/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Stofaklynkere - STYR JER DA FOR HELVEDE
Fra : Dopedog KDC


Dato : 13-01-02 21:52

HERREGUD, at hidse så meget op over 100 kroner mere om måneden for at få lov
til at hente 1 gb mere,
det troede jeg satme kun der var EN der var dum nok til at gøre... men næ
nej... TØR ØJNENE, prisen på Cola stiger da også hele tiden men derfor
ligger jeg da ikke og græder hver gang den gør det!

-Ronnie

--
We're the nobodies,
Wanna be somebodies,
When we're dead, they'll know just who we are!





 
 
Morten Guldager (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Guldager


Dato : 13-01-02 21:58

In article <3c41f373$0$10677$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net>, Dopedog KDC wrote:
> prisen på Cola stiger da også hele tiden men derfor
> ligger jeg da ikke og græder hver gang den gør det!

Afviger!


/Morten

Brian B. Christensen (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Brian B. Christensen


Dato : 13-01-02 22:35

On Sun, 13 Jan 2002 21:52:03 +0100, "Dopedog KDC"
<dopedog@telefona.dk> wrote:

>HERREGUD, at hidse så meget op over 100 kroner mere om måneden for at få lov
>til at hente 1 gb mere,

For nogle os er det en prisstigning på 50% for ingenting. Den dag dine
coca-cola stiger med 50%, så brokker du dig også!

/Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk
Opdateret d. 15/12-2001

Jens Andersen (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens Andersen


Dato : 13-01-02 22:51

> >HERREGUD, at hidse så meget op over 100 kroner mere om måneden for at få
lov
> >til at hente 1 gb mere,
>
> For nogle os er det en prisstigning på 50% for ingenting. Den dag dine
> coca-cola stiger med 50%, så brokker du dig også!
Eller begynder at drikke et andet (unavngivet) mærke.
Måske samme ting folk skulle gøre med hensyn til deres internet?
-Jens Andersen



Christian Joergensen (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Christian Joergensen


Dato : 13-01-02 23:35

Jens Andersen <rayman@skumler.net> wrote:

>> For nogle os er det en prisstigning på 50% for ingenting. Den dag dine
>> coca-cola stiger med 50%, så brokker du dig også!

> Eller begynder at drikke et andet (unavngivet) mærke.
> Måske samme ting folk skulle gøre med hensyn til deres internet?

Forræder! Man kan sq ikke bare skifte cola-mærke!

Cola og Internet kan _ikke_ sammenlignes!

--
Christian Jørgensen / In order to understand recursion one must
http://www.razor.dk / understand recursion.


Jens Andersen (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens Andersen


Dato : 14-01-02 15:46

> > Eller begynder at drikke et andet (unavngivet) mærke.
> > Måske samme ting folk skulle gøre med hensyn til deres internet?
>
> Forræder! Man kan sq ikke bare skifte cola-mærke!
>
> Cola og Internet kan _ikke_ sammenlignes!
*Gemmer sig*
Selvom det er offtopic fortsætter jeg alligevel.
Selfølgelig er Coca Cola det eneste rigtige men hvis prisen steg 50% ville
jeg nok skifte alligevel ;)
-Jens Andersen



Klaus Ellegaard (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 14-01-02 16:01

"Jens Andersen" <rayman@skumler.net> writes:

>Selvom det er offtopic fortsætter jeg alligevel.
>Selfølgelig er Coca Cola det eneste rigtige men hvis prisen steg 50% ville
>jeg nok skifte alligevel ;)

Analogien holder jo først (soda)vand, når man kan få flatrate-cola
ind ad et hul i væggen. Og så er 50% fra eller til nok forholdsvis
ligegyldigt for de fleste nørder...

Mvh.
   Klaus.

Martin Højriis Krist~ (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-01-02 16:06

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse
news:a1urs0$m8u$1@katie.ellegaard.dk...
> Analogien holder jo først (soda)vand, når man kan få flatrate-cola
> ind ad et hul i væggen. Og så er 50% fra eller til nok forholdsvis
> ligegyldigt for de fleste nørder...

Request for bil-analogi. Jeg bliver forvirret...

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Andreas Plesner Jaco~ (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 14-01-02 16:06

In article <3c42f71a$0$17216$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:

>> Analogien holder jo først (soda)vand, når man kan få flatrate-cola
>> ind ad et hul i væggen. Og så er 50% fra eller til nok forholdsvis
>> ligegyldigt for de fleste nørder...
>
> Request for bil-analogi. Jeg bliver forvirret...

"Hvis vi nu antager at biler kan køre på cola"...

--
Andreas Plesner Jacobsen | [It is] best to confuse only one issue at a time.
|    -- K&R

Jens (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 13-01-02 22:53

"Brian B. Christensen" <nope@nope.nope> skrev i en meddelelse
news:t9v34u87ckkt06g5jlh3lai55pkrm7ldid@4ax.com...
> On Sun, 13 Jan 2002 21:52:03 +0100, "Dopedog KDC"
> <dopedog@telefona.dk> wrote:
>
> >HERREGUD, at hidse så meget op over 100 kroner mere om måneden for at få
lov
> >til at hente 1 gb mere,
>
> For nogle os er det en prisstigning på 50% for ingenting. Den dag dine
> coca-cola stiger med 50%, så brokker du dig også!

Det tror jeg ikke, han køber bare en andens producents cola.

Jens



Knud Gert Ellentoft (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 13-01-02 23:06

Sun, 13 Jan 2002 21:52:03 +0100, skrev "Dopedog KDC"
<dopedog@telefona.dk>:

>det troede jeg satme kun der var EN der var dum nok til at gøre... men næ
>nej... TØR ØJNENE, prisen på Cola stiger da også hele tiden men derfor
>ligger jeg da ikke og græder hver gang den gør det!

Du køber vel bare nogen flere cola'er og drukner sorgen med dem.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Dopedog KDC (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Dopedog KDC


Dato : 14-01-02 00:21

Jaja haha i er sjove m.h.t. Colaen men det var nu bare et eksempel... Jeg
har kørt med ISDN i snart et år (før det 56k modem) hvor jeg faktisk har
betalt næsten 2000 hver månede for internettet (kørte med CC Fastpris en
overgang, 500,- pr. månede) og jeg ville sku' være
LYKKELIG for at give 300,- og så kunne være på 24/7 ... Det er DET jeg
mener!

-Ronnie

--
We're the nobodies,
Wanna be somebodies,
When we're dead, they'll know just who we are!


"Dopedog KDC" <dopedog@telefona.dk> wrote in message
news:3c41f373$0$10677$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
> HERREGUD, at hidse så meget op over 100 kroner mere om måneden for at få
lov
> til at hente 1 gb mere,
> det troede jeg satme kun der var EN der var dum nok til at gøre... men næ
> nej... TØR ØJNENE, prisen på Cola stiger da også hele tiden men derfor
> ligger jeg da ikke og græder hver gang den gør det!
>
> -Ronnie
>
> --
> We're the nobodies,
> Wanna be somebodies,
> When we're dead, they'll know just who we are!
>
>
>
>



Knud Gert Ellentoft (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 14-01-02 00:29

Mon, 14 Jan 2002 00:20:57 +0100, skrev "Dopedog KDC"
<dopedog@telefona.dk>:

>Jaja haha i er sjove m.h.t. Colaen men det var nu bare et eksempel... Jeg
>har kørt med ISDN i snart et år (før det 56k modem) hvor jeg faktisk har
>betalt næsten 2000 hver månede for internettet (kørte med CC Fastpris en
>overgang, 500,- pr. månede) og jeg ville sku' være

Så hade pro@cess isdn da nemt havde kunnet svare sig for dig.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Christian Andersen (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 14-01-02 01:00

Dopedog KDC wrote:

>har kørt med ISDN i snart et år (før det 56k modem) hvor jeg faktisk har
>betalt næsten 2000 hver månede for internettet (kørte med CC Fastpris en
>overgang, 500,- pr. månede) og jeg ville sku' være
>LYKKELIG for at give 300,- og så kunne være på 24/7 ...

Ha! Du skulle nødig tale!

Da jeg var barn var vores eneste forbindelse til internettet to dåser
med en snor imellem. Snoren gik i stykker næsten hver dag, så jeg var
tvunget til at trave 20 km. gennem meterhøje snedriver for at reparere
den.

I unge har det sgu nemt!

--
"...in Spain!"

Svend Erik Jensen (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Svend Erik Jensen


Dato : 14-01-02 20:37

On 14 Jan 2002 00:00:04 GMT, Christian Andersen wrote in
dk.edb.internet.udbydere
<3c421f84$0$35436$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:


>Da jeg var barn var vores eneste forbindelse til internettet to dåser
>med en snor imellem. Snoren gik i stykker næsten hver dag, så jeg var
>tvunget til at trave 20 km. gennem meterhøje snedriver for at reparere
>den.

ROTFL!

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen
http://www.isa.dknet.dk/~sej/

aaa (14-01-2002)
Kommentar
Fra : aaa


Dato : 14-01-02 10:08

"Dopedog KDC" <dopedog@telefona.dk> wrote in message
news:3c42165b$0$10687$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
> Jaja haha i er sjove m.h.t. Colaen men det var nu bare et eksempel... Jeg
> har kørt med ISDN i snart et år (før det 56k modem) hvor jeg faktisk har
> betalt næsten 2000 hver månede for internettet (kørte med CC Fastpris en
> overgang, 500,- pr. månede) og jeg ville sku' være
> LYKKELIG for at give 300,- og så kunne være på 24/7 ... Det er DET jeg
> mener!
>
> -Ronnie
Hørt om NetTid 80???



Dopedog KDC (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Dopedog KDC


Dato : 14-01-02 13:15

Ja... Nettid 80 med 80 timer om måneden.. de bliver
sku brugt på 0,5 .... men anyway jeg får ADSL her på fredag og det er jeg
lykkelig over!

-Ronnie

--
We're the nobodies,
Wanna be somebodies,
When we're dead, they'll know just who we are!


"aaa" <agenten007@yahoo.com> wrote in message
news:a1u73p$goc$1@sunsite.dk...
> "Dopedog KDC" <dopedog@telefona.dk> wrote in message
> news:3c42165b$0$10687$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
> > Jaja haha i er sjove m.h.t. Colaen men det var nu bare et eksempel...
Jeg
> > har kørt med ISDN i snart et år (før det 56k modem) hvor jeg faktisk har
> > betalt næsten 2000 hver månede for internettet (kørte med CC Fastpris en
> > overgang, 500,- pr. månede) og jeg ville sku' være
> > LYKKELIG for at give 300,- og så kunne være på 24/7 ... Det er DET jeg
> > mener!
> >
> > -Ronnie
> Hørt om NetTid 80???
>
>



Jan H Larsen (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan H Larsen


Dato : 14-01-02 17:26

On Mon, 14 Jan 2002 13:15:15 +0100, "Dopedog KDC"
<dopedog@telefona.dk> wrote:

>Ja... Nettid 80 med 80 timer om måneden.. de bliver
>sku brugt på 0,5 .... men anyway jeg får ADSL her på fredag og det er jeg
>lykkelig over!
>
> -Ronnie

Hvad brokker du dig så over, når du snart stopper med stofa, det
kommer jo slet ikke dig ved så.




Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Andreas Plesner Jaco~ (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 14-01-02 17:31

In article <vj164us2d2mdfo9eq2vqb3ptg1q03tja2f@4ax.com>, Jan H Larsen wrote:
>
>>Ja... Nettid 80 med 80 timer om måneden.. de bliver
>>sku brugt på 0,5 .... men anyway jeg får ADSL her på fredag og det er jeg
>>lykkelig over!
>
> Hvad brokker du dig så over, når du snart stopper med stofa, det
> kommer jo slet ikke dig ved så.

Det eneste han brokkede sig over var at han skulle læse lige gyldige
indlæg fra stofa-kunder der ikke forstår markedsforhold og
foreningsvedtægter.

--
Andreas Plesner Jacobsen | There are never any bugs you haven't found yet.

Dopedog KDC (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Dopedog KDC


Dato : 14-01-02 22:14

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:vj164us2d2mdfo9eq2vqb3ptg1q03tja2f@4ax.com...
> On Mon, 14 Jan 2002 13:15:15 +0100, "Dopedog KDC"
> <dopedog@telefona.dk> wrote:
>
> >Ja... Nettid 80 med 80 timer om måneden.. de bliver
> >sku brugt på 0,5 .... men anyway jeg får ADSL her på fredag og det er jeg
> >lykkelig over!
> >
> > -Ronnie
>
> Hvad brokker du dig så over, når du snart stopper med stofa, det
> kommer jo slet ikke dig ved så.
>
>
>
>
> Med Venlig Hilsen
> Jan Henning Larsen

Snart stopper med Stofa? Jeg har ALDRIG haft stofa!

-Ronnie

--
We're the nobodies,
Wanna be somebodies,
When we're dead, they'll know just who we are!



Jan H Larsen (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan H Larsen


Dato : 15-01-02 00:09

On Mon, 14 Jan 2002 22:13:36 +0100, "Dopedog KDC"
<dopedog@telefona.dk> wrote:


>Snart stopper med Stofa? Jeg har ALDRIG haft stofa!
>
> -Ronnie

Ja, så er forvirringen da total.


Fed tråd denne har, er du forvirreret, så følg med i næste indlæg.


Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Bjørn Vaggen Konesta~ (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Vaggen Konesta~


Dato : 15-01-02 03:06

["Dopedog KDC" <dopedog@telefona.dk>]
| HERREGUD, at hidse så meget op over 100 kroner mere om måneden for at få lov
| til at hente 1 gb mere,

Det kostet faktisk 100kr å hente denne ene gigabyten ekstra. Forskjellen
er at etter stofas prisendring blir man pent nødt å laste ned 5GB i måneden
for å få noe utbytte for de ekstra pengene man betaler.

--
It's a dark day for mad science.

~~Wing~~ (14-01-2002)
Kommentar
Fra : ~~Wing~~


Dato : 14-01-02 18:46


Det var dog de sjoveste indlæg jeg har læst længe.

Fed tråd
LOL


Med venlig hilsen
~~Wing~~



reggol (14-01-2002)
Kommentar
Fra : reggol


Dato : 14-01-02 22:26

> Det var dog de sjoveste indlæg jeg har læst længe.
>
> Fed tråd
> LOL
>
gab




ponto (15-01-2002)
Kommentar
Fra : ponto


Dato : 15-01-02 12:39

Smid Stofa ud, internet via kabel net er ikke godt, her i odense som jeg
bruger der kom Glintevejens Antennelag også ud med at de ville havde
internet og i startet ville det lyde på ca. 60 kr. for 128 forbindelse men
hvad sker der jo når virkeligeheden så kommer og banker på døren så koster
det 99 kr. og så har du 150 megabite up og download per måned, men det jeg
har læst her og andre steder er internet via kabelnet ikke lige det bedste,
i forslår man betaler for en ADSL som jeg endelig har fået nu, det virker
perfekt og så skal jeg godt nok betale 345 men det overlever jeg nok
eftersom jeg betalte mindst 1000 kr. pr. måned for mit internet forbrug før
jeg fik ADSL, jeg tror for at være helt alvorlig at på nuværende tidspunkt
så er ADSL det bedste, og det er tæt på at alle kan få det hos Teledanmark,
Cybercity og Tiscali halter lidt bag efter men det er jo Tele Danmarks
skyld, men køb ADSL det er priser værd mener jeg..

Hilsen

Per
ADSL Bruger
reggol <reggol@operamail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c434d01$0$5491$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det var dog de sjoveste indlæg jeg har læst længe.
> >
> > Fed tråd
> > LOL
> >
> gab
>
>
>









Agricola (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Agricola


Dato : 15-01-02 12:53


"ponto" <ponto@supertel.dk> wrote in message
news:3c441489$0$246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Smid Stofa ud, internet via kabel net er ikke godt, her i odense som jeg
> bruger der kom Glintevejens Antennelag også ud med at de ville havde
> internet og i startet ville det lyde på ca. 60 kr. for 128 forbindelse men
> hvad sker der jo når virkeligeheden så kommer og banker på døren så koster
> det 99 kr. og så har du 150 megabite up og download per måned, men det jeg
> har læst her og andre steder er internet via kabelnet ikke lige det
bedste,
> i forslår man betaler for en ADSL som jeg endelig har fået nu, det virker
> perfekt og så skal jeg godt nok betale 345 men det overlever jeg nok
> eftersom jeg betalte mindst 1000 kr. pr. måned for mit internet forbrug
før
> jeg fik ADSL, jeg tror for at være helt alvorlig at på nuværende tidspunkt
> så er ADSL det bedste, og det er tæt på at alle kan få det hos
Teledanmark,
> Cybercity og Tiscali halter lidt bag efter men det er jo Tele Danmarks
> skyld, men køb ADSL det er priser værd mener jeg..

Et punktum, please giv mig et punktum!!!!!



Jens (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 15-01-02 18:27

"ponto" <ponto@supertel.dk> skrev i en meddelelse
news:3c441489$0$246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Smid Stofa ud, internet via kabel net er ikke godt, her i odense som jeg
> bruger der kom Glintevejens Antennelag også ud med at de ville havde
> internet og i startet ville det lyde på ca. 60 kr. for 128 forbindelse men
> hvad sker der jo når virkeligeheden så kommer og banker på døren så koster
> det 99 kr. og så har du 150 megabite up og download per måned, men det jeg
> har læst her og andre steder er internet via kabelnet ikke lige det
bedste,
> i forslår man betaler for en ADSL som jeg endelig har fået nu, det virker
> perfekt og så skal jeg godt nok betale 345 men det overlever jeg nok
> eftersom jeg betalte mindst 1000 kr. pr. måned for mit internet forbrug
før
> jeg fik ADSL, jeg tror for at være helt alvorlig at på nuværende tidspunkt
> så er ADSL det bedste, og det er tæt på at alle kan få det hos
Teledanmark,
> Cybercity og Tiscali halter lidt bag efter men det er jo Tele Danmarks
> skyld, men køb ADSL det er priser værd mener jeg..

Hvorfor er Internet via kabel-TV ikke godt ? F.eks er der da
http://www.dsa-net.dk/ i Odense, hvor medlemmerne er glade og tilfredse for
deres forbindelse iflg. deres egne oplysninger.

Jens



Lars Jensen (18-01-2002)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 18-01-02 19:01

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
news:IDZ08.426$Eu2.15650@news010.worldonline.dk...
> "ponto" <ponto@supertel.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c441489$0$246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Smid Stofa ud, internet via kabel net er ikke godt,

> Hvorfor er Internet via kabel-TV ikke godt ? F.eks er der da
> http://www.dsa-net.dk/ i Odense, hvor medlemmerne er glade og tilfredse
for
> deres forbindelse iflg. deres egne oplysninger.

> Jens

Hey, jeg kender også StofaNet kunder som er "glade og tilfredse for deres
forbindelse" :)

--
Mvh.
Lars [ZulFo] Jensen

HOV, PS! Ja, jeg arbejder for Telia Stofa... men skriver helt på egne
vejne....



Jens (19-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 19-01-02 00:11

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
news:a29ns8$bd5$1@sunsite.dk...
> "Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
> news:IDZ08.426$Eu2.15650@news010.worldonline.dk...
> > "ponto" <ponto@supertel.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3c441489$0$246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Smid Stofa ud, internet via kabel net er ikke godt,
>
> > Hvorfor er Internet via kabel-TV ikke godt ? F.eks er der da
> > http://www.dsa-net.dk/ i Odense, hvor medlemmerne er glade og tilfredse
> for
> > deres forbindelse iflg. deres egne oplysninger.
>
> > Jens
>
> Hey, jeg kender også StofaNet kunder som er "glade og tilfredse for deres
> forbindelse" :)

Ja, jeg kender sågar DK-TV kunder der er glade og tilfredse med deres
forbindelse gennem dem.

> Mvh.
> Lars [ZulFo] Jensen
>
> HOV, PS! Ja, jeg arbejder for Telia Stofa... men skriver helt på egne
> vejne....

Ja, det må man jo så håbe......

Jens



Martin Højriis Krist~ (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 15-01-02 20:34

"ponto" <ponto@supertel.dk> skrev i en meddelelse news:3c441489$0$246>
så er ADSL > Cybercity og Tiscali halter lidt bag efter men det er jo
Tele Danmarks
> skyld

Hvorfor?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



KC (19-01-2002)
Kommentar
Fra : KC


Dato : 19-01-02 19:08

Stofa udnytter situationen - TeleDanmarks monopol - og skummer fløden.

De tjener kasse - især når bolignet-aarhus kan tilbyde det samme og meget
mere, selvom de selv opbygger eget net i Århus!

Eksempel:

På vores kollegie steg lejeprisen på dobbeltværelser med 214,- da vi fik
bolignet-aarhus. For enkeltværelser var prisstigningen ca. 150 kr.

Inkluderet i prisstigningen er telefonabonnement, som er på 100,- kr. pr.
måned samt visnr. (koster 15,- kr ) pr. måned.I alt er således 115,- kr.
inkluderet.

Dvs. at dobbeltværelser kan bruge interenettet ubegrænset for ca. 100 kr.
pr. måned (for enkeltværelser er prisen mindre end sølle 40,- kr.).
Derudover faldt opkaldsafgiften til sølle 5 øre pr. opkald.

Forbindelsen er testet til 10 Mb på telestyrelsens hjemmeside. På
http://www.iis.se/tptest/ er såvel sende- som modtagehastigheden testet til
over 8MB/s!

Derfor forstår jeg naturligvis, at folk er utilfredse med prisstigningen.

KC



Klaus Ellegaard (19-01-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 19-01-02 21:49

"KC" <a@a.dk> writes:

>Stofa udnytter situationen - TeleDanmarks monopol - og skummer fløden.

Er det ikke dét, der på godt, gammelt dansk kaldes konkurrence?

Mvh.
   Klaus.

Allan Olesen (19-01-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 19-01-02 22:39

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> wrote:

>>Stofa udnytter situationen - TeleDanmarks monopol - og skummer fløden.
>
>Er det ikke dét, der på godt, gammelt dansk kaldes konkurrence?

Jeg forstår slet ikke, hvordan man kan udnytte en konkurrents monopol.

(Til andet end PR og sagsanlæg, forstås.)


--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Martin Højriis Krist~ (19-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 19-01-02 23:28

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c49ebbe$0$17230$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >>Stofa udnytter situationen - TeleDanmarks monopol - og skummer
fløden.
> >Er det ikke dét, der på godt, gammelt dansk kaldes konkurrence?
> Jeg forstår slet ikke, hvordan man kan udnytte en konkurrents monopol.

Nej, jeg vil også kalde det en af de mest fantasifulde monopol-teorier
til dato

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jan H Larsen (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan H Larsen


Dato : 21-01-02 10:26

On 19 Jan 2002 20:48:47 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
wrote:


>Er det ikke dét, der på godt, gammelt dansk kaldes konkurrence?

Nej, en konkurrence er hvis der er 2 produkter eller flere at vælge
imellem.

>Mvh.
>   Klaus.



Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Martin Højriis Krist~ (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 21-01-02 10:40

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:mjnn4u8mo7k7eggq0afckcritgnc9jkbf2@4ax.com...
> >Er det ikke dét, der på godt, gammelt dansk kaldes konkurrence?
> Nej, en konkurrence er hvis der er 2 produkter eller flere at vælge
> imellem.

Så når Stofa og TDC begge kan levere, hvad kalder man det så?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jan H Larsen (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan H Larsen


Dato : 22-01-02 10:52

On Mon, 21 Jan 2002 10:39:51 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:


>Så når Stofa og TDC begge kan levere, hvad kalder man det så?

Deres forhandlingsbetingelser kan man næppe kalde fair.


Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Martin Højriis Krist~ (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 22-01-02 10:56

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3fdq4uk05p4bke7tc9dk9njht53jdptuv2@4ax.com...
> >Så når Stofa og TDC begge kan levere, hvad kalder man det så?
> Deres forhandlingsbetingelser kan man næppe kalde fair.

Kan man kalde det et monopol som KC gjorde?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jan H Larsen (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan H Larsen


Dato : 22-01-02 12:51

On Tue, 22 Jan 2002 10:55:30 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:


>Kan man kalde det et monopol som KC gjorde?

Har svaret på dette i et nedestående svar, men et såkaldt monopol
næppe, hvis man sammenligner med TDC, dengang Teledanmark monopol på
Telefoni.

Men det er et område med mange "mørke" områder, bindningperioden, og
diverse krav fra en udbyders side, som selvfølgelig har det formål at
hente pengene hjem igen, som også er rimelig, men man kan sætte et
spørgsmålstegn ved hvor meget "monopolbrud" der er på en antenne
forening der indgår en aftale, der skal lyde på en bindningsperiode på
5 år, der kan man med rette sætte sig et spørgsmål.


Verden er ikke bare sort og hvid, som vi mange gange gør den til det
herinde.




Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Peter B. Juul (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-01-02 15:36

Jan H Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> writes:

> hente pengene hjem igen, som også er rimelig, men man kan sætte et
> spørgsmålstegn ved hvor meget "monopolbrud" der er på en antenne
> forening der indgår en aftale, der skal lyde på en bindningsperiode på
> 5 år, der kan man med rette sætte sig et spørgsmål.

Næh, egentlig ikke.

Et monopol er, når et firma pr. lov er de eneste, der må levere en
vare.

Der er ingen, der forhindrer nogen i at fyre Stofa og hyre OnCable,
men man har helt frivilligt skrevet en almindelig, bindende kontrakt
med Stofa, der gør, at man godt kan regne med at betale
kontraktperioden ud alligevel.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.
I speak only 0}._.{0 Og så åbner vi en grønthandel."
for myself. O/ \O

Klaus Ellegaard (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 21-01-02 11:08

Jan H Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> writes:

>>Er det ikke dét, der på godt, gammelt dansk kaldes konkurrence?

>Nej, en konkurrence er hvis der er 2 produkter eller flere at vælge
>imellem.

Jamen - du snakkede om TDC og Stofa. Det er to produkter.

Det kan godt være, at der ikke er to ENS produkter, men det er der
ingen, der har krav på. Og det gør det ikke til et monopol, for er
man utilfreds med det ene, kan man jo købe det andet.

Mvh.
   Klaus.

Jan H Larsen (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan H Larsen


Dato : 22-01-02 10:58

On 21 Jan 2002 10:08:03 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
wrote:

>Jamen - du snakkede om TDC og Stofa. Det er to produkter.

Det er vist ikke lige mig, der har udtalt dette, at det var TDC og
Stofa.

>Det kan godt være, at der ikke er to ENS produkter, men det er der
>ingen, der har krav på. Og det gør det ikke til et monopol, for er
>man utilfreds med det ene, kan man jo købe det andet.
>
>Mvh.
>   Klaus.

Ja, og de begge har nogenlunde samme betingelser for at udbyde det til
deres evt. kunder, men at der er nogen grad af fri konkurrence vil
jeg godt give dig medhold i.




Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Simon Skals (20-01-2002)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 20-01-02 23:56

It seems KC wrote:
>Dvs. at dobbeltværelser kan bruge interenettet ubegrænset for ca. 100 kr.
>pr. måned (for enkeltværelser er prisen mindre end sølle 40,- kr.).

Det regnestykke er jo slebet til, så det underbygger dine
konklusioner. Der er jo tale om et samlet tilbud, så det giver
ingen mening at sige, at internet-delen kun koster 40 kroner om
måneden, for det kan man jo ikke købe.

>Derfor forstår jeg naturligvis, at folk er utilfredse med prisstigningen.

Hvor mange mennesker er rent faktisk online?

Hvis vi nu bruger din beregning af deres omsætning på internet-
halløjet, så vil de med 1.000 brugere hive kr. 40.000,- i land pr.
måned. Det beløb forslår som en skrædder i helvede, når man
tænker på, at der ikke skal mere end 10-20 storforbrugere til at
saturere linjen til omverdenen.

Man er nødt til at lave en eller anden form for forbrugs-
begrænsning, hvis man vil sælge flatrate Ethernet-adgang for
småpenge. Ellers vil der slet og ret ske det, at de få ødelægger
det for de mange; som sagt kan et par håndfulde download-junkier
smadre hele business-planen, som viser, at man kan få det til at
løbe rundt til kr. 40/md.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste