/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
Hvordan faen får man et net på en 12l flas~
Fra : Dennis Meng Hansen


Dato : 26-05-02 21:13

Hey NG!

Findes der et "trick" til at få et net på en 12 lister flaske????

Jeg har bokset et par timer med et net nu, og mine fingre samt arme er
totalt kvæstet af det!
Jeg har prøvet at sætte strips rundt i kanten, som jeg kunne presse ned med
...... men jeg kan bare ikke få det ned over ....... ja, faktisk virker det
som om at nettet er lige en halv centimeter for småt i omkredsen! ...... men
det skulle være til en 12'er ....

Et godt trick er meget ønsket her!! ..... håber nogen kan hjælpe!

Mvh Dennis




 
 
Henrik Skjærbæk (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Skjærbæk


Dato : 26-05-02 21:28

Dennis Meng Hansen <dennis@dpnet.dk> wrote:
> Hey NG!
>
> Findes der et "trick" til at få et net på en 12 lister flaske????
>
Et godt trick plejer at være at gøre nettet godt vådt inden man begynder, så
er det nemmere at strække nettet.
Held og lykke
--
Hilsen
Henrik Skjærbæk



Dennis Meng Hansen (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Meng Hansen


Dato : 26-05-02 21:37

Ja, det har jeg også prøvet rigtigt meget - glemte blot at skrive det
tidligere.
Hmm.... damn..... jeg synes det net jeg engang tidligere har smidt på en
flaske forløb lidt nemmere.

Ingen øvrige trick, udover at væde nettet med vand, og lade rindende vand
løbe ned over mens man "bakser" løs???

Dennis

"Henrik Skjærbæk" <skjaer@mi.auc.dk> wrote in message
news:acrgf9$8pj$1@sunsite.dk...
> Dennis Meng Hansen <dennis@dpnet.dk> wrote:
> > Hey NG!
> >
> > Findes der et "trick" til at få et net på en 12 lister flaske????
> >
> Et godt trick plejer at være at gøre nettet godt vådt inden man begynder,

> er det nemmere at strække nettet.
> Held og lykke
> --
> Hilsen
> Henrik Skjærbæk
>
>



NH (26-05-2002)
Kommentar
Fra : NH


Dato : 26-05-02 21:56


> Ja, det har jeg også prøvet rigtigt meget - glemte blot at skrive det
> tidligere.
> Hmm.... damn..... jeg synes det net jeg engang tidligere har smidt på en
> flaske forløb lidt nemmere.
>
> Ingen øvrige trick, udover at væde nettet med vand, og lade rindende vand
> løbe ned over mens man "bakser" løs???


Har du set Harry Potter

Niels



Bjarne Rosenkrands (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Bjarne Rosenkrands


Dato : 26-05-02 22:50

Jeg har lige sat et på en 15 L flaske og det det gik da uden de store
problemer. Jeg tror altså dit net er for lille eller er flasken for stor.
Husk der findes 2 typer 12 L flasker med hver sin diameter og længde.

Hilsen Bjarne
"Dennis Meng Hansen" <dennis@dpnet.dk> skrev i en meddelelse
news:3cf142de$0$18595$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hey NG!
>
> Findes der et "trick" til at få et net på en 12 lister flaske????
>
> Jeg har bokset et par timer med et net nu, og mine fingre samt arme er
> totalt kvæstet af det!
> Jeg har prøvet at sætte strips rundt i kanten, som jeg kunne presse ned
med
> ..... men jeg kan bare ikke få det ned over ....... ja, faktisk virker det
> som om at nettet er lige en halv centimeter for småt i omkredsen! ......
men
> det skulle være til en 12'er ....
>
> Et godt trick er meget ønsket her!! ..... håber nogen kan hjælpe!
>
> Mvh Dennis
>
>
>



S.Arnvig (26-05-2002)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 26-05-02 23:27


"Dennis Meng Hansen" <dennis@dpnet.dk> skrev i en meddelelse
news:3cf142de$0$18595$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hey NG!
>
> Findes der et "trick" til at få et net på en 12 lister flaske????
>
> Jeg har bokset et par timer med et net nu, og mine fingre samt arme er
> totalt kvæstet af det!
> Jeg har prøvet at sætte strips rundt i kanten, som jeg kunne presse ned
med
> ..... men jeg kan bare ikke få det ned over ....... ja, faktisk virker det
> som om at nettet er lige en halv centimeter for småt i omkredsen! ......
men
> det skulle være til en 12'er ....

Måske har du fået et net til de tynde/lange 12 L.
Normalt så glider det lige på.

Søren Arnvig



Dennis Meng Hansen (27-05-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Meng Hansen


Dato : 27-05-02 07:18

Hmm.... det kan være ja.
På min anden 12'er sidder nettet nu også meget stramt og til ..... og det
går jeg ud fra er meningen med dem, for at kunne virke mere som et
"beskyttende" net end noget andet.

Jeg må prøve at finde et andet net til flasken i første omgang....


"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> wrote in message
news:4jdI8.434$ly6.4524@news.get2net.dk...
>
> "Dennis Meng Hansen" <dennis@dpnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3cf142de$0$18595$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hey NG!
> >
> > Findes der et "trick" til at få et net på en 12 lister flaske????
> >
> > Jeg har bokset et par timer med et net nu, og mine fingre samt arme er
> > totalt kvæstet af det!
> > Jeg har prøvet at sætte strips rundt i kanten, som jeg kunne presse ned
> med
> > ..... men jeg kan bare ikke få det ned over ....... ja, faktisk virker
det
> > som om at nettet er lige en halv centimeter for småt i omkredsen! ......
> men
> > det skulle være til en 12'er ....
>
> Måske har du fået et net til de tynde/lange 12 L.
> Normalt så glider det lige på.
>
> Søren Arnvig
>
>



Flemming Rubini (27-05-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 27-05-02 07:48

Dennis Meng Hansen <dennis@dpnet.dk> wrote:
> På min anden 12'er sidder nettet nu også meget stramt og til ..... og det
> går jeg ud fra er meningen med dem, for at kunne virke mere som et
> "beskyttende" net end noget andet.
Husk at skære fri til spændebåndet, hvis det er af stof.
Flasken glider ud, hvis der sidder net på flasken.

Mvh.
Flemming Rubini

Dennis Meng Hansen (27-05-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Meng Hansen


Dato : 27-05-02 07:58

Nettet er af stof.
Jeg har ikke tidligere oplevet at flasken rykkede sig nogen steder
overhovedet, med net på.
Er det ikke blot et spørgsmål om, at spændebåndet på BCD'en er stramt nok?

Mvh Dennis

"Flemming Rubini" <rubini@image.dk.NoSpam> wrote in message
news:1fcu31r.edup61tpi6saN%rubini@image.dk.NoSpam...
> Dennis Meng Hansen <dennis@dpnet.dk> wrote:
> > På min anden 12'er sidder nettet nu også meget stramt og til ..... og
det
> > går jeg ud fra er meningen med dem, for at kunne virke mere som et
> > "beskyttende" net end noget andet.
> Husk at skære fri til spændebåndet, hvis det er af stof.
> Flasken glider ud, hvis der sidder net på flasken.
>
> Mvh.
> Flemming Rubini



Flemming Rubini (27-05-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 27-05-02 08:38

Dennis Meng Hansen <dennis@dpnet.dk> wrote:
> Nettet er af stof.
Det var spændbåndet jeg tænkte på, og som du måske også mente her.

> Jeg har ikke tidligere oplevet at flasken rykkede sig nogen steder
> overhovedet, med net på.
Spørg din makker

> Er det ikke blot et spørgsmål om, at spændebåndet på BCD'en er stramt nok?
Jeg har prøvet det, og set det tit. Jeg valgte at bruge to spændebånd og
afskaffede nettet, til en 15 L.

Mvh.
Flemming Rubini

Dennis Meng Hansen (27-05-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Meng Hansen


Dato : 27-05-02 09:43

Spændebåndet ved jeg endnu ikke hvad er lavet af, skal ud at se på en Dacor
nautica BCD her på fredag.
Men det var selve nettet jeg mente .... det er vel nok lavet af stof, vil
jeg tro.

Jeg vil forsøge at se hvor meget flasken evt. kan bevæge sig - når jeg
engang har købt en BCD

Mvh Dennis

"Flemming Rubini" <rubini@image.dk.NoSpam> wrote in message
news:1fcu5ai.12bemig68yok4N%rubini@image.dk.NoSpam...
> Dennis Meng Hansen <dennis@dpnet.dk> wrote:
> > Nettet er af stof.
> Det var spændbåndet jeg tænkte på, og som du måske også mente her.
>
> > Jeg har ikke tidligere oplevet at flasken rykkede sig nogen steder
> > overhovedet, med net på.
> Spørg din makker
>
> > Er det ikke blot et spørgsmål om, at spændebåndet på BCD'en er stramt
nok?
> Jeg har prøvet det, og set det tit. Jeg valgte at bruge to spændebånd og
> afskaffede nettet, til en 15 L.
>
> Mvh.
> Flemming Rubini



Allan Norsk (27-05-2002)
Kommentar
Fra : Allan Norsk


Dato : 27-05-02 07:57

"Dennis Meng Hansen" <dennis@dpnet.dk> skrev i en meddelelse
news:3cf142de$0$18595$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hey NG!
>
> Findes der et "trick" til at få et net på en 12 lister flaske????
>

Det bedste trick er LAD VÆRE. Efter min erfaring er et net den sikre måde at
få rustproblemer med flasken.
Min egen 15 L og en hel del af de andre "net" flasker jeg har haft berøring
med har alle efter et par års brug, haft boblende maling fra ca. 2 cm fra
kanten af foden og nedad. Og dette på trods af at i alt fald min flaske blev
skyllet efter brug. Problemet er at nettet og foden holder bunden af flasken
fugtig MEGET længe.

De små ridser i malingen som du får uden net, udgør ikke noget problem, da
flasken hurtigt tørrer og da de nemt kan plettes med lidt maling. Det bedste
er at undlade at bruge fod, men det betyder at skidtet skal ligge net under
fyldning mm., samt at malingen i bunden af flasken er ret udsat for slid.

Selv har jeg efter renovering af flasken lavet min fod om til en hullet ost
med et hulbor. Det giver en hurtig tørring af flasken, uden af stabiliteten
af foden påvirkes.

/Allan
PS.: Du kan evt. lave dit flaskenet om til et fangstnet, så er pengene da
ikke spildt



Dennis Meng Hansen (27-05-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Meng Hansen


Dato : 27-05-02 08:12

Hmm. Min anden 12'er er ca. 6 år gammel, og der er intet tegn på rust. Den
har godt nok stået "stille" i ca. 3 år, hvor jeg ikke har dykket - men
alligevel.
Men jeg kunne jo gå mellemvejen og lave huller i foden evt......

Men når man skyller flasken efter man har dykket, så burde der ikke specielt
nemt kunne opstå rust. Evt. kan man en gang om måneden tage foden af og
skylle ekstra grundigt af der og lade den tørre.

Hvor mange har problemer med rust på flasken pga. net og fod?? (det var lige
et generelt spørsgmål til NG'en).

Mvh Dennis

"Allan Norsk" <allan_norskSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message
news:JMkI8.11$v4.973@news.get2net.dk...
> "Dennis Meng Hansen" <dennis@dpnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3cf142de$0$18595$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hey NG!
> >
> > Findes der et "trick" til at få et net på en 12 lister flaske????
> >
>
> Det bedste trick er LAD VÆRE. Efter min erfaring er et net den sikre måde
at
> få rustproblemer med flasken.
> Min egen 15 L og en hel del af de andre "net" flasker jeg har haft
berøring
> med har alle efter et par års brug, haft boblende maling fra ca. 2 cm fra
> kanten af foden og nedad. Og dette på trods af at i alt fald min flaske
blev
> skyllet efter brug. Problemet er at nettet og foden holder bunden af
flasken
> fugtig MEGET længe.
>
> De små ridser i malingen som du får uden net, udgør ikke noget problem, da
> flasken hurtigt tørrer og da de nemt kan plettes med lidt maling. Det
bedste
> er at undlade at bruge fod, men det betyder at skidtet skal ligge net
under
> fyldning mm., samt at malingen i bunden af flasken er ret udsat for slid.
>
> Selv har jeg efter renovering af flasken lavet min fod om til en hullet
ost
> med et hulbor. Det giver en hurtig tørring af flasken, uden af
stabiliteten
> af foden påvirkes.
>
> /Allan
> PS.: Du kan evt. lave dit flaskenet om til et fangstnet, så er pengene da
> ikke spildt
>
>



Morten Saabye (27-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Saabye


Dato : 27-05-02 12:37

Hej Dennis,

Jeg har med stor succes givet mine flasker en grundig polering med
autovoks (især på bunden) inden jeg satte net og fod på..

Har efter flere år ikke haft rustdannelser på flasken - ej heller den
"nuprede" overflade de tit får på den del, som er nede i foden..

Held og lykke..

/Morten

- - - - -


"Dennis Meng Hansen" <dennis@dpnet.dk> wrote in message
news:q_kI8.17$v4.1010@news.get2net.dk

> Hmm. Min anden 12'er er ca. 6 år gammel, og der er intet tegn på rust. Den
> har godt nok stået "stille" i ca. 3 år, hvor jeg ikke har dykket - men
> alligevel.
> Men jeg kunne jo gå mellemvejen og lave huller i foden evt......
>
> Men når man skyller flasken efter man har dykket, så burde der ikke specielt
> nemt kunne opstå rust. Evt. kan man en gang om måneden tage foden af og
> skylle ekstra grundigt af der og lade den tørre.
>
> Hvor mange har problemer med rust på flasken pga. net og fod?? (det var lige
> et generelt spørsgmål til NG'en).
>


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Allan Norsk (27-05-2002)
Kommentar
Fra : Allan Norsk


Dato : 27-05-02 15:50

"Morten Saabye" <morten@saabye.net> skrev i en meddelelse
news:cb41c1431bd065d9486d479a698b7e25.53124@mygate.mailgate.org...
> Har efter flere år ikke haft rustdannelser på flasken - ej heller den
> "nuprede" overflade de tit får på den del, som er nede i foden..

Hej Morten. Jeg havde samme "nuprede" overflade på min flaske og kunne med
en spatel skrabe malingen af i store flager. Inden under var en fugtig hvid
pasta af opløst grundmaling/rustbeskyttelse.

Pastaen, som sikkert indeholdt zink, havde gjort sit arbejde godt, idet der
var meget lidt angreb af metallet. Jeg vurderde dog at en renovering
(slibning/maling) var påkrævet for at der ikke på sigt skulle optræde skade
på flasken.

Mit net er af flettet nylon.

/Allan



Jonas Lüttichau (27-05-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Lüttichau


Dato : 27-05-02 08:37

"Allan Norsk" <allan_norskSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message
news:JMkI8.11$v4.973@news.get2net.dk...
> Det bedste trick er LAD VÆRE. Efter min erfaring er et net den sikre måde
at
> få rustproblemer med flasken.
> Min egen 15 L og en hel del af de andre "net" flasker jeg har haft
berøring
> med har alle efter et par års brug, haft boblende maling fra ca. 2 cm fra
> kanten af foden og nedad. Og dette på trods af at i alt fald min flaske
blev
> skyllet efter brug. Problemet er at nettet og foden holder bunden af
flasken
> fugtig MEGET længe.


Umiddelbart skulle man tro at et flaskenet af nylon ville lede vandet væk og
tørre meget hurtigt.. jeg har ikke haft nogle problemer med det og jeg er
ikke altid lige god til at få skyllet min flaske efter brug. Den er vist ved
at være 3 år gammel snart..

--
No Limits Diving - Http://www.nolimitsdiving.dk
Københavns Teknikums Dykkerklub - Http://www.ktd.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste