/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
Ip telefon
Fra : thor


Dato : 14-03-02 17:56

nogle der har set et sted hvor man kan se priser på løsninger. og/eller
priser på telefoner



 
 
Martin Højriis Krist~ (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-03-02 20:43

"thor" <thorjak@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:3c90d621$0$92515$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> nogle der har set et sted hvor man kan se priser på løsninger.
og/eller
> priser på telefoner

Til et LAN eller hvorledes?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



thor (14-03-2002)
Kommentar
Fra : thor


Dato : 14-03-02 21:38

ja, eller hvad findes der ellers, det skal jo kunne ringe til telefoner uden
for ens eget hus, lige som med en rigtig tlf.
"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3c90fd3e$0$99193$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "thor" <thorjak@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c90d621$0$92515$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > nogle der har set et sted hvor man kan se priser på løsninger.
> og/eller
> > priser på telefoner
>
> Til et LAN eller hvorledes?
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
>
>



Martin Højriis Krist~ (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-03-02 22:08

"thor" <thorjak@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:3c910a16$0$92537$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> ja, eller hvad findes der ellers, det skal jo kunne ringe til
telefoner uden
> for ens eget hus, lige som med en rigtig tlf.

Lær først at quote:
www.makr.dk/?quote

Så det er til hjemmebrug?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



thor (14-03-2002)
Kommentar
Fra : thor


Dato : 14-03-02 22:17

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3c911133$0$99195

> Lær først at quote:
> www.makr.dk/?quote

OK har læst det :)

> Så det er til hjemmebrug?

JA, det er det nok, men tror ikke det er billigt nok, men kunne godt tænke
mig at undersøge priserne adligevælg.


MVH THor




Martin Højriis Krist~ (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-03-02 22:24

"thor" <thorjak@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:3c91135e$0$60208$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Så det er til hjemmebrug?
> JA, det er det nok, men tror ikke det er billigt nok, men kunne godt
tænke
> mig at undersøge priserne adligevælg.

Du skal have et sted at terminere kaldende og der findes ikke etablerede
offentlige systemer endnu der opfylder de krav de fleste stiller.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Bjarke Hansen (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 14-03-02 22:33

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3c9114e3$0$99191$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Du skal have et sted at terminere kaldende og der findes ikke etablerede
> offentlige systemer endnu der opfylder de krav de fleste stiller.

Hvorfor det??

Kan man ikke bare "ringe" et IP nummer?



Martin Højriis Krist~ (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-03-02 23:37

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3c9116fd$0$99243$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Du skal have et sted at terminere kaldende og der findes ikke
etablerede
> > offentlige systemer endnu der opfylder de krav de fleste stiller.
> Kan man ikke bare "ringe" et IP nummer?

Jeg troede pointen var at ringe til en alm telefon

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Bjarke Hansen (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 14-03-02 22:37

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3c9114e3$0$99191$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Du skal have et sted at terminere kaldende og der findes ikke etablerede
> offentlige systemer endnu der opfylder de krav de fleste stiller.

ved du ellers noget om IP telefoni?

Er der kommet nogle telefoner, der har en meget lav forsinkelse?

De er ved at teste nogle Ip telefoner i firmaet.. Men de siger at der er
forsinkelse, selv på det internet netværk...

Hvis nu "ping" er på 1-2 ms, så burde forsinkelsen vel ikke være mere end
det? Eller laver telefonerne stadig en forsinkelse for at være sikker på at
få alle pakker frem?



thor (14-03-2002)
Kommentar
Fra : thor


Dato : 14-03-02 23:02


"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:3c9117fd$0$99215$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
> news:3c9114e3$0$99191$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> ved du ellers noget om IP telefoni?
>
> Er der kommet nogle telefoner, der har en meget lav forsinkelse?
>
> De er ved at teste nogle Ip telefoner i firmaet.. Men de siger at der er
> forsinkelse, selv på det internet netværk...
>
> Hvis nu "ping" er på 1-2 ms, så burde forsinkelsen vel ikke være mere end
> det? Eller laver telefonerne stadig en forsinkelse for at være sikker på
at
> få alle pakker frem?

jeg kan sige dig så meget at i medicotest som jeg lige har været i praktik i
bruger de ip telefoner over det hele, så jeg regener ikke med at der er
forsikelse på det.




Jesper Skriver (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 14-03-02 23:02

On Thu, 14 Mar 2002 22:37:18 +0100, Bjarke Hansen wrote:
> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
> news:3c9114e3$0$99191$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>> Du skal have et sted at terminere kaldende og der findes ikke etablerede
>> offentlige systemer endnu der opfylder de krav de fleste stiller.
>
> ved du ellers noget om IP telefoni?
>
> Er der kommet nogle telefoner, der har en meget lav forsinkelse?
>
> De er ved at teste nogle Ip telefoner i firmaet.. Men de siger at der er
> forsinkelse, selv på det internet netværk...
>
> Hvis nu "ping" er på 1-2 ms, så burde forsinkelsen vel ikke være mere end
> det? Eller laver telefonerne stadig en forsinkelse for at være sikker på at
> få alle pakker frem?

Alle VoIP encoders givet et vist delay, men hvis det er hørbart på
et LAN, så er der noget helt galt, man plejer at sige at end to
end delay (incl. encoding) skal være under 100 ms

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Bjarke Hansen (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 14-03-02 23:09

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
news:slrna927fe.jr.harvest@freesbee.wheel.dk...

> Alle VoIP encoders givet et vist delay, men hvis det er hørbart på
> et LAN, så er der noget helt galt, man plejer at sige at end to
> end delay (incl. encoding) skal være under 100 ms

Sådan som jeg forstod det,,, var det ikke generende, hørbart. Kald det hvad
du vil.. Men man kan høre forsinkelsen, hvis man er i samme rum... Så de 100
ms kan man vel sagtens høre.. tilgengæld siger de at kvaliteten er
topkvalitet, uden det mindte støj.

Hvordan med QoS rundt på nettet.. Er det noget der vinder frem? Skal man
have Qos support helt fra noden?



Jesper Skriver (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 14-03-02 23:13

On Thu, 14 Mar 2002 23:08:57 +0100, Bjarke Hansen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
> news:slrna927fe.jr.harvest@freesbee.wheel.dk...
>
> Hvordan med QoS rundt på nettet.. Er det noget der vinder frem?

For dem som vil betale ja ...

> Skal man have Qos support helt fra noden?

Man skal have "prioritering af trafik" de steder hvor der ikke er
"tilstrækkeligt med båndbredde" til aldrig at forsinke en VoIP
pakke mere end de X ms man har til overs i sit delay budget.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Martin Højriis Krist~ (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-03-02 23:36

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna927fe.jr.harvest@freesbee.wheel.dk...
> Alle VoIP encoders givet et vist delay, men hvis det er hørbart på
> et LAN, så er der noget helt galt, man plejer at sige at end to
> end delay (incl. encoding) skal være under 100 ms

100 ms kan man sagtens høre (med tilpas god reference)
Men det er næppe generende.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



thor (14-03-2002)
Kommentar
Fra : thor


Dato : 14-03-02 22:40

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3c9114e3$0$99191

> Du skal have et sted at terminere kaldende og der findes ikke etablerede
> offentlige systemer endnu der opfylder de krav de fleste stiller.

Kan man ikke bruge en hjemme computer til server (terminal), har set det på
en arbejds plads, cisco har noget hard og software til det, det er det samme
de har på den virksomhed.




Martin Højriis Krist~ (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-03-02 23:35

"thor" <thorjak@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:3c9118c6$0$18535$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Du skal have et sted at terminere kaldende og der findes ikke
etablerede
> > offentlige systemer endnu der opfylder de krav de fleste stiller.
> Kan man ikke bruge en hjemme computer til server (terminal)

Hvordan vil du få kaldene ud i det offentlige net?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Anders Vind Ebbesen (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 15-03-02 01:50

In article <3c91135e$0$60208$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
thor claimed the following:
> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c911133$0$99195
>> Lær først at quote:
>> www.makr.dk/?quote
>
> OK har læst det :)

Jeg har ikke noget at kommentere angående IP telefoni, men vil bare lige sige
at du er den første som øjeblikkeligt gjorde tingene rigtigt, uden at begynde
at diskutere om det, brokke sig over det, misforstod teksten på siden eller
deslige, som jeg har mødt.

--
Anders Vind Ebbesen
Farum Nærradio Hits: 1. Peter Belli: Ingen regning 2. Trax: Du er fuld af løgn
3. Gasolin: Det bedste til mig og mine venner 4. Gasolin: Hvad gør vi nu?

thor (15-03-2002)
Kommentar
Fra : thor


Dato : 15-03-02 15:27

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> skrev i en meddelelse

> at du er den første som øjeblikkeligt gjorde tingene rigtigt, uden at
begynde
> at diskutere om det, brokke sig over det, misforstod teksten på siden
eller
> deslige, som jeg har mødt.

Kunne ikke se hvorfor man skulle det.
det er jo nemmere at læse og finde rundt i.
Men jeg havde læst det engang før, kunne bare ikke huske vad jeg havde læst




Sørensen (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 16-03-02 14:15


"thor" <thorjak@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:3c90d621$0$92515$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> nogle der har set et sted hvor man kan se priser på løsninger. og/eller
> priser på telefoner
>
>

http://www.team-work.dk/mit_web-sted2/dk/hoved.htm



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste