/ Forside / Teknologi / Udvikling / C/C++ / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
C/C++
#NavnPoint
BertelBra.. 2425
pmbruun 695
Master_of.. 501
jdjespers.. 500
kyllekylle 500
Bech_bb 500
scootergr.. 300
gibson 300
molokyle 287
10  strarup 270
Udviklingsmiljø til C++
Fra : The MaXx


Dato : 05-02-02 18:50

Jeg er lige begyndt a programmere C++, så nu vil jeg lige høre hvad folk
bruger for udviklingsmiljøer, evt. hvad deres fordele er, og meget gerne
hvad de koster.

The MaXx



 
 
Daniel Nielsen (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Daniel Nielsen


Dato : 05-02-02 18:55

On 05/02/02 18.50, The MaXx wrote:
> Jeg er lige begyndt a programmere C++, så nu vil jeg lige høre hvad folk
> bruger for udviklingsmiljøer, evt. hvad deres fordele er, og meget gerne
> hvad de koster.
>
> The MaXx
>
>

gcc3 + emacs + gdb (+ mpatrol)...???

(gratis!)

/Daniel

--
Daniel | "Face it. You *need* some cola. It runs through your
Nielsen | blood and *sings* to you. Obtain. Open. Drink. Frolic."
| - Can of Cola (userfriendly 30.11.99)
Phone: +45 61 30 33 09


Martin Ehmsen (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Martin Ehmsen


Dato : 05-02-02 19:11

Daniel Nielsen wrote:

> gcc3 + emacs + gdb (+ mpatrol)...???

Enig! (Jeg kan lige så godt komme andre i forkøbet og sige at nogle nok
ville skifte emacs ud med vi).

Martin

The MaXx (05-02-2002)
Kommentar
Fra : The MaXx


Dato : 05-02-02 23:49

> > gcc3 + emacs + gdb (+ mpatrol)...???
>
> Enig! (Jeg kan lige så godt komme andre i forkøbet og sige at nogle nok
> ville skifte emacs ud med vi).

Har hørt meget godt om begge combinationer, men er de lige så rare at
arbejde med som et komplet IDE?
Er der ikke noget med at emacs også kan bruges til Java.... det har jeg
programmeret gennem længere tid.
Det skal siges at jeg primært bruger en windows-platform, kan alt bruges
derpå, og kan det tillige bruges på linux når jeg har lyst til det?

The MaXx



Jacob Bunk Nielsen (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 06-02-02 00:06

"The MaXx" <the_maxx@mail.dk> writes:

> Er der ikke noget med at emacs også kan bruges til Java....

Ja. Snup et kig på <http://jdee.sunsite.dk/>.

> Det skal siges at jeg primært bruger en windows-platform, kan alt bruges
> derpå, og kan det tillige bruges på linux når jeg har lyst til det?

Jeg ved ikke så meget om gcc og så videre på Windows, men Emacs virker
ganske fortrinligt under Windows, omend jeg helst vil bruge den på en
*nix-ting.

--
Jacob - www.bunk.cc
You'll feel much better once you've given up hope.

Per Abrahamsen (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Per Abrahamsen


Dato : 06-02-02 13:38

"The MaXx" <the_maxx@mail.dk> writes:

>> > gcc3 + emacs + gdb (+ mpatrol)...???
>>
>> Enig! (Jeg kan lige så godt komme andre i forkøbet og sige at nogle nok
>> ville skifte emacs ud med vi).
>
> Har hørt meget godt om begge combinationer, men er de lige så rare at
> arbejde med som et komplet IDE?

Emacs indeholder en komplet IDE. Det gør vi ikke.

> Er der ikke noget med at emacs også kan bruges til Java.... det har jeg
> programmeret gennem længere tid.

Ja.

> Det skal siges at jeg primært bruger en windows-platform, kan alt bruges
> derpå, og kan det tillige bruges på linux når jeg har lyst til det?

Ja, men både Emacs og specielt vi vil virke meget fremmede for en
person der kun kender MS Windows.

Per Abrahamsen (07-02-2002)
Kommentar
Fra : Per Abrahamsen


Dato : 07-02-02 10:39

Kim Schulz <kim@schulz.dk> writes:

> vim har alle kommandoerne, autocompletion på funktioner, debugger,
> compiler, make + venner, syntax coloring, indent,

versionskontrol?


Morten Brix Pedersen (07-02-2002)
Kommentar
Fra : Morten Brix Pedersen


Dato : 07-02-02 12:10

Per Abrahamsen wrote:

> Kim Schulz <kim@schulz.dk> writes:
>
>
>>vim har alle kommandoerne, autocompletion på funktioner, debugger,
>>compiler, make + venner, syntax coloring, indent,
>>
>
> versionskontrol?


Hvis du mener CVS..
http://vim.sourceforge.net/scripts/search_results.php?keywords=cvs&script_type=&order_by=rating&direction=descending&search=search


- Morten.


Per Abrahamsen (07-02-2002)
Kommentar
Fra : Per Abrahamsen


Dato : 07-02-02 14:15

Morten Brix Pedersen <morten@wtf.dk> writes:

> Hvis du mener CVS..

CVS, RCS, og SCCS.

Emacs tilpasser sig automatisk hvis filen er under et af de tre
versionskontrolsystemer uden brugeren behøver gøre noget. Der bruges
samme interface fra Emacs til alle tre systemer, altså ikke noget med
at lære et nyt interface bare fordi man skal bruge et andet VC system.

> http://vim.sourceforge.net/scripts/search_results.php?keywords=cvs&script_type=&order_by=rating&direction=descending&search=search

Hvis vi tæller plug-ins med, også ClearCase og PVCS.

The MaXx (10-02-2002)
Kommentar
Fra : The MaXx


Dato : 10-02-02 17:09

>
> gcc3 + emacs + gdb (+ mpatrol)...???

Hvor finder jeg så de programmer henne?

The MaXx

ps.: Har fundet emacs



Martin Ehmsen (10-02-2002)
Kommentar
Fra : Martin Ehmsen


Dato : 10-02-02 17:20

The MaXx wrote:

>>
>> gcc3 + emacs + gdb (+ mpatrol)...???
>
> Hvor finder jeg så de programmer henne?

Kig på http://www.gnu.org/software/software.html

Mvh.
Martin Ehmsen

Daniel Nielsen (10-02-2002)
Kommentar
Fra : Daniel Nielsen


Dato : 10-02-02 18:08

On 10/02/02 17.08, The MaXx wrote:
> >
> > gcc3 + emacs + gdb (+ mpatrol)...???
>
> Hvor finder jeg så de programmer henne?
>
> The MaXx
>
> ps.: Har fundet emacs

gdb:
http://www.gnu.org/software/gdb/

grafisk interface til gdb:
http://www.gnu.org/software/ddd/

gcc3:
http://gcc.gnu.org

mpatrol:
http://www.cbmamiga.demon.co.uk/mpatrol/

/Daniel

--
Daniel | "Face it. You *need* some cola. It runs through your
Nielsen | blood and *sings* to you. Obtain. Open. Drink. Frolic."
| - Can of Cola (userfriendly 30.11.99)
Phone: +45 61 30 33 09


The MaXx (10-02-2002)
Kommentar
Fra : The MaXx


Dato : 10-02-02 23:46

Tak til jer begge to!

The MaXx



Bertel Lund Hansen (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 05-02-02 19:13

The MaXx skrev:

>Jeg er lige begyndt a programmere C++, så nu vil jeg lige høre hvad folk
>bruger for udviklingsmiljøer

   Borlands bcc55 compiler
   Editor: MED

>evt. hvad deres fordele er

De virker [1].

>og meget gerne hvad de koster.

BCC 5.5 er gratis (kræver blot registrering). MED er shareware.

[1] Jeg kender Borland som et softwarehus der laver suverænt gode
programmer. MED har jeg prøvet i et års tid nu. Den er nem og
god.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ivan Johansen (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Ivan Johansen


Dato : 05-02-02 22:38

The MaXx wrote:

> Jeg er lige begyndt a programmere C++, så nu vil jeg lige høre hvad folk
> bruger for udviklingsmiljøer, evt. hvad deres fordele er, og meget gerne
> hvad de koster.


Jeg anvender Borland C++ Builder. Dette er et fuldt integreret miljø med
editor, compiler og debugger. Det er meget nemt at lave
brugergrænseflader, threads m.m. Version 6, der bliver frigivet
8/2-2002, kommer til at koste $69 i Personal edition udgaven.

Ivan Johansen



Morten Brix Pedersen (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Morten Brix Pedersen


Dato : 05-02-02 23:23

The MaXx wrote:

> Jeg er lige begyndt a programmere C++, så nu vil jeg lige høre hvad folk
> bruger for udviklingsmiljøer, evt. hvad deres fordele er, og meget gerne
> hvad de koster.


vim, gcc, gdb

Alle er gratis, vim er editoren der kan "alt" (det er dog ikke en IDE).

gcc er afaik den compiler der overholder standarden bedst, den er dog
ikke den hurtigste.

gdb er vel en god debugger, dunno.. har aldrig prøvet andre

- Morten.


Kim Schulz (07-02-2002)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 07-02-02 02:32

On Wed, 06 Feb 2002 13:38:20 +0100
Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk> wrote:
> "The MaXx" <the_maxx@mail.dk> writes:
>
> >> > gcc3 + emacs + gdb (+ mpatrol)...???
> >>
> >> Enig! (Jeg kan lige så godt komme andre i forkøbet og sige at nogle
> >> nok ville skifte emacs ud med vi).
> >
> > Har hørt meget godt om begge combinationer, men er de lige så rare
> > at arbejde med som et komplet IDE?
>
> Emacs indeholder en komplet IDE. Det gør vi ikke.
>
men det gør hvis - hvis emacs er et ide, ja så er vim også.

vim har alle kommandoerne, autocompletion på funktioner, debugger,
compiler, make + venner, syntax coloring, indent, osv. osv. vim kan
alt...det er kun brugeren der sætter begrænsningerne.

MVH
Kim Schulz
--
[ http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser! ]
[ Seneste artikel: ]
[ Network neighbourhood - nu til linux vha. et simpelt script ]

Martin Ehmsen (07-02-2002)
Kommentar
Fra : Martin Ehmsen


Dato : 07-02-02 07:17

Kim Schulz wrote:

> vim har alle kommandoerne, autocompletion på funktioner, debugger,
> compiler, make + venner, syntax coloring, indent, osv. osv. vim kan
> alt...det er kun brugeren der sætter begrænsningerne.

Og det er nok det der er problemet med vi og til dels emacs, nemlig en
begynders begrænsninger. De er begge svære at få til at "kunne alt",
hvis man ikke kender dem.
Men igen, det kommer man jo aldrig til hvis man ikke forsøger...

Mvh
Martin Ehmsen

Kim Schulz (07-02-2002)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 07-02-02 19:33

On Thu, 07 Feb 2002 10:38:35 +0100
Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk> wrote:
> Kim Schulz <kim@schulz.dk> writes:
>
> > vim har alle kommandoerne, autocompletion på funktioner, debugger,
> > compiler, make + venner, syntax coloring, indent,
>
> versionskontrol?
>
yep yep og diff osv. alt kan laves hvis det ikke lige er der, det er
bare et spørgsmål om at lave et script/en makro til det.

MVH
Kim Schulz

--
[ http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser! ]
[ Seneste artikel: ]
[ Network neighbourhood - nu til linux vha. et simpelt script ]

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste