morten heller ikke bakker op), gør
>
> bl.a. jeg det da også. Har man stort set kun positive erfaringer med
> en ISP, skal man da være mere end almindelig sært indrettet, hvis man
> ikke finder forholdet positivt.

deres ISP service har jeg aldrig haft problemer med i de år jeg har
benyttet dem. Problemet er hosting og support som er helt hen i vejret.
Har dog ikke brugt deres ADSL service.


--
Kim Schulz - Freelance Development | I can't complain, but
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | sometimes I still do. -- Joe
www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | Walsh

Rudi Stegen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 15-06-02 16:42

Hej Kim Schulz, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> deres ISP service har jeg aldrig haft problemer med i de år jeg
> har benyttet dem.

Netop.

> Problemet er hosting

Indtil 22. april var deres hosting da ualmindelig fin, synes jeg. At
noget derefter gik ret så jammerligt, er vist ingen i tvivl om. Men
det skulle jo blive mere eller mindre det samme som "de gode gamle
dage" indenfor overskuelig fremtid.

> og support som er helt hen i vejret.

Dér er vi lidt uenige. Ingen tvivl om at deres support er svært at
komme i forbindelse med pga. overbelastning efter systemskiftet. Men
omvendt er jeg positivt overrasket over deres kvalitetsniveau, når man
altså *har* fået fat i dem.

De kan ikke blot se meget, men også selv fikse meget, som man for blot
1-1½ års tid siden skulle vente på sysadminen for.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Ivar Madsen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 15-06-02 22:50

On Sat, 15 Jun 2002 17:13:50 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>deres ISP service har jeg aldrig haft problemer med i de år jeg har
>benyttet dem. Problemet er hosting og support som er helt hen i vejret.

Og så er der lige deres bogholderi, som ikke var af førsteklasse
dengang jeg var kunde der (da hed det WOL) og jeg kan forstå at det
ikke er blevet bedere nu,,,

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Morten Kjær Nielsen (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Kjær Nielsen


Dato : 16-06-02 01:16

On Sat, 15 Jun 2002 23:50:28 +0200, Ivar Madsen
<news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>jeg kan forstå at det
>ikke er blevet bedere nu,,,

Jov, det er blevet bedre, det kan dog blive bedre endnu.


--
Morten!

Kim Schulz (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 15-06-02 16:34

[snip]

> Næppe, og jeg forventer en undskyldning for den påstand.

Når jeg arbejder i et firma så påtager jeg mig også skylden for hvad de
gør galt når jeg omtaler firmaet generelt. så hedder det "ja vi har
desværre problemer med dit og dat" og ikke "de andre har lavet lort i
det og det er bare ærgeligt".
Når du arbejder der som webudvikler (hvis jeg ikke husker helt forkert)
så er det jo bla. pga. folk som dig at jeg ikke kan tilgå webnews eller
at siderne efterhånden er blevet så uoverskueligt opbygget at de er
noget nær umulige at finde rundt på (ja ok PR afdelingen har sikkert en
grim finger med i spillet også).
At du ikke har noget med adsl problematikken er helt korrekt og hvis du
forstod det sådan vil jeg gerne sige undskyld.


--
Kim Schulz - Freelance Development | Some men rob you with a
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | six-gun -- others with a
www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | fountain pen. -- Woodie

Ivar Madsen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 15-06-02 22:48

On Sat, 15 Jun 2002 17:34:04 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>Når du arbejder der som webudvikler (hvis jeg ikke husker helt forkert)

Det sidste pålidelige jeg har hørt om Mortens arbejde, gør at jeg ikke
har forstillingsævne til at forstille mig at han arbejder som
webudvikler,,,

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Morten Kjær Nielsen (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Kjær Nielsen


Dato : 16-06-02 01:23

On Sat, 15 Jun 2002 17:34:04 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>Når jeg arbejder i et firma så påtager jeg mig også skylden for hvad de
>gør galt når jeg omtaler firmaet generelt.

Det gør jeg også når jeg omtalter firmaet generelt, da jeg er en del
af firmaet, men det her gik direkte på min person, hvilket jeg
kraftigt vil modsætte mig.


--
Morten!

Kim Schulz (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 15-06-02 17:30

[snip]
> Indtil 22. april var deres hosting da ualmindelig fin, synes jeg. At
> noget derefter gik ret så jammerligt, er vist ingen i tvivl om. Men
> det skulle jo blive mere eller mindre det samme som "de gode gamle
> dage" indenfor overskuelig fremtid.

ok jeg må sige at jeg har haft en del problemer gennem tiderne med
diverse ting (database blev slettet, nedetider for specielt databasen
osv.) men du har da ret. Det er først efter den 22. April at det er
blevet helt ekstremt.

> > og support som er helt hen i vejret.
>
> Dér er vi lidt uenige. Ingen tvivl om at deres support er svært at
> komme i forbindelse med pga. overbelastning efter systemskiftet. Men
> omvendt er jeg positivt overrasket over deres kvalitetsniveau, når man
> altså *har* fået fat i dem.
> De kan ikke blot se meget, men også selv fikse meget, som man for blot
> 1-1½ års tid siden skulle vente på sysadminen for.

Tidligere har jeg brugt deres nyhedsgrupper meget da det simpelthen var
hurtigere at få fat på support den vej end via telefon eller mail.
Lige nu har jeg stadig 4-5 support mail kviteringer liggende for noget
som aldrig er blevet besvaret. Support bør altid svare - også selv om
fejlen er generel og er blevet rettet imens.
Vi har i den seneste tid ringet en del til erhvervssupport men de fleste
gange har supporteren vasket hænder ved at sige at det er pga. deres nye
italienske ejere og at de desværre ikke kan gøre noget - og fejlen er så
sjovt nok rettet noget tid senere.
Der er også flere gange hvor de simpelthen var vidrestillet en rundt
mellem 3-4 steder og det ender så til sidst med at der bare bliver lagt
på et af stederne - uden at man har fået hjælp.
Det kan godt være at nogen af dem har set sig sure på mig fordi jeg har
kritiseret dem en del, men derfor er hævn via manglende support ikke
vejen frem for at forbedre det (og sådan må det jo næsten være hvis du
har fået så god support fra dem igennem den senre tid)






--
Kim Schulz - Freelance Development | No one wants war. -- Kirk,
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | "Errand of Mercy", stardate
www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | 3201.7

Rudi Stegen (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 16-06-02 09:27

Hej Kim Schulz, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Der er også flere gange hvor de simpelthen var vidrestillet en
> rundt mellem 3-4 steder og det ender så til sidst med at der bare
> bliver lagt på et af stederne - uden at man har fået hjælp.

Den kender jeg ikke fra supporten, men i en variant "light" fra
kundeservice
27. maj umiddelbart efter kl. 12 brændte WAN-siden på min 677'er
sammen. (Strømafbrydelser rundt om i Århus, bl.a. hér et par minutter.
Da den kom retur, var WAN-siden død).
Det var i den forbindelse, at jeg havde kontakt med supporten for
første gang i lang tid og var rimelig imponeret over, hvad de dels
havde adgang til og selv kunne udenom sysadminen.

Nå, routeren skulle byttes, og et par dage efter ville jeg så høre, om
den nye var blevet afsendt. Da supporten som bekendt er overbelastet
pt. pga. NytSystem, var det jo en lettelse, at kundeservice ville være
det mest indlysende sted at spørge, hvorfor jeg ringede til dem.

Jeg havde ikke noget sagsnummer, men jeg havde da fx routerens
brugernavn, hvilket jeg gav hende.
"Det mangler en karakter," meddelte den iøvrigt venlige kvinde.
Jeg ville ikke risikere at smide samtalen ind på et sidespor, hvor jeg
spang "karakter"-sarkasmerne over og nøjedes med at sige, jeg lige
ville læse det op igen, da et tegn kunne være smuttet (for hende -
hvilket jeg dog høfligt ikke nævnte).

Jeg gentog så atter mit login, og hun gentog atter, at der manglede en
karakter. Jeg fortalte, at der helt sikkert ikke manglede noget tegn,
da jeg læste op fra én af fire A4-sider, hvor jeg har samtlige
informationer vedr. mit ADSL-, 1049-, webhotelabonnementer plus andet
vedr. min netforbindelse. *Og* at det var denne, jeg kiggede på, når
jeg har skullet bruge bl.a. det aktuelle login.

Pludselig blev der kvidret: "Jeg stiller dig lige om", og mit "NEJ"
druknede i klik, hvorefter en maskine fortalte, at jeg havde ringet
til Tiscalis support og... Ja, jeg lagde røret

> Det kan godt være at nogen af dem har set sig sure på mig fordi
> jeg har kritiseret dem en del, men derfor er hævn via manglende
> support ikke vejen frem for at forbedre det

Jeg tvivler meget. Dels ved de 116 supportere i reglen ikke, hvad den
117. foretager sig, da ting ordnes ret individuelt. Dels hører du selv
i irritable øjeblikke næppe til skrigerne (masser af uartikulerede
rendestensudtryk mod Tiscali i almindelighed og den aktuelle supporter
i særdeleshed fordi de høfligt benægter, at det er deres problem, at
ZapperJoes maskinen giver fejlmelding, når han installerer en cracket
zapperspil).

> (og sådan må det jo næsten være hvis du har fået så god support
> fra dem igennem den senre tid)

Næppe. Af de tre supportere, jeg talte med, kendte de to første mig
med næsten fuld sikkerhed ikke. Den tredje - som jeg snakkede med, da
routeren omsider ankom mandagen efter (jeg blev afvist på
aktiveringssiden - kendte mig med rimelig sikkerhed heller ikke
som sådan men kendte til sagen (det stod jo på skærmen), hvorfor jeg
ikke kan afvise, han muligvis indirekte kendte til mig.
Det var aftensupporten (pakkepost kommer her mellem 17.30 og 19.30),
hvor Steffen er teamleder, og skønt jeg intet aner, kan jeg da ikke
udelukke, at han har sagt et eller andet for sig selv på et tidspunkt.

Men det har næppe påvirket, hvad den pågældende supporter gjorde.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Karsten Andersen (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 16-06-02 17:57

Sat, 15 Jun 2002 18:29:45 +0200, skrev Kim Schulz, på 46 linier, i
<20020615182945.3ef5010a.kim@schulz.dk>, :


>Lige nu har jeg stadig 4-5 support mail kviteringer liggende for noget
>som aldrig er blevet besvaret. Support bør altid svare - også selv om
>fejlen er generel og er blevet rettet imens.
Ahha så er jeg nok havnet i denlillebit@spand.dk kill filteret.
for dem får jeg ikke mere.

--
Med venlig hilsen
Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Kim Schulz (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 15-06-02 22:57

[snip]
> Det sidste pålidelige jeg har hørt om Mortens arbejde, gør at jeg ikke
> har forstillingsævne til at forstille mig at han arbejder som
> webudvikler,,,

ok som nævnt så var jeg ikke helt sikker, men byggede det på nogle
elementerr i min hukommelse hvor jeg mener at huske a Morten arbejdede
med multimedia og derigennem webdesign.
Det er intet andet! er han noget helt 3. så skal min dybeste
undskyldning lyde og jeg skal ikke fornærme hans arbejde mere med mindre
der er grund til det.


--
Kim Schulz - Freelance Development | One can search the brain with
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | a microscope and not find the
www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | mind, and can search the stars

Rudi Stegen (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 16-06-02 09:30

Hej Kim Schulz, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> ok som nævnt så var jeg ikke helt sikker, men byggede det på
> nogle elementerr i min hukommelse hvor jeg mener at huske a
> Morten arbejdede med multimedia og derigennem webdesign.

Han arbejde med noget multimedia-/layout-noget i Sønderjylland, inden
han startede hos Image/WOL/Tiscali.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Rudi Stegen (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 16-06-02 09:31

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Han arbejde med

Han arbejdede med. (Ja, du er sløv, Rudi

--
Hygge fra Århus - Rudi

Kim Schulz (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 18-06-02 01:27

[snip]
> "På grund af sikkerhedsfejl i den software, webnews hidtil har kørt
> med, er det ikke muligt for os at tilbyde denne service i øjeblikket.
> Vi arbejder på at finde en anden løsning."
>

den besked opdagede jeg også, men desværre først efter jeg havde skrevet
min besked.


--
Kim Schulz - Freelance Development | "With molasses you catch
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | flies, with vinegar you catch
www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | nobody." -- Baltimore City

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408928
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste