/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
FWA - i en weekend
Fra : Anders Lund


Dato : 06-04-02 22:01

Jeg vil i næste uge ringe og snakke med sonofon om mulighed for at få
oprettet en FWA 4mbit forbindelse i en weekend. Det er et netparty det skal
bruge forbindelsen.

Er der nogen der har prøvet at få en FWA forbindelse oprettet midlertidigt?
Er der nogen der ved om det koster noget at få linien taget ned igen?
Er der mulighed for at forbindelsen slet ikke vil virke, pga regnvejr osv?

--
Mvh
Anders Lund
Programmør på OverClocking.dk



 
 
Bjarke Hansen (06-04-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 06-04-02 22:26

"Anders Lund" <lund@overclocking.dk> wrote in message
news:3caf61f0$0$11954$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg vil i næste uge ringe og snakke med sonofon om mulighed for at få
> oprettet en FWA 4mbit forbindelse i en weekend. Det er et netparty det
skal
> bruge forbindelsen.
>
> Er der nogen der har prøvet at få en FWA forbindelse oprettet
midlertidigt?

Nej, men det kunne da være sjovt at prøve at få den sponsoreret? ligesom
"the party" for sponsoreret en Cybercity fastlinie

> Er der nogen der ved om det koster noget at få linien taget ned igen?

aftalen er vel uopsigelig i 6 månedere.... Prøv lige at tænkt. Det kan altså
sagtens tage en dag for en elektrikker at sætte antennen op osv...!

> Er der mulighed for at forbindelsen slet ikke vil virke, pga regnvejr osv?

Der er altid muligheder for at noget ikke vil virke. Men grundet regnvejr,
nej.



Ivar Madsen (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 07-04-02 08:33

On Sat, 6 Apr 2002 23:25:59 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>aftalen er vel uopsigelig i 6 månedere.... Prøv lige at tænkt. Det kan altså
>sagtens tage en dag for en elektrikker at sætte antennen op osv...!

Ovordan kan det tage en hel dag?
Er det ikke bare at skruge den fast, og så rette ind mod masten?
Der kan vel ikke være støre krav om præsision mht. retning end der er
med en satalit parbol,,,


Henrik Aarfeldt (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 07-04-02 09:38


"Ivar Madsen" <news-02-01-02@milli.dk> wrote in message
news:8ftvauk7okbe44d8u07vsk6dffduqsgq1s@4ax.com...
> On Sat, 6 Apr 2002 23:25:59 +0200, "Bjarke Hansen"
> <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:
>
> >aftalen er vel uopsigelig i 6 månedere.... Prøv lige at tænkt. Det kan
altså
> >sagtens tage en dag for en elektrikker at sætte antennen op osv...!
>
> Ovordan kan det tage en hel dag?
> Er det ikke bare at skruge den fast, og så rette ind mod masten?

Folk der ikke har prøvet det i praksis, bruger tit ordet 'bare'.....og nej,
det er ikke altid 'bare lige' at skrue den op.

Desuden skal der også laves ledningsføring fra antennen og ind i huset til
pc'erne....dette kan sagtens være bøvlet.

--
Mvh HAA



Bjarke Hansen (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 07-04-02 09:46

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:3cb0054c$0$58732$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Folk der ikke har prøvet det i praksis, bruger tit ordet 'bare'.....og
nej,
> det er ikke altid 'bare lige' at skrue den op.
>
> Desuden skal der også laves ledningsføring fra antennen og ind i huset
til
> pc'erne....dette kan sagtens være bøvlet.

Jep, du skreve netop det jeg ville mene var årsagen

Opsætning af antenne, stige, boring, justering, retning...

Trækning af kabel, op til 20 meter. Gennemboringer, opskuening af kablet.

Opsætning af dåse, terminering af kablet i dåsen. Tilslutning af udstyr,
test af forbindelsen.

Og sidst men ikke mindst, alle problemerne



Anders Lund (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 07-04-02 13:39

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:3cb00753$0$58728$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> news:3cb0054c$0$58732$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Trækning af kabel, op til 20 meter. Gennemboringer, opskuening af kablet.
Tjaa, vi er jo selv temelig prof når det handler om kabel træk, kablet skal
vel bare ind af vinduet til vores linux rouder.

Men jeg vil da prøve og høre om de er interesseret i et forlig og prosen.
Det er da også god reklame for dem i en by hvor fwa er tilgængelig, men ikke
særlig brugt.

--
Mvh
Anders Lund
Programmør på OverClocking.dk



Dennis Pedersen (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 07-04-02 19:28


"Anders Lund" <lund@overclocking.dk> wrote in message
news:3cb03dee$0$68744$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse
> news:3cb00753$0$58728$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> > news:3cb0054c$0$58732$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Trækning af kabel, op til 20 meter. Gennemboringer, opskuening af
kablet.
> Tjaa, vi er jo selv temelig prof når det handler om kabel træk, kablet
skal
> vel bare ind af vinduet til vores linux rouder.
>
> Men jeg vil da prøve og høre om de er interesseret i et forlig og prosen.
> Det er da også god reklame for dem i en by hvor fwa er tilgængelig, men
ikke
> særlig brugt.

Nu kender jeg ikke sonofon specifikt, men in general kan jeg sige det er
meget meget svært at få sponseret noget som helst. Når du siger ordet
ComputerParty går de helt i baglås.
Jeg har selv været hele møllen igennem med alle udbyderne, det endte med vi
fik en ganske anstændig aftale i hus med en Lokal Internet udbyder (Mira
Internet) , så idag har vi et 2mbit fast kredsløb der keder så indtil vi
ringer for at få det åbnet i den anden ende. Det kan være i kan finde en
lignende ordning med en lille ISP?
Har i også tænkt på APG?
Fordi ellers vil jeg henlede til opmærksom på www.SFDN.dk (støtte foreningen
for danske netpartys, og jeg har ikke noget med den at gøre udover jeg er
medarrangør af et party der er medlem)
Der er bolden blevet kasted op med hensyn till APGs sindsyg regelsæt.

/Dennis



Ivar Madsen (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 07-04-02 17:32

On Sun, 7 Apr 2002 10:37:33 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Folk der ikke har prøvet det i praksis, bruger tit ordet 'bare'.....og nej,
>det er ikke altid 'bare lige' at skrue den op.

Jeg har aldrig prøvet at montere hverken en parbol til satalit eller
en FWA, og heller ikke set nogen gøre det, men det kan da godt være at
det er mere besværligt end jeg forstiller mig.

>Desuden skal der også laves ledningsføring fra antennen og ind i huset til
>pc'erne....dette kan sagtens være bøvlet.

Men det skal der jo også hvis det er gammeldags kobber/fiber der skal
føres, og 60 MB som de havde sidste år, er jo heller ikke noget man
bare skaffer.

At skaffe GSM kapasitet til store festivaller, og andre store
forsamlinger, er heller ikke nogert man "bare" gør, men Sonofon og
sikkert også TDM har sættevogne til at klare det, så hvis de vil, kan
ejg ikke se noget ivejen for at Sonofon kan baruge nogle
markedsføringspenge på at levere FWA båndbrede til formålet.


Bjarke Hansen (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 07-04-02 17:52

"Ivar Madsen" <news-02-01-02@milli.dk> wrote in message
news:tqs0bu06thcaeme45e86bekjoihm9eroh0@4ax.com...

> At skaffe GSM kapasitet til store festivaller, og andre store
> forsamlinger, er heller ikke nogert man "bare" gør, men Sonofon og
> sikkert også TDM har sættevogne til at klare det.

Sonofon kører rundet med de vogne, og hejser masten. Men det er jo nok i
virkeligheden for at spare penge.

Nettet ville gå ned, hvis alle de mennersker snakker, og der ikke er nok
plads til dem. mens de "lige" smækker en vogn op med sendeudstyr. Så vil
det jo tage presset, og de vil samtidigt tjene penge ved alle de samtaler.

TDC, tror jeg ikke de gør det. De sætter bare masten op panament. Så er der
jo også dækning hele tiden, til dem har havde brug for det.


>Så hvis de vil, kan
> ejg ikke se noget ivejen for at Sonofon kan baruge nogle
> markedsføringspenge på at levere FWA båndbrede til formålet.

Hvis de kun er 50-100 til det party. Kan jeg da ikke se hvorfor de skulle
levere gratis FWA. Det tror jeg simpelhen vil have en for lidt reklame, før
det kan betale sig...

Hvis partyet var på 3000 computere, og Sonofon kunne levere overbevisende
bredbånd, så det bare køre som en drøm. Kunne det være det gav lidt reklame,
så måske 50 af brugerne ville oprette en FWA. Hvem ved?



Dennis Pedersen (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 07-04-02 19:30


"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
news:3cb0792d$0$58721$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Ivar Madsen" <news-02-01-02@milli.dk> wrote in message
> news:tqs0bu06thcaeme45e86bekjoihm9eroh0@4ax.com...

> >Så hvis de vil, kan
> > ejg ikke se noget ivejen for at Sonofon kan baruge nogle
> > markedsføringspenge på at levere FWA båndbrede til formålet.
>
> Hvis de kun er 50-100 til det party. Kan jeg da ikke se hvorfor de skulle
> levere gratis FWA. Det tror jeg simpelhen vil have en for lidt reklame,
før
> det kan betale sig...
>
> Hvis partyet var på 3000 computere, og Sonofon kunne levere overbevisende
> bredbånd, så det bare køre som en drøm. Kunne det være det gav lidt
reklame,
> så måske 50 af brugerne ville oprette en FWA. Hvem ved?

Jeg tror det er her humlen er; hvis nu f.eks Internet kører dårligt (p.g.a
etellerandet Internt er blevet konfigurerret forkert f.eks) så vil den
pågældende ISP få rygte som værende en Ustabil ISP. Derfor tror jeg mange de
slår bremsen i og ikke ønsker at medvirke..

/Dennis



Peter Jensen (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter Jensen


Dato : 07-04-02 11:18

> Nej, men det kunne da være sjovt at prøve at få den sponsoreret? ligesom
> "the party" for sponsoreret en Cybercity fastlinie

Hmmm jeg mener altså det vat Boomtown/tdc der leverede en 50 mbit (eller
deromkring) til the party sidste år....

VH Peter Jensen




Jesper Skriver (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 07-04-02 15:29

On Sun, 7 Apr 2002 12:18:15 +0200, Peter Jensen wrote:
>> Nej, men det kunne da være sjovt at prøve at få den sponsoreret? ligesom
>> "the party" for sponsoreret en Cybercity fastlinie
>
> Hmmm jeg mener altså det vat Boomtown/tdc der leverede en 50 mbit (eller
> deromkring) til the party sidste år....

60 Mbps ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Rune Klausen (08-04-2002)
Kommentar
Fra : Rune Klausen


Dato : 08-04-02 07:19


"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
news:slrnab0ltf.oju.harvest@freesbee.wheel.dk...
> On Sun, 7 Apr 2002 12:18:15 +0200, Peter Jensen wrote:
> >> Nej, men det kunne da være sjovt at prøve at få den sponsoreret?
ligesom
> >> "the party" for sponsoreret en Cybercity fastlinie
> >
> > Hmmm jeg mener altså det vat Boomtown/tdc der leverede en 50 mbit (eller
> > deromkring) til the party sidste år....
>
> 60 Mbps ...

Our partnership with Boomtown brings many great features for you as a guest.
For instance 50Mbit Internet! That's almost all the capacity in the city of
Aars!

Jeg ved ikke om de lyver, men det er hvad der står på deres hjemmeside, men
jeg så noget om et net party i sverige, hvor de havde 1 GBps :)

-Rune



Sharp (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Sharp


Dato : 04-05-02 08:58

"Rune Klausen" <rune.klausen@paradis.dk> wrote in message
news:3cb13636$0$78789
> Our partnership with Boomtown brings many great features for you as a
guest.
> For instance 50Mbit Internet! That's almost all the capacity in the city
of
> Aars!
>

Nu arbejder Jesper Skriver svjh ved TDC, sikkert på rimeligt højt plan ved
deres inet bb, eftersom han er CCIE, men kan da tage fejl :)

--
Michael



Ivar Madsen (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 04-05-02 12:37

On Sat, 4 May 2002 09:58:17 +0200, "Sharp" <webmaster@myip.dk> wrote:

>Nu arbejder Jesper Skriver svjh ved TDC, sikkert på rimeligt højt plan ved
>deres inet bb, eftersom han er CCIE, men kan da tage fejl :)

Hvis ikke jeg husker forkert så TDC Net.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste
hvis man har et BrugerID

Peter Brodersen (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 04-05-02 15:24

On Mon, 8 Apr 2002 08:19:04 +0200, "Rune Klausen"
<rune.klausen@paradis.dk> wrote:

>Jeg ved ikke om de lyver, men det er hvad der står på deres hjemmeside, men
>jeg så noget om et net party i sverige, hvor de havde 1 GBps :)

Står der noget om hvor den 1Gbps gik hen? (og nej, "ud til Internet"
er ikke et godt nok svar :)

--
- Peter Brodersen

Wintermute (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Wintermute


Dato : 08-05-02 13:13

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
news:h9SA8.11949$HZ2.854236@news000.worldonline.dk...
> On Mon, 8 Apr 2002 08:19:04 +0200, "Rune Klausen"
> <rune.klausen@paradis.dk> wrote:
>
> >Jeg ved ikke om de lyver, men det er hvad der står på deres hjemmeside,
men
> >jeg så noget om et net party i sverige, hvor de havde 1 GBps :)
>
> Står der noget om hvor den 1Gbps gik hen? (og nej, "ud til Internet"
> er ikke et godt nok svar :)

Kan godt være de ikke har 1Gbps 100% effektivt, men det giver et ordentligt
hug på deres ISP'ers traffik på
nøjagtigt det klokkeslæt linien åbner (og der skal vel alligevel en smule
til).

Jeg så MRTG på største delen af deres ISP'ers backbones (bla. Telia, bbb og
andre) og man kunne se i hele
Sverige da linien blev åbnet, og det faldt igen da den blev lukket :P

Mvh
Brian Andersen



Jesper Skriver (09-05-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 09-05-02 21:29

On Wed, 8 May 2002 14:13:14 +0200, Wintermute wrote:

> "Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
> news:h9SA8.11949$HZ2.854236@news000.worldonline.dk...
>
>> On Mon, 8 Apr 2002 08:19:04 +0200, "Rune Klausen"
>> <rune.klausen@paradis.dk> wrote:
>>
>> >Jeg ved ikke om de lyver, men det er hvad der står på deres
>> >hjemmeside, men jeg så noget om et net party i sverige, hvor de
>> >havde 1 GBps :)
>>
>> Står der noget om hvor den 1Gbps gik hen? (og nej, "ud til Internet"
>> er ikke et godt nok svar :)
>
> Kan godt være de ikke har 1Gbps 100% effektivt, men det giver et
> ordentligt hug på deres ISP'ers traffik på nøjagtigt det klokkeslæt
> linien åbner (og der skal vel alligevel en smule til).
>
> Jeg så MRTG på største delen af deres ISP'ers backbones (bla. Telia,
> bbb og andre) og man kunne se i hele Sverige da linien blev åbnet, og
> det faldt igen da den blev lukket :P

Det tror jeg ganske enkelt ikke på, en udbyder som f.eks. Telia i
Sverige har ikke haft noget betydelig trafik udsving pga. en net party.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Wintermute (10-05-2002)
Kommentar
Fra : Wintermute


Dato : 10-05-02 09:17

> Det tror jeg ganske enkelt ikke på, en udbyder som f.eks. Telia i
> Sverige har ikke haft noget betydelig trafik udsving pga. en net party.
>
> --
> Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer

Hej Jesper

Det er rigtigt nok, jeg kan jo ikke bevise det da det party ikke køre lige
nu
men gå herind http://cpcm.sth.netnod.se/mrtg/Stockholm-DPT-622-A.html
og check så her www.dreamhack.se for at se den dato de starter prøv så
at se det med egne øjne.

Grunden til jeg så det er fordi jeg kender nogle som har en del med
arrangementet
at gøre.

Men deres linje er på 1Gbit, hvor skørt det end må lyde.

Mvh
Brian Andersen



Wintermute (10-05-2002)
Kommentar
Fra : Wintermute


Dato : 10-05-02 09:21

> Det er rigtigt nok, jeg kan jo ikke bevise det da det party ikke køre lige
> nu
> men gå herind http://cpcm.sth.netnod.se/mrtg/Stockholm-DPT-622-A.html
> og check så her www.dreamhack.se for at se den dato de starter prøv så
> at se det med egne øjne.
>
> Grunden til jeg så det er fordi jeg kender nogle som har en del med
> arrangementet
> at gøre.
>
> Men deres linje er på 1Gbit, hvor skørt det end må lyde.
>
> Mvh
> Brian Andersen


Hej igen Jesper.

Er ikke sikker på det er det rigtige link, men hvis du fjerner
/Stockholm-DPT-
-A.html skulle den ligge der et sted.

Mvh
Brian Andersen



Martin Højriis Krist~ (10-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 10-05-02 09:37

"Wintermute" <the_wintermute@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3cdb81e3$0$11939$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det er rigtigt nok, jeg kan jo ikke bevise det da det party ikke køre
lige
> nu

Jeg kan dårligt forestille mig scenariet.
Sidder hele netpartiet og venter på at linjen "bliver åbnet" eller hvad?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Wintermute (11-05-2002)
Kommentar
Fra : Wintermute


Dato : 11-05-02 08:36


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3cdb8642$0$58767$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Wintermute" <the_wintermute@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3cdb81e3$0$11939$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det er rigtigt nok, jeg kan jo ikke bevise det da det party ikke køre
> lige
> > nu
>
> Jeg kan dårligt forestille mig scenariet.
> Sidder hele netpartiet og venter på at linjen "bliver åbnet" eller hvad?

Hej Martin

Jeg har aldrig deltaget selv, men deres 1 Gbit linje er deres "varemærke"
og jeg tror faktisk at det er sådan det forholder sig.

Men som i ved sikkert bedre, jeg kom bare lige i tanke om de MRTG
grafer som jeg så "dengang" :) for jeg kan huske jeg selv var farligt
imponeret
over at det gav udslag på alle graferne uden undtagelse.

Men om det er fusk ved jeg ikke.

Mvh
Brian Andersen




Soeren Schroeder (11-05-2002)
Kommentar
Fra : Soeren Schroeder


Dato : 11-05-02 09:50

It seems Wintermute wrote:
>
> Men som i ved sikkert bedre, jeg kom bare lige i tanke om de MRTG
> grafer som jeg så "dengang" :) for jeg kan huske jeg selv var farligt
> imponeret
> over at det gav udslag på alle graferne uden undtagelse.

Da TDC startede livecast af bigbrother så alle (der havde kapaciteten i
orden) også et gevaldigt hop på deres dix/TDC links. Så
engangimellem er der pludselige hop der i den grad kan ses.

I rigtig gamle dage (dialup-dagene) kunne vi tydeligt se hvornår X-files
begyndte, og især hvornår det stoppede, for så skulle alle x-files
seerne ind og surfe.

--
Soeren Schroeder, Cybercity
"To define recursion, we must first define recursion."

Bjarke Hansen (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 07-04-02 15:47

"Peter Jensen" <matrix@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3cb01cc0$0$11953$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hmmm jeg mener altså det vat Boomtown/tdc der leverede en 50 mbit (eller
> deromkring) til the party sidste år....

Hmm okey ja, det kan jeg godt se. Dog ikke hvor stor båndbredden er....

Kun at:

This year TDC boomtown sponsors a huge internet connection to The Party.
They have allocated more than 80% of the available bandwith in Aars to
please the participants at the party.


Cybercity var der året før ivertfald. Ved dog ikke hvorfor de stoppede med
det... Forbindelsen var jo lavet, og enddag registret speciel IP adresser.
Hvis man prøvede at tilgå IP´en efter party´et var færdigt, fik man afvide
at forbindelsen var sponcoreret af CC.



Jørgen Rasmussen (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 07-04-02 13:53

Bjarke Hansen wrote:

> Klip
>
> > Er der nogen der ved om det koster noget at få linien taget ned igen?
>
> aftalen er vel uopsigelig i 6 månedere.... Prøv lige at tænkt. Det kan altså
> sagtens tage en dag for en elektrikker at sætte antennen op osv...!

Iflg. Sonofon's std. aftaler:
Kunden kan opsige skriftligt med min. 30 dages varsel.

Men iøvrigt er jeg enig i det du skriver.

Dog må der være "særregler" for arrangementer som han vil lave.?

Std. Sonofon FWA pris:
Sonofon skal have 750 kr for at installere. Dvs. montage af antenne,
installation på PC osv.

Jeg er ikke ansat hos Sonofon.!

Mvh. Jørgen
--
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/



Karsten Olesen (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Olesen


Dato : 07-04-02 19:35


"Anders Lund" <lund@overclocking.dk> skrev i en meddelelse
news:3caf61f0$0$11954$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg vil i næste uge ringe og snakke med sonofon om mulighed for at få
> oprettet en FWA 4mbit forbindelse i en weekend. Det er et netparty det
skal
> bruge forbindelsen.
>
> Er der nogen der har prøvet at få en FWA forbindelse oprettet
midlertidigt?
**********

Jeg kender een, som er igang med at få det oprettet permanent, det driller,
udstyr brænder af mv....

Så en midlertidig løsning kan du godt glemme ALT om
her i starten...systemet er ikke færdigudviklet og fine-tunet..

MVH




Dennis Pedersen (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 07-04-02 21:54


"Anders Lund" <lund@overclocking.dk> wrote in message
news:3caf61f0$0$11954$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg vil i næste uge ringe og snakke med sonofon om mulighed for at få
> oprettet en FWA 4mbit forbindelse i en weekend. Det er et netparty det
skal
> bruge forbindelsen.
>
> Er der nogen der har prøvet at få en FWA forbindelse oprettet
midlertidigt?

Med de priser der er på FWA nu om dage, tror jeg ligeså godt i kan før eller
siden bide i et sure æble og budgetere med at den skal være instaleret fast.

> Er der nogen der ved om det koster noget at få linien taget ned igen?

Sandsynligvis skal i give x antal kroner i opretelse hvergang.
Resultatet vil med stor sandsynlighed blive at i er bedre tjent med at have
den til at køre 24/7 (evt stille jeres Web server på den)

/Dennis



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste