/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ISDN
#NavnPoint
srhansen 514
strarup 365
tedd 300
Smitty 274
BjarneD 250
madmikk 245
miritdk 240
pallebhan.. 200
Per.Frede.. 200
10  dk 160
Tidspunkt for løsning af optaget-lyd ved o~
Fra : Hans-Henrik T. Ohlse~


Dato : 23-11-00 09:52


Er der nogen der har hørt en tidsramme for, hvornår Tele Danmark får
løst problemet med at mobiltelefoner automatisk får optaget-tone når
de ringer til en ISDN-telefon/-linje, selvom den ikke bliver brugt?

Det er forb..... irriterende.


Med venlig hilsen

Hans-Henrik


 
 
Martin Højriis Krist~ (23-11-2000)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 23-11-00 21:30

> Er der nogen der har hørt en tidsramme for, hvornår Tele Danmark får
> løst problemet med at mobiltelefoner automatisk får optaget-tone når
> de ringer til en ISDN-telefon/-linje, selvom den ikke bliver brugt?

Det er ikke et generelt problem så vidt jeg ved (jeg kan da sagtens)
Hvilket udstyr bruger du?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet



Gunnar007 (23-11-2000)
Kommentar
Fra : Gunnar007


Dato : 23-11-00 22:52

Jeg har lige ringet fra min mobil til mit isdn nr,
UDEN PROBLMER..

Hilsen G.




Ole Rasmussen (24-11-2000)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 24-11-00 00:12



Hej...

ht@antispam_remove_ohlsen.dk (Hans-Henrik T. Ohlsen) wrote:

>Er der nogen der har hørt en tidsramme for, hvornår Tele Danmark får
>løst problemet med at mobiltelefoner automatisk får optaget-tone når
>de ringer til en ISDN-telefon/-linje, selvom den ikke bliver brugt?

Hm, lyder lidt 'skummelt' ! - Her i huset ringes flere gange dagligt
fra/til/mellem mobiltelefoner og ISDN, (har ISDN Duét Multi) og vi har
aldrig oplevet det problem, uanset om opkaldet er fra en TDM
mobiltelefon, eller andre udbydere. Kan det ikke være et lokalt problem
hos dig, eller på din cetral ?
--
M.v.h. Ole


N/A (24-11-2000)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-11-00 22:00



Tommy L. Nielsen (24-11-2000)
Kommentar
Fra : Tommy L. Nielsen


Dato : 24-11-00 22:00


"Hans-Henrik T. Ohlsen" <ht@antispam_remove_ohlsen.dk> skrev i en meddelelse
news:8FF6C74Bhtohlsendk@212.54.64.134...
> ole@rasmussen-melby.dk (Ole Rasmussen) wrote in
> <1v6r1tokkoq2glmqckhunsbu3en51bu5v1@4ax.com>:
>
> >Hm, lyder lidt 'skummelt' ! - Her i huset ringes flere gange
> >dagligt fra/til/mellem mobiltelefoner og ISDN, (har ISDN Duét
> >Multi) og vi har aldrig oplevet det problem, uanset om opkaldet er
> >fra en TDM mobiltelefon, eller andre udbydere. Kan det ikke være
> >et lokalt problem hos dig, eller på din cetral ?
>
> Jeg ringede til Tele Danmark, da jeg havde oplevet at 3 forskellige
> venner med deres mobiltelefoner havde fået optaget-toner når de
> ringede til mig, selvom jeg ikke talte i telefonen. (Fra Sonofon +
> Mobilix). Da jeg ringede til Tele Danmark, fik at jeg at vide, at det
> var et kendt problem, og at de ikke vidste hvornår de fandt en
> løsning på det. Lige hvad jeg havde brug for at høre...
>
>
> Med venlig hilsen
>
> Hans-Henrik
>
Du har sat dit "ISDN-modem" forkert op. På ISDN findes 3 forskellige typer
af trafik. Telefoni fra en almindelig telefon, data og endnu en type, som
jeg ikke lige kan komme på. Mobiltelefoni fra f.eks. Sonofon sendes som
data. Du må ind i opsætningerne. Måske mangler du at indsætte dit
telefonnummer ved de enkelte kategorier?

Med venlig hilsen
Tommy L. Nielsen



Martin Højriis Krist~ (25-11-2000)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 25-11-00 10:02

> Mobiltelefoni fra f.eks. Sonofon sendes som
> data.

HVAAD? Det er en grov overtrædelse af ITU-standarderne, og så kan man slet
ikke regne med hvad der sker.
Er du sikker?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet



Hans-Henrik T. Ohlse~ (25-11-2000)
Kommentar
Fra : Hans-Henrik T. Ohlse~


Dato : 25-11-00 22:05

tln@post1.tele.dk (Tommy L. Nielsen) wrote in
<8vmkua$3cl$1@news.inet.tele.dk>:

>Måske mangler du at indsætte dit
>telefonnummer ved de enkelte kategorier?

Nope. MSN-numrene er definerede.


Med venlig hilsen

Hans-Henrik



Bjarke Hansen (25-11-2000)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 25-11-00 20:37


"Hans-Henrik T. Ohlsen" <ht@antispam_remove_ohlsen.dk> skrev i en meddelelse
news:8FF563DF8htohlsendk@212.54.64.134...
>
> Er der nogen der har hørt en tidsramme for, hvornår Tele Danmark får
> løst problemet med at mobiltelefoner automatisk får optaget-tone når
> de ringer til en ISDN-telefon/-linje, selvom den ikke bliver brugt?
>
> Det er forb..... irriterende.

Hej Henrik Frank

Dette problem opstår kun, efter min viden... Når der ikke er tilslutning til
noget isdn terminal. Fx. når strømmen er væk! På min mobil telefon, sige
denr: Intet svar, men lyder som om der ikke er nettilslutning.

Telefanmark kunne dog godt afspille en fejlmelling,,, fx. Forbindelse til
modtager ikke opnået.

Bjarke
>
>
> Med venlig hilsen
>
> Hans-Henrik
>



N/A (25-11-2000)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 25-11-00 22:07



Hans-Henrik T. Ohlse~ (25-11-2000)
Kommentar
Fra : Hans-Henrik T. Ohlse~


Dato : 25-11-00 22:07

hoejriis@SLETDETTEiname.com (Martin Højriis Kristensen) wrote in
<8vp6gt$jv7$1@news.inet.tele.dk>:

>Intet svar er den kode der sendes fra ISDN-centralen. Den får
>nemlig intet svar på den forespørgsel den laver til kundens
>ISDN-udstyr.

Da jeg talte med "damen" hos Tele Danmark, tjekkede hun forbindelsen
ud til mig, og sagde, at alt så fint ud.


Med venlig hilsen

Hans-Henrik


Martin Højriis Krist~ (25-11-2000)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 25-11-00 22:44

> >Intet svar er den kode der sendes fra ISDN-centralen. Den får
> >nemlig intet svar på den forespørgsel den laver til kundens
> >ISDN-udstyr.
>
> Da jeg talte med "damen" hos Tele Danmark, tjekkede hun forbindelsen
> ud til mig, og sagde, at alt så fint ud.

Jeg skriver generelt og ikke om dit tilfælde. Det er højst forvirrende at du
pludselig kommer med "private" informationer taget ud af kontekst

Hvis du skriver at alt ser fint ud på din forbindelse og alle andre kan
ringe til dig, men ikke mobiltelefoner, så vil jeg anse det for et problem
med mobiltelefonen, medmindre der er et eller andet i dit udstyr der
spunker. Hvilket udstyr har du og har du prøvet at udskifte med andet for at
teste?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet



Hans-Henrik T. Ohlse~ (27-11-2000)
Kommentar
Fra : Hans-Henrik T. Ohlse~


Dato : 27-11-00 02:14

hoejriis@SLETDETTEiname.com (Martin Højriis Kristensen) wrote in
<8vpbrm$ka3$1@news.inet.tele.dk>:

>Jeg skriver generelt og ikke om dit tilfælde. Det er højst
>forvirrende at du pludselig kommer med "private" informationer
>taget ud af kontekst

Ud af kontekst??? Helt ærligt...

>Hvis du skriver at alt ser fint ud på din forbindelse og alle
>andre kan ringe til dig, men ikke mobiltelefoner, så vil jeg anse
>det for et problem med mobiltelefonen,

Korrektion: mobiltelefonerne - med abonnementer hos forskellige
teleoperatører. Utroligt sammenfald af problemer med mobiltelefoner,
synes du ikke?

> medmindre der er et eller
>andet i dit udstyr der spunker. Hvilket udstyr har du og har du
>prøvet at udskifte med andet for at teste?

Jeg bruger en Siemens Gigaset 3070 - skrev jeg ikke det i starten af
tråden? Og nej, jeg er ikke et teleselskab, jeg har kun den ene
telefon at gøre godt med, så det der med at teste på diverse
terminaler er ikke muligt her. :-/


Med venlig hilsen

Hans-Henrik


Martin Højriis Krist~ (27-11-2000)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-11-00 19:55

> >Hvis du skriver at alt ser fint ud på din forbindelse og alle
> >andre kan ringe til dig, men ikke mobiltelefoner, så vil jeg anse
> >det for et problem med mobiltelefonen,
> Korrektion: mobiltelefonerne - med abonnementer hos forskellige
> teleoperatører. Utroligt sammenfald af problemer med mobiltelefoner,
> synes du ikke?

Er der _ingen_ mobiltelefoner der kan ringe til dig?
Det kan jo også være mobil-udbyderen der sender kald videre på en forkert
måde...

> > medmindre der er et eller
> >andet i dit udstyr der spunker. Hvilket udstyr har du og har du
> >prøvet at udskifte med andet for at teste?
> Jeg bruger en Siemens Gigaset 3070 - skrev jeg ikke det i starten af
> tråden? Og nej, jeg er ikke et teleselskab, jeg har kun den ene
> telefon at gøre godt med, så det der med at teste på diverse
> terminaler er ikke muligt her. :-/

Kender du ingen andre der har ISDN?
Jeg har selv Siemens udstyr og det kan man sagtens tilringe fra forskellige
udbydere.
Mit primære gæt ville være udstyrsfejl (altså defekt) og derfor synes jeg du
skulle prøve at låne et alternativt stykke udstyr...

Der er ikke noget generelt problem i Tele Danmarks net mht mobilkald, og en
fejl specifikt på din linje kan jeg meget dårligt forestille mig (jeg kan
simpelthen ikke forestille mig hvilket system der skulle være forkert
opsat/fejle)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet




Frits Pedersen (27-11-2000)
Kommentar
Fra : Frits Pedersen


Dato : 27-11-00 22:57

Hej!
Bruger du Lasat Speed 2?
Jeg har tit været ude for det samme og jeg fandt ud af at det var mit modem
som af og til "hænger" når jeg har afsluttet en samtale. Jeg fik det byttet
hos tele dk og siden har jeg ikke oplevet at der har været problemer for
andre at ringe mig op.
Mvh.
Frits

"Hans-Henrik T. Ohlsen" <ht@antispam_remove_ohlsen.dk> skrev i en meddelelse
news:8FF563DF8htohlsendk@212.54.64.134...
>
> Er der nogen der har hørt en tidsramme for, hvornår Tele Danmark får
> løst problemet med at mobiltelefoner automatisk får optaget-tone når
> de ringer til en ISDN-telefon/-linje, selvom den ikke bliver brugt?
>
> Det er forb..... irriterende.
>
>
> Med venlig hilsen
>
> Hans-Henrik
>



frank damgaard (02-12-2000)
Kommentar
Fra : frank damgaard


Dato : 02-12-00 17:58

Hans-Henrik T. Ohlsen <ht@antispam_remove_ohlsen.dk> wrote:

> Er der nogen der har hørt en tidsramme for, hvornår Tele Danmark får
> løst problemet med at mobiltelefoner automatisk får optaget-tone når
> de ringer til en ISDN-telefon/-linje, selvom den ikke bliver brugt?
> Det er forb..... irriterende.

Jeg har oplevet det modsatte, nemlig at ringer man til
visse mobiltelefoner (og DUET?) så får man optaget, eller slet
ingen forbindelse (hverken optaget/ringe/fejl-tone).

Jeg har et Zyxel Omninet+, og problemet er opsætning af voice-typen der
som standard er den "forkerte?" i Omninet+ og måske også på andre ISDN TA's.
Man skal selv ændre (I Zyxel Omninet) register 118 (ATS118=... ):

Måske der er en tilsvarende indstilling til modtagne opkald ?


.............. omninet commands .............................
S118= bit dec hex
.. .snip....
4 *0 0 Use 3.1KHz Bearer service whenever
possible for POTS port, Phone 2
16 10 Use Speech Bearer service whenever
possible for POTS port, Phone 2
5 *0 0 Use 3.1KHz Bearer service whenever
possible for POTS port, Phone 1
32 20 Use Speech Bearer service whenever
possible for POTS port, Phone 1
6 *0 0 Enable the a/b adapter to accept globalcalls
64 40 Forbid the POTS port to accept global calls
7 *0 0 Enable analog incoming calls
128 80 Reject analog incoming calls (pure ISDNdata)
.............. omninet commands .............................

Default er "0" ved 3.1kHz Bearer service, og visse mobiltelefoner/operatører
vil øjensynlig ikke kendes ved den slags. Måske blot en fejlopsætning
af mobiltelefonen. Det kan også være at det er DUET der driller.

Men sætter man "Use Speech Bearer service whenever..."
på både A og B så skulle det virke.
Til min opsætning med omninet+ virker "ATS118=56"

--
Frank Damgaard


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste