/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
FLOT Biocity Århus.
Fra : Peter Fleinert


Dato : 20-05-02 14:16

Endeli fik jeg nosset mig sammen til at bestille biletter til AOTC, hvilket
skete via nettet klokken 14.00 jeg fik to bilettter til forstillingen
klokken 15.00, og alt var som det skulle være. Jeg tager hjemmefra klokken
14.30 og klokken 14.35 står jeg i billetkøen. Der går de sædvanlige 10
minutter før det bliver min tur. Herefter siger konen ved billetlugen:
Forestillingen er desværre aflyst, men vi prøvede at ringe til til dig. At
forestillingen er aflyst er jo sin sag, men at sækken dernede prøver at
fortælle mig de har ringet, kan simpelthen bringe mit pis så meget i kog et
jeg næsten er ved at eksplodre. Min telefon har været tavs som graven hele
dagen (og nej, den er ikke i stykker), så der er ingen der har ringet. Jeg
blev så sur på hende da hun løj mig op i hovedet at det ikke var de pæneste
superlativer der dukkede op i mit hoved.
Hvis hun bare havde sagt det som det var havde jeg ikke siddet på nuværende
tidspunkt og virsset.
Venlig hilsen Peter, som endnu har AOTC tilgode.



 
 
ottesen (20-05-2002)
Kommentar
Fra : ottesen


Dato : 20-05-02 14:54


"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> wrote in message
news:acasu5$a0r$1@sunsite.dk...
> Endeli fik jeg nosset mig sammen til at bestille biletter til AOTC,
hvilket
> skete via nettet klokken 14.00 jeg fik to bilettter til forstillingen
> klokken 15.00, og alt var som det skulle være. Jeg tager hjemmefra
klokken
> 14.30 og klokken 14.35 står jeg i billetkøen. Der går de sædvanlige 10
> minutter før det bliver min tur. Herefter siger konen ved billetlugen:
> Forestillingen er desværre aflyst, men vi prøvede at ringe til til
dig. At
> forestillingen er aflyst er jo sin sag, men at sækken dernede prøver
at
> fortælle mig de har ringet, kan simpelthen bringe mit pis så meget i
kog et
> jeg næsten er ved at eksplodre. Min telefon har været tavs som graven
hele
> dagen (og nej, den er ikke i stykker), så der er ingen der har ringet.
Jeg
> blev så sur på hende da hun løj mig op i hovedet at det ikke var de
pæneste
> superlativer der dukkede op i mit hoved.
> Hvis hun bare havde sagt det som det var havde jeg ikke siddet på
nuværende
> tidspunkt og virsset.
> Venlig hilsen Peter, som endnu har AOTC tilgode.
>

pisse-irriterende at få stukket løgn i hovedet istedet for at de bare
beklager at de har lavet ged den. Gad vide hvorfor den blev aflyst? At
du så efter min mening ikke er gået glip af noget, kan du nok ikke bruge
til så meget

/ottesen



Peter Fleinert (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter Fleinert


Dato : 20-05-02 15:54


"> pisse-irriterende at få stukket løgn i hovedet istedet for at de bare
> beklager at de har lavet ged den. Gad vide hvorfor den blev aflyst? At
> du så efter min mening ikke er gået glip af noget, kan du nok ikke bruge
> til så meget
>
Det kan jeg ikke, men hvis hun bare havde været ærlig, var jeg ikke blevet
sur
Peter



Agricola (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Agricola


Dato : 20-05-02 16:55


"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> wrote in message
news:acasu5$a0r$1@sunsite.dk...
> Endeli fik jeg nosset mig sammen til at bestille biletter til AOTC,
hvilket
> skete via nettet klokken 14.00 jeg fik to bilettter til forstillingen
> klokken 15.00, og alt var som det skulle være. Jeg tager hjemmefra klokken
> 14.30 og klokken 14.35 står jeg i billetkøen. Der går de sædvanlige 10
> minutter før det bliver min tur. Herefter siger konen ved billetlugen:
> Forestillingen er desværre aflyst, men vi prøvede at ringe til til dig. At
> forestillingen er aflyst er jo sin sag, men at sækken dernede prøver at
> fortælle mig de har ringet, kan simpelthen bringe mit pis så meget i kog
et
> jeg næsten er ved at eksplodre. Min telefon har været tavs som graven hele
> dagen (og nej, den er ikke i stykker), så der er ingen der har ringet. Jeg
> blev så sur på hende da hun løj mig op i hovedet at det ikke var de
pæneste
> superlativer der dukkede op i mit hoved.
> Hvis hun bare havde sagt det som det var havde jeg ikke siddet på
nuværende
> tidspunkt og virsset.
> Venlig hilsen Peter, som endnu har AOTC tilgode.
>

Igår var jeg i biocity i Århus, og der havde de også lavet rod i det. Af en
eller anden grund havde de lavet flere end billetter, så flere folk var nødt
til at drøne rundt til de andre sale for at få en plads, idet deres sæder
allerede var besatte af folk som havde en identisk billet. Amatør agtigt.

mvh



Rikke & Brian (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Rikke & Brian


Dato : 20-05-02 17:53


"Agricola" <vadsholt@(remove)e-box.dk> wrote in message
news:N%8G8.12504$4f4.570098@news000.worldonline.dk...
>
>
> Igår var jeg i biocity i Århus, og der havde de også lavet rod i det. Af
en
> eller anden grund havde de lavet flere end billetter, så flere folk var
nødt
> til at drøne rundt til de andre sale for at få en plads, idet deres sæder
> allerede var besatte af folk som havde en identisk billet. Amatør agtigt.

Især da jeg det ikke er første gang, har gode venner der har været udsat for
det samme til en premiere på James Bond.

>
> mvh
>
>



Morten Bowman Hansen (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Bowman Hansen


Dato : 20-05-02 17:56

On Mon, 20 May 2002 18:52:30 +0200, "Rikke & Brian"
<brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS> wrote:

>
>"Agricola" <vadsholt@(remove)e-box.dk> wrote in message
>news:N%8G8.12504$4f4.570098@news000.worldonline.dk...
>>
>>
>> Igår var jeg i biocity i Århus, og der havde de også lavet rod i det. Af
>en
>> eller anden grund havde de lavet flere end billetter, så flere folk var
>nødt
>> til at drøne rundt til de andre sale for at få en plads, idet deres sæder
>> allerede var besatte af folk som havde en identisk billet. Amatør agtigt.
>
>Især da jeg det ikke er første gang, har gode venner der har været udsat for
>det samme til en premiere på James Bond.

Jeg har vist været meget heldig. Jeg har aldrig oplevet noget af det I
skriver om. Og jeg har været til _mange_ forestillinger også div.
forpremierer.


Morten
morten@bowman.dk

Per K (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Per K


Dato : 20-05-02 21:41


"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> skrev i en meddelelse
news:acasu5$a0r$1@sunsite.dk...
> Endeli fik jeg nosset mig sammen til at bestille biletter til AOTC,
hvilket
> skete via nettet klokken 14.00 jeg fik to bilettter til forstillingen
> klokken 15.00, og alt var som det skulle være. Jeg tager hjemmefra klokken
> 14.30 og klokken 14.35 står jeg i billetkøen. Der går de sædvanlige 10
> minutter før det bliver min tur. Herefter siger konen ved billetlugen:
> Forestillingen er desværre aflyst, men vi prøvede at ringe til til dig. At
> forestillingen er aflyst er jo sin sag, men at sækken dernede prøver at
> fortælle mig de har ringet, kan simpelthen bringe mit pis så meget i kog
et
> jeg næsten er ved at eksplodre. Min telefon har været tavs som graven hele
> dagen (og nej, den er ikke i stykker), så der er ingen der har ringet. Jeg
> blev så sur på hende da hun løj mig op i hovedet at det ikke var de
pæneste
> superlativer der dukkede op i mit hoved.
> Hvis hun bare havde sagt det som det var havde jeg ikke siddet på
nuværende
> tidspunkt og virsset.
> Venlig hilsen Peter, som endnu har AOTC tilgode.
>
>
Nu skal du også tænke på at BioCity er Danmarks dårligste biograf kæde.
Jeg har adskillige gange (før Cinemaxx kom til byen) været ude for at de
film
jeg lavede reserveringer på slet ikke blev registreret. Fejlen er at når man
ringer
for at bestille sin billet ringer man slet ikke til den biograf man gerne
vil se den i
men en telefon der vist nok befinder sig på Sjælland.
Så den kæde af biografer fra Nordisk Film har jeg skrottet for længe siden
til
fordel for langt bedre Cinemaxx. Aldrig har jeg oplevet en eneste fejl ved
reserveringer hos dem, da man ringer til den biograf man ønsker at se sin
film i.
Og noget andet er: Der stinker af helvedes til i salene i BioCity Odense,
den
er begyndt at minde for meget om den for langt til siden lukkede
Grandbiograf
hvor man skulle have en plastiksæk med til at dække sædet over med for ikke
at få noget på sit tøj, for sæderne er også dækket af alt mugligt ulækkert
stads
hos BioCity Odense.

Fandme godt man har Cinemaxx i byen også.

Venligst Per



Morten Bowman Hansen (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Bowman Hansen


Dato : 20-05-02 21:51

On Mon, 20 May 2002 22:41:12 +0200, "Per K" <persen1@NONOyahoo.dk>
wrote:

>>
>Nu skal du også tænke på at BioCity er Danmarks dårligste biograf kæde.
>Jeg har adskillige gange (før Cinemaxx kom til byen) været ude for at de
>film
>jeg lavede reserveringer på slet ikke blev registreret. Fejlen er at når man
>ringer
>for at bestille sin billet ringer man slet ikke til den biograf man gerne
>vil se den i
>men en telefon der vist nok befinder sig på Sjælland.
>Så den kæde af biografer fra Nordisk Film har jeg skrottet for længe siden
>til
>fordel for langt bedre Cinemaxx. Aldrig har jeg oplevet en eneste fejl ved
>reserveringer hos dem, da man ringer til den biograf man ønsker at se sin
>film i.
>Og noget andet er: Der stinker af helvedes til i salene i BioCity Odense,
>den
>er begyndt at minde for meget om den for langt til siden lukkede
>Grandbiograf
>hvor man skulle have en plastiksæk med til at dække sædet over med for ikke
>at få noget på sit tøj, for sæderne er også dækket af alt mugligt ulækkert
>stads
>hos BioCity Odense.
>
>Fandme godt man har Cinemaxx i byen også.
>
>Venligst Per

Desværre har vi århusianere intet alternativ - og får det måske heller
ikke!?
Men jeg har aldrig oplevet en fejl hos Biocity.

Morten
morten@bowman.dk

ottesen (20-05-2002)
Kommentar
Fra : ottesen


Dato : 20-05-02 22:10


"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message
news:ncoieugqh7kfbqpbi56ohljlt4l5rq9gio@4ax.com...
>
> Desværre har vi århusianere intet alternativ - og får det måske heller
> ikke!?
> Men jeg har aldrig oplevet en fejl hos Biocity.
>

Er det ikke noget med at der er planer om at opføre en Cinemaxx nede ved
det der Bruns Galleri eller sådan noget? det er muligt jeg tager fejl.
Bortset fra det så har jeg nu aldrig haft problemer af ovennævnte art
med BioCity århus. Hverken mht. dobbelt-reservationer, aflyste
forestillinger eller den hygiejniske standard. Og jeg synes da selv at
jeg kommer der ret jævnligt. Det eneste der sucks ved Nordisk Film
biografer er deres online biobooking-system. Godt nok er det blevet
bedre med det nye layout men det irriterer mig bl.a. stadig at man ikke
kan se søge på de enkelte sale så man feks. kan se hvad der går i en
given sal (læs: sal 1). Måske lidt en nørde-funktion men det kan da ikke
være så svært at implementere. De har vel informationen liggende i deres
database allerede.

/ottesen



Morten Bowman Hansen (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Bowman Hansen


Dato : 20-05-02 22:28

On Mon, 20 May 2002 23:10:26 +0200, "ottesen"
<ottesenSpAM-MIG-IkKE@sol.dk> wrote:

>
>"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message
>news:ncoieugqh7kfbqpbi56ohljlt4l5rq9gio@4ax.com...
>>
>> Desværre har vi århusianere intet alternativ - og får det måske heller
>> ikke!?
>> Men jeg har aldrig oplevet en fejl hos Biocity.
>>
>
>Er det ikke noget med at der er planer om at opføre en Cinemaxx nede ved
>det der Bruns Galleri eller sådan noget? det er muligt jeg tager fejl.
>Bortset fra det så har jeg nu aldrig haft problemer af ovennævnte art
>med BioCity århus. Hverken mht. dobbelt-reservationer, aflyste
>forestillinger eller den hygiejniske standard. Og jeg synes da selv at
>jeg kommer der ret jævnligt. Det eneste der sucks ved Nordisk Film
>biografer er deres online biobooking-system. Godt nok er det blevet
>bedre med det nye layout men det irriterer mig bl.a. stadig at man ikke
>kan se søge på de enkelte sale så man feks. kan se hvad der går i en
>given sal (læs: sal 1). Måske lidt en nørde-funktion men det kan da ikke
>være så svært at implementere. De har vel informationen liggende i deres
>database allerede.
>
>/ottesen

Jo men Cinemaxx er i økonomisk uføre så de overvejer stadig. Men NF
har sagt de måske er interesseret i at købe sig ind
Og tro mig NF laver meget nøjagtige kalkuler - alt handler om penge og
omsætning!!

Jeg plejer bare at ringe ind og høre hvilke forestillinger der går i
hvilken sal. Hvis alle gør det bliver de vel træt af det

Morten
morten@bowman.dk

Jan Richardy (21-05-2002)
Kommentar
Fra : Jan Richardy


Dato : 21-05-02 11:45

"ottesen" <ottesenSpAM-MIG-IkKE@sol.dk> wrote in message
news:acbonu$7a4$1@sunsite.dk...
>Det eneste der sucks ved Nordisk Film
> biografer er deres online biobooking-system. Godt nok er det blevet
> bedre med det nye layout men det irriterer mig bl.a. stadig at man ikke
> kan se søge på de enkelte sale så man feks. kan se hvad der går i en
> given sal (læs: sal 1). Måske lidt en nørde-funktion men det kan da ikke
> være så svært at implementere. De har vel informationen liggende i deres
> database allerede.

Jeg har svært ved at se, hvordan det er blevet bedre. Det eneste positive
jeg kan sige om det er den oversigt over dage/tider man får frem. Helt fin
ide, men hvorfor hulen viser den ikke salnavnene (grrr), det er latterligt
at man skal trykke frem og tilbage på de tider som f.eks. hedder 21.00 for
at finde den sal man er interesseret i. Yderligere er det også ovenud
amatøragtigt, at man ikke kan krydsreferere film og biograf. Man kan enten
kun vælge at se ALLE de biografer som f.eks. Star Wars går i og så lede
listen igennem for ens egen biograf ELLER vælge ens egen biograf og så lede
filmlisten igennem. Åndssvagt !!! Hvis jeg vil se Scorpion King i BioCity
Århus er jeg ligeglad med at de også viser Cirkeline samme dag. Jeg vil bare
se tiderne for den film jeg er interesseret i. Det ville være så nemt at
lave ....

Resten af sitet er lige så smatøragtigt gennemført. F.eks. kan man ikke gå
tilbage til forsiden efter man har valgt at se sine plads, hvis man
ombestemmer sig. Så skal man klikke URL'en igen. Ikke noget med et "til
forside"-link eller i det mindste gøre som alle andre normale web-udviklere:
at lade et klik på logoet gå til forsiden.

Og hvorfor de grå frame i bunden af skærmen? Det er jo sikkert "designerens"
ide om kanon-layout, men come on. Jeg er sikker på at folk hellere vil kunne
se mere af siden indhold end den tomme grå frame i bunden.

Nu vil jeg stoppe dette OT indlæg UDEN at kommentere de pæne og præcise
grønne cirker, som indrammer end valgte pladser .....l WTF ?

tsk tsk ... De er simpelthen gået en generation tilbage mht. brugervenlighed
og funktionalitet. Det gamle site var ikke perfekt, men det nye er endnu
dårligt ... Det eneste som det gamle site manglede var en funktion som viste
salnummeret tidligt i bestillingsprocessen ...

suk ... Og sorry, men jeg havde lige nogle aggressioner, som skulle ud ...

/ JanR



Louise Kirk Larsen (23-05-2002)
Kommentar
Fra : Louise Kirk Larsen


Dato : 23-05-02 22:20

Hejsa!

JanR: "Yderligere er det også ovenud amatøragtigt, at man ikke kan
krydsreferere film og biograf. Man kan enten kun vælge at se ALLE de
biografer som f.eks. Star Wars går i og så lede listen igennem for ens egen
biograf ELLER vælge ens egen biograf og så lede filmlisten igennem."

Kommentar: Vel kan man så! Ellers har jeg gjort det umulige i dag. Man kan
vælge film, sted, dag og tid. Hvis du har et problem med at man ikke kan se
i hvilken sal den pågældende film går i så er du vidst et værre luksus dyr.



"Og hvorfor de grå frame i bunden af skærmen? Det er jo sikkert
"designerens" ide om kanon-layout, men come on. Jeg er sikker på at folk
hellere vil kunne se mere af siden indhold end den tomme grå frame i
bunden."

Kommentar: Jeg synes det er en pæn og brugervenlig side.

Venlig hilsen Louise



Morten Bowman Hansen (23-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Bowman Hansen


Dato : 23-05-02 22:41

On Thu, 23 May 2002 23:19:44 +0200, "Louise Kirk Larsen"
<louisemail@esenet.dk> wrote:

>Hejsa!
>
>JanR: "Yderligere er det også ovenud amatøragtigt, at man ikke kan
>krydsreferere film og biograf. Man kan enten kun vælge at se ALLE de
>biografer som f.eks. Star Wars går i og så lede listen igennem for ens egen
>biograf ELLER vælge ens egen biograf og så lede filmlisten igennem."
>
>Kommentar: Vel kan man så! Ellers har jeg gjort det umulige i dag. Man kan
>vælge film, sted, dag og tid. Hvis du har et problem med at man ikke kan se
>i hvilken sal den pågældende film går i så er du vidst et værre luksus dyr.

Øøh nej det er han ikke! Der er ret stor forskel på sal 1 og sal 3
f.eks. i BioCity Århus. Da det er samme pris vil jeg selvfølgelig have
den bedste sal.

>"Og hvorfor de grå frame i bunden af skærmen? Det er jo sikkert
>"designerens" ide om kanon-layout, men come on. Jeg er sikker på at folk
>hellere vil kunne se mere af siden indhold end den tomme grå frame i
>bunden."
>
>Kommentar: Jeg synes det er en pæn og brugervenlig side.
>
>Venlig hilsen Louise
>


Morten
morten@bowman.dk

Jan Richardy (23-05-2002)
Kommentar
Fra : Jan Richardy


Dato : 23-05-02 22:51


"Louise Kirk Larsen" <louisemail@esenet.dk> wrote in message
news:acjmai$agv$1@sunsite.dk...
> Kommentar: Vel kan man så! Ellers har jeg gjort det umulige i dag. Man kan
> vælge film, sted, dag og tid. Hvis du har et problem med at man ikke kan
se
> i hvilken sal den pågældende film går i så er du vidst et værre luksus
dyr.

Jeg tror ikke du har forstået mit kritikpunkt rigtigt. Selvfølgelig kan man
vælge film, tid og sted. Problemet ligger i de to dropdown-menuer til
venstre på forsiden. Hvis du vælger film i den øverste af dem, viser siden
automatisk alle de biografer, hvor valgte film går (dvs. du selv skal sidde
og kigge listen igennem for at finde din lokale biograf). Hvis man så vil
indsnævre sin søgning til kun at se den valgte film's spilletider i sin
lokale biograf ved at bruge dropdown nummer 2, nulstiller den første
dropdown sig. Dvs. nu ser du din lokale biograf, men også alle de film som
går i biografen og IKKE kun den film man startede med at vælge.

I stedet for at krydsreferere de to brugervalg så man kan indsnævre sig
søgning til KUN at vise den valgte film i den valgte biograf (dvs. uden alt
de ligegyldige information om andre film eller andre biografer) har
biobooking valgt at man kun kan vælge en af delene. Fuldstændig ulogisk set
ud fra et brugervenlighedsmæssigt synspunkt da en krydsreference i databasen
er pærenemt!

Og at vise salnummer har aldeles ikke noget med luksus at gøre. Det har
noget med SERVICE at gøre. I stedet for at man skal klikke frem og tilbage
på tidspunkterne for at finde sal 1, ville det være langt mere brugervenligt
at vise salnummeret ud for spilletiden. Igen en lille detalje, som sikkert
nemt kan realiseres.

> Kommentar: Jeg synes det er en pæn og brugervenlig side.

Lige for en ordens skyld: har du været med til at udvikle siden, siden du
forsvarer den på den måde?

Kan du helt ærligt sige, at det er brugervenligt, når man ikke kan gå
tilbage til forsiden efter at have valgt at se sine sæder til en given film?

Synes du, at den grønne cirkel som systemet tegner omkring ens autovalgte
pladser sidder ret præcist? I sal 1 i biocity århus, kan man faktisk komme i
tvivl.

Eller hvad med, at brugeren præsenteres med to valgmuligheder for at
fortsætte, når man vælger selv at finde sine sæder? "Fortsæt" knappen tager
brugeren videre UDEN at bruge de selvvalgte pladser, mens "Reserver pladser"
gør det rigtige og booker de pladser man selv har valgt. Hvorfor overhovedet
lægge op til tvivl? Det rigtige set ud fra et brugervenlighedsmæssigt
synspunkt er jo at man klart og tydeligt præsenterer brugeren med een enkelt
knap til at fortsætte, så man ikke sår tvivl i brugeren. Især da den ene
valgmulighed i det nuværende system simpelthen ignorerer brugerens
foretagede valg.

Jeg kunne blive ved, men stopper nu, da du sikkert ligesom mig har andet at
lave end at diskuttere det her ...

Alle ovenstående elementer er småting, men ting som der burde være taget
højde for på et professionel udviklet hjemmeside. 90% af alle brugere får
sikkert bestilt deres billetter uden problemer, men det skærer stadig i min
øjne, at et stort selskab som Nordisk Film kan finde på at offentliggøre et
sådant stykke bras, som den nye biobooking.dk er. Jeg lever af at udvikle
websites og er mildest taget chokeret over alle de småfejl, som siden
indeholder. Jeg kan dog se, at de mange af dem er blevet rettet løbende, så
mon ikke også et par af ovenstående bliver det.

---

Jan Richardy




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste