/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Underskriftsindsamling?
Fra : Jakob


Dato : 21-01-02 22:19

Hej

Som mange andre er jeg noget træt af StofaNet's forøgelse af priser. Og
dette er vel nok bare ét indlæg af sure opstød...så bær gerne over med
mig...

Jeg lavede for sjov skyld en sammenligning mellem FLEXRATE og deres
tidligere abonnement, der hed MEGA. På det abonnnement betalte man ikke for
trafik, men for logon tid. Prisen var 4 øre. I regnestykket antog jeg, at
hastigheden på MEGA ville være stabilt 1,28mbit - selvom StofaNet har været
helt oppe på 3mbit den gang. Men 1,28 er meget groft sagt sammenlignelig med
deres hastighed i dag (selvom det reelt set er 968kbs MAX). Og hvis jeg
skulle hente 20 x 650mb ned, ville jeg have sparet næsten 50% ved at have
haft MEGA. Regn evt. efter :o

Men jeg har ikke MEGA. Jeg har FLEXRATE. Så, når de hæver prisen på
FLEXRATE, kan jeg konstatere, at de endnu engang hæver prisen uden at
forbedre serviceniveauet.

så jeg spørger mig selv: Hvor er deres årlange diskussion om gameservere og
mail alias' blevet af??? Hvorfor bruger de 36 sekunder til at afspille en
upersonlig telefonbesked, at de har bestemte "kernekompetencer for service"
når jeg ikke mærker noget til dem i praksis???? Hvorfor har StofaNet ikke en
chat? Hvordan kan det være, at StofaNet ikke kan tilbyde de samme
(differentierede) priser som Dansk Kabel TV???? Hvad med IP-telefoni, som de
har drøftet og eftersignende lavet "forsøg" med????? Hvorfor overgår
"amatøragtige" antennefoeninger Stofa's ydelser, når de antageligvis ikke
har baglandet for det???!!!!! Kan vi have TILLID til, at StofaNet ikke om
et halvt/ helt år laver en tilsvarende prisforøgelse uden
serviceforbedringer??? Hvordan kan det være, at det (åbenbart) kommer bag på
dem, at StofaNet ikke er "lønsomt" for Stofa, når de gennem en årrække har
haft et SOLIDT underskud????

Når jeg forsøger at skabe et helhedsindtryk af StofaNet, så ville jeg være
ret interesseret i at få tilkendegivelser fra andre StofaNet brugere.
Præcis, som situationen var, da man for ca. 1 år siden var dybt utilfreds
med den kommende punktafgift på CD'ere. Den gang lavede man en
underskriftsindsamling på nettet. Ville noget lignende være muligt med/ mod
StofaNet?????

Hvd siger I til en underskriftsindsamling mod prisforøgelse og til
forbedring af Stofa-kvalitet.....!! Og dermed en holdningsundersøgelse af,
hvad kabel-tv-internet er godt for. Jeg tror, at mit indlæg måske er lidt
off.topic. Men principielt mener jeg, det drejer sig om at finde den bedste
udbyder, den bedste service og den bedste pris hos antallet af mulige
udbydere. Og dette kan ses som et forsøg på dette til fordel for både
StofaNet og os......forhåbentlig :)

For lokalt set har jeg INTET kabel-internet alternativ i Aalborg. Jeg er
nødsaget til at flytte til Gug, hvis jeg vil have billigere
kabel-internet....(hvilket er ca. 900 meter og en masse sekundære udgifter).
Men problemet er principielt det samme, som hvis jeg skulle flytte til Odder
(Midtjyllnad)

Det kunne være ret interessant, hvis nogen af Jer kompetence til at lave en
underskriftsindsamling online???

Og kommenter gerne, om det overhovedet er relevant :)

Hører gene nærmere
/Jakob




 
 
Realbobb (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Realbobb


Dato : 21-01-02 22:41

Det er relevant... For min skyld kunne de sænke DL-hastigheden til 512 kbit
og sætte en grænse på 2 GB for de 200 kroner, som man tidligere betalte. Det
ville komme til gode for langt størstedelen af det publikum, som Stofa burde
servicere - nemlig de normale forbrugere, som kun bruger det moderat.



Mogens (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 21-01-02 22:50


"Jakob" <jko@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3c4c85e6$0$266$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej
>
> Som mange andre er jeg noget træt af StofaNet's forøgelse af priser. Og
> dette er vel nok bare ét indlæg af sure opstød...så bær gerne over med
> mig...
>
> Jeg lavede for sjov skyld en sammenligning mellem FLEXRATE og deres
> tidligere abonnement, der hed MEGA. På det abonnnement betalte man ikke
for
> trafik, men for logon tid. Prisen var 4 øre. I regnestykket antog jeg, at
> hastigheden på MEGA ville være stabilt 1,28mbit - selvom StofaNet har
været
> helt oppe på 3mbit den gang. Men 1,28 er meget groft sagt sammenlignelig
med
> deres hastighed i dag (selvom det reelt set er 968kbs MAX). Og hvis jeg
> skulle hente 20 x 650mb ned, ville jeg have sparet næsten 50% ved at have
> haft MEGA. Regn evt. efter :o
>
KLIP
Du kunne spare flere penge hvis du ville hente 40 x 650MB

Mogens



Martin Højriis Krist~ (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 21-01-02 23:31

"Jakob" <jko@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3c4c85e6$0$266$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvd siger I til en underskriftsindsamling mod prisforøgelse

Kan vi ikke også lave en mod udgifter ved cola?
Og næste gang måske mod skatten?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jakob (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 22-01-02 00:35

> Kan vi ikke også lave en mod udgifter ved cola?
> Og næste gang måske mod skatten?

LÅL

/Jakob



Ulrik Lunddahl (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 22-01-02 01:37

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> Kan vi ikke også lave en mod udgifter ved cola?
> Og næste gang måske mod skatten?

Den sidste er jeg næsten er klar til at hoppe med på, de 2 andre emner er
spild af tid...


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil



Jakob (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 22-01-02 11:48

Ja, set i bakspejlet ER mit indlæg off topic. Jeg beklager, hvis det har
virket træls for nogen.

Men på trods af det: Tak for Jeres interesse :)

Mvh
Jakob

> Den sidste er jeg næsten er klar til at hoppe med på, de 2 andre emner er
> spild af tid...




Fætter (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Fætter


Dato : 21-01-02 23:35

Hvis du har brug for flere ? så har du nogen her:
?????????????????????????????????????????????????
"Jakob" <jko@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3c4c85e6$0$266$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej
>
> Som mange andre er jeg noget træt af StofaNet's forøgelse af priser. Og
> dette er vel nok bare ét indlæg af sure opstød...så bær gerne over med
> mig...
>
> Jeg lavede for sjov skyld en sammenligning mellem FLEXRATE og deres
> tidligere abonnement, der hed MEGA. På det abonnnement betalte man ikke
for
> trafik, men for logon tid. Prisen var 4 øre. I regnestykket antog jeg, at
> hastigheden på MEGA ville være stabilt 1,28mbit - selvom StofaNet har
været
> helt oppe på 3mbit den gang. Men 1,28 er meget groft sagt sammenlignelig
med
> deres hastighed i dag (selvom det reelt set er 968kbs MAX). Og hvis jeg
> skulle hente 20 x 650mb ned, ville jeg have sparet næsten 50% ved at have
> haft MEGA. Regn evt. efter :o
>
> Men jeg har ikke MEGA. Jeg har FLEXRATE. Så, når de hæver prisen på
> FLEXRATE, kan jeg konstatere, at de endnu engang hæver prisen uden at
> forbedre serviceniveauet.
>
> så jeg spørger mig selv: Hvor er deres årlange diskussion om gameservere
og
> mail alias' blevet af??? Hvorfor bruger de 36 sekunder til at afspille en
> upersonlig telefonbesked, at de har bestemte "kernekompetencer for
service"
> når jeg ikke mærker noget til dem i praksis???? Hvorfor har StofaNet ikke
en
> chat? Hvordan kan det være, at StofaNet ikke kan tilbyde de samme
> (differentierede) priser som Dansk Kabel TV???? Hvad med IP-telefoni, som
de
> har drøftet og eftersignende lavet "forsøg" med????? Hvorfor overgår
> "amatøragtige" antennefoeninger Stofa's ydelser, når de antageligvis ikke
> har baglandet for det???!!!!! Kan vi have TILLID til, at StofaNet ikke om
> et halvt/ helt år laver en tilsvarende prisforøgelse uden
> serviceforbedringer??? Hvordan kan det være, at det (åbenbart) kommer bag

> dem, at StofaNet ikke er "lønsomt" for Stofa, når de gennem en årrække har
> haft et SOLIDT underskud????
Du siger selv at det ikke kan undre stofa at Stofanet ikke har været
lønsomt... Hvorfor kan det så undre dig at de hæver priserne til et mere
realistisk niveau....
Overordnet handler det hele jo om udbud og efterspørgsel, hvorfor du ikke
kan sammenligned med priser hos udbydere som ikke er direkte konkurrenter
til Stofa. De eneste konkurrenter Stofa har er ADSL og tildels OnCable og
her er priserne særdeles konkurrencedygtige.
>
> Når jeg forsøger at skabe et helhedsindtryk af StofaNet, så ville jeg være
> ret interesseret i at få tilkendegivelser fra andre StofaNet brugere.
> Præcis, som situationen var, da man for ca. 1 år siden var dybt utilfreds
> med den kommende punktafgift på CD'ere. Den gang lavede man en
> underskriftsindsamling på nettet. Ville noget lignende være muligt med/
mod
> StofaNet?????
>
> Hvd siger I til en underskriftsindsamling mod prisforøgelse og til
> forbedring af Stofa-kvalitet.....!! Og dermed en holdningsundersøgelse af,
> hvad kabel-tv-internet er godt for. Jeg tror, at mit indlæg måske er lidt
> off.topic. Men principielt mener jeg, det drejer sig om at finde den
bedste
> udbyder, den bedste service og den bedste pris hos antallet af mulige
> udbydere. Og dette kan ses som et forsøg på dette til fordel for både
> StofaNet og os......forhåbentlig :)
Hvis du har ondt i røven over at et firma prøver at leve af at udbyde et
produkt så skal du jo ikke købe det.

> For lokalt set har jeg INTET kabel-internet alternativ i Aalborg. Jeg er
> nødsaget til at flytte til Gug, hvis jeg vil have billigere
> kabel-internet....(hvilket er ca. 900 meter og en masse sekundære
udgifter).
> Men problemet er principielt det samme, som hvis jeg skulle flytte til
Odder
> (Midtjyllnad)
Det ligger i Østjylland!!!!!!!!

> Det kunne være ret interessant, hvis nogen af Jer kompetence til at lave
en
> underskriftsindsamling online???
Hvis du virkelig gider at bruge tid på det vil det da helt sikkert
underholde en del stofamedarebjdere i deres kaffepause
> Og kommenter gerne, om det overhovedet er relevant :)
Det der det ikke; produktet skal nok blive solgt alligevel på de respektive
markeder!
>
> Hører gene nærmere
> /Jakob
>
>
>



Flemming Lynggaard (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 22-01-02 11:03


"Fætter" <faetter@hotmail.com> wrote in message
news:3c4c9842$0$254$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hvis du har brug for flere ? så har du nogen her:
> ?????????????????????????????????????????????????

Og så kan du lære at klippe det uvæsentlige væk og skrive under det du
kommetere i mellemtiden ikke

F



Flemming Lynggaard (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 22-01-02 11:04


"Jakob" <jko@hum.auc.dk> wrote in message
news:3c4c85e6$0$266$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej
>
> Som mange andre er jeg noget træt af StofaNet's forøgelse af priser. Og
> dette er vel nok bare ét indlæg af sure opstød...så bær gerne over med
> mig...

Syntes der er lidt tudefjæs over dette stofa, for helt nye kunder kan jeg
forstå at det er uheldigt at prisen bliver hævet kort efter at man har
betalt etableringsgebyr, men thats life. Har selv opsagt mit stofa har adsl
og stofas forbindelse var teknisk meget ringe hos mig...

F



Klitgaard (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Klitgaard


Dato : 22-01-02 11:29


"Jakob" <jko@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3c4c85e6$0$266$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Som mange andre er jeg noget træt af StofaNet's forøgelse af
priser. Og
> dette er vel nok bare ét indlæg af sure opstød...så bær gerne
over med
> mig...

Okay, Stofa er nu blevet dyre, deres service stinker, deres
nyhedsserver stinker, ingen gratis hjemmesideplads, kun én
mailadresse osv. osv.

Hvorfor så ikke skifte til ADSL istedet over at bitche over
Stofa's dårlige kvalitet. Hvis jeg køber noget i en butik hvor
alt er under tålelig standard handler jeg da heller ikke der
mere, men ser mig om efter alternativer.

Dog lyder lyder en underskriftindsamling helt tåbelig, da det er
frit for butikken om de vil hæve prisere, sænke serviceniveauet
eller hvad de nu vil, ligesom det er frit for kunden om denne vil
skifte hvis han/huns kvalitetskrav ikke bliver opfyldt.

Stofa kan man så betegne som ISP'ernes Aldi

--
....Klitgaard



Lars Jensen (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 24-01-02 15:37

"Klitgaard" <na@na.dk> wrote in message
news:3c4d42ba$0$17216$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Jakob" <jko@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c4c85e6$0$266$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> > Som mange andre er jeg noget træt af StofaNet's forøgelse af
> priser. Og
> > dette er vel nok bare ét indlæg af sure opstød...så bær gerne
> over med
> > mig...

> ingen gratis hjemmesideplads

Øhhh, man har da 10 Megabyte hjemmeside plads...

> --
> ...Klitgaard

--
Mvh.
Lars [ZulFo] Jensen
.... jaja... jeg arbejder for Telia Stofa, men derfor kan jeg da godt udtale
mig på egne vejne...



Bjørn og Betina (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn og Betina


Dato : 23-01-02 21:00

Jeg har intet imod at betale 300 kr, men så skal de også se at få fingeren
ud, prøv lige at se hvormange driftfostyrelser der har været i den sidste
ugestid. Det er helt uakceptabelt for os kunder. Jeg har skrevet til Stofa
og fået et. Og jeg får bare at vide at de arbejder på sagen, JA TAK, det har
har sgu snart gjort længe. Og så bejklager de at news ikke køre bedre end
det gør, men prøv at gæt, De arbejder på sagen. Det er også helt fint, men
jeg kan altså ikke sælge et delvist helt produkt til en kunde og sige, VI
ARBEJDER PÅ DET. det virker som om at det er TDC for 4 år siden.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste