/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
Mere Faq
Fra : S.Arnvig


Dato : 13-01-02 14:39

Ja, så er der et nyt udkast på http://bends.dk/faq

Kommentarer til layout og indhold modtages gerne.

Alle der ønsker optagelse i Blå Bog sender post til mig eller NG

Søren Arnvig



 
 
Arnt E. Hansen (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Arnt E. Hansen


Dato : 13-01-02 15:33


"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> skrev i melding
news:b6g08.91$jn5.2755@news.get2net.dk...
> Ja, så er der et nyt udkast på http://bends.dk/faq
>
> Kommentarer til layout og indhold modtages gerne.
>
> Alle der ønsker optagelse i Blå Bog sender post til mig eller NG

Grattis til Dere.. ser meget ryddig og informativt ut.

Arnt Eirik
70ºNord



Jørgen Egballe (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Egballe


Dato : 13-01-02 18:36

"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:b6g08.91$jn5.2755@news.get2net.dk...
> Ja, så er der et nyt udkast på http://bends.dk/faq
>
> Kommentarer til layout og indhold modtages gerne.

Det ser flot ud Søren og Peter.

Jørgen



Johnny Christensen (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Johnny Christensen


Dato : 13-01-02 23:06

Hej Søren

Det ser generelt godt ud.
Jeg har dog lige en indsigelse til uddannelses sektionen.

"Hvis du vil dykke få gange om året f.eks. i forbindelse med ferier sydpå,
vil det nok være en god ide at vælge en kortere uddannelse hos en kommerciel
udbyder
Hvis du gerne vil dykke mere, specielt hjemme i Danmark og deltage i klubliv
og andre dykkerelaterede arrangementer, bør du nok gå efter en
klubuddannelse"

Søren, din gamle klubsvindler tror du ikke at tastaturet løb lidt
rigeligt af med dig der ?

Den holder ikke helt i realiteternes verden. Den indføring en owd'er får til
dansk dykning kvalificerer (ja her mener jeg kvalificerer - i.e. kan finde
ud af) dem til dykning under forhold som de har mødt under kursus ned til de
ca. 18m. Kunne ligesågodt være 15 eller 21m men man har valgt at trække en
certificeringsgrænse der. En aowd har lidt yderligere dyk og er realistisk
at regne for "selvstændig" makkerdykker. Vi præidker hele tiden i
kommerciel uddannelse til lette dyk - derefter gradvist øge sværhedsgraden i
forholdende.
80-90% af de folk jeg har owd eller aowd uddannet i DK er fortsat aktivt som
koldtvandsdykkere herhjemme, din opfattelse af PADI som et ferie agentur er
fjernt fra realiteternes verden.

JZC
Grisk, kommerciel, væmmelig, modbydelig - ansvarsbevidst instruktør...





S.Arnvig <Venator@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b6g08.91$jn5.2755@news.get2net.dk...
> Ja, så er der et nyt udkast på http://bends.dk/faq
>
> Kommentarer til layout og indhold modtages gerne.
>
> Alle der ønsker optagelse i Blå Bog sender post til mig eller NG
>
> Søren Arnvig
>
>



S.Arnvig (13-01-2002)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 13-01-02 23:54


"Johnny Christensen" <johnchri@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:nvn08.14190$aS.1937792@news010.worldonline.dk...
> Hej Søren
>
> Det ser generelt godt ud.
> Jeg har dog lige en indsigelse til uddannelses sektionen.
>
> "Hvis du vil dykke få gange om året f.eks. i forbindelse med ferier sydpå,
> vil det nok være en god ide at vælge en kortere uddannelse hos en
kommerciel
> udbyder
> Hvis du gerne vil dykke mere, specielt hjemme i Danmark og deltage i
klubliv
> og andre dykkerelaterede arrangementer, bør du nok gå efter en
> klubuddannelse"
>
> Søren, din gamle klubsvindler tror du ikke at tastaturet løb lidt
> rigeligt af med dig der ?

Nææ, men Bevares, det er kun et udkast.
Kom med en formulering vi kan blive enige om
Hvad siger i andre ?

> 80-90% af de folk jeg har owd eller aowd uddannet i DK er fortsat aktivt
som
> koldtvandsdykkere herhjemme, din opfattelse af PADI som et ferie agentur
er
> fjernt fra realiteternes verden.

Skudt forbi.
Jeg dykker mange dyk både ude og her hjemme, året rundt,
med PADI folk, til stor fornøjelse for alle.

Jeg prøver bare at skrive, at hvis man kun vil dykke lidt feriedyk,
så er det ulige mere besværligt at tage f.eks. en CMAS ** i en klub
over 6 måneder. Men hvis du virkelig vil have noget ud af din dykning
så er det det niveau du skal op på. CMAS ** eller AOWD
og her er CMAS ** altså billigere end AOWD, ikke sandt ?

Søren Arnvig





Jørgen Egballe (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Egballe


Dato : 14-01-02 00:34

"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1fo08.248$jn5.6697@news.get2net.dk...
snip en masse
> Nææ, men Bevares, det er kun et udkast.
> Kom med en formulering vi kan blive enige om
> Hvad siger i andre ?
snip
> Jeg prøver bare at skrive, at hvis man kun vil dykke lidt feriedyk,
> så er det ulige mere besværligt at tage f.eks. en CMAS ** i en klub
> over 6 måneder. Men hvis du virkelig vil have noget ud af din dykning
> så er det det niveau du skal op på. CMAS ** eller AOWD
> og her er CMAS ** altså billigere end AOWD, ikke sandt ?
snip

Jeg syntes ikke at FAQ skal udtrykke en enighed på NG om forskellige emner.
Så bliver den meget kort. Det pågældende emne du er inde på er der jo netop
to "hovedlejre" som forholder sig ret forskelligt til det spørgsmål. Som jeg
ser det skal FAQ netop forklare dette og gøre rede for de to
"hovedsynspunkter" så nye brugere får de væsentligeste argumenter for og
imod de to "grene". Ikke som du eller jeg ser dem, men som de har været
udtrykt på NG.
Det kræver stor objektivitet fra din side at drive denne side og du skal nok
få mange kommentarer med på vejen fra folk som føler at et-eller-andet ikke
kommer til udtryk som det gjorde på NG.
FAQ er ikke noget værd hvis den bliver for kortfattet, så har folk ikke fået
svar på deres spørgsmål og så får vi stadig "CMAS eller PADI" diskutionen i
tide og utide.

Forstår du hvor jeg vil hen ? Er I andre enige ?

Jørgen



Jens Didriksen (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 14-01-02 01:02

Rigtig godt udkast. Jeg skal selvfølgelig nok finde en eller anden fejl, men
den tid den glæde...

Godt arbejde!

Didrik



Peter Fjelsten (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 14-01-02 01:52

S.Arnvig skrev (S.Arnvig wrote) ...
> Jeg prøver bare at skrive, at hvis man kun vil dykke lidt feriedyk,
> så er det ulige mere besværligt at tage f.eks. en CMAS ** i en klub
> over 6 måneder. Men hvis du virkelig vil have noget ud af din dykning
> så er det det niveau du skal op på. CMAS ** eller AOWD
> og her er CMAS ** altså billigere end AOWD, ikke sandt ?

Jeg er sådan set med på en formulering om at man ved at tage et CMAS**
får en masse "erfaringsdyk" med oven i hatten: altså at man godt kan
klare sig med OWD, men at man så skal være klar over at man skal tage
det _meget_ roligt (og helst dykke med nogle erfarne man kan lære af) i
begyndelsen. CMAS** er sikkert mere rustede til dykning på "egen" (ikke-
med-erfaren) hånd lige efter kurset.

Derudover skal der nok fokuseres på klubliv vs. ikke-klubliv.


--
<author>Peter Fjelsten</author>
<notice dk>E-mailadressen virker...</notice dk>
<notice uk>The e-mail address is valid...</notice uk>

Jens Didriksen (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 14-01-02 01:04


>
> Kommentarer til layout og indhold modtages gerne.


Jeg ved at nogle af de andre FAQ'er på andre nyhedsgrupper bliver sendt ud
med jævne mellemrum. Måske man skulle smide den ud på nettet hver den 1.
eller noget i den retning?

Blot en tanke...

Didrik



Jens Didriksen (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 14-01-02 01:08

Nå - den kom sgu' hurtig den kritik...

Er det ikke muligt at rette sidebredden til således at man ikke behøver at
scrolle sidelæns nå man skal læse folks løgnhistorier (en joke) på Blå Bog
siden?

Det fungerer fint på FAQ'en så hvorfor er det anderledes på BB siden...?

didrik



S.Arnvig (14-01-2002)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 14-01-02 07:24


"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
news:3c42225e$0$16871$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Nå - den kom sgu' hurtig den kritik...
>
> Er det ikke muligt at rette sidebredden til således at man ikke behøver at
> scrolle sidelæns nå man skal læse folks løgnhistorier (en joke) på Blå Bog
> siden?
>
> Det fungerer fint på FAQ'en så hvorfor er det anderledes på BB siden...?
>

Jeg har ikke problemet i 1024*768.
Måske skyldes det tablewidth. Jeg kigger på det.

Søren Arnvig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408936
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste