/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Problemer med at komme vidre
Fra : Jakob


Dato : 18-02-02 12:34

Hej NG

Jeg har i nu 1½ år haft mit firma. Jeg laver alle former for edb problemer,
i starten gik det udemærket, jeg sendte reklamebreve med post
dk(snail-mail), og der kom kunder i biksen. Jeg har ca sendt 4000 stk. ud på
midt sjælland, men nu. det vil sige at de sidste 2-2½ md. er der ingen der
har reagerede. Jeg har dog nogle faste kunder, men det er ikke noget man kan
leve af, der skal flere til.

Jeg havde den overbevisning at hvis jeg "kun" tog 500 kr i timen, så ville
der være kunder nok til mig, men når man laver opsøgende arbejde, så er de
tilfredse med dem de har, og det er selv om at de tager 1000 kr og mere i
timen.
Vi taler har om små og mellemstore virksomheder.
Det er ved at koste in virksomhed livet.

Spørgsmål :
1. Hvad gør jeg forkert. Havd kan jeg gøre anderledes.
2. Hvad er de bedste måder at få kunder på.

Jeg savner et sted på nettet, hvor vi der er kommet igang med vores firma,
kan få nogle tips m.m. hvis det ikke går så godt.

Hvis der skulle vare en de ude der har for mange kunder,og/eller som ville
indlede et samarbejde, er i velkommen til at kontakte mig.

MVH Jakob Madsen
info@jminternet.dk



 
 
Bjørn Jørvad (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 18-02-02 12:54


"Jakob" <duckman_duck@rocketmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c70e694$0$62847$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

KLIP

Hej Jakob.

Jeg er på dine/jeres vegne ked af at høre det går jer dårligt.

IT-branchen er vel ikke pt inde i den bedste situation/udvikling.

> Jeg havde den overbevisning at hvis jeg "kun" tog 500 kr i timen, så ville
> der være kunder nok til mig, men når man laver opsøgende arbejde, så er de
> tilfredse med dem de har, og det er selv om at de tager 1000 kr og mere i
> timen.
> Vi taler har om små og mellemstore virksomheder.

Pris er ikke altid den afgørende faktor.

> Det er ved at koste in virksomhed livet.

Det er trist, når der nu er arbejdet hårdt for det.

> Spørgsmål :
> 1. Hvad gør jeg forkert. Havd kan jeg gøre anderledes.

Have alternative ydelser/produkter som intet har med IT at gøre; men sagtens
kan tilbydes samme kundegruppe.

Da jeg selv startede for godt 10 år siden, havde jeg 5 "heste" at satse på
fra start.

Det har jeg stadig. De har intet med hinanden at gøre, henvender sig til
samme kundegruppe/segment og løber bestemt ikke lige stærkt.

Som eksempel: Du starten en forretning med salg af kaffe. Folk drikker kaffe
som ind i helvede og du tjener styrtende med penge.
Pludselig holder folk op med at drikke kaffe. Din forretning er nu i store
vanskeligheder. *Her* kunne du have brugt nogle flere "heste".

> 2. Hvad er de bedste måder at få kunder på.

Hvis jeg viste det, ville jeg være Gud selv....

--
Mvh
Hr. Bjørn



Per H (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 18-02-02 18:38

On Mon, 18 Feb 2002 12:33:49 +0100, "Jakob"
<duckman_duck@rocketmail.com> skrev:


>
>Jeg havde den overbevisning at hvis jeg "kun" tog 500 kr i timen, så ville
>der være kunder nok til mig, men når man laver opsøgende arbejde, så er de
>tilfredse med dem de har, og det er selv om at de tager 1000 kr og mere i
>timen.

jeg har ingen løsning.
men.

ja jeg kunne da aldrig drømme om at kontakte en edb mand til 500 kr pr
time eller mere. det er da vildt mange penge pr. time.

Kan du forklare hvad der ligger til grund for den timeløn.
I har sikkert ikke gået mere i skole end så mange andre.





Vh Per
ICQ 8212837

jan@stevns.net (19-02-2002)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 19-02-02 22:21

Per H <phbyg@privat.dk> skrev :

>ja jeg kunne da aldrig drømme om at kontakte en edb mand til 500 kr pr
>time eller mere. det er da vildt mange penge pr. time.

Nøehhh - det er da i den lave ende af skalaen , den helt lave ende

Du har et firma, med 4 kontordamer, hvorlænge kan de trille
tommelfingre fordi nettet er nede , indtil 1 timeløn til en
tekniker/supporter har tjent sig ind ?

4 timer ?

>Kan du forklare hvad der ligger til grund for den timeløn.

Du kan ikke regne med at fakturere fuld tid ud, der ligger en hel del
forberedelse, der skal vedligeholdes viden om de programmer der
anvendes, der skal afses til til at passe "kontoret" fakturering og
sådan noget trælst noget som told, moms, og andre fortrædeligheder

>I har sikkert ikke gået mere i skole end så mange andre.

Måske ikke, men hvis du skal kunne begå dig som supporter er du nødt
til at investere løbende i nye programmer etc.

Jeg laver selv noget der ligner, og har da en noget anden timeløn...

bare indkøb af softwarenyheder løber let op i 50.000 om året

dette skal også dækkes ind af timelønnen, man skal frem og tilbage til
kunderne - en bil er ikke gratis.

Jeg kører f.eks snildt 60.000 om året, ergo bilen er
udskiftningsmoden, efter 4 år, så der skal lige høvles mindst 50.ooo
ind pr år på den konto også , og sådan fortsætter karusellen.
--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
(nu med nyt design........)

Per H (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 20-02-02 07:11

On Tue, 19 Feb 2002 22:20:43 +0100, jan@stevns.net skrev:

>Per H <phbyg@privat.dk> skrev :
>
>>ja jeg kunne da aldrig drømme om at kontakte en edb mand til 500 kr pr
>>time eller mere. det er da vildt mange penge pr. time.
>
>Nøehhh - det er da i den lave ende af skalaen , den helt lave ende
>
>Du har et firma, med 4 kontordamer, hvorlænge kan de trille
>tommelfingre fordi nettet er nede , indtil 1 timeløn til en
>tekniker/supporter har tjent sig ind ?
>
>4 timer ?

korrekt.


>>Kan du forklare hvad der ligger til grund for den timeløn.
>
>Du kan ikke regne med at fakturere fuld tid ud, der ligger en hel del
>forberedelse, der skal vedligeholdes viden om de programmer der
>anvendes, der skal afses til til at passe "kontoret" fakturering og
>sådan noget trælst noget som told, moms, og andre fortrædeligheder

Det har jeg også
jeg skal også på messer, prøve nye produkter, ud at se på opgaver.
lave tilbud
passe kontoret. told og moms.


>>I har sikkert ikke gået mere i skole end så mange andre.
>
>Måske ikke, men hvis du skal kunne begå dig som supporter er du nødt
>til at investere løbende i nye programmer etc.

Korrekt, men jeg skal invistere i maskiner, og lokaleæleje hver måned,
og det er 400 m2 vi taler om.

>Jeg laver selv noget der ligner, og har da en noget anden timeløn...
>
>bare indkøb af softwarenyheder løber let op i 50.000 om året


>dette skal også dækkes ind af timelønnen, man skal frem og tilbage til
>kunderne - en bil er ikke gratis.

Nej jeg ved det, jeg har præsis de samme udgifter.


>Jeg kører f.eks snildt 60.000 om året, ergo bilen er
>udskiftningsmoden, efter 4 år, så der skal lige høvles mindst 50.ooo
>ind pr år på den konto også , og sådan fortsætter karusellen.

jeg kører 30.000, uden at skrive kørsel på. Det vil kunden nemlig
ikke betale, for så finder de en anden håndværker.


Min timeløn er pt 260 +m


Det eneste jeg kan se er hvis et personale er gået i stå pga pc
svigt. men ellers har vi sikkert de samme udgifter.

Der er åbenbart for mange håndværker, ellers er vi for blødsødne.
Jeg syndtes bare at tjene 1000 kr eller mere pr. time, er at gøre grin
med folks pengepung. Men den type der har brug for jer, har jo
sikkert en konto hvor de har pengene. stående.




PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

icq 8212837

Uffe Kousgaard (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 20-02-02 09:59

Det er en interessant diskussion for du har sikkert ret i en del af det
du siger. Desværre tror jeg, at du undervurderer, hvor meget tid der går
med at sætte sig ind i nye IT-teknologier (= efteruddannelse) og hvor
hurtigt gamle teknologier bliver forældet (= stor afskrivning på
investering i efteruddannelse). Da der samtidig er tale om utroligt
mange forskellige IT-teknologier, er det enkelte firma nødt til at
specialisere sig og specialister er som bekendt dyre.

Indenfor byggebranchen sker der ganske sikkert også en udvikling, men
der er nu alligevel ikke tale om nær så kompliceret teknologi som IT.
Der er vel grænser for hvor lang tid, det tager at lære en ny
boremaskine at kende?

Hilsen
Uffe



Per H (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 20-02-02 20:06

On Wed, 20 Feb 2002 09:58:56 +0100, "Uffe Kousgaard"
<uffe@routeware.dk> skrev:

>Det er en interessant diskussion for du har sikkert ret i en del af det
>du siger. Desværre tror jeg, at du undervurderer, hvor meget tid der går
>med at sætte sig ind i nye IT-teknologier (= efteruddannelse) og hvor
>hurtigt gamle teknologier bliver forældet (= stor afskrivning på

det har jeg jo ikke kenskab til,


>Indenfor byggebranchen sker der ganske sikkert også en udvikling, men
>der er nu alligevel ikke tale om nær så kompliceret teknologi som IT.
>Der er vel grænser for hvor lang tid, det tager at lære en ny
>boremaskine at kende?
naa. nu er boremaskinen ikke det store problem. men derimod de
enorme lokaler store maskiner, varme /strøm regning, firmabil osv.

Det tror jeg godt kan komme op på højde med jeres udgifter, men
aligevel tager i mindst 4x så meget i løn.

Men jeg havde sku gjort det samme. tag ikke fejl af det. man skal jo
heller ikke dumpe priserne før der ikke er mere brød i huset.

men jeg mner at IT brancen med 1000 kr på time er et spørgesmål om
tid.


>
>Hilsen
>Uffe
>

PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

icq 8212837

The BMA man (21-02-2002)
Kommentar
Fra : The BMA man


Dato : 21-02-02 19:00

On Wed, 20 Feb 2002 20:06:05 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>Det tror jeg godt kan komme op på højde med jeres udgifter, men
>aligevel tager i mindst 4x så meget i løn.

Det er så langt fra alle, der tager en sådan timeløn.
Fx. tager jeg fra mellem 500 til 750 - alt afhængig af, hvor stor en
opgave vi snakker om.

Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.


Per H (21-02-2002)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 21-02-02 19:33

On Thu, 21 Feb 2002 17:59:59 GMT, bmadsen@NOSPAM.image.dk (The BMA
man) skrev:

>On Wed, 20 Feb 2002 20:06:05 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:
>
>>Det tror jeg godt kan komme op på højde med jeres udgifter, men
>>aligevel tager i mindst 4x så meget i løn.
>
>Det er så langt fra alle, der tager en sådan timeløn.
det var de priser der var nævnt i tråden

>Fx. tager jeg fra mellem 500 til 750 - alt afhængig af, hvor stor en

hvilke opgaver kan det være.


>PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.

PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

icq 8212837

The BMA man (26-02-2002)
Kommentar
Fra : The BMA man


Dato : 26-02-02 09:04

On Thu, 21 Feb 2002 19:33:06 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>>Fx. tager jeg fra mellem 500 til 750 - alt afhængig af, hvor stor en
>
>hvilke opgaver kan det være.

Det kan være næsten hvad som helst, som jeg arbejder med.
Web-applikationer, softwareudvikling, konsulentarbejde mm.

Det, der ligesom sætter timelønnen er,
1. Hvor mange timer skal der bruges på opgaven
2. Kan jeg lave det "hjemme" - eller er det hos kunden
3. Skal det laves NU - eller kan jeg disponere over en bredere
tidshorisont.

Fx. er en opgave, der tager en time eller to, der SKAL laves on
location (dvs. hos kunden) og her og nu. Den koster den dyre sats.

En opgave, der fx. tager 30 timer at lave, kan laves in-house
(hjemme), og skal være færdig om en måned eller to. Den koster i den
lave ende.

Måske er det en forkert måde at prissætte på, det skal jeg ikke kunne
sige. Men på den måde kan jeg jo holde ordrebogen booket - også lidt
ud i fremtiden. For alle har en tendens til, at "det skulle helst være
færdigt i går". De der planlægger, de belønnes

Hvis det er mere specifikke ting, du ønsker prissat, så må det foregå
per email. (Det er jo ikke en reklamesøjle


Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.


Erik G Christensen (21-02-2002)
Kommentar
Fra : Erik G Christensen


Dato : 21-02-02 20:27

Per H wrote:

> Det tror jeg godt kan komme op på højde med jeres udgifter, men
> aligevel tager i mindst 4x så meget i løn.
>
> Men jeg havde sku gjort det samme. tag ikke fejl af det. man skal jo
> heller ikke dumpe priserne før der ikke er mere brød i huset.

Hvad er din fortjeneste på videresalg ?

F.x. levering af materialer ?

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - allways hope for the best

Per H (23-02-2002)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 23-02-02 01:20

On Thu, 21 Feb 2002 20:26:45 +0100, Erik G Christensen
<egc@post1.tele.dk> skrev:

>Per H wrote:
>
>> Det tror jeg godt kan komme op på højde med jeres udgifter, men
>> aligevel tager i mindst 4x så meget i løn.
>>
>> Men jeg havde sku gjort det samme. tag ikke fejl af det. man skal jo
>> heller ikke dumpe priserne før der ikke er mere brød i huset.
>
>Hvad er din fortjeneste på videresalg ?

ca 20 % i avance, men det er fra min pris på trælasten hvor jeg måske
får 15 % så kunden giver ca 5 % mere end de selv kan få varen til og
så slipper de for besværet.

>F.x. levering af materialer ?
Det koster ikke noget at få "leveret" matrialer
ikke hvis jeg selv skal benytte det.




PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

icq 8212837

Per H (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 20-02-02 20:33

On Wed, 20 Feb 2002 09:58:56 +0100, "Uffe Kousgaard"
<uffe@routeware.dk> skrev:

>mange forskellige IT-teknologier, er det enkelte firma nødt til at
>specialisere sig og specialister er som bekendt dyre.



Kom til at tænke på

om min revisor til en ellers billig pris pr time. men jeg laver det
meste selv, Han skal kun lige kontrolere det.

Da jeg forspurgte andg timeprisen, så var den så høj fordi der også
var meget stille perioder hvor de ikke havde nogen indtægt.

Den skulle jeg være med til at betale. ;.-((

Tja man undres ://

PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

icq 8212837

The BMA man (21-02-2002)
Kommentar
Fra : The BMA man


Dato : 21-02-02 19:00

On Wed, 20 Feb 2002 20:32:48 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>Da jeg forspurgte andg timeprisen, så var den så høj fordi der også
>var meget stille perioder hvor de ikke havde nogen indtægt.
>
>Den skulle jeg være med til at betale. ;.-((

Det er vel ikke så mystisk.
Hvis man skal tjene 30.000 per måned, og kun har arbejde i 30 timer -
så bliver timeprisen 1000 - for at det kan løbe rundt.
Har man dobbelt så mange timer, KAN prisen sættes til det halve. Men
igen, hvem gør det, når man nu har opdaget, man godt kan få 1000?


Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.


Per H (21-02-2002)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 21-02-02 19:21

On Thu, 21 Feb 2002 17:59:59 GMT, bmadsen@NOSPAM.image.dk (The BMA
man) skrev:

>>var meget stille perioder hvor de ikke havde nogen indtægt.
>>
>>Den skulle jeg være med til at betale. ;.-((
>
>Det er vel ikke så mystisk.


næ åbenbart ikke for alle.

PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

icq 8212837

Bjørn Jørvad (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 20-02-02 10:00


"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4ue67uobbsl97udpa6f8gk7hs4un59btjd@4ax.com...

KLIP

> Der er åbenbart for mange håndværker, ellers er vi for blødsødne.

Hvis du/I er i en konkurrencesituation og der er mange af jer, så ja.

Blødsødne - Det ved jeg såmend ikke; men det at underbyde hinanden er jo
ikke en fremmed "situation" i håndværksbranchen...

> Jeg syndtes bare at tjene 1000 kr eller mere pr. time, er at gøre grin
> med folks pengepung.

Principielt er jeg bestemt ikke uenig med dig.

Men den type der har brug for jer, har jo
> sikkert en konto hvor de har pengene. stående.

Jeg tror ikke ligefrem IT-kunder/brugere sparer op til "nedbrud"; men "i
gamle dage" havde de ikke andet valg end at ringe efter en "guru".

Kendskabet til generel IT, implementering, vedligehold samt anvendelse af
samme er da også højnet betydeligt blant IT-brugere således en meget stor
del af de dagligdags problemer/opgaver løses af brugeren/brugerne selv.

Måske dette er een af årsagerne til at "krybben er tom"...mange steder i
dag....?

--
Mvh
Hr. Bjørn



Brian Nielsen (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 18-02-02 20:00

Hej

Der er få informationer at basere gode råd på, men:

1) Hvis dine konkurrenter tager 3 x så meget, så vil en hel del sikkert mene at det må der være en grund til. Altså kvaliteten af
dit arbejde kan være tvivlsom. (om det så er det, er en anden sag). Et prisleje på 20-25% under konkurrenterne som max. Dvs. tager
dine konkurrenter 1500 i timen, så sælg din ydelser til minimum 900 i timen.
2) IT eller edb problemer, er et meget bredt emne. Udvælg nogle emner, som du er gode til. Og anvend disse i markedsføringen.
3) Hvis du er alene, så er tid tid og (igen: evner) begrænset (sådan vil mange tænke, inklusiv mig selv). Derfor er det IKKE de små
og mellemstore virksomheder der er din målgruppe. Max. 20-25 ansatte, vil være mit bud.
4) Du kan eventuelt forsøge at kontakte nogle af de "store" og blive ekstern konsulent, når de ikke selv kan følge med. Eller
kontakte butikker, og blive tilknyttet som hot-line assistent. ( Hvem og hvordan ved jeg ikke, men kender folk der kender folk, der
gør det her)
5) Lav eventuelt et ekstra firma, såfremt at du vil leve af at være selvstændig konsulent og du ikke kan leve af erhvervskunder. Det
ekstra firma skal så henvender sig til private, og hav en betydelig lavere pris her (250-300kr/t). Her kan en annonce, af og til, i
det lokale ugeblad være en ide.
6) Hvis de nuværende firmaer er tilfredse, så prøv at lave tilbud til nyetablerede virksomheder, måske endda 'hjælp' dem inden de
starter.

Husk: hvis du sætter prisen op, så skal du ikke gøre det overfor dine nuværende stamkunder. !!!

mvh
Cand.Merc.
Brian Nielsen

... og det var kun råd





Jakob <duckman_duck@rocketmail.com> skrev i en nyhedsmeddelelse:3c70e694$0$62847$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Jeg har i nu 1½ år haft mit firma. Jeg laver alle former for edb problemer,
> i starten gik det udemærket, jeg sendte reklamebreve med post
> dk(snail-mail), og der kom kunder i biksen. Jeg har ca sendt 4000 stk. ud på
> midt sjælland, men nu. det vil sige at de sidste 2-2½ md. er der ingen der
> har reagerede. Jeg har dog nogle faste kunder, men det er ikke noget man kan
> leve af, der skal flere til.
>
> Jeg havde den overbevisning at hvis jeg "kun" tog 500 kr i timen, så ville
> der være kunder nok til mig, men når man laver opsøgende arbejde, så er de
> tilfredse med dem de har, og det er selv om at de tager 1000 kr og mere i
> timen.
> Vi taler har om små og mellemstore virksomheder.
> Det er ved at koste in virksomhed livet.
>
> Spørgsmål :
> 1. Hvad gør jeg forkert. Havd kan jeg gøre anderledes.
> 2. Hvad er de bedste måder at få kunder på.
>
> Jeg savner et sted på nettet, hvor vi der er kommet igang med vores firma,
> kan få nogle tips m.m. hvis det ikke går så godt.
>
> Hvis der skulle vare en de ude der har for mange kunder,og/eller som ville
> indlede et samarbejde, er i velkommen til at kontakte mig.
>
> MVH Jakob Madsen
> info@jminternet.dk
>
>


Bjørn Jørvad (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 18-02-02 20:09


"Brian Nielsen" <br.nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3c714f1c$0$62859$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

KLIP

> Max. 20-25 ansatte, vil være mit bud.

Ganske enig.

> 4) Du kan eventuelt forsøge at kontakte nogle af de "store" og blive
ekstern konsulent, når de ikke selv kan følge med. Eller
> kontakte butikker, og blive tilknyttet som hot-line assistent. ( Hvem og
hvordan ved jeg ikke, men kender folk der kender folk, der
> gør det her)

Glimragende idé.

> 5) Lav eventuelt et ekstra firma, såfremt at du vil leve af at være
selvstændig konsulent og du ikke kan leve af erhvervskunder. Det
> ekstra firma skal så henvender sig til private, og hav en betydelig lavere
pris her (250-300kr/t). Her kan en annonce, af og til, i
> det lokale ugeblad være en ide.

Skal det så ikke være en virksomhedsform, da "mandens" navn stadig hænger
ved en alm. momsregistrering?

> 6) Hvis de nuværende firmaer er tilfredse, så prøv at lave tilbud til
nyetablerede virksomheder, måske endda 'hjælp' dem inden de
> starter.

Glimragende idé.

> Husk: hvis du sætter prisen op, så skal du ikke gøre det overfor dine
nuværende stamkunder. !!!

Det afhænger vel af om hans ekspertise eller anden kompetance er vokset med
tiden....

mvh
Hr. Bjørn
adm.direktør



Brian Nielsen (19-02-2002)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 19-02-02 01:34


Bjørn Jørvad <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3c71512a$0$17214$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Brian Nielsen" <br.nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c714f1c$0$62859$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Max. 20-25 ansatte, vil være mit bud.
>
> Ganske enig.
>
> > 4) Du kan eventuelt forsøge at kontakte nogle af de "store" og blive
> ekstern konsulent, når de ikke selv kan følge med. Eller
> > kontakte butikker, og blive tilknyttet som hot-line assistent. ( Hvem og
> hvordan ved jeg ikke, men kender folk der kender folk, der
> > gør det her)
>
> Glimragende idé.
>
> > 5) Lav eventuelt et ekstra firma, såfremt at du vil leve af at være
> selvstændig konsulent og du ikke kan leve af erhvervskunder. Det
> > ekstra firma skal så henvender sig til private, og hav en betydelig lavere
> pris her (250-300kr/t). Her kan en annonce, af og til, i
> > det lokale ugeblad være en ide.
>
> Skal det så ikke være en virksomhedsform, da "mandens" navn stadig hænger
> ved en alm. momsregistrering?
>
Så vidt jeg ved kan man sagtens skrive et firma navn på ens CVR registering, som man så bruger markedsføringsmæssigt.
Altså man registerer fx. Midtsjællandsk edb service ved Jakob xsen. Men i en annonce skal der kun stå Midtsællandsk edb service.

> > 6) Hvis de nuværende firmaer er tilfredse, så prøv at lave tilbud til
> nyetablerede virksomheder, måske endda 'hjælp' dem inden de
> > starter.
>
> Glimragende idé.
>
> > Husk: hvis du sætter prisen op, så skal du ikke gøre det overfor dine
> nuværende stamkunder. !!!
>
> Det afhænger vel af om hans ekspertise eller anden kompetance er vokset med
> tiden....

Jo, man kan også godt sætte prisen op, men ikke fra 500 til fx. 900. Op til 600 vil være mit bud !!

Så er jeg kommet på emne 7)
Hvis du ikke har kendskab til salg- markedsføring, kan det være at du laver flere fejl i fx. annoncer, i den telemarketing tekst du
anvender, i den måde du taler til kunden, i den måde du er klædt. I dit markedsføringsbudget, du reklamere/bruger måske dine penge
forkert. Bare for at nævne i de vigtigste.. så få hjælp fra familier, venner der har endskab til dette. Eller prøv at kontakte RUC,
eller VHC.. det kunne være at dit firma kunne være interessant for nogle HA studerende der har interesse for disse emner. Dette
koster kun tiden

Til Hr. Bjørn. Jeg kendte ikke udtrykket glimragende, så jeg vidste ikke om du gjorde grin eller hvad. Men jeg har fået svaret og
takker !!

mvh
Brian

> mvh
> Hr. Bjørn
> adm.direktør
>
>


Bjørn Jørvad (19-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 19-02-02 01:36


"Brian Nielsen" <br.nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3c719d6e$0$62848$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

KLIP

>
> Til Hr. Bjørn. Jeg kendte ikke udtrykket glimragende, så jeg vidste ikke
om du gjorde grin eller hvad. Men jeg har fået svaret og
> takker !!

Ok - Det er et ældre udtryk.....jeg er også en gammel (ræv)....

--
Mvh
Hr. Bjørn



The BMA man (21-02-2002)
Kommentar
Fra : The BMA man


Dato : 21-02-02 19:00

On Tue, 19 Feb 2002 01:36:11 +0100, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> wrote:

>> Til Hr. Bjørn. Jeg kendte ikke udtrykket glimragende, så jeg vidste ikke
>om du gjorde grin eller hvad. Men jeg har fået svaret og
>> takker !!

Mit bud: En blanding mellem "glimrende" og "fremragende"?


Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.


Bjørn Jørvad (21-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 21-02-02 19:41


"The BMA man" <bmadsen@NOSPAM.image.dk> skrev i en meddelelse
news:3c7525b5.1933637@news.image.dk...

KLIP

> Mit bud: En blanding mellem "glimrende" og "fremragende"?

Som vi ville sige i dk.fritid.bil "du har vundet eet knækket tændrørskabel
samt een hullet si"...

--
Mvh
Hr. Bjørn



The BMA man (26-02-2002)
Kommentar
Fra : The BMA man


Dato : 26-02-02 09:04

On Thu, 21 Feb 2002 19:41:16 +0100, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> wrote:

>> Mit bud: En blanding mellem "glimrende" og "fremragende"?
>
>Som vi ville sige i dk.fritid.bil "du har vundet eet knækket tændrørskabel
>samt een hullet si"...

Som vi ville sige i vestjylland - den tager jeg!

(Jeg tolker dit svar som, det var rigtigt gættet!)



Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.


Bjørn Jørvad (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 26-02-02 15:11


"The BMA man" <bmadsen@NOSPAM.image.dk> skrev i en meddelelse
news:3c7a3f92.8672439@news.image.dk...

KLIP

> (Jeg tolker dit svar som, det var rigtigt gættet!)

Din fortolkning er aldeles korrekt...

--
Mvh
Hr. Bjørn



Brian Nielsen (21-02-2002)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 21-02-02 23:15

Prøv at læse sætningen !! Naturligvis er det en blanding af de 2 ord; fremragende og glimrende. MEN som det tydeligt fremgår, var
spørgsmålet om det var sarkastisk / ironisk ment, da man aldrig havde hørt ordet anvendt.

Har siden erfaret at det er brugt i reserve sverige ( Københavnstrup).

BR BN

The BMA man <bmadsen@NOSPAM.image.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3c7525b5.1933637@news.image.dk...
> On Tue, 19 Feb 2002 01:36:11 +0100, "Bjørn Jørvad"
> <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> wrote:
>
> >> Til Hr. Bjørn. Jeg kendte ikke udtrykket glimragende, så jeg vidste ikke
> >om du gjorde grin eller hvad. Men jeg har fået svaret og
> >> takker !!
>
> Mit bud: En blanding mellem "glimrende" og "fremragende"?
>
>
> Stay loving & keep cool
>
> Brian Madsen
>
> PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.
>


Bjørn Jørvad (22-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 22-02-02 00:10


"Brian Nielsen" <br.nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3c75716f$0$62857$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

KLIP

> Har siden erfaret at det er brugt i reserve sverige ( Københavnstrup).

Jep - som så mange andre udemærkede positive udtryk med *ekstra tryk på* fra
dengang verden ikke gået alave og blevet "inficeret" med udenlandske
udtryk....

--
Mvh
Hr. Bjørn



jan@stevns.net (22-02-2002)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 22-02-02 00:28

"Brian Nielsen" <br.nielsen@privat.dk> skrev :

>Har siden erfaret at det er brugt i reserve sverige ( Københavnstrup).

Farisær ! det er sgu opfundet herovre :)


--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
(nu med nyt design........)

Thomas Hyldgaard (19-02-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hyldgaard


Dato : 19-02-02 13:37

> Husk: hvis du sætter prisen op, så skal du ikke gøre det overfor dine
nuværende stamkunder. !!!

Er dette god skik (lovligt) ? Altså at differentiere prisen for samme
ydelse. Som forbruger vil jeg måske føle mig lidt snydt :)

Hilsen Thomas



jan@stevns.net (19-02-2002)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 19-02-02 22:25

"Thomas Hyldgaard" <thomas@klassisk.dk> skrev :

>Er dette god skik (lovligt) ? Altså at differentiere prisen for samme
>ydelse. Som forbruger vil jeg måske føle mig lidt snydt :)

Hvorfor skulle det ikke være det , prisfastsættelse er fri her
tillands.

Har man store kunder, altså kunder der trækker mange timer i
regnskabet, kan det ofte være tilfældet at de kører med reduceret
timepris, altså en slags mængderabat. Det kender jeg da utallige der
gør. Andre kan f.eks aftale hotlineaftale hvor der sikres hurtigt
tilkald, dette koster f.eks fast abbonnement, og måske reduceret
timepris.

det er jo elemæntært købmandsskab det hele.....
--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
(nu med nyt design........)

Anders Vind Ebbesen (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 20-02-02 13:11

In article <3c70e694$0$62847$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Jakob claimed the following:
>

Mit indlæg er ment på den mest konstruktive måde, jeg skriver dog sommetider
lidt "konsekvent", så tag ikke kritik alt for ilde op.

Mine forslag afviger en smule fra hvad nogle af de andre har foreslået, men
jeg skal nok blive klogere engang.

> Jeg har i nu 1½ år haft mit firma. Jeg laver alle former for edb problemer,

Der har vi sandsynligvis en del af problemet, "alle former for edb problemer",
vil du således kunne hjælpe med at lave et RJ-45 stik? Montere cd-rom drev i
en Mac? Fejlsøge på en mainframe? Udvikle software i C++?

> i starten gik det udemærket, jeg sendte reklamebreve med post
> dk(snail-mail), og der kom kunder i biksen. Jeg har ca sendt 4000 stk. ud på
> midt sjælland, men nu. det vil sige at de sidste 2-2½ md. er der ingen der
> har reagerede. Jeg har dog nogle faste kunder, men det er ikke noget man kan
> leve af, der skal flere til.

Jeg ville personligt foretrække at have 5-7 faste kunder, således at man ikke
selv hele tiden skulle bruge krudt på at skabe nye forbindelser. Disse kunder
skulle jo så naturligvis have en størrelse der sikrer at der er nok at lave
generelt.

> Jeg havde den overbevisning at hvis jeg "kun" tog 500 kr i timen, så ville
> der være kunder nok til mig, men når man laver opsøgende arbejde, så er de
> tilfredse med dem de har, og det er selv om at de tager 1000 kr og mere i
> timen.

Din side (jminternet.dk) siger 400,- i timen, hvilket jeg vil betragte som en
fair pris. Men se det fra virksomhedens side, de er sandsynligvis mere trygge
ved at betale en gut 1200,- i timen, hvis de 1) kender ham 2) han ser
præsentabel ud.

Nu ved jeg ikke hvordan du ser ud, når du er ude ved kunder, men den måde du
ser ud på første gang virksomheden ser dig kan være udslagsgivende, dvs.
selvom du synes det er mere behageligt at gå rundt i cowboybukser og t-shirt
kan det være hensigtsmæssigt at tage noget ordentligt tøj på første gang du
ser kunden.

Tøjet skal naturligvis også passe til dig, så det ikke ser malplaceret ud,
men du skal fremfor alt fremstå tillidsvækkende. En virksomhed vil næppe
være glad for at overlade sine kodeord til en fyr der møder op i slidte
jeans og hullet t-shirt.

> Vi taler har om små og mellemstore virksomheder.
> Det er ved at koste in virksomhed livet.
>
> Spørgsmål :
> 1. Hvad gør jeg forkert. Havd kan jeg gøre anderledes.

Nogen af tingene har jeg forsøgt forklaret ovenfor. Men ellers er min
holdning at du skal fokusere langt mere, f.eks. kan man på din side se at
"Total sikkerheds analyse" koster 2495,- hvilket er helt godnat. Både fordi
det sender et signal om at du ikke rigtigt er noget værd (useriøs), delvist
fordi der er en simpel stavefejl, som er en af de største turn-offs når
ledere skal vælge samarbejdspartnere. Der er flere spredt rundt på websitet,
få en til at læse korrektur.

> 2. Hvad er de bedste måder at få kunder på.

Word-of-mouth. Der findes ikke noget bedre end en kunde som har været godt
tilfreds, der nævner dig "ude i byen". Måden du har omtalt med at sende
breve ud, virker for mig lidt akavet, da de fleste virksomheder arkiverer
sådanne skrivelser lodret.

Tænk også på det produkt du sælger, hvis vi bredt kalder det for "netværks-
opsætning". Generelt er moralen i firmaer at de først gør noget, når der er
ild i lortet/netværket. Hvis kunderne modtager dit brev efter 1 måned uden
problemer, arkiverer de det lodret, hvis de modtager det nogle dage efter
at de havde problemer, er de allerede løst. Du kan være heldig at de
modtager dit brev samme dag, som de har problemer, men chancen er minimal.

Så er det bedre, at sekretæren, chefen, bydrengen, funktionæren eller en
hvilken som helst anden i firmaet erindrer at have hørt om en som vist
kunne noget med netværk. Så har du dem i røret.

> Jeg savner et sted på nettet, hvor vi der er kommet igang med vores firma,
> kan få nogle tips m.m. hvis det ikke går så godt.

www.startguiden.dk har vist en smule i den dur.

--
Anders Vind Ebbesen
Farum Nærradio Hits: 1. Peter Belli: Ingen regning 2. Trax: Du er fuld af løgn
3. Gasolin: Det bedste til mig og mine venner 4. Gasolin: Hvad gør vi nu?

Per H (23-02-2002)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 23-02-02 01:20

On Mon, 18 Feb 2002 12:33:49 +0100, "Jakob"
<duckman_duck@rocketmail.com> skrev:


>
>Jeg havde den overbevisning at hvis jeg "kun" tog 500 kr i timen, så ville
>der være kunder nok til mig, men når man laver opsøgende arbejde, så er de
>tilfredse med dem de har, og det er selv om at de tager 1000 kr og mere i
>timen.

jeg har ingen løsning.
men.

ja jeg kunne da aldrig drømme om at kontakte en edb mand til 500 kr pr
time eller mere. det er da vildt mange penge pr. time.

Kan du forklare hvad der ligger til grund for den timeløn.
I har sikkert ikke gået mere i skole end så mange andre.





Vh Per
ICQ 8212837

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste