On Thu, 18 Apr 2002 13:22:03 +0200, Mikkel Bjerg wrote:
> Christian Hansen wrote:
>>
>> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
>> news:uofgjpmjl.fsf@trinekc.dk...
>> > Jeg skriver min kode i Emacs og kompiler det med Gnu's C++-kompiler,
>> > og jeg kunne ikke være mere tilfreds. En stor fordel er da også at
>> > det er meget billigt, det er faktisk gratis. Det kan sættes op til at
>> > virke både i Linux og Windows. Jeg ved ikke om man kan kompilere alle
>> > programmer til at køre under Windows, jeg kan i hvert fald ikke med
>> > min nuværende opsætning.
>>
>> Hvad bruger du så til at debugge med ?
>>
>> Jeg har lidt svært ved at tror at alle der der skriver programmer til
>> *nix stadig bruger printf som den primære debugging feature... ? Der må
>> da findes noget til *nix der bare har nogenlunde de samme debugging
>> features som Visual Studio har...og ikke er ualmindelige tunge at danse
>> med, eller så ustabile at man lige så godt kan gi' op på forhånd?!?
>>
>> Mvh
>> Christian.
>
> gdb er da et ganske udmærket værktøj
Hvis man vil have noget mere fancy ddd (Data Display Debugger) sagen. Det
kan være lidt svært at bruge i starten, men når man lærer det at kende er
det super. Det er sådan set bare en grafisk brugergrænseflade til gdb, så
hvis man kender den er det nok en fordel. Det bedste er nok at den kan
visualisere datastrukturer grafisk med pointer aliaser og andre spændende
ting.
Hvis man bruger gdb fra emacs kan man prøve M-x gdb <RET> ddd --tty
<RET>. Jeg har ikke selv prøvet at bruge det endnu, men det ser ud til at
man får det sædvanlige gdb-interface og ddd's mulighed for at vise
datastrukturer.
> Den har da i hvertfald redet os mange gange .
>
> Men ellers er printf nu ikke det værste der kan ske
Det ved man i hvert fald hvad er
Lars