/ Forside / Interesser / Fritid / Rollespil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rollespil
#NavnPoint
Nordsted1 430
e.c 210
CLAN 210
refi 200
tedd 150
fun2 110
sambo 110
pallebhan.. 110
Rellom 100
10  Muncken 100
Healing Potion
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-02 23:33

Hvis vi siger at en standard healing potion giver 1T6 liv tilbage og koster
100 guldmønter - hvad skal man så sætte en super healing potion til som
giver 1T6 liv tilbage, men løber først tør hvis man slå 1". Skal man bruge
sandsynlighed matematik og sige at chance for at få 1 er en ud af 6 og
derfor skal den koste 6 gange så meget - dvs. 600 guldmønter. Ellers skal
man være farir og sige 500 guldmønter ?.

Hvad synes i ? - Dette er ikke til et bestemt type rollespil, men blot et
spørgsmål om pris og gavn.

Christian




 
 
Kalu (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Kalu


Dato : 23-01-02 13:58

Christian skrev...

> Hvis vi siger at en standard healing potion giver 1T6 liv tilbage og koster
> 100 guldmønter - hvad skal man så sætte en super healing potion til som
> giver 1T6 liv tilbage, men løber først tør hvis man slå 1". Skal man bruge
> sandsynlighed matematik og sige at chance for at få 1 er en ud af 6 og
> derfor skal den koste 6 gange så meget - dvs. 600 guldmønter. Ellers skal
> man være farir og sige 500 guldmønter ?.
>
> Hvad synes i ? - Dette er ikke til et bestemt type rollespil, men blot et
> spørgsmål om pris og gavn.
>
Det, der for mig at se afgør prisen på sådan en trylledrik, er en
kombination af dens effekt (hvor meget er 1T6 livspoints i forhold til
hvor mange et almindeligt menneske har?), udbuddet (hvor hyppige er
sådanne trylledrikke?) og værdien (hvad kan man ellers købe for 100
guld?).

På basis af dine informationer vurderer jeg at 1T6 enten er relativt
mange livspoints eller også er 100 guldmønter ikke så meget værd. De 600
guldmønter, som du foreslår, synes jeg lyder som en rimelig standardpris
(med mindre du kan regne produktionspriserne ud for de to forskellige
drikke og så ellers bare arbejde ud fra det), men hvis trylledrikken er
speciel/unik, stiger prisen naturligt nok.

I sidste ende er det jo så op til spillerne, om de vil have én
supertrylledrik (som måske kun giver ét livspoint) eller om de vil have
seks almindelige trylledrikke (som i det mindste giver 6 livspoints) -
hvis de da overhovedet får information af sælgeren, der er så præcis, at
de kan regne sådan noget ud. Sælgeren kan jo nok ikke bare sige "I kan
købe den her trylledrik, der helbreder jer for 1-6 livspoints, eller den
her, der helbreder jer for 1T6 (open ended på alt andet end 1)"...

/K
P.S. Hvad sker der, hvis supertrylledrikken giver en for mange
livspoints tilbage?


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Ukendt (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-01-02 17:04

Så har de dem i rest ordre...lol

"Kalu" <kalu93@yahoo.com> wrote in message
news:8a6744991cb2e5f7efb12d68c8a4c4b5.63163@mygate.mailgate.org...
> Christian skrev...
>
> > Hvis vi siger at en standard healing potion giver 1T6 liv tilbage og
koster
> > 100 guldmønter - hvad skal man så sætte en super healing potion til som
> > giver 1T6 liv tilbage, men løber først tør hvis man slå 1". Skal man
bruge
> > sandsynlighed matematik og sige at chance for at få 1 er en ud af 6 og
> > derfor skal den koste 6 gange så meget - dvs. 600 guldmønter. Ellers
skal
> > man være farir og sige 500 guldmønter ?.
> >
> > Hvad synes i ? - Dette er ikke til et bestemt type rollespil, men blot
et
> > spørgsmål om pris og gavn.
> >
> Det, der for mig at se afgør prisen på sådan en trylledrik, er en
> kombination af dens effekt (hvor meget er 1T6 livspoints i forhold til
> hvor mange et almindeligt menneske har?), udbuddet (hvor hyppige er
> sådanne trylledrikke?) og værdien (hvad kan man ellers købe for 100
> guld?).
>
> På basis af dine informationer vurderer jeg at 1T6 enten er relativt
> mange livspoints eller også er 100 guldmønter ikke så meget værd. De 600
> guldmønter, som du foreslår, synes jeg lyder som en rimelig standardpris
> (med mindre du kan regne produktionspriserne ud for de to forskellige
> drikke og så ellers bare arbejde ud fra det), men hvis trylledrikken er
> speciel/unik, stiger prisen naturligt nok.
>
> I sidste ende er det jo så op til spillerne, om de vil have én
> supertrylledrik (som måske kun giver ét livspoint) eller om de vil have
> seks almindelige trylledrikke (som i det mindste giver 6 livspoints) -
> hvis de da overhovedet får information af sælgeren, der er så præcis, at
> de kan regne sådan noget ud. Sælgeren kan jo nok ikke bare sige "I kan
> købe den her trylledrik, der helbreder jer for 1-6 livspoints, eller den
> her, der helbreder jer for 1T6 (open ended på alt andet end 1)"...
>
> /K
> P.S. Hvad sker der, hvis supertrylledrikken giver en for mange
> livspoints tilbage?
>
>
> --
> Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG



Kalu (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Kalu


Dato : 24-01-02 16:26

Christian ("Harkonnen" <chaos>) svarede:

> Så har de dem i rest ordre...lol
>
> "Kalu" <kalu93@yahoo.com> wrote in message
> > P.S. Hvad sker der, hvis supertrylledrikken giver en for mange
> > livspoints tilbage?

Jeg havde nærmere tænkt mig noget i retning af en overgearethed eller
måske endda en afhængighed af trylledrikken...

/K


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Lars Wagner Hansen (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Lars Wagner Hansen


Dato : 24-01-02 21:27

"Harkonnen" <chaos> skrev i en meddelelse
news:3c4de86a$0$62876$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvis vi siger at en standard healing potion giver 1T6 liv tilbage og koster
> 100 guldmønter - hvad skal man så sætte en super healing potion til som
> giver 1T6 liv tilbage, men løber først tør hvis man slå 1". Skal man bruge
> sandsynlighed matematik og sige at chance for at få 1 er en ud af 6 og
> derfor skal den koste 6 gange så meget - dvs. 600 guldmønter. Ellers skal
> man være farir og sige 500 guldmønter ?.

Man skal hverken være fair, eller bruge matematik. Man skal bruge udbud og
efterspørgsel.

Hvis der kun er en mager i verdenen der kan lave denne super healing potion, så
kan han jo tage lige hvad han vil, så længe der er nogen der vil betale for den.

Hvis standard prisen i dagens danmark for penicillin der for bugt med en
hjernehindebetændelse på 14 dage og har ca. 50% chance for at virke er 100 kr,
hvor meget vil du så betale for en der virker på 7 dage og stadig har 50% chance
for at virke, eller en der stadig er 14 dage om at virke, men har 99% chance for
at virke?

Svært at sige, specielt hvis man ikke selv har brug for den.

Hvis jeg var sælgeren af de to potions, ville jeg forsøge at sælge standarden
til 200 guldmønter, med mindre der var endnu en forhandler lige rundt om hjørnet
som tog 100 guldmønter, for så ville jeg sælge min til 95 guldmønter (igen alt
efter hvad produktionsprisen var).

Hvis jeg ikke kunne sælge standarden til mere end 100 guldmønter, ville jeg
forsøge at sælge super til 1000 guldmønter, og ville formentligt ikke gå længere
ned end ca. 750 guldmønter.

Jeg mener som udgangspunkt at hvis noget giver 1 liv tilbage, så burde noget der
giver 2 liv tilbage være mere end dobbelt så dyrt, måske 3 gange. Noget der
giver 3 live tilbage burde så måske koste 6 gange osv:
F.eks. som følgende:
1 liv = 10 guld
2 liv = 30 guld (10+20)
3 liv = 60 guld (10+20+30)
4 liv = 100 guld (10+20+30+40)
osv.

Lars
--
Lars Wagner Hansen, Jagtvej 11, 4180 Sorø
l-hansen@post4.tele.dk http://home4.inet.tele.dk/l-hansen
--
SRGC v0.22 SR1 SR2++ SR3+++ h+ b+++ B--- UB++ IE+ RN LST W++ dk sa++ ma+
sh++ ad++++ ri mc rk-- m- (e-- o t-- d-) gm+ M- P-
--
Main Rule of Usenet: Never argue with idiots. They drag you down to
their level, then beat you with experience.



Silas Johansen (25-01-2002)
Kommentar
Fra : Silas Johansen


Dato : 25-01-02 02:15

"Harkonnen" <chaos> wrote:

> Hvis vi siger at en standard healing potion giver 1T6 liv tilbage og
> koster 100 guldmønter - hvad skal man så sætte en super healing potion til
> som giver 1T6 liv tilbage, men løber først tør hvis man slå 1". Skal man
> bruge sandsynlighed matematik og sige at chance for at få 1 er en ud af 6
> og derfor skal den koste 6 gange så meget - dvs. 600 guldmønter. Ellers
> skal man være farir og sige 500 guldmønter ?.
>
> Hvad synes i ? - Dette er ikke til et bestemt type rollespil, men blot et
> spørgsmål om pris og gavn.
>
> Christian

Hvis en standard 1T6 healing potion er 100 guld værd, vil jeg vel give
omkring 200 for deluxversionen...

Dette virker måske urimeligt billigt, men tænk på at den er til brug i en
situation hvor du ønsker en relativt høj grad af sikkerhed for resultatet -
hvis dit liv afhænger af 5T6 healing, vil du så helst have 5 healing
potions, der hver giver dig 1T6, eller en der måske giver 1T6 og måske
giver 12T6?

/Silas (Som i parentes bemærket ikke spiller lotto...)

--
Silas F. Johansen - newsATsijoDOTdenmark - danish tld: dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste