/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
Padi OW i København?
Fra : C.H.Engelbrecht


Dato : 30-05-02 16:00

Dav,
Hvor er det bedst/billigst at tage et Padi standard open water 18m i
Storkøbenhavn? Altså god pris kombineret med en vis standard selvfølgelig
(skod-undervisning er heller ikke at foretrække).
Af forskellige årsager er jeg kun interesseret i at tage Padi. Religiøst
pladder er jeg revnende ligeglad med (med al respekt ).




 
 
elsmic (30-05-2002)
Kommentar
Fra : elsmic


Dato : 30-05-02 17:42

Jeg har selv haft gode erfaringer med Kingfish i Tullinsgade på Vesterbro,
så de er da værd at prøve.

Mvh Michael



Kasper Andersen (30-05-2002)
Kommentar
Fra : Kasper Andersen


Dato : 30-05-02 16:45

> Hvor er det bedst/billigst at tage et Padi standard open water 18m i
> Storkøbenhavn? Altså god pris kombineret med en vis standard selvfølgelig
> (skod-undervisning er heller ikke at foretrække).

Du skal da komme ud og besøge os Christian, så kan
du også lære os lidt om fridykning samtidig ;)
http://air365.dk -> uddannelse -> padi -> owd

Og ellers er der for eksempel No Limits Diving:
http://www.nolimitsdiving.dk


> Af forskellige årsager er jeg kun interesseret i at tage Padi. Religiøst
> pladder er jeg revnende ligeglad med (med al respekt ).

Klart, jeg kan dog ikke love at du kan
undgå Carlsberg/Tuborg diskussionen ;)

--
Hygge fra Kasper
http://air365.dk - dykkerklub for alle certifikater



Soren 'Disky' Reinke (30-05-2002)
Kommentar
Fra : Soren 'Disky' Reinke


Dato : 30-05-02 18:32


"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
news:3cf63e43$0$8940$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Dav,
> Hvor er det bedst/billigst at tage et Padi standard open water 18m i
> Storkøbenhavn? Altså god pris kombineret med en vis standard selvfølgelig
> (skod-undervisning er heller ikke at foretrække).
> Af forskellige årsager er jeg kun interesseret i at tage Padi. Religiøst
> pladder er jeg revnende ligeglad med (med al respekt ).

Jeg har taget AOWD og været med på mange ture hos www.aquasport.dk jeg vil
klart foreslå dem, dygtige og flinke instruktører.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying
Please visit my Freshwater Aquaria Webpage
http://www.disky-design.dk/fish



Peter Bedst (30-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter Bedst


Dato : 30-05-02 20:38


> Storkøbenhavn? Altså god pris kombineret med en vis standard selvfølgelig
> (skod-undervisning er heller ikke at foretrække).
> Af forskellige årsager er jeg kun interesseret i at tage Padi. Religiøst
> pladder er jeg revnende ligeglad med (med al respekt ).
>

Religiøst pladder ? Hold da op en fantastisk og ansvarsbevidst opfattelse af
sikkerhed !! Du er lyder som én de mange idioter der forestiller sig man
blot hopper i baljen, og det hele går fint fordi man har klaret "Guldfrøen"
i 3. klasse.......

PADI er jo ikke andet end for arme sjæle der ikke har det der skal til for
at tage en rigtig sportsdykkeruddannelse - CMAS**(*), men nøjes med at være
selvcentrerede forklædte snorkeldykkere...

Dykning er IKKE en egocentrisk sport, fordi DU skal også være i stand til at
hjælpe og redde andre og det er man naturligvis i stand til efter 3 - 4
timer på en PADI-uddannelse. Det er da klart - NOT !

Gå efter det rigtige - CMAS !!!!!



Dykning er ikke en egosport



Sbjeppe (30-05-2002)
Kommentar
Fra : Sbjeppe


Dato : 30-05-02 21:11

NEDENSTÅENDE ER SIMPELTHEN ET AF DE MEST STUPIDE INDLÆG DENNE NG HAR SET
LÆNGE!

Meeeeen det var vel hvad man kunne forvente af en fyr med det
navn.......PETER BEDST han ved nemlig ...... Kan du selv regne ud hvad der
skal stå her? HAHAHAHA (Ja ja ja ved det godt, men min argumentationen
ligger i hvertfald på samme høje niveau som dine bemærkninger)!

Sbjeps@måtte.bare.lige.ud.med.det

>Religiøst pladder ? Hold da op en fantastisk og ansvarsbevidst opfattelse
af
>sikkerhed !! Du er lyder som én de mange idioter der forestiller sig man
>blot hopper i baljen, og det hele går fint fordi man har klaret "Guldfrøen"
>i 3. klasse.......

> PADI er jo ikke andet end for arme sjæle der ikke har det der skal til for
> at tage en rigtig sportsdykkeruddannelse - CMAS**(*), men nøjes med at
være
> selvcentrerede forklædte snorkeldykkere...
>
> Dykning er IKKE en egocentrisk sport, fordi DU skal også være i stand til
at
> hjælpe og redde andre og det er man naturligvis i stand til efter 3 - 4
> timer på en PADI-uddannelse. Det er da klart - NOT !
>
> Gå efter det rigtige - CMAS !!!!!
>
> Dykning er ikke en egosport




Soren 'Disky' Reinke (30-05-2002)
Kommentar
Fra : Soren 'Disky' Reinke


Dato : 30-05-02 22:51


"Peter Bedst" <peter@sol.dk> wrote in message
news:3cf67fab$0$78783$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>

Resten fjernet pga ævl tærskeln blev overskredet.

Peter hold dit religiøse pjat for dig selv.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying
Please visit my Freshwater Aquaria Webpage
http://www.disky-design.dk/fish



S.Arnvig (31-05-2002)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 31-05-02 06:03


"Peter Bedst" <peter@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:3cf67fab$0$78783$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> PADI er jo ikke andet end for arme sjæle der ikke har det der skal til for
> at tage en rigtig sportsdykkeruddannelse - CMAS**(*), men nøjes med at
være
> selvcentrerede forklædte snorkeldykkere...
>
> Dykning er IKKE en egocentrisk sport, fordi DU skal også være i stand til
at
> hjælpe og redde andre og det er man naturligvis i stand til efter 3 - 4
> timer på en PADI-uddannelse. Det er da klart - NOT !
>
> Gå efter det rigtige - CMAS !!!!!


Flot madding, så er det jo spændende om nogen bider på.
Jeg kan se på postings at der allerede har været nogen
småtorsk oppe og snuse til krogen. Men du skal have
en bedre madding, hvis du vil fange en af de store.

ROFLMAO.

Søren Arnvig




Henrik L . (31-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik L .


Dato : 31-05-02 11:45

Stor kunst )


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Michael Hansen (31-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Hansen


Dato : 31-05-02 12:58

Ja, lad os da tage et CMAS kursus så vi alle kan lære at man sagtens kan
dykke uden manometer, hvis man har reserve på flasken. At man gerne må
tage en lille skarp hvis man har haft et koldt dyk. Hvordan man bygger
et kompressorrum eller nogle af alle de andre latterlige ting jeres
uddannelsesbog er spækket med. Se det i øjnene!! Tiden er løbet fra CMAS
og deres militante måde at køre kurser på. (Måske er det fordi i er så
fattesvage at i skal bruge et ½ år på at lære at dykke???)

Hvis alle CMAS´er er som dig er jeg glad for at være PADI...

/Michael


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Jonas Lüttichau (31-05-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Lüttichau


Dato : 31-05-02 13:05


"Michael Hansen" <michaelmoch@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:d7c558e22121b46e9b8a2a49d3ab3b51.42743@mygate.mailgate.org...
> Ja, lad os da tage et CMAS kursus så vi alle kan lære at man sagtens kan
> dykke uden manometer, hvis man har reserve på flasken. At man gerne må
> tage en lille skarp hvis man har haft et koldt dyk. Hvordan man bygger
> et kompressorrum eller nogle af alle de andre latterlige ting jeres
> uddannelsesbog er spækket med. Se det i øjnene!! Tiden er løbet fra CMAS
> og deres militante måde at køre kurser på. (Måske er det fordi i er så
> fattesvage at i skal bruge et ½ år på at lære at dykke???)
>
> Hvis alle CMAS´er er som dig er jeg glad for at være PADI...

Jeg kommer i tvivl.. er han torsk eller madding?!



Sbjeppe (31-05-2002)
Kommentar
Fra : Sbjeppe


Dato : 31-05-02 13:23

LOL jeps, han må melde klart ud!!!!

Sbjeps@småtorsk

"Jonas Lüttichau" <j@jegvilikkespammesMagnetix.dk> wrote in message
news:OFJJ8.13274$N46.568975@news010.worldonline.dk...
>
> "Michael Hansen" <michaelmoch@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:d7c558e22121b46e9b8a2a49d3ab3b51.42743@mygate.mailgate.org...
> > Ja, lad os da tage et CMAS kursus så vi alle kan lære at man sagtens kan
> > dykke uden manometer, hvis man har reserve på flasken. At man gerne må
> > tage en lille skarp hvis man har haft et koldt dyk. Hvordan man bygger
> > et kompressorrum eller nogle af alle de andre latterlige ting jeres
> > uddannelsesbog er spækket med. Se det i øjnene!! Tiden er løbet fra CMAS
> > og deres militante måde at køre kurser på. (Måske er det fordi i er så
> > fattesvage at i skal bruge et ½ år på at lære at dykke???)
> >
> > Hvis alle CMAS´er er som dig er jeg glad for at være PADI...
>
> Jeg kommer i tvivl.. er han torsk eller madding?!
>
>



Anders Juul (31-05-2002)
Kommentar
Fra : Anders Juul


Dato : 31-05-02 13:23

> > Hvis alle CMAS´er er som dig er jeg glad for at være PADI...
>
> Jeg kommer i tvivl.. er han torsk eller madding?!
>

Han er klart madding! Vel udført, kunstnerisk indtryk 9.7 på en 10-skala -
men madding ikke desto mindre

Anders



Arnvig (31-05-2002)
Kommentar
Fra : Arnvig


Dato : 31-05-02 14:24

"Jonas Lüttichau" skrev d. 31-05-02 13:05 dette indlæg :

> Jeg kommer i tvivl.. er han torsk eller madding?!

Madding ! Men igen er krogen alt for synlig og
aldeles uden finesse. No catch !

Søren Arnvig

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Esben Zeuthen (31-05-2002)
Kommentar
Fra : Esben Zeuthen


Dato : 31-05-02 15:13

Man kan godt bruge små torsk som madding for at fange de rigtigt store...
/Esben

"Jonas Lüttichau" <j@jegvilikkespammesMagnetix.dk> wrote in message
news:OFJJ8.13274$N46.568975@news010.worldonline.dk...
>
> "Michael Hansen" <michaelmoch@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:d7c558e22121b46e9b8a2a49d3ab3b51.42743@mygate.mailgate.org...
> > Ja, lad os da tage et CMAS kursus så vi alle kan lære at man sagtens kan
> > dykke uden manometer, hvis man har reserve på flasken. At man gerne må
> > tage en lille skarp hvis man har haft et koldt dyk. Hvordan man bygger
> > et kompressorrum eller nogle af alle de andre latterlige ting jeres
> > uddannelsesbog er spækket med. Se det i øjnene!! Tiden er løbet fra CMAS
> > og deres militante måde at køre kurser på. (Måske er det fordi i er så
> > fattesvage at i skal bruge et ½ år på at lære at dykke???)
> >
> > Hvis alle CMAS´er er som dig er jeg glad for at være PADI...
>
> Jeg kommer i tvivl.. er han torsk eller madding?!
>
>



Kenneth Dideriksen (31-05-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Dideriksen


Dato : 31-05-02 14:25

Hold da op det er da den VÆRSTE omgang IDIOTI jeg har læst på denne gruppe,
Hvad er der med dig ? ville konen ikke i går ?
T Å B E ! ! !


"Peter Bedst" <peter@sol.dk> wrote in message
news:3cf67fab$0$78783$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Storkøbenhavn? Altså god pris kombineret med en vis standard
selvfølgelig
> > (skod-undervisning er heller ikke at foretrække).
> > Af forskellige årsager er jeg kun interesseret i at tage Padi. Religiøst
> > pladder er jeg revnende ligeglad med (med al respekt ).
> >
>
> Religiøst pladder ? Hold da op en fantastisk og ansvarsbevidst opfattelse
af
> sikkerhed !! Du er lyder som én de mange idioter der forestiller sig man
> blot hopper i baljen, og det hele går fint fordi man har klaret
"Guldfrøen"
> i 3. klasse.......
>
> PADI er jo ikke andet end for arme sjæle der ikke har det der skal til for
> at tage en rigtig sportsdykkeruddannelse - CMAS**(*), men nøjes med at
være
> selvcentrerede forklædte snorkeldykkere...
>
> Dykning er IKKE en egocentrisk sport, fordi DU skal også være i stand til
at
> hjælpe og redde andre og det er man naturligvis i stand til efter 3 - 4
> timer på en PADI-uddannelse. Det er da klart - NOT !
>
> Gå efter det rigtige - CMAS !!!!!
>
>
>
> Dykning er ikke en egosport
>
>



S.Arnvig (31-05-2002)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 31-05-02 20:16


"Kenneth Dideriksen" <Kenneth_Dideriksen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3cf779b3$0$8961$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hold da op det er da den VÆRSTE omgang IDIOTI jeg har læst på denne
gruppe,
> Hvad er der med dig ? ville konen ikke i går ?
> T Å B E ! ! !

Så røg der en lige på krogen.

ROFLMAO

Søren Arnvig



Henning (31-05-2002)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 31-05-02 16:06

On Thu, 30 May 2002 21:38:16 +0200, "Peter Bedst" <peter@sol.dk>
wrote:

>
>> Storkøbenhavn? Altså god pris kombineret med en vis standard selvfølgelig
>> (skod-undervisning er heller ikke at foretrække).
>> Af forskellige årsager er jeg kun interesseret i at tage Padi. Religiøst
>> pladder er jeg revnende ligeglad med (med al respekt ).
>>
>
>Religiøst pladder ? Hold da op en fantastisk og ansvarsbevidst opfattelse af

Hvorfor ryger folk altid i tottern epå hinanden, når der nævnes en
given organisation? I ex. news:dk.fritid.bil kører folk rundt i Ford,
Audi, Mazda osv. uden at være uvenner af den grund!


Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Kalle (31-05-2002)
Kommentar
Fra : Kalle


Dato : 31-05-02 18:08


"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:v64ffu8ku8tajl8jqbr8dgagjj3nh1udd8@4ax.com...
> On Thu, 30 May 2002 21:38:16 +0200, "Peter Bedst" <peter@sol.dk>
> wrote:
>
> >
> >> Storkøbenhavn? Altså god pris kombineret med en vis standard
selvfølgelig
> >> (skod-undervisning er heller ikke at foretrække).
> >> Af forskellige årsager er jeg kun interesseret i at tage Padi.
Religiøst
> >> pladder er jeg revnende ligeglad med (med al respekt ).
> >>
> >
> >Religiøst pladder ? Hold da op en fantastisk og ansvarsbevidst opfattelse
af
>
> Hvorfor ryger folk altid i tottern epå hinanden, når der nævnes en
> given organisation? I ex. news:dk.fritid.bil kører folk rundt i Ford,
> Audi, Mazda osv. uden at være uvenner af den grund!
>
De er uvenner, de skriver det bare ikke...


>
> Henning
> hsb@FJERNESimage.dk



Martin (30-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 30-05-02 22:09

Hej Der

Jeg kan Varmt anbefale.:

Ocean Dive Explorers
Søndre Fasanvej 47
2000 Frederiksberg
Telefon: 3833 7778
Fax: 3833 7772
Mail: info@oceandive.dk

De styrer på den fede måde - og jeg var fuld tilfreds..

Mvh Martin



Anders Juul (31-05-2002)
Kommentar
Fra : Anders Juul


Dato : 31-05-02 08:52

Hej C.H.,

Jeg tog OW, RD og DM i AquaSport (www.aquasport.dk) og har været meget
tilfreds med både butikken og de enkelte instruktører.
Min instruktør på DM, Chris Etzeroth er iøvrigt 'gået solo' og er nu med i
Ocean Dive Explorers (www.oceandive.dk), som således også må være
anbefalelsesværdig...

Anders


"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
news:3cf63e43$0$8940$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Dav,
> Hvor er det bedst/billigst at tage et Padi standard open water 18m i
> Storkøbenhavn? Altså god pris kombineret med en vis standard selvfølgelig
> (skod-undervisning er heller ikke at foretrække).
> Af forskellige årsager er jeg kun interesseret i at tage Padi. Religiøst
> pladder er jeg revnende ligeglad med (med al respekt ).
>
>
>







Henrik Rasmussen (31-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 31-05-02 15:04

Jeg ved ikke hvor du "bedst" kan tage et padi kursus, men skulle jeg starte
forfra, ville jeg starte i en klub. Om det er PADI eller CMAS er totalt
underordnet, det er kvaliteten og potentialet der er afgørende. Med
potentialet mener jeg dykkerture, adgang til kompressor, adgang til båd(e),
adgang til svømmehal, ..., osv. Det bedste er ofte at det koster meget lidt
og giver adgang til en bred kreds af mere eller mindre kompetente personer,
hvoraf de fleste nemt kan vise sig at blive til rigtig gode venner.

Jeg er selv i Havbasserne i Farum, kender nogle stykke fra københavn (KDC,
http://hjem.get2net.dk/kdc/), Skovshoveds Undersøiske Gruppe (SUG,
http://www.s-u-g.dk) og Herlev (Jernlungerne, http://www.jernlungerne.dk/).
Jeg mener at vide at der ikke er den store forskel, dvs. enhver klub har
sine op og ned ture, men generelt er det gode steder at lære at dykke, samt
vedligeholde sin kunnen.

Det falder sikkert nogen for brystet at jeg nævner klubber der uddanner CMAS
dykkere, det skyldes at jeg ikke kender nogen der uddanner PADI dykkere, men
de findes sikkert.

Dyk kræver rutine og dyk i kolde danske farvande kræver mere rutine - jeg
vil afgort anbefale en længerevarende uddannelse alene fordi den giver
større sikkerhed for opnå en god vandføling og et niveau der sikker glæden
ved sporten.

Hilsen, Henrik Rasmussen



elsmic (31-05-2002)
Kommentar
Fra : elsmic


Dato : 31-05-02 17:39

Hej NG

Det er sjovt nok at et så idiotisk indlæg fra Peter Bedst kan få jer op af
stolen. Peter indlæg må vel betragtes som humoristisk provokation, hvis ikke
er manden jo bare fuldkommen idiot.

Michael Møller



Lundgaard - Andersen (31-05-2002)
Kommentar
Fra : Lundgaard - Andersen


Dato : 31-05-02 17:35

Davs Michael......andre.....


> Det er sjovt nok at et så idiotisk indlæg fra Peter Bedst kan få jer op af
> stolen. Peter indlæg må vel betragtes som humoristisk provokation, hvis
ikke
> er manden jo bare fuldkommen idiot.

Han har da fat i noget, i mine øjne rigtigt..........

<Dykning er IKKE en egocentrisk sport, fordi DU skal også være i stand til
at
<hjælpe og redde andre og det er man naturligvis i stand til efter 3 - 4
<timer på en PADI-uddannelse. Det er da klart - NOT !

Eller?????

Leif Andersen





Michael Hansen (31-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Hansen


Dato : 31-05-02 22:09

Jeg er mest tilbøjelig til at tro det sidste!

/Michael

> Hej NG
>
> Det er sjovt nok at et så idiotisk indlæg fra Peter Bedst kan få jer op af
> stolen. Peter indlæg må vel betragtes som humoristisk provokation, hvis ikke
> er manden jo bare fuldkommen idiot.
>
> Michael Møller




--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

C.H.Engelbrecht (01-06-2002)
Kommentar
Fra : C.H.Engelbrecht


Dato : 01-06-02 09:09

> Dyk kræver rutine og dyk i kolde danske farvande kræver mere rutine - jeg
> vil afgort anbefale en længerevarende uddannelse alene fordi den giver
> større sikkerhed for opnå en god vandføling og et niveau der sikker glæden
> ved sporten.

Udmærket pro-CMAS indlæg, til forskel fra det øvrige madding i denne streng.
Jeg er for så vidt fuldstændig enig i at det i hvert fald ikke skader som
nybegynder at bruge ordentlig tid på at blive introduceret til scuba, men
jeg har forskellige grunde til at vælge Padi-standarden:

Jeg har begrænset tid at bruge på uddannelsen, jeg har monstertravlt i min
tilværelse i forvejen.
Jeg påtænker mest at skulle benytte certifikatet på ferier, mv. hvor jeg har
set at nogen steder stiller dumme spørgsmål ved Cmas (og det pis gider jeg
helt ærligt ikke, jeg vil dykke).
Efter at have fridykket i fem år i danske og udenlandske farvande har jeg
efterhånden prøvet alt mht. vandføling, temperatur, strøm, sikkerhed, energi
og væskebalance, hvad har vi. Jeg har for længst lært ikke at tro at man er
usårlig. Respekten for 'den gamle dame' er den samme med og uden flasker.

Jeg har efterhånden læst mig til eller hørt nok røverhistorier om teorien i
scuba, så jeg føler at jeg med sikre sko kan gå i gang med det, selv på
Padi-niveau (!). Ja, Padi er den skrabede og hurtige indgang af
scuba-verden, men det er også det jeg er på udkig efter.
Selv er jeg af den overbevisning, efter fem år på 'sidelinien' at hørt det
meste af bavlet, at det ikke er den ene eller den anden skole der gør
udslaget. Det handler om at have en ydmyg holdning overfor det blå, det vil
altid være havet der bestemmer. Man har hørt om instruktører der er blevet
overmodige og købt billetten, og der nævnes både 400 og 600 dyk i logbogen,
og hvor cmas/padi sammenstillingen er tilfældig.
Pas for helvede på jer selv, mennesker, anerkend jeres egen erfaring, men
bliv aldrig overmodig. Og prøv at bekæmpe den religiøse følelse om den ene
eller den anden skole, det er ikke det der er det væsentlige.

Siger en forhåbentlig ufordærvet, objektivt tænkende dykker.




Thomas (01-06-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 01-06-02 12:32

Bravo!

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
news:3cf88112$0$9158$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Dyk kræver rutine og dyk i kolde danske farvande kræver mere rutine -
jeg
> > vil afgort anbefale en længerevarende uddannelse alene fordi den giver
> > større sikkerhed for opnå en god vandføling og et niveau der sikker
glæden
> > ved sporten.
>
> Udmærket pro-CMAS indlæg, til forskel fra det øvrige madding i denne
streng.
> Jeg er for så vidt fuldstændig enig i at det i hvert fald ikke skader som
> nybegynder at bruge ordentlig tid på at blive introduceret til scuba, men
> jeg har forskellige grunde til at vælge Padi-standarden:
>
> Jeg har begrænset tid at bruge på uddannelsen, jeg har monstertravlt i min
> tilværelse i forvejen.
> Jeg påtænker mest at skulle benytte certifikatet på ferier, mv. hvor jeg
har
> set at nogen steder stiller dumme spørgsmål ved Cmas (og det pis gider jeg
> helt ærligt ikke, jeg vil dykke).
> Efter at have fridykket i fem år i danske og udenlandske farvande har jeg
> efterhånden prøvet alt mht. vandføling, temperatur, strøm, sikkerhed,
energi
> og væskebalance, hvad har vi. Jeg har for længst lært ikke at tro at man
er
> usårlig. Respekten for 'den gamle dame' er den samme med og uden flasker.
>
> Jeg har efterhånden læst mig til eller hørt nok røverhistorier om teorien
i
> scuba, så jeg føler at jeg med sikre sko kan gå i gang med det, selv på
> Padi-niveau (!). Ja, Padi er den skrabede og hurtige indgang af
> scuba-verden, men det er også det jeg er på udkig efter.
> Selv er jeg af den overbevisning, efter fem år på 'sidelinien' at hørt det
> meste af bavlet, at det ikke er den ene eller den anden skole der gør
> udslaget. Det handler om at have en ydmyg holdning overfor det blå, det
vil
> altid være havet der bestemmer. Man har hørt om instruktører der er blevet
> overmodige og købt billetten, og der nævnes både 400 og 600 dyk i
logbogen,
> og hvor cmas/padi sammenstillingen er tilfældig.
> Pas for helvede på jer selv, mennesker, anerkend jeres egen erfaring, men
> bliv aldrig overmodig. Og prøv at bekæmpe den religiøse følelse om den ene
> eller den anden skole, det er ikke det der er det væsentlige.
>
> Siger en forhåbentlig ufordærvet, objektivt tænkende dykker.
>
>
>



Hallgeir Revhaug (01-06-2002)
Kommentar
Fra : Hallgeir Revhaug


Dato : 01-06-02 20:52

!
>
> "C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> news:3cf88112$0$9158$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Dyk kræver rutine og dyk i kolde danske farvande kræver mere rutine -
> jeg
> > > vil afgort anbefale en længerevarende uddannelse alene fordi den giver
> > > større sikkerhed for opnå en god vandføling og et niveau der sikker
> glæden
> > > ved sporten.
> >
> > Udmærket pro-CMAS indlæg, til forskel fra det øvrige madding i denne
> streng.
> > Jeg er for så vidt fuldstændig enig i at det i hvert fald ikke skader
som
> > nybegynder at bruge ordentlig tid på at blive introduceret til scuba,
men
> > jeg har forskellige grunde til at vælge Padi-standarden:
> >
> > Jeg har begrænset tid at bruge på uddannelsen, jeg har monstertravlt i
min
> > tilværelse i forvejen.
> > Jeg påtænker mest at skulle benytte certifikatet på ferier, mv. hvor jeg
> har
> > set at nogen steder stiller dumme spørgsmål ved Cmas (og det pis gider
jeg
> > helt ærligt ikke, jeg vil dykke).
> > Efter at have fridykket i fem år i danske og udenlandske farvande har
jeg
> > efterhånden prøvet alt mht. vandføling, temperatur, strøm, sikkerhed,
> energi
> > og væskebalance, hvad har vi. Jeg har for længst lært ikke at tro at man
> er
> > usårlig. Respekten for 'den gamle dame' er den samme med og uden
flasker.
> >
> > Jeg har efterhånden læst mig til eller hørt nok røverhistorier om
teorien
> i
> > scuba, så jeg føler at jeg med sikre sko kan gå i gang med det, selv på
> > Padi-niveau (!). Ja, Padi er den skrabede og hurtige indgang af
> > scuba-verden, men det er også det jeg er på udkig efter.
> > Selv er jeg af den overbevisning, efter fem år på 'sidelinien' at hørt
det
> > meste af bavlet, at det ikke er den ene eller den anden skole der gør
> > udslaget. Det handler om at have en ydmyg holdning overfor det blå, det
> vil
> > altid være havet der bestemmer. Man har hørt om instruktører der er
blevet
> > overmodige og købt billetten, og der nævnes både 400 og 600 dyk i
> logbogen,
> > og hvor cmas/padi sammenstillingen er tilfældig.
> > Pas for helvede på jer selv, mennesker, anerkend jeres egen erfaring,
men
> > bliv aldrig overmodig. Og prøv at bekæmpe den religiøse følelse om den
ene
> > eller den anden skole, det er ikke det der er det væsentlige.

***Vær snill å ikke bland religion inn i FAKTA !!!

> > Siger en forhåbentlig ufordærvet, objektivt tænkende dykker.

***Hvis det skal være slik,- at enhver kritikk av måten de forskjellige
leirer utfører sin utdanning på blir sett på som "religion"og fy-fy, vil vi
nok snart kunne ta "dykkelappen"som brevkurs alle mann.
Kritikk er SUNDT !
Debatt er SUNDT !
Engasjement er SUNDT !

***Jeg ser at du skriver: -at du har det "monstertravelt i tilværelsen" og
videre at ditt sertifikat blir at benytte mest i sydligere farvand...
Da er det jo ikke noe problem! Ta lappen i syden da vel! Det er både nemt,
hurtig, billigt og bekvemt.....
Hva mer kan du ønske?

Hallgeir


> >
> >
> >
>
>



C.H.Engelbrecht (03-06-2002)
Kommentar
Fra : C.H.Engelbrecht


Dato : 03-06-02 08:59

> ***Hvis det skal være slik,- at enhver kritikk av måten de forskjellige
> leirer utfører sin utdanning på blir sett på som "religion"og fy-fy, vil
vi
> nok snart kunne ta "dykkelappen"som brevkurs alle mann.
> Kritikk er SUNDT !
> Debatt er SUNDT !
> Engasjement er SUNDT !

Hmm...det kan jeg ikke argumentere imod.

> ***Jeg ser at du skriver: -at du har det "monstertravelt i tilværelsen" og
> videre at ditt sertifikat blir at benytte mest i sydligere farvand...
> Da er det jo ikke noe problem! Ta lappen i syden da vel! Det er både nemt,
> hurtig, billigt og bekvemt.....
> Hva mer kan du ønske?

Ja jo, jeg overvejede det også i lang tid, men af en eller anden fiks ide
vil jeg gerne have taget det i sommer (sikkert fordi jeg har pengene) og jeg
skal ikke nogen knaldblå steder hen i år. Derudover vil jeg også gerne tage
det på mit modersmål, jeg er ellers stiv i engelsk, men for nemheds skyld.
Endelig er der nok også den grund at når jeg endelig er i sydens vande, så
gider jeg sgu i praksis ikke bruge tid på teorilokaler, jeg vil ud i det
blå. Så bruger man ikke tid på at tage et kursus, så hopper man bare i og
fridykkker, fordi det er så nemt. Men på den måde kommer jeg aldrig på
Thistlegorm...
Jeg tror det er det der er grundene...




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste